Frettien ulkoilutus

Fretti.

Niin, että kauan fretin kanssa kannattaa olla ulkona kerralla?
Minkä pituisia lenkkejä kannattaa tehdä?

13

2886

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Meillä käydään noin puolen tunnin ajan ulkona., ja tietysti katotaan koko aika, että mitä fretti haluaa, jos sillä on esim. kylmä niin turhaan sitä ulkona pitää... jakäytetään vaan tietenki sillon ku on vähän pakkasta. :) Nuoremmalla fretillä on kyllä niin paksu talvi turkki, että vois pitempäänki pitää ulkona, eli vähän fretin ehoilla.

      • Fretti.

        Kiitos tiedosta! :)
        Entä mitä eroja on uros- ja naarasfretillä?


    • tytsykkäää

      Eli jatketaan tähän viestiin kun viiti uutta aloittaa. Onko fretti miten karkaamisaltis kun pääsee ulkona olemaan? Verraten siis kissoihin eli kerran ulkona niin aina ulos menossa... ja ns. yleistys kissoista. Ettei nyt siihen takerruta :D

      • hghhj

        Siis vapaana ei frettiä kannata ulkona pitää, mutta kaikilla ei naaraas pysy edes valjaissa.


      • Fretti.
        hghhj kirjoitti:

        Siis vapaana ei frettiä kannata ulkona pitää, mutta kaikilla ei naaraas pysy edes valjaissa.

        Onko naaraat niin pieniä etteivät pysy valjaissa?
        Käykö urosfretille ihan vain frettivaljaat eikä kissanvaljaat?


      • ...
        Fretti. kirjoitti:

        Onko naaraat niin pieniä etteivät pysy valjaissa?
        Käykö urosfretille ihan vain frettivaljaat eikä kissanvaljaat?

        Fretti valjaat on parhaat koska ne on tehty freteille, sopii parhaiten, mutta myös pienen kanin valjaat käy, meillä on toiset sellaset. Kissan valjaat on aika isot fretille,,, :)


      • Straightjacket

        Freteille tarkoitetut valjaat on luonnollisesti parhaat koska ne on fretille suunniteltu. Fretti on oikea Houdini halutessaan, kannattaa kokeilla sisätiloissa että valjaat on sopivat ja näet ettei eläin pääse niistä karkaamaan. Itse olen pitänyt sopivana mittana sitä, että kun sormi mahtuu eläimen ja valjaan narun väliin, tiukkuus on sopiva (samaa käytetään mm. hevosten suitsien kanssa kun laitetaan turparemmiä). Ja tosiaan totutus valjaisiin kannattaa tehdä sisällä vähä kerrassaan, ettei kiusata frettiä kerralla liikaa :)

        Meillä kävi kerran niin, että nuoremman poitsun valjaista irtosi se osa, joka yhdistää fleksin (toimii parhaiten fretin kanssa) ja valjaat. Onneksi oli niin touhuissaan kaivamassa salaojaputkea ettei tajunnut ja pikkuveli oli nopea huomaamaan tilanteen :D

        Ulkoilutusta harrastetaan meillä ympäri vuoden; talvella pakkasraja on -10 ja kesällä käytän illalla, siinä 22 aikoihin on paras aika omilla ötöillä :) Tämä siksi, että noilla on melko herkät silmät ja ettei noille tule kuuma. Kasvattavat hienon talvikarvan, mutta siitä on sitten riesaa kun vaihtavat sen pois. Ulkoilu on myös erittäin hyvä virike. Muistaa kannattaa tosiaan mennä ihan eläimen ehdoilla, ei ole ihan samanlaista kuin koiran kanssa :)


    • frettihyypiö

      Itse en suosittele fretin valjaita urosfretille. Meidän, vasta puolivuotta täyttävä, otus ei mahdu enää maximi asennossa oleviin valjaisiin.

    • Kaksi näätää

      Omistan sekä uros- että naarasfretin ja kummallakin on ihan freteille tarkoitetut valjaat. Tyttö on kyllä aika pieni ja joskus päässyt ulos valjaistaan, mutta nämä mun näädät eivät kyllä karkaa saman tien, näitä pystyy vähän vapaanakin pitämään, etenkin poikaa.

      Ulkona ollaan sen verran kuin fretit jaksavat, mutta varsinkin kylmemmällä säällä huomaa mennä takaisin sisälle, kun kiipeävät jo housunlahkeita pitkin syliin. Lämpimällä voi sitten olla pidempään ulkosalla. :---)

    • Ulko juttuja

      Minulla on yksi naaras fretti. Fretin valjaat on ja vain vähän vaikeuksia pysyä valjaissa. Kunhan pistää tarpeeksi tiukalle eikä sido hihnaa kiinni mihinkään niin ei pääse irti. Jos hihna tiukalla niin saa vedettyä itsensä irti pienen pyristelyn jälkeen. Itse tarkkailen koko ajan mitä tyttö touhuaa kun ollaan ulkona, joten ei ole karkaamisia tullut :)

    • J&R

      Urosfretille yleensä joutuu ostamaan jossain vaiheessa kissan valjaat. Toiselle hirviölle menee fretin valjaat äärimmäisessä maximiasennossa juuri ja juuri, toiselle samanlaiset valjaat ei ole mennyt kahteen kuukauteen. (Pojulla on nyt itse tekemäni valjaat)
      Ei fretti kamalan karkausaltis ole, siis jos pääsee irti niin tuskin edes huomaa vapauttaan. Olen pitänyt hirviöitä irtikkin kotipihalla, eikä koskaan ole tullut edes läheltäpiti tilanteita. Kotipihalla nuo leikkivät ja kyllästyvät ulkoiluun ennen kuin kodin ympäristö alkaa kiinnostaa.

    • Fretti

      Millaset valjaat pitäs fretille olla? Pitääks valjaitten mennä mahankin alta?

      • hienoselitys

        Fretin valjaat menee yks "panta" pään yli, sit on sellanen välikappale jossa on kiinni vielä toinen "panta" joka menee sit etujalkojen takaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe