Olen harkitsemassa uuden tuulilasiveneen ostamista merelle rannikkokäyttöön ja uudistunut Buster L suurimpana ehdokkaana.
Mutta olisiko jollakin jo käytännön kokemusta L:n laadusta?
Mm. sen ohjauspulpettia on haukuttu todella hepposeksi ja on jopa irrottunut. Onko tästä tehty muovia lisäämällä liian lelu vai oliko tuo ongelma vain aivan ensimmäisissä "koekappaleissa"?
Liikkeessä tuo tietysti näyttää todella hienolta veneeltä, mutta käytännönkokemukset olisivat erittäin mielenkiintoisia kuulla!
Entä nuo irroittettavat istuimet tuulilasien edessä? Nehän on käytännössä kuin retkikorit, mutta onko tuo ominaisuus pilannut ne samalla varsinaisina istuimina? Jos niitä ei koskaan ole tarve irroittaa, kuten itselläni uskon tapahtuvan, onko tuo vain huono (epämukava ja heppoinen) ominaisuus?
Uusi Buster L?
29
3913
Vastaukset 29
- erik_bo
Itselläni ei ole uudesta versiosta kokemusta. Kipparin lehdessä viime vuoden lopulla oli siitä varsin kattava artikkeli. Ei nyt pelkkää kehua mutta ei niin pahaakaan. Itseäni nuo busterit eivät ole koskaan kiehtoneet, mutta lienee niissä hintalaatusuhde kohdillaan. Varmaa on, että saat sen myytyä mikäli alkaa kaduttaa, joten rohkeasti kokeilemaan, sillä se selkiää.
Pulpetin kiinnitystä tosiaan on haukuttu, mutta saahan kiinnitystä itse vahvistettua mikäli alkaa näyttämään huonolta. Irrotettavia istuimia en itse ostaisi ennen kokeilua oikeassa merenkäynnissä.- MERIMÖKKI
Alu vene ????????
Onhan noita veneitä samassa hinta luokassa paljon parempia veneitä - tuulilasi.
MERIMÖKKI kirjoitti:
Alu vene ????????
Onhan noita veneitä samassa hinta luokassa paljon parempia veneitäMikä on tuossa kokoluokassa paljon parempi vene? Kysyn siis aidosti, en vinoilumielessä.
Täällä paljon mainitulla Rönqvistillä taitaa olla todella suppea valikoima, Suvi on omien kokemuksien mukaan aika heppoinen. Mikä olisi Buster L:n kokoluokassa hyviä vaihtoehtoja.
Yllättävän kalliita tuon kokoluokan veneet ovat, esim. L noin 15 000eur moottoreineen. Kuitenkin kyseessä vain noin 5 metrinen avovene ilman hienouksia. Mutta ei auta rutista, sama hintataso se on kaikilla valmistajilla. - MERIMÖKKI
tuulilasi. kirjoitti:
Mikä on tuossa kokoluokassa paljon parempi vene? Kysyn siis aidosti, en vinoilumielessä.
Täällä paljon mainitulla Rönqvistillä taitaa olla todella suppea valikoima, Suvi on omien kokemuksien mukaan aika heppoinen. Mikä olisi Buster L:n kokoluokassa hyviä vaihtoehtoja.
Yllättävän kalliita tuon kokoluokan veneet ovat, esim. L noin 15 000eur moottoreineen. Kuitenkin kyseessä vain noin 5 metrinen avovene ilman hienouksia. Mutta ei auta rutista, sama hintataso se on kaikilla valmistajilla.Siis jos käsitin oikeen niin tuo busteri mitä tarkoitit maksaa 17490€ 50Hv koneella ilman mitään varusteita.
Onhan tuolla hinnalla jo vaihtoehtoja esim AMT 170 BR & Honda BF50 LRFW: 17 300€ ja toinen esimerkki Yamarin 50 Twin Console Yamaha F50 FETL 16 410€.
Itse olen laittanut merkille että meidän mökin ympärissä (sipoonsaaristo) valtaosa veneistä on yamarin, atm, tg, ja sitten gilla jengillä Aquador, marino jne.
Onhan nuo paljon parempia ajaa eikä kuulu ensimäiseksi paukutusta ja sitten vasta vene mutta onhan se kiva seurata mökillä kun kuulee että jaahas busteri tulee kohta.
