TV2:ssa klo 21.00

su 7.3.

"Mitä jälkiä vanhempien ankara usko jättää lapsiin". Keskustelemassa mm. entinen lestadiolainen Teuvo Moisa, jota lapsena ahdisti kadotuksen pelko syntien vuoksi teksti-tv:n mukaan.
http://ohjelma.yle.fi/ohjelmat/526520

20

557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedosta

      Eikös tuo Moisa ollut palstan vakiokirjoittaja joku vuosi sitten.

      • 8+5=?

        Kirjoittaa iloksemme sentään vielä joskus. Yleensä vielä perustellen. Odotan mielenkiinnolla ohjelmaa. Toivottavasti tulee uusintana, sulkevat St1:n baarin nykyän juuri pahasti klo 21.


    • ...

      takapuoleen. Aika parantanut haavat. Mentaalipuolesta en tiedä.

    • arvonmekin..

      lyylereille, pakkulalle jne.

      • julmuriäitejä

        vl-uskonnossa riittää. On siinä lapset olleet kovilla kun äiti ei tunne empatiaa lainkaan ja nauttii julmuudesta.


      • teitä riittää
        julmuriäitejä kirjoitti:

        vl-uskonnossa riittää. On siinä lapset olleet kovilla kun äiti ei tunne empatiaa lainkaan ja nauttii julmuudesta.

        Näytät nauttivan julmuudestasi lyyleriä kohtaan niin että ilmeisesti nautit siitä myös lapsiasi kohtaan.


      • lyyleri
        julmuriäitejä kirjoitti:

        vl-uskonnossa riittää. On siinä lapset olleet kovilla kun äiti ei tunne empatiaa lainkaan ja nauttii julmuudesta.

        ovat päävastuullisia lastensa kasvatuksesta.. Vanhoillislaestadiolaisvanhemmat jättävät tietyt jäljet ...alkoholistivanhemmat tietynlaiset. Silti vanhemmat ovat lastensa parhaat kasvattajat ja rakkaimmat toisilleen molemminpuolisesti..kaikkineen vikoineen ja virheineen.Alkoholistivanhemmat rakastavat yhtälailla omia lapsiaan kuten vanhoillislaestadiolaisetkin. Usko on sitten valintakysymys myöhemmässä vaiheessa...myös alkoholin voi valita tai olla valitsematta.


      • kuukierto
        lyyleri kirjoitti:

        ovat päävastuullisia lastensa kasvatuksesta.. Vanhoillislaestadiolaisvanhemmat jättävät tietyt jäljet ...alkoholistivanhemmat tietynlaiset. Silti vanhemmat ovat lastensa parhaat kasvattajat ja rakkaimmat toisilleen molemminpuolisesti..kaikkineen vikoineen ja virheineen.Alkoholistivanhemmat rakastavat yhtälailla omia lapsiaan kuten vanhoillislaestadiolaisetkin. Usko on sitten valintakysymys myöhemmässä vaiheessa...myös alkoholin voi valita tai olla valitsematta.

        Rakastaako lapsiansa "vähän liikakin"?


      • 5+5
        kuukierto kirjoitti:

        Rakastaako lapsiansa "vähän liikakin"?

        uskovainen insesti vanhenpi jättää myös jäljet lapsiinsa ja aikas pahat.


      • hengellistäminen
        lyyleri kirjoitti:

        ovat päävastuullisia lastensa kasvatuksesta.. Vanhoillislaestadiolaisvanhemmat jättävät tietyt jäljet ...alkoholistivanhemmat tietynlaiset. Silti vanhemmat ovat lastensa parhaat kasvattajat ja rakkaimmat toisilleen molemminpuolisesti..kaikkineen vikoineen ja virheineen.Alkoholistivanhemmat rakastavat yhtälailla omia lapsiaan kuten vanhoillislaestadiolaisetkin. Usko on sitten valintakysymys myöhemmässä vaiheessa...myös alkoholin voi valita tai olla valitsematta.

        ja näin ulkoistaminen on eräs merkki empatiakyvyttömyydestäsi.


      • kuin sinne
        teitä riittää kirjoitti:

        Näytät nauttivan julmuudestasi lyyleriä kohtaan niin että ilmeisesti nautit siitä myös lapsiasi kohtaan.

        huudetaan.


      • käräytä
        kuukierto kirjoitti:

        Rakastaako lapsiansa "vähän liikakin"?

        poliisille eikä yhteisön mainetta liata! Mitä väliä näillä viattomilla lapsiuhreilla SRK:lle/lyylerille on?


    • tvonpäällä

      ..tv:tä. Varsinkin akateemisissa on paljon televisitoita omaamattomia. Ja nuoret!! Peräti neljäsosalla alle 25-vuotiaista ei ole tv-vastaanotinta. Internet rules. Sen takiako Mikael Junger pyrkii aina netin kautta esiin? Täällä tulevaisuus tv-ohjelmienkin suhteen??

      • viinan viemää

        katsovat ilmaiseksi vanhempiensa luona. Vai tarkoittaako tämä talouksia alle... sama sama.


    • ent.vl

      ekana pääsi esille heluntalainen. Nyt on vuorossa joku muu

      • .......

        Älä hätäile. Ei mitään uutta Auringon alla.


      • ent.vl
        ....... kirjoitti:

        Älä hätäile. Ei mitään uutta Auringon alla.

        ..että Metaskeema ei ole Devout. Vai? Molemmat ateisteja. Itse pyrin Raamatun esoteeriseen tulkintaan, mikä tarkoittaa ihmisen lankeemusta aadamissa ja ylösnousua Kristuksessa.(1,Kor15:19) Jeesus oli enmmäinen, joka ensin ehti tähän päämääräään. Sihen asti on "toinen kuolema" edessä jokaisella ihmisolennolla. Jälleensyntyminen on tosiasia.


    • butmutta

      now it`s over. But onhan se kuuuluisa "Areena". Mutta ei mitään uutta.

    • tässä linkki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe