petos syyte

....................

olen onnistunut perseilemään raha-asiani oikein viimisen päälle. ulosottoon on nyt menossa n. 15000€ pikavippejä ja kulutusluottoja. kysyisinkin nyt että miten suurella todennäköisyydellä saan petoksesta syytteen? kaikki lainat olen hakenut ihan rehellisesti muuten paitsi yhdessä credit24 kulutusluotossa (800€) jätin mainitsematta pikavippilainat kun kyseltiin muita velkoja. sama homma pätee myös ostosrahan 600€ kulutusluottoon. eli jos päästän nuo molemmat ulosottoon niin onko tuo petossyyte sitten tulossa? vai kannattaako mun vaan elellä näkkileivällä, päästää kaikki muut ulosottoon ja maksaa nuo kaksi lainaa pois ihan kunnolla pykälien mukaan? ulosoton kulut olen varautunut kestämään mutta tuota petossyytettä en kyllä sitten millään tahdo kontolleni. se kun seuraa perässä kai sitten koko loppuelämäni? mukava siinä sitten sen jälkeen töitä haeskella. niin, ja jos ei ole mitään neuvoja niin voitte jättää kirjoittamatta. vituttaa ja masentaa nää velat ilman vittuiluakin. tiedän kyllä sanomattakin miten idiooti olen ollut.

23

6085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

      niin, ja sellanen lisäkysymys että miten kauan menee ennen kuin ulosottovirasto ekan kerran vie rahaa tilistäni. laskuissa rupeaa nyt eräpäivät paukkumaan. kaksi pikavippiä on jo 2 viikkoa myöhässä. mietin vaan että mahtaisinko ehtiä saamaan mitenkä monta tiliä ennen tuota ulosottoa. ainakin jos toisen noista ehtisi kokonaan maksamaan ja jos toista sitten lyhentelisi normaaliin tahtiin. vai mikä olisi fiksuin ratkaisu? maanantaina otan yhteyttä velkaneuvontaan mutta sinne on kai parin kuukauden jonot joten eipä kyllä apua taida ehtiä ennen ulosottoa tulla. niin, ja löytyykö täältä yhtään ihmistä joka olisi saanut tehtyä niin että maksisi itsenäisesti ulosottoon noita velkoja? ulosoton sivujen mukaan sen pitäisi ilmeisesti olla mahdollista? ajattelin mennä juttelemaan ulosottovirastoon heti kun siletä ensimmäinen kirje tulee. perkele kun ei oikein tiedä mitä tekisi..

      • rahapussiko

        Minä maksan parast'aikaa suoraan ulosottoon sopimuksella 1/3 osan, velkaa on niin paljon, että ei varmaan 15 vuotta riitä, jolloin ne loppuisivat. Olen työssä käyvä, mutta voisin mennä velkaneuvontaan, mutta sen laskujeni mukaan käteen kuukausittain ei jää läheskään niin paljoa, kuin nyt maksaessani ulosottoon. Joten miksi 50-vuotiaana enää viitsisin ottaa stressiä, käyn työssä niin kauan, kuin työkykyä riittää ja maksan ulosottoon, joskushan ne velat vanhenee kuitenkin. Omaa tyhmyyttäni tein velkaa sen enempää
        niistä kertomassa, mutta kukaan muu ei niistä tule kärsimään, vain minä itse. Ei suomessa jätetään ketään heitteille kuitenkaan, aina jollakin tapaa huolta pidetään. Haluan kuitenkin käydä töissä niin kauan kuin pystyn, vaikka joudunkin nyt tyhmyydestäni maksamaan palkasta. No, se on elämää se ja aina ei ole kaikki täydellistä.


      • 1247890

        siinä menee noin kolme kuukautta ennenkuin ulosotto alkaa viemään tilistä, mutta voit välttää tämän että ne ei vie tilistä jos ilmoitat itse ulosottoon että haluat itse ruveta lyhentämään sitä velkaa tämä onnistuu.. voin sanoa omasta kokemuksesta


      • tullu

        mulle ainakaan mitään syytteitä.Otinha mäki lainoja ja en kertonu mistään entisistä.Velkaneuvonta ei noin alussa oikee tee mitään.Kävin minäki siellä ja paskan marjat! No,sit meni neljä kuukautta,kaikki olikin sitten uo:ssa...johan kelpasin velkaneuvotteluun.Alko tekemään sit heti velkajärjestelypapereita ja mulla alko velkajärjestely 1.2.2010. Nollamaksuohjelmalla mennään kun työtön olen ja masennuskin iski.Työttömyyshän se mulla aiheuttikin sen,et sit kaikki kaatu päälle.Mutta en minä koskaan ees aatellukkaa,et jotain syytteitä pelkästä velkaantumisesta tulis,se on eri asia jos vaik kelaa hujaat...sillo tulee kyl syyte.Eiku päivänjatkoja ja tsemppiä!


    • gtyhuji

      lainoista. Unohda koko petossyytteet tykkänään. Itse hakenut myös lainoja vaikka on velkaa muille enkä niistä ole kenellekkään velvollinen kertomaan. Mistä ne tietää koska olet muut velat itsellesi ottanut.

      • kun edellinen

        ei tule mitään petos syytteitä,etkä joudu lusimaan ,jos ei sakkoja ole rästissä.mene ulosottoselvitykseen ja tee varattomuus paperi,niin minä tein ei kukaan saa mitään ikinä koska en mene töihin eikä kukaan otakkaan.
        markka-aikana olin velkaa joka pnkille ja joka piakkaan miljoonamarkkaa,enkä saanut mitään petosta,nyt on 50,000 ekua velkaa joka paikkaan eikä kukaan saa mitään kirjeitä tulee joka päivä peritätoimistoilta mutta ne menee suoraan roskiin,,
        lopeta työt.niin pärjäät kaikesta parhaiten.


      • .......
        kun edellinen kirjoitti:

        ei tule mitään petos syytteitä,etkä joudu lusimaan ,jos ei sakkoja ole rästissä.mene ulosottoselvitykseen ja tee varattomuus paperi,niin minä tein ei kukaan saa mitään ikinä koska en mene töihin eikä kukaan otakkaan.
        markka-aikana olin velkaa joka pnkille ja joka piakkaan miljoonamarkkaa,enkä saanut mitään petosta,nyt on 50,000 ekua velkaa joka paikkaan eikä kukaan saa mitään kirjeitä tulee joka päivä peritätoimistoilta mutta ne menee suoraan roskiin,,
        lopeta työt.niin pärjäät kaikesta parhaiten.

        Tarkoitus on kuitenkin hoitaa nuo tyhmyydet pois, enkä töitä aio kyllä lopettaa. Korjatkaa jos olen väärässä mutta eihän sakkojakaan nykyään enää vankila tuomioksi pitäisi muuttaa?? Enkä mä nyt sitä vankila tuomiota pelkää, eihän noista sellasta tule, sen tiedän kyllä. Mutta uskoisin että kai tuossa jokin lievän petoksen tunnusmerkit täyttyy. Kun kerran olen jättänyt kertomatta lainaa hakiessa n. 8000€ pikavippivelat. En sitten tiedä ryhtyvätkö firmat sitä syytettä hakemaan, tätä ennen olen kummallekin firmalle hoitanut aiemmin useita lainoja tunnollisesti. Ja nyt puhutaan kuitenkin aika pienistä summista. Tarkistetaanko muuten töitä haettaessa rikosrekisteri? Varmasti jossain pankin duuneissa kyllä mutta mites ihan perus hommissa? Sitten kun joskus sattuisin saamaan luottotiedot kuntoon niin vaikeuttaisiko tuo rikosrekisteri esim. Asuntolainan hakua? Tuo on iloinen uutinen jos pitää paikkansa että ulosottoviraston kanssa on mahdollista sopia niin, että itse lyhennän lainaa. Tällöinhän kai ei työpaikalle mene asiasta tietoa?


      • huppila
        ....... kirjoitti:

        Tarkoitus on kuitenkin hoitaa nuo tyhmyydet pois, enkä töitä aio kyllä lopettaa. Korjatkaa jos olen väärässä mutta eihän sakkojakaan nykyään enää vankila tuomioksi pitäisi muuttaa?? Enkä mä nyt sitä vankila tuomiota pelkää, eihän noista sellasta tule, sen tiedän kyllä. Mutta uskoisin että kai tuossa jokin lievän petoksen tunnusmerkit täyttyy. Kun kerran olen jättänyt kertomatta lainaa hakiessa n. 8000€ pikavippivelat. En sitten tiedä ryhtyvätkö firmat sitä syytettä hakemaan, tätä ennen olen kummallekin firmalle hoitanut aiemmin useita lainoja tunnollisesti. Ja nyt puhutaan kuitenkin aika pienistä summista. Tarkistetaanko muuten töitä haettaessa rikosrekisteri? Varmasti jossain pankin duuneissa kyllä mutta mites ihan perus hommissa? Sitten kun joskus sattuisin saamaan luottotiedot kuntoon niin vaikeuttaisiko tuo rikosrekisteri esim. Asuntolainan hakua? Tuo on iloinen uutinen jos pitää paikkansa että ulosottoviraston kanssa on mahdollista sopia niin, että itse lyhennän lainaa. Tällöinhän kai ei työpaikalle mene asiasta tietoa?

        Et tosiaankaan tule mitään petossyytettä saamaan, joten unohda koko ajatus.

        Annat velkojen mennä ulosottoon ja sitten makselet sitä kautta. Luottotiedot menee joiksikin vuosiksi, mutta sen voit ottaa hyvänä asiana, koska et pysty sinä aikana velkaantumaan lisää.

        Näin se menee!!


      • ...
        ....... kirjoitti:

        Tarkoitus on kuitenkin hoitaa nuo tyhmyydet pois, enkä töitä aio kyllä lopettaa. Korjatkaa jos olen väärässä mutta eihän sakkojakaan nykyään enää vankila tuomioksi pitäisi muuttaa?? Enkä mä nyt sitä vankila tuomiota pelkää, eihän noista sellasta tule, sen tiedän kyllä. Mutta uskoisin että kai tuossa jokin lievän petoksen tunnusmerkit täyttyy. Kun kerran olen jättänyt kertomatta lainaa hakiessa n. 8000€ pikavippivelat. En sitten tiedä ryhtyvätkö firmat sitä syytettä hakemaan, tätä ennen olen kummallekin firmalle hoitanut aiemmin useita lainoja tunnollisesti. Ja nyt puhutaan kuitenkin aika pienistä summista. Tarkistetaanko muuten töitä haettaessa rikosrekisteri? Varmasti jossain pankin duuneissa kyllä mutta mites ihan perus hommissa? Sitten kun joskus sattuisin saamaan luottotiedot kuntoon niin vaikeuttaisiko tuo rikosrekisteri esim. Asuntolainan hakua? Tuo on iloinen uutinen jos pitää paikkansa että ulosottoviraston kanssa on mahdollista sopia niin, että itse lyhennän lainaa. Tällöinhän kai ei työpaikalle mene asiasta tietoa?

        Kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista. Kyllä mä niin teen sitten että ulosottoon vaan kaikki. Ja ton ulosotto homman oonkin ajatellut juuri sen takia että velkaantuminen loppuu. Kyllähän sitä sitten opin elämään pikkurahalla niin sehän on kuin lottovoitto kun kaikki paskat maksettu. Semmonen tunne muutenkin että ihmiset pelkäävät turhaan koko lafkaa. En näe siinä tilanteessani muuta pahaa kuin tuon jos tieto menee työnantajalle. Mutta kuten joku tossa vastailikin niin senkin saa sitten sovittua. Loistavaa, aivan loistavaa.


      • ex-velallinen
        ... kirjoitti:

        Kiitoksia kaikille asiallisista vastauksista. Kyllä mä niin teen sitten että ulosottoon vaan kaikki. Ja ton ulosotto homman oonkin ajatellut juuri sen takia että velkaantuminen loppuu. Kyllähän sitä sitten opin elämään pikkurahalla niin sehän on kuin lottovoitto kun kaikki paskat maksettu. Semmonen tunne muutenkin että ihmiset pelkäävät turhaan koko lafkaa. En näe siinä tilanteessani muuta pahaa kuin tuon jos tieto menee työnantajalle. Mutta kuten joku tossa vastailikin niin senkin saa sitten sovittua. Loistavaa, aivan loistavaa.

        ulosottoon velan lyhennykset ilman, että ne otetaan palkasta, niin kannattaa sopia sellaset summat, että pystyt ne varmasti joka kk sovitusti hoitamaan. Jos sen sopimuksen sössit, niin uutta mahdollisuutta tulet tuskin sellaiseen järjestelyyn saamaan. Ja tieto palkan ulosmittauksesta ei mene työnantajalle vaan sille henkilölle, joka on palkkoja ajamassa maksuun. Jos olet esim. jossain isommassa firmassa töissä, niin pomosi ei saa tuollaista asiaa tietää.