Tervisin - MERIMÖKKI
tuulilasi. kirjoitti:
Mikä on tuossa kokoluokassa paljon parempi vene? Kysyn siis aidosti, en vinoilumielessä.
Yllättävän kalliita tuon kokoluokan veneet ovat, esim. L noin 15 000eur moottoreineen. Kuitenkin kyseessä vain noin 5 metrinen avovene ilman hienouksia. Mutta ei auta rutista, sama hintataso se on kaikilla valmistajilla.Ja muuten kartoita tarpeesi oikeen eikä myyjän suosituksen mukaan.
Itse tein virheen 2aikuista 2 lasta murrosiässä silloin vikkonloppu kamat.
Ja ostetiin yamarin 50SC 60hv niin oli kyllä pieni yksin ja kaksin ajo viellä hienosti mutta kaikki mukanna ja metrinen aallokko niin olisi pitänyt olla sukeluspuku ja kuulosuojamet vaimon huutaessa näin mentiin yksi kesä ja vene vaihtu yamarin 59CC 115Hv ( vaimo halusi isomman ) ja nyt homma toimii.
Tosin vaimo hauaisi taas vähän isomman veneen.
Että näin meillä - iso heba
MERIMÖKKI kirjoitti:
Ja muuten kartoita tarpeesi oikeen eikä myyjän suosituksen mukaan.
Ja ostetiin yamarin 50SC 60hv niin oli kyllä pieni yksin ja kaksin ajo viellä hienosti mutta kaikki mukanna ja metrinen aallokko niin olisi pitänyt olla sukeluspuku ja kuulosuojamet vaimon huutaessa näin mentiin yksi kesä ja vene vaihtu yamarin 59CC 115Hv ( vaimo halusi isomman ) ja nyt homma toimii.
Että näin meilläMites se vaimo ei ole sua vaihtanut, jos vaan isompaa haluaa...
- Insomnia93058
MERIMÖKKI kirjoitti:
Siis jos käsitin oikeen niin tuo busteri mitä tarkoitit maksaa 17490€ 50Hv koneella ilman mitään varusteita.
Onhan tuolla hinnalla jo vaihtoehtoja esim AMT 170 BR & Honda BF50 LRFW: 17 300€ ja toinen esimerkki Yamarin 50 Twin Console Yamaha F50 FETL 16 410€.
Itse olen laittanut merkille että meidän mökin ympärissä (sipoonsaaristo) valtaosa veneistä on yamarin, atm, tg, ja sitten gilla jengillä Aquador, marino jne.
Onhan nuo paljon parempia ajaa eikä kuulu ensimäiseksi paukutusta ja sitten vasta vene mutta onhan se kiva seurata mökillä kun kuulee että jaahas busteri tulee kohta.
TervisinPAukutus ja heikompi ajettavuun eivät ole kaikkien alumiiniveneiden ominaisuus. Esim. Faster on saanut erittäin hyviä kehuja hiljaisesta rungostaan ja johdonmukaisita ajo-ominaisuuksistaan.
- tuulilasi.
MERIMÖKKI kirjoitti:
Siis jos käsitin oikeen niin tuo busteri mitä tarkoitit maksaa 17490€ 50Hv koneella ilman mitään varusteita.
Tervisin>Siis jos käsitin oikeen niin tuo busteri mitä tarkoitit maksaa 17490€ 50Hv koneella ilman mitään varusteita.>
L-malli 50hv Yamahalla 2010-mallisina 15900euroa. Tuollaisen nettotarjouksen just sain.
Mutta nyt vertailussa tosiaan vakavaksi vaihtoehdoksi tuli Yamarin 47 twin console. Sama 50hv moottori kaiketi tuohonkin on paras vaihtoehto, ja hinta suurin piirtein samoissa, mutta itseäni miellytti mm. selvästi suojaavimmilta vaikuttavat tuulilasit sekä se, että ohjauspulpetit ja penkit ovat tehty suoraan runkoon kiinni, siis samaa valua. Tuossa Busterissa taas penkit ovat irtoitettavia, eikä istuinmukavuus/tukevuus oikein vakuuta. Samoin tuulilasit Yamariniin verrattuna pienet.
Painoissa noissa ei suurta eroa.
Noiden väliltä kai valinta tehtävä. - tyyyyyyt
MERIMÖKKI kirjoitti:
Ja muuten kartoita tarpeesi oikeen eikä myyjän suosituksen mukaan.
Että näin meilläItse olen juuri tekemässä kauppoja tollasesta yamariini-paketista. Pääosin ajelen yksin vetouistelua, ja koville myrskyille en aio edes mennä. Luuletko, että pieleen menee, jos ko. paatin ostaa? Toi 6m kokoluokka nostaa hintaa vaan niin reilusti. Kone huomioiden hintahan melkein tuplaantuu. Millaisessa aallokossa alkaa kastumaan? Paljonko silloin kuormaa kiloissa veneessä? Niin, kastumiseenhan vaikuttaa myös nopeus, kerrohan koko totuus veneestä?
- Miettimisen aihetta
jos ammattitestaajille jää pulpetti käteen, niin eikö se jo kerro jotakin? Kero miksi vene on sinulla suurimpana ehdokkaana??? Koska naapuri kehuu busteriaan?
Lue Kipparin koeajo ja lue myös saman lehden koeajo AMT 170 BR. On meinaan ihan eri tavalla näköä ja ominaisuuksia kuin jossain heppaisilla ämpärimuoviosilla kruunatussa peltirotiskossa.
Ja kun kerran tuulilasiveneen mainitsit, niin ne Busterin pulpettien pleksit ei kyllä sitten suojaa yhtikäs mitään. Vertaa taas esim. kyseinen AMT. En aja AMT:llä vaan isommalla matkaveneellä, mutta se ainakin olisi minun valintani tuon kokoiseksi. Ja montako mahtuu Busterissa mukavasti istumaan se onnettoman suojan taakse istumaan? Aivan! Unohda koko roska.- Potkukelkkailija
Osta Simppu 620, veneessä riittää pituutta ja leveyttä, kulkee mukavasti 10 - 15 heppaisella koneella. Ajellessa voi ihailla kauniita maisemia, mahtuu hyvin tavarat ja ihmiset kyytiin ja mikä ehkä parasta: 6 solmun nopeudessa ei viimakaan haittaa...
Lapset ja vaimo, puhumattakaan anopista viihtyvät paremmin Simpussa, kun se ei rynkytä aallokossa vaan meno rauhallisen vakaata...
Lähitulevaisuudessa liukuvien veneiden suosio tulee laskemaan kuten on käynyt jo paljon polttoainetta kuluttavien Hummereiden ja muskeliautojen. Potkukelkkailija kirjoitti:
Osta Simppu 620, veneessä riittää pituutta ja leveyttä, kulkee mukavasti 10 - 15 heppaisella koneella. Ajellessa voi ihailla kauniita maisemia, mahtuu hyvin tavarat ja ihmiset kyytiin ja mikä ehkä parasta: 6 solmun nopeudessa ei viimakaan haittaa...
Lapset ja vaimo, puhumattakaan anopista viihtyvät paremmin Simpussa, kun se ei rynkytä aallokossa vaan meno rauhallisen vakaata...
Lähitulevaisuudessa liukuvien veneiden suosio tulee laskemaan kuten on käynyt jo paljon polttoainetta kuluttavien Hummereiden ja muskeliautojen.Että vuonna 2009 rekisteröitiin 32 kappaletta entisestään huononnettua Terhi 600:sta, eli Simppua.
Jos saat ne lapset kyytiin (laillisin keinoin), niin matka menee oksennusta siivotessa, siihen sinulla on tosin aikaa ko. veneessä, vaimolla ja anopilla lienee ihan tervettä itsesuojeluvaistoa..- ahahsjs
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Että vuonna 2009 rekisteröitiin 32 kappaletta entisestään huononnettua Terhi 600:sta, eli Simppua.
Jos saat ne lapset kyytiin (laillisin keinoin), niin matka menee oksennusta siivotessa, siihen sinulla on tosin aikaa ko. veneessä, vaimolla ja anopilla lienee ihan tervettä itsesuojeluvaistoa..Mikähän simpussa aiheuttaa oksennusrefleksin? Veneen hitaus vai mikä? Itse en ole Simpussa koskaan matkustanut mutta mitä olen venelehdistä lukenut juttuja, vene on ominaisuuksiltaan hyvin tasapainoinen ja täyttää tehtävänsä enemmän kuin hyvin. Viimeisessä tai toiseksi viimeisessä Kiparissa oli juttu, jossa Simpulla ajettiin Hkistä -Tukholmaan, ongelmitta. Toki jos on kiire niin sitten simppu ei ole oikea vaihtoehto.
