Selviydyn perille, en selviydy perille, selviydyn, en....
Pakko kulkea, vaikka välillä pelottaakin. Montako "uhria" tarvitaan, ennen kuin päivitykset alkavat?
Taas tapahtui valitettava tapahtuma, tuloksena kolme turhaa kuolemaa.
http://www.lansi-savo.fi/Uutiset/kolme_kuoli___kolarissa_juvalla_9992275.html
Milloinkohan nämä meidän Itä-Suomen kansanedustajat aloittavat sen kunnollisen työnteon ikioman valtaväylän, eli 5-tien, parantamiseksi? Milloin se nuija napsahtaa pöytään päätöksen merkiksi?
Suunnitelmaa ja tieväylää:
http://www.tiehallinto.fi/servlet/page?_pageid=70&_dad=julia&_schema=PORTAL30&menu=5988&_pageid=71&kieli=fi&linkki=6021&julkaisu...
Wiki vitonen:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtatie_5
Kansallisväylä:
http://www.kansallisvayla.fi/kansallisvayla/index.php
5-tie, Mikkeli-Joroinen
8
779
Vastaukset
- tuskin milloinkaan
Ei kukaan päätä mitään niin kauan kun ei itse aja kyseistä väylää. Annas olla jos jollakin tarpeeksi isolla kiholla olisi vaikka koulukyydin varassa oleva napero kyseisellä tieosuudella, niin eiköhän vauhtia tulisi.
- Arkajalka.
Otan osaa menehtyneiden omaisten suruun.
Tässä on mainio paikka puuttua erääseen liikennekultuurin lajiin.
Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun.Se on pois
vastaatulevien seuraamisesta, hirvien kyttäämisestä, kuntoilijoitten väistelysta ja monesta
liikeenteen perusasiasta.
Tässäkin tapauksessa salmanopea väistö penkkaan, auto ehkä rikki, mutta henki olisi saatanut
säästyä. Muillekkin ihmisille talviharjoittelu paikkoja, eikä vain "liikenteen mannekiineille" ,
ei me veronmaksaja-tienkäyttäjät oikee suuria rikollisia olla. Mutta meneehän se pykälä rikki ? - häh??
Arkajalka. kirjoitti:
Otan osaa menehtyneiden omaisten suruun.
Tässä on mainio paikka puuttua erääseen liikennekultuurin lajiin.
Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun.Se on pois
vastaatulevien seuraamisesta, hirvien kyttäämisestä, kuntoilijoitten väistelysta ja monesta
liikeenteen perusasiasta.
Tässäkin tapauksessa salmanopea väistö penkkaan, auto ehkä rikki, mutta henki olisi saatanut
säästyä. Muillekkin ihmisille talviharjoittelu paikkoja, eikä vain "liikenteen mannekiineille" ,
ei me veronmaksaja-tienkäyttäjät oikee suuria rikollisia olla. Mutta meneehän se pykälä rikki ?"Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun."
Rajoitukset ovat aina olleet säädetty samalla tavalla, ei nopeusrajoitus ole kuin suurimman sallitun nopeuden esittävä merkki. Ei ole pakko ajaa sitä. Vai meinaatko, että rajoitukset pitäisi olla säädetty esim. 60-80km/h??
Ja jos ei pysty pitämään nopeuttaan tasaisena, puhumattakaan hallittavasta nopeudesta, apuja löytyy vakionopeuden säätimestä tai kannattaa olla ajamatta ollenkaan. - heh heh heh
pysy niin nopeesti rakennuttaa tietä, et oma matkaava lapsi ois turvassa. Aikaa kaikki tieverkon uudistukset vaatii ja rahaa. Uudistus toisi vaan turvaedut ohimatkaajille ja mikkelistä käsin pohjoiseen töihin menijöille ja pohjoisesta mikkeliin, joita on varmaan vähän. Tää keskustelu on lähinnä huvittanu itteeni, eli jatkakaa samaarataa, ni saan mielellään kuukausittaisen huumoripläjäyksen.
häh?? kirjoitti:
"Kun nopeusrajoitukset on säädetty jumalattoman tarkoiksi, joutuu ajoneuvon kuljettaja
keskittämää yhden osa-alueen huomiokyvystään nopeusmittarin tarkkailuun."