      • juttuko
        ex-velallinen kirjoitti:

        ulosottoon velan lyhennykset ilman, että ne otetaan palkasta, niin kannattaa sopia sellaset summat, että pystyt ne varmasti joka kk sovitusti hoitamaan. Jos sen sopimuksen sössit, niin uutta mahdollisuutta tulet tuskin sellaiseen järjestelyyn saamaan. Ja tieto palkan ulosmittauksesta ei mene työnantajalle vaan sille henkilölle, joka on palkkoja ajamassa maksuun. Jos olet esim. jossain isommassa firmassa töissä, niin pomosi ei saa tuollaista asiaa tietää.

        Maksan sopimuksella ulosottoon, vaikka sehän on tietenkin ulosottomiehestä kiinni, toiset ovat hyvinkin "vaikeita" tapauksia. Itselläni kävi tuuri saada hyvinkin ymmärtäväinen ulosottomies.
        Hän kehoitti tietenkin velkajärjestelystä tilaamaan ajan ja antoi numerotkin, mutta en todellakaan jaksa lukemani perusteella lähteä siihen, hyvä että jaksan käydä töissä ja eikö se ole vapaaehtoista, kuka haluaa siihen ja kuka ei. Lyhennykset ovat minimaaliset pääomaveloille, mitä maksan kuukausittain, mutta samapa tuo, tätä se tulee olemaan varmaan 10 vuotta.Miten itse koette, onko stressiä, mietittekö päivät näitä asioita, jos asiat ovat "perseellään". Se tässä on hyvä puoli itselläni, että velat ovat minun ottamia henk.koht.velkoja, joten eivät pysty ottamaan mieheltä mitään, ja mitäpä ottaa, ei ole omaisuuttakaan meillä, vuokralla ollaan ja irtaimisto ainakin 30 vuotta vanhaa roinaa, ketäpä kiinnostaa......


      • samas jamas
        juttuko kirjoitti:

        Maksan sopimuksella ulosottoon, vaikka sehän on tietenkin ulosottomiehestä kiinni, toiset ovat hyvinkin "vaikeita" tapauksia. Itselläni kävi tuuri saada hyvinkin ymmärtäväinen ulosottomies.
        Hän kehoitti tietenkin velkajärjestelystä tilaamaan ajan ja antoi numerotkin, mutta en todellakaan jaksa lukemani perusteella lähteä siihen, hyvä että jaksan käydä töissä ja eikö se ole vapaaehtoista, kuka haluaa siihen ja kuka ei. Lyhennykset ovat minimaaliset pääomaveloille, mitä maksan kuukausittain, mutta samapa tuo, tätä se tulee olemaan varmaan 10 vuotta.Miten itse koette, onko stressiä, mietittekö päivät näitä asioita, jos asiat ovat "perseellään". Se tässä on hyvä puoli itselläni, että velat ovat minun ottamia henk.koht.velkoja, joten eivät pysty ottamaan mieheltä mitään, ja mitäpä ottaa, ei ole omaisuuttakaan meillä, vuokralla ollaan ja irtaimisto ainakin 30 vuotta vanhaa roinaa, ketäpä kiinnostaa......

        http://maksumyohassa.fi/
        Tuolta näkee miten perintä etenee ja milloin menee ulosottoon.


      • kukkaroko

        Olen työssä käyvä, mutta maksan 1/3 ulosottoon, jäljelle jäävällä pitäisi maksaa vuokra, sähkö, puhelin ja lopulla pitää kuukausi elää vielä. Tyhmä pääni teki velkaa velan päälle ja lopulta en enää pystynyt maksamaan lyhennyksiä, joten nyt ulosotosta tippuu lippuja ja lappuja jonossa ja en enää edes tiedä, mitä on vielä menossa sinne. Olen ollut niin päästäni sekaisin, että jätin kaiken tyhjän päälle ja nyt maksaessani ulosottoon ajattelen vaan, että eipä sitä voi ottaa palkastani kuin 1/3 osan, lyheee velka tai ei, hautaan asti varmaan makselen "tyhmyyksiäni". Mutta yritetään jaksaa, Suomessa tulee olemaan tämän vuoden aikana vielä puolet lisää ihmisistä ulosotossa, en ole ainoa.