Ainoa huono puoli hitaassa veneessä on että kun ajetaan vilkkailla väylillä, meno on melkoista keinumista kun vastaantulevien veneiden aaltojen lisäksi pitää keinua myös ohittavien veneiden aalloissa.
Mutta summa summarun, Välittäjä_LKV, voisitko speksata paremmin miksi Simppu ei ole sovelias kulkuvälinen vesille. - rönkvisti
ahahsjs kirjoitti:
Mikähän simpussa aiheuttaa oksennusrefleksin? Veneen hitaus vai mikä? Itse en ole Simpussa koskaan matkustanut mutta mitä olen venelehdistä lukenut juttuja, vene on ominaisuuksiltaan hyvin tasapainoinen ja täyttää tehtävänsä enemmän kuin hyvin. Viimeisessä tai toiseksi viimeisessä Kiparissa oli juttu, jossa Simpulla ajettiin Hkistä -Tukholmaan, ongelmitta. Toki jos on kiire niin sitten simppu ei ole oikea vaihtoehto.
Ainoa huono puoli hitaassa veneessä on että kun ajetaan vilkkailla väylillä, meno on melkoista keinumista kun vastaantulevien veneiden aaltojen lisäksi pitää keinua myös ohittavien veneiden aalloissa.
Mutta summa summarun, Välittäjä_LKV, voisitko speksata paremmin miksi Simppu ei ole sovelias kulkuvälinen vesille.Kyllä välittäjä tuntuu tietävän, miten otoliitit aivan villiintyvät juuri simppuun astuessa.
- asödklfasjdlökf
rönkvisti kirjoitti:
Kyllä välittäjä tuntuu tietävän, miten otoliitit aivan villiintyvät juuri simppuun astuessa.
Älkää kyseenalaistako, ettekö ole huomanneet että välittäjä tietää kaiken veneilystä ja veneistä.
- Parsakaali3958
asödklfasjdlökf kirjoitti:
Älkää kyseenalaistako, ettekö ole huomanneet että välittäjä tietää kaiken veneilystä ja veneistä.
Joo, se oli joskus ihan venealan ammattilainen. Kai se tietää asiat, vaikka ikääkin taitaa olla alle 40...
Parsakaali3958 kirjoitti:
Joo, se oli joskus ihan venealan ammattilainen. Kai se tietää asiat, vaikka ikääkin taitaa olla alle 40...
Olen tosiaan alle nelikymppinen (vaikka elektroniikkauskovaiset ovatkin arvioineet iäkseni yli 70 v), toisaalta olen varttunut veneilyn, veneiden ja niiden korjaamisen parissa. Ensimmäinen kesä jona työskentelin kokopäiväisesti venealalla, oli kun täytin 12. Asiakkaiden veneiden siirtoja vesitse aloin tekemään 13 vuotiaana, onneksi rikokset ovat jo vanhentuneita (eli rekisteröityjen veneiden kuljettaminen alle 15 vuotiaana). Joten ei se ikä, vaan se omakohtainen kokemus...
Sitten edellisestä viestistäni.
Suurin pointti oli myytyjen veneiden olemattoman pieni määrä, etenkin suhteutettuna sitä käsittelevien keskustelujen määrään.
En ole ajanut Simppua, mutta Terhi 600:sta kyllä. Simpusta puuttuvat korkeat ylärakenteet, mutta toisaalta myös painoa tuova keskimoottori, joten tuskin ne ominaisuudet ovat liiemmin parantuneet. Ja se että veneellä voi mennä ruotsiin ei tee siitä merikelpoista, merikelpoisuus tarkoittaa että veneily ei ole mitään "extreme pelleillyä", vaan turvallista ja hallittua toimintaa.- Mikko V
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Olen tosiaan alle nelikymppinen (vaikka elektroniikkauskovaiset ovatkin arvioineet iäkseni yli 70 v), toisaalta olen varttunut veneilyn, veneiden ja niiden korjaamisen parissa. Ensimmäinen kesä jona työskentelin kokopäiväisesti venealalla, oli kun täytin 12. Asiakkaiden veneiden siirtoja vesitse aloin tekemään 13 vuotiaana, onneksi rikokset ovat jo vanhentuneita (eli rekisteröityjen veneiden kuljettaminen alle 15 vuotiaana). Joten ei se ikä, vaan se omakohtainen kokemus...
