"Mitä jälkiä vanhempien ankara usko jättää lapsiin". Keskustelemassa mm. entinen lestadiolainen Teuvo Moisa, jota lapsena ahdisti kadotuksen pelko syntien vuoksi teksti-tv:n mukaan.
http://ohjelma.yle.fi/ohjelmat/526520
TV2:ssa klo 21.00
20
557
Vastaukset
- tiedosta
Eikös tuo Moisa ollut palstan vakiokirjoittaja joku vuosi sitten.
- 8+5=?
Kirjoittaa iloksemme sentään vielä joskus. Yleensä vielä perustellen. Odotan mielenkiinnolla ohjelmaa. Toivottavasti tulee uusintana, sulkevat St1:n baarin nykyän juuri pahasti klo 21.
- ...
takapuoleen. Aika parantanut haavat. Mentaalipuolesta en tiedä.
- arvonmekin..
lyylereille, pakkulalle jne.
- julmuriäitejä
vl-uskonnossa riittää. On siinä lapset olleet kovilla kun äiti ei tunne empatiaa lainkaan ja nauttii julmuudesta.
- teitä riittää
julmuriäitejä kirjoitti:
vl-uskonnossa riittää. On siinä lapset olleet kovilla kun äiti ei tunne empatiaa lainkaan ja nauttii julmuudesta.
Näytät nauttivan julmuudestasi lyyleriä kohtaan niin että ilmeisesti nautit siitä myös lapsiasi kohtaan.
- lyyleri
julmuriäitejä kirjoitti:
vl-uskonnossa riittää. On siinä lapset olleet kovilla kun äiti ei tunne empatiaa lainkaan ja nauttii julmuudesta.
ovat päävastuullisia lastensa kasvatuksesta.. Vanhoillislaestadiolaisvanhemmat jättävät tietyt jäljet ...alkoholistivanhemmat tietynlaiset. Silti vanhemmat ovat lastensa parhaat kasvattajat ja rakkaimmat toisilleen molemminpuolisesti..kaikkineen vikoineen ja virheineen.Alkoholistivanhemmat rakastavat yhtälailla omia lapsiaan kuten vanhoillislaestadiolaisetkin. Usko on sitten valintakysymys myöhemmässä vaiheessa...myös alkoholin voi valita tai olla valitsematta.
- kuukierto
lyyleri kirjoitti:
ovat päävastuullisia lastensa kasvatuksesta.. Vanhoillislaestadiolaisvanhemmat jättävät tietyt jäljet ...alkoholistivanhemmat tietynlaiset. Silti vanhemmat ovat lastensa parhaat kasvattajat ja rakkaimmat toisilleen molemminpuolisesti..kaikkineen vikoineen ja virheineen.Alkoholistivanhemmat rakastavat yhtälailla omia lapsiaan kuten vanhoillislaestadiolaisetkin. Usko on sitten valintakysymys myöhemmässä vaiheessa...myös alkoholin voi valita tai olla valitsematta.
Rakastaako lapsiansa "vähän liikakin"?
- 5+5
kuukierto kirjoitti:
Rakastaako lapsiansa "vähän liikakin"?
uskovainen insesti vanhenpi jättää myös jäljet lapsiinsa ja aikas pahat.
- hengellistäminen
lyyleri kirjoitti:
ovat päävastuullisia lastensa kasvatuksesta.. Vanhoillislaestadiolaisvanhemmat jättävät tietyt jäljet ...alkoholistivanhemmat tietynlaiset. Silti vanhemmat ovat lastensa parhaat kasvattajat ja rakkaimmat toisilleen molemminpuolisesti..kaikkineen vikoineen ja virheineen.Alkoholistivanhemmat rakastavat yhtälailla omia lapsiaan kuten vanhoillislaestadiolaisetkin. Usko on sitten valintakysymys myöhemmässä vaiheessa...myös alkoholin voi valita tai olla valitsematta.
ja näin ulkoistaminen on eräs merkki empatiakyvyttömyydestäsi.
- kuin sinne
teitä riittää kirjoitti:
Näytät nauttivan julmuudestasi lyyleriä kohtaan niin että ilmeisesti nautit siitä myös lapsiasi kohtaan.
huudetaan.
- käräytä
kuukierto kirjoitti:
Rakastaako lapsiansa "vähän liikakin"?
poliisille eikä yhteisön mainetta liata! Mitä väliä näillä viattomilla lapsiuhreilla SRK:lle/lyylerille on?
- tvonpäällä
..tv:tä. Varsinkin akateemisissa on paljon televisitoita omaamattomia. Ja nuoret!! Peräti neljäsosalla alle 25-vuotiaista ei ole tv-vastaanotinta. Internet rules. Sen takiako Mikael Junger pyrkii aina netin kautta esiin? Täällä tulevaisuus tv-ohjelmienkin suhteen??
- viinan viemää
katsovat ilmaiseksi vanhempiensa luona. Vai tarkoittaako tämä talouksia alle... sama sama.
- ent.vl
ekana pääsi esille heluntalainen. Nyt on vuorossa joku muu
- .......
Älä hätäile. Ei mitään uutta Auringon alla.
- ent.vl
....... kirjoitti:
Älä hätäile. Ei mitään uutta Auringon alla.
..että Metaskeema ei ole Devout. Vai? Molemmat ateisteja. Itse pyrin Raamatun esoteeriseen tulkintaan, mikä tarkoittaa ihmisen lankeemusta aadamissa ja ylösnousua Kristuksessa.(1,Kor15:19) Jeesus oli enmmäinen, joka ensin ehti tähän päämääräään. Sihen asti on "toinen kuolema" edessä jokaisella ihmisolennolla. Jälleensyntyminen on tosiasia.
- butmutta
now it`s over. But onhan se kuuuluisa "Areena". Mutta ei mitään uutta.
- tässä linkki
viimeisimmän keskustelun Inhimillisessä tekijässä voi katsoa täältä vielä kokonaisen vuoden ajan
http://areena.yle.fi/video/810074
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47427