      • kukkaroko kirjoitti:

        Olen työssä käyvä, mutta maksan 1/3 ulosottoon, jäljelle jäävällä pitäisi maksaa vuokra, sähkö, puhelin ja lopulla pitää kuukausi elää vielä. Tyhmä pääni teki velkaa velan päälle ja lopulta en enää pystynyt maksamaan lyhennyksiä, joten nyt ulosotosta tippuu lippuja ja lappuja jonossa ja en enää edes tiedä, mitä on vielä menossa sinne. Olen ollut niin päästäni sekaisin, että jätin kaiken tyhjän päälle ja nyt maksaessani ulosottoon ajattelen vaan, että eipä sitä voi ottaa palkastani kuin 1/3 osan, lyheee velka tai ei, hautaan asti varmaan makselen "tyhmyyksiäni". Mutta yritetään jaksaa, Suomessa tulee olemaan tämän vuoden aikana vielä puolet lisää ihmisistä ulosotossa, en ole ainoa.

        petossyytteeltä hän, joka on salannut todellisen asiain laidan ostaessaan rahaa. (Rahakaupastahan lainauksessa on kyse; lainarahan hinta vain on nimeltään korko.) Ainakin sosiaalitoimen tai KELAn kanssa asioiva tietää, että virheellisten tietojen antaminen tai todellisen asiainlaidan salaaminen on rangaistava teko. KELA vie huijaukset herkästi käräjille.
        Pikavippifirmat eivät ehkä ole oikeuskäsittelyissä samalla viivalla julkisten toimijoiden kanssa eli kenties niiden nostamien oikeusjuttujen sanktiot eivät ole yhtä ankaria kuin silloin, kun KELA penää oikeuksiaan. Mutta en kuitenkaan itse kokeilisi huijausta kuin äärimmäisessä hädässä - ja vielä tätäkin enemmän kehotan muita varomaan. Rikostuomio raapii pohjaa saajansa tulevaisuudelta niin laaja-alaisesti.


      • sairaus!
        piruitte kirjoitti:

        petossyytteeltä hän, joka on salannut todellisen asiain laidan ostaessaan rahaa. (Rahakaupastahan lainauksessa on kyse; lainarahan hinta vain on nimeltään korko.) Ainakin sosiaalitoimen tai KELAn kanssa asioiva tietää, että virheellisten tietojen antaminen tai todellisen asiainlaidan salaaminen on rangaistava teko. KELA vie huijaukset herkästi käräjille.
        Pikavippifirmat eivät ehkä ole oikeuskäsittelyissä samalla viivalla julkisten toimijoiden kanssa eli kenties niiden nostamien oikeusjuttujen sanktiot eivät ole yhtä ankaria kuin silloin, kun KELA penää oikeuksiaan. Mutta en kuitenkaan itse kokeilisi huijausta kuin äärimmäisessä hädässä - ja vielä tätäkin enemmän kehotan muita varomaan. Rikostuomio raapii pohjaa saajansa tulevaisuudelta niin laaja-alaisesti.

        joskus ihmisillä esiintyy dementiaa väliaikaista tai pysyvää. ihminen, joka ottaa liikaa velkaa ei hän nyt kaikkia velkojaan voi muistaa, se on mahdotonta, juuri niiden hermopaineidenkin takia. ja sitten jos postit lojuvat pitkin kämppää, eikä niitä sen kummemmin ole availtu, eihän sitä ulkomuistista voi muistaa, mitä on ottanut ja mitä ei. kuka hemmetti menee myöntämään asian? kysynpähän vaan.


      • kehiin
        sairaus! kirjoitti:

        joskus ihmisillä esiintyy dementiaa väliaikaista tai pysyvää. ihminen, joka ottaa liikaa velkaa ei hän nyt kaikkia velkojaan voi muistaa, se on mahdotonta, juuri niiden hermopaineidenkin takia. ja sitten jos postit lojuvat pitkin kämppää, eikä niitä sen kummemmin ole availtu, eihän sitä ulkomuistista voi muistaa, mitä on ottanut ja mitä ei. kuka hemmetti menee myöntämään asian? kysynpähän vaan.