Suurin pointti oli myytyjen veneiden olemattoman pieni määrä, etenkin suhteutettuna sitä käsittelevien keskustelujen määrään.
En ole ajanut Simppua, mutta Terhi 600:sta kyllä. Simpusta puuttuvat korkeat ylärakenteet, mutta toisaalta myös painoa tuova keskimoottori, joten tuskin ne ominaisuudet ovat liiemmin parantuneet. Ja se että veneellä voi mennä ruotsiin ei tee siitä merikelpoista, merikelpoisuus tarkoittaa että veneily ei ole mitään "extreme pelleillyä", vaan turvallista ja hallittua toimintaa.Välittäjä, jos perustelusi veneen huonoudelle on se että sitä myydään vähän, voitko olla kirjoittamatta "asiantuntijakommenttejasi" tänne!
Samaan syssyyn haukut isot targatkin paskoiksi kun niitä myydään niin vähän Suomessa?
Mitä jos lukisit faktaa lehdistä Simpuista että pyörittelisi pienessä päässäsi kokemuksia jostain Terhi 600 -mallista. Olet itse extrem-pelle, oikein välittäjä LKV. WAU, kumarrusta ja hurraahuuto perään!! - Teemu ..
Välittäjä_LKV kirjoitti:
En ole ajanut Simppua, mutta Terhi 600:sta kyllä. Simpusta puuttuvat korkeat ylärakenteet, mutta toisaalta myös painoa tuova keskimoottori, joten tuskin ne ominaisuudet ovat liiemmin parantuneet. Ja se että veneellä voi mennä ruotsiin ei tee siitä merikelpoista, merikelpoisuus tarkoittaa että veneily ei ole mitään "extreme pelleillyä", vaan turvallista ja hallittua toimintaa.Eiköhän Simpun pieni menekki johdu vain siitä että uppoumarunkoinen vene ei ole ns. muodissa. Pitää olla liukuvarunkoinen, eihän työkavereille kehtaa edes sanoa että mulla on sellainen hidas paatti. ;)
Mitään järkisyitä uppoumarunkoisten karttamiselle ei ole. Simppu on taatusti merikelpoisempi kuin useimmat 4-5 m pitkät liukuvarunkoiset, tiloissa sen on omaa luokkaansa ja taloudellisuudessakin se vetää useimmiten pitemmän korren. Ja kun veneessä on pieni moottori, se on helppo itse huoltaa tai heittää auton takakonttiin ja viedä itse huoltoon.
Itsekin ole lueskellut veneestä alan lehdistä ja juuri negatiivista kommenttia ei veneestä ole silmiin osunut. - tuulilasi.
Teemu .. kirjoitti:
Eiköhän Simpun pieni menekki johdu vain siitä että uppoumarunkoinen vene ei ole ns. muodissa. Pitää olla liukuvarunkoinen, eihän työkavereille kehtaa edes sanoa että mulla on sellainen hidas paatti. ;)
Mitään järkisyitä uppoumarunkoisten karttamiselle ei ole. Simppu on taatusti merikelpoisempi kuin useimmat 4-5 m pitkät liukuvarunkoiset, tiloissa sen on omaa luokkaansa ja taloudellisuudessakin se vetää useimmiten pitemmän korren. Ja kun veneessä on pieni moottori, se on helppo itse huoltaa tai heittää auton takakonttiin ja viedä itse huoltoon.
Itsekin ole lueskellut veneestä alan lehdistä ja juuri negatiivista kommenttia ei veneestä ole silmiin osunut.Miksi täällä palstalla aina asetetaan täysin eri tyypin veneet paremmusjärjestykseen? Tai siis yritetään laittaa, ja verrataan niitä turhaan.