Rajoitukset ovat aina olleet säädetty samalla tavalla, ei nopeusrajoitus ole kuin suurimman sallitun nopeuden esittävä merkki. Ei ole pakko ajaa sitä. Vai meinaatko, että rajoitukset pitäisi olla säädetty esim. 60-80km/h??
Ja jos ei pysty pitämään nopeuttaan tasaisena, puhumattakaan hallittavasta nopeudesta, apuja löytyy vakionopeuden säätimestä tai kannattaa olla ajamatta ollenkaan.Lehdissähän oli tähän tapaukseen liittyen juttua, että todennäköisesti, ainenkin osasyyllinen olisi juuri vakionopeussäädin, että näin.
Tuo vakkari on oiva apuväline, mutta yllättävän tilanteen tullessa, reaktioajat venyvät.
Siinä jos koski vielä pitelee jalkoja jossain muualla, kaukana polkimista ja vielä ilman kenkiä niin ei hyvä.(enkä nyt tarkoita että juuri tuossa onnattomuudessa niin olisi ollut).
Monesti tulee vastaan yhdistelmä, jossa kuski pitää kengätöntä jalkaa keskikonsolilla tai oven kulmilla, kiire siinä tulee, se on selvä.
Vahinkojahan sattuu, se on selvä, mutta että niitä jotenkin edesauttaa, niin jotain on pielessä.
Kannattaako edes koko vakkaria käyttää tuollaisella tierofiililla, tuskin?- Toivo Lahtinen
Valtiovalta ei satsaa Itä-Suomeen, kun veronmaksajia on niin vähän ja tulotaso alle EU:n keskiarvon.
- Volvo2000
Luettuani noita vastauksia ihmetyttää toi ehdotus vakionopeussäätimen käytöstä pitää nopeus tasaisena.ÄLKÄÄ JUMALAUTA KÄYTTÄKÖ VAKIONOPEUSSÄÄDINTÄ TALVIKELILLÄ.Niin pienemmissä kuin isommissakin autoissa vakionopeussäädin monasti kytkee päältä pois muut ajon hallinta apuvälineet(esim.luistonesto).Ja jokainen voi mielessään ajatella loppu tuloksen kun ajetaan mukavan rauhallisesti ja vetävärengas menettää äkillisesti pidon tähän kun lisätään vielä kitkalukko niin kumpikin vetärengas menettää pidon ja siitähän se tilanne alkaakin...olitkohan valmistautunut siihen.Tosin toisissa autoissa merkkivalo kertoo jos pyörät lyö tyhjää,mut sekin tieto valitettavasti tulee kuskille liian myöhään koska silloin kun valo vilkkuu mittari taulussa on pyörät lyöneet tyhjää jo jonkin aikaa...eli perstuntuma ja korvakuulolla ajaminen talvella säästä monelta äkkitilanteelta.
Niin ja sit tätä ei tarvii kommentoida...tämä oli vaan tarkoitettu pienenä herätyksenä niille jotka tuolla tienpäällä pyrkii tekemään ajostaa mahdollisimman helpon rennon talvikelissäkin- Arkajalka.
Osuin kirjoituksellani kohderyhmääni.
Asian ydin on siinnä,että ajoneuvoa kuljettaa ajoneuvon kuljettaja.
Olen onnistunut väistössäni ja siksipä viellä kirjoittelen. Tosin omilla bensoilla on tullu vähän
ennakkoa otetuksikin talviliukkaisiin. Kiitokset asiallisille kirjoittelijoille.
Ehdotan nimimerkille "häh??" semmoista autorataa, jossa autot kiertää kiskoilla ja sohvalla istuen voi
säätölaitteella lisätä tai vähentää vauhtia. Voi siis olla ajamatta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan
Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k1467841Miksi persuilla ei ole firmoja?
Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?1007310Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015
Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit317202Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t216828Se oli Orpo joka rynni Eagle S -alukselle
Vastoin kaikkia kansainvälisen merenkäynnin sääntöjä. Kunpa olisi ollut purjehtija Harkimo Suomen johdossa silloin. ht26376Marinin tuhojen korjaaminen kestää kahdeksan vuotta
Nyt on vasta neljännes mennyt ja ensimmäiset korjausliikkeet saatu liikkeelle. Innokkaimmat olivat odottaneet että jo t756374Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä
"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv236084Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?
Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik1126002Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä
Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?475478Demarikultin uhri kertoo
Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa845380