        Ja niin, mistäpä toiset velkojat tietää, mihin on velkaa, mistä ne saa ne tietää? Jos velkojaan on lyhennelly aikansa ja sitten tuleekin takapakkia elämässä, ei auta muu kuin ulosotto.
        Ymmärtääkseni jos ottaa velkaa väärin perustein ja ei aiokaan alkaa lyhennellä lainaa alkuunkaan, se on eri asia, mutta jo on maksellut niitä kuukausittain, niinkuin on pitänyt, ei ne kait muuta voi kuin perintätoimiston kautta laittaa ulosottoon, että saisivat loputkin joskus. Näin minulla ainakin kävi, ulosotto kutsuu....


    • tyhmyys

      Hei. Sain petos syytteen vasta ikään. Olin nostanut ns; tietämättä YTK päivärahaa, vaikka olin omasta mielestä osa aika työssä ja työtä aina silloin tällöin. VELKAA on paljon, yhteensä yli 30 000 €. Osa ulos otossa, mutta niitä ei kai huomioitu keräjillä. Oli tosi piinaavaa odottaa puoli vuotta keräjiä. Minulla oli hyvä oikeus avustaja. Syyttäjä vaati 4 kk ehdollista>>>>3 vuoden koe ajalla.
      Aika pitkä tuo koe aika. 5 vuotta merkintä rekisterissä, eipä kannata duunii hakemaan.
      Sossun ovelle vaan. Olen yli 50-v, nainen.
      Nimimerkki: tyhmyyss

    • Geisha

      Minua neuvoi kaupunkini johtava velkaneuvoja päästämään kaikki velat ulosottoon ilman sopimista ulosottomiehen kanssa. Palkasta pidätetään tuo 1/3 kahden vuoden ajan. Sen jälkeen haen velkaneuvojan avustuksella velkajärjestelyyn.se kestää 3v.
      Se vaatii huolellisen velkahistorian kirjoittamisen ja perustelut, että velka ei ole syntynyt mistään turhanpäivisistä syistä.
      Minulla on velkaa yli 50.000e.
      Pikavippejä ja kulutusluottoja sekä vakuudellistakin pankkilainaa.
      Olen pian sen 2 vuotta kärvistellyt. Tiukkaa on ollut ja asia painaa mieltä joka päivä.

      • Geisha

        Mutta helpottavaa kuitenkin, kun asia on nyt hoidossa.
        Tsemppiä sinulle ja ota ehdottomasti yhteyttä velkaneuvojaan


    • Anonyymi

      Vanha keskustelu, mutta upataan koska haluan tietää onko tähän tullut vuosien saatossa muutosta.. onko mahdollista joutua petossyytteeseen yllämainituilla spekseillä?

      • Anonyymi

        On mahdollista ja todennäköistä, iso osa pikavippejä aikanaan ottaneista ei varmastikaan ole kertonu rehellisesti muista lainoista. Kuulin huhua että vippifirmat alkavat näitä riitauttamaan just tolla petos ajatuksella, pelkkä huhu mut jännä nähdä miten käy. Joku lakifirma jo saanu pöydälleen keissin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mahdollista ja todennäköistä, iso osa pikavippejä aikanaan ottaneista ei varmastikaan ole kertonu rehellisesti muista lainoista. Kuulin huhua että vippifirmat alkavat näitä riitauttamaan just tolla petos ajatuksella, pelkkä huhu mut jännä nähdä miten käy. Joku lakifirma jo saanu pöydälleen keissin.

        Korkokatto tekee palveluksen pikavippiä ottavalle ja saavalle.

        Jos korkokatto on reilusti alle 20 ja firma antaa satasen sijaan 2000€ tilin, niin se 1900€ ei varmasti jää käyttämättä ja tuskin sitä 100€ nostoakaan maksetaan yhdessä erässä!

        Ne jotka oli kusessa 20v sitten ovat sitä aina. Aina tulee uudet velalliset, eikä mikään positiivinen rekisteri auta niitä joiden elämä meni kuseen toisten velkojen vuoksi!


    • Anonyymi

      Jos 2024 vuoden alussa on vajaa 15 000€ haussa, niin saa olla onnellinen velkojen suhteen! Jollakin on 2018- vuodesta 1,4 milj. ja tuskin tulee erästä erään niitä maksamaan!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1795
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1494
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1173
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1126
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1094
    Aihe