Olen siis ketjun aloittaja, mutta hakoteille lähti tämäkin viestiketju hiljalleen. Meilläkin on jo mökillä "hidas" vene, pienellä moottorilla, ei liukuva, eikä se ole yhtään sen huonompi tai parempi kuin nämä esille nyt ottamani Buster L tai Yamarin 47. Ovat täysin eri käyttöön, ainakin meillä.
Sama kuin autoissa toinen vertailee coupe Ferraria ja Porschea, ja toinen heittää, että "pienet sisätilat, Fordin Transporterissa selvästi paremmat".
Eihän tällaisissa väittelyissä ole mitään järkeä, tai ainakaan niistä kukaan ei mitään hyödy.
Ymmärrän, jos toinen on saman kokoluokan ja käyttöluokan alumiiniveneiden kannalla, toinen muoviveneiden kannalla. Mutta ymmärrän tuon omien mieltymysten esille ottamisen vain saman tyyppisten veneiden kohdalla.
No, toisaalta, hyvä että veneet saavat aikaan keskustelua! :) Kevät on tuloillaan. tuulilasi. kirjoitti:
Miksi täällä palstalla aina asetetaan täysin eri tyypin veneet paremmusjärjestykseen? Tai siis yritetään laittaa, ja verrataan niitä turhaan.
Olen siis ketjun aloittaja, mutta hakoteille lähti tämäkin viestiketju hiljalleen. Meilläkin on jo mökillä "hidas" vene, pienellä moottorilla, ei liukuva, eikä se ole yhtään sen huonompi tai parempi kuin nämä esille nyt ottamani Buster L tai Yamarin 47. Ovat täysin eri käyttöön, ainakin meillä.
Sama kuin autoissa toinen vertailee coupe Ferraria ja Porschea, ja toinen heittää, että "pienet sisätilat, Fordin Transporterissa selvästi paremmat".
Eihän tällaisissa väittelyissä ole mitään järkeä, tai ainakaan niistä kukaan ei mitään hyödy.
Ymmärrän, jos toinen on saman kokoluokan ja käyttöluokan alumiiniveneiden kannalla, toinen muoviveneiden kannalla. Mutta ymmärrän tuon omien mieltymysten esille ottamisen vain saman tyyppisten veneiden kohdalla.
No, toisaalta, hyvä että veneet saavat aikaan keskustelua! :) Kevät on tuloillaan.Nämäkin palstat siistiytyvät kummasti avovesiaikana, joten sitä odotellessa :D
- Haahaha
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Nämäkin palstat siistiytyvät kummasti avovesiaikana, joten sitä odotellessa :D
Hyvä kommentti henkilöltä joka itse kirjoittaa tänne mitä sylki suuhun tuo.
- rfbgrbrt
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Että vuonna 2009 rekisteröitiin 32 kappaletta entisestään huononnettua Terhi 600:sta, eli Simppua.
Jos saat ne lapset kyytiin (laillisin keinoin), niin matka menee oksennusta siivotessa, siihen sinulla on tosin aikaa ko. veneessä, vaimolla ja anopilla lienee ihan tervettä itsesuojeluvaistoa.."Että vuonna 2009 rekisteröitiin 32 kappaletta entisestään huononnettua Terhi 600:sta, eli Simppua." -välittäjä LKV
miksi joku rekisteröisi simppunsa kun niissä käytetään alle 10hv koneita? (tietenki joku tekee sen vakuutussyistä mutta useimmat ei) - Psykologi
rfbgrbrt kirjoitti:
"Että vuonna 2009 rekisteröitiin 32 kappaletta entisestään huononnettua Terhi 600:sta, eli Simppua." -välittäjä LKV
miksi joku rekisteröisi simppunsa kun niissä käytetään alle 10hv koneita? (tietenki joku tekee sen vakuutussyistä mutta useimmat ei)Mitä väliä montako venettä myydään vuodessa eiväthän Suomessa eniten myydyt autotkaan ole autojen parhaimmistoa...
Monen kohdalla ostopäätökseen vaikuttaa eniten se, että tulee hyväksytyksi muiden silmissä, tietenkin myös hinta on määräävä tekijä, tosin nykyisin pankista saa rahaa... Täytyy muistaa, että ihmiset, etenkin suomalaiset, kulkevat massan mukana, se kun on turvallisempaa...
Monen itsetunto ei riittäisi Kaivarissa edestakaisin ajeluun Simpulla, Bella Classicilla jne... - saassdd
Psykologi kirjoitti:
Mitä väliä montako venettä myydään vuodessa eiväthän Suomessa eniten myydyt autotkaan ole autojen parhaimmistoa...
Monen kohdalla ostopäätökseen vaikuttaa eniten se, että tulee hyväksytyksi muiden silmissä, tietenkin myös hinta on määräävä tekijä, tosin nykyisin pankista saa rahaa... Täytyy muistaa, että ihmiset, etenkin suomalaiset, kulkevat massan mukana, se kun on turvallisempaa...
Monen itsetunto ei riittäisi Kaivarissa edestakaisin ajeluun Simpulla, Bella Classicilla jne...Onhan se oikein LKV! Pakko olla viisas mies. Mies?
rfbgrbrt kirjoitti:
"Että vuonna 2009 rekisteröitiin 32 kappaletta entisestään huononnettua Terhi 600:sta, eli Simppua." -välittäjä LKV
miksi joku rekisteröisi simppunsa kun niissä käytetään alle 10hv koneita? (tietenki joku tekee sen vakuutussyistä mutta useimmat ei)Johtuisi ihan laista. Lain mukaan kaikki yli 5,5 metriä pitkät veneet täytyy rekisteröidä, vaikka moottoria ei edes olisi. Vai väitätkö että suurin osa Simpun omistajista rikkoisi tietoisesti lakia?!?
- KKksksks
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Johtuisi ihan laista. Lain mukaan kaikki yli 5,5 metriä pitkät veneet täytyy rekisteröidä, vaikka moottoria ei edes olisi. Vai väitätkö että suurin osa Simpun omistajista rikkoisi tietoisesti lakia?!?
Lueskelin Simpun koeajon Kippari-lehdestä. Ajettavuuden eri osa-aluista tuli 4/5 tähteä, käsiteltävyydestä täydet 5 tähteä.
Todellakin hienoa että välittäjän kaltaiset pellet esiintyvät "asiantuntijoina" vailla mitään käytännön tietoa. Tosin, kaikki välittäjät ja kaupparatsut enemmän tai vähemmän huijareita. - Tosi merimies
KKksksks kirjoitti:
Lueskelin Simpun koeajon Kippari-lehdestä. Ajettavuuden eri osa-aluista tuli 4/5 tähteä, käsiteltävyydestä täydet 5 tähteä.
Todellakin hienoa että välittäjän kaltaiset pellet esiintyvät "asiantuntijoina" vailla mitään käytännön tietoa. Tosin, kaikki välittäjät ja kaupparatsut enemmän tai vähemmän huijareita.Maailman paras vene on se joka on, itselle, omaan käyttöön sopivin, niin kokonsa, meri/järvikelpoisuutensa, käyttötarkoituksensa kuin hintansakin puolesta.
Mitä järkeä ostaa vaikka TG Alfa tai Jeanneau Merry Fisher 655, jos veneilee ainoastaan hyvillä säillä muutaman tunnin viikonloppuisin virveliä heitellen?
Pienellä veneellä tuntuma luontoon ja veteen on parempi kuin hyttiveneen sisätiloissa istuskellessa tai lekotellessa korkealla kannella...
Jos mieli muuttuu ja alkaa kaivata "mukavuuksia" voi kokeilla ensin jollain pienellä DC / HT-veneellä, että onko tämä se minun "juttuni" ja jos on niin seuraavaksi voi siirtyä merikelpoisempaan ja isompaan hyttiveneeseen...
- Buusterr
Kesän ollut uusi L Buster tähän asti Erittäin tyytyväinen, kumpikaan pulpetti ei ole irronnut eikä ole ollut muutakaan. Penkeillä on hyvä istua, liukukynnys olematon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2902997Suomalaiset nuoret Eu:n köyhimpiä?
Suomalaisen nuoren varallisuus keskimäärin 5000e. Eu:ssa keskimäärin 25 000e.1491224- 2101191
- 841183
- 881154
Sofia teki aika pahat oharit
Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti2051060- 65872
Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla
Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?25775- 71757
Peräännytkö nainen vai mitä sanot
Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?59637