Paljonko on 250dieselin kulutus? Dieselvero? Onko 250D järkevämpi ostos kuin 200D kiihtyvyydenkin puolesta? Millä kilometrimäärillä käyttövoimaveron saa kuoletettua? Riittääkö 10 000km? Hyviä yksilöitä kohtuukilometreillä on myytävänä välillä. Kannattaako vähäiseen käyttöön hankkia tuollaista peliä? Bensamallit ei kiinnosta. Tunnepitoinen asia, dieselillä saa sen mersufiiliksen, jota kaipaisin. Hyvät W123:t alkaa olemaan samoissa hinnoissa kuin monta vuotta uudemmat 124:t eli W123:n kannattaa lienee unohtaa, ellei halua museorekisteröityä autoa.
W124 Diesel kysyttävää
11
6586
Vastaukset
- unohda suosiolla
w123. Mutta w124 250d keskikulutus on 6-6.5l/100km. Dieselverolle löytyy laskuri aken nettisivulta, tarvii tietää auton paino. Jos riittää että autossa on kuskin lisäksi vain yksi istumapaikka, niin onhan mahdollista ostaa pakettiautoksi rekisteröity w124, jolloin veron kuolettaminen ei vaadi paljoa kilometrejä. Pakuna dieselvero on n. 60e. Henkilöautona se on n. 450e.
- 15+10
jos meinaa pakettiautoksi rekisteröidä niin pitää olla farmari-malli, sedania ei saa kaksipaikkaiseksi pakuksi.
- wee 124
Itsellä W124 250d automaatti -90.
Ajoneuvovero tällähetkellä 95,16e/vuosi.
Käyttövoimavero 441,40e/vuosi.
Ajoneuvoveron uudistuksen myötä vuotuinen ajoneuvovero tulee olemaan auton 1755 kokonaispainon mukaan 137,97e/vuosi.
Keskikulutus kesällä 6l/100km ja talvella 7l/100km (edellyttää lohkolämmittimen käyttöä muuten ei taida päästä helposti alle kahdeksaan,toki riippuu paljon ajettavasta matkasta)
Kiihtyvyys eron 200 dieseliin huomaa vaikka ei ole kuin kaksi sekuntia.
Molemmat (200d & 250d) ovat erittäin kestäviä ja oikein huollettuina hyviä matkantaitto välineitä.
Mitään tykkejä ne eivät todellakaan ole mutta kyllä niillä sakon saa ainakin kuudeenkympin alueella ja hyvin pysyy liikennevirran mukana moottoritienopeuksissa. - 15+2
mielestäni kannattaa ottaa 250D jos hintaero ei ole kovin suuri. Käytännössä lähes kaikki kulutusosat ovat samoja, esim. jarrut. Voimansiirtokin on samanlainen niissä, vasta 300D:ssä on järeämpi. Ilmasuodatin on isompi, moottorinkumit ja etujouset ovat vahvempia raskaamman moottorin vuoksi.
200D:hen tuli viides vaihde vasta -93 vakioksi ja 250D:ssä se on ollut vakiona alusta asti. Sillä pääsee matka-ajossa samaan kulutukseen kuin 200D 4vaihteinen tai jopa allekin.
Jos ei kulku piisaa niin käyt dieselpajalla sääädättämässä pumppua ja sitten kulkee 300D:n tahtiin ja kulutus senkun alenee. - n.80000 km/v edellee
Aikaisemmin ajoin 124 250D mersulla, dieseliä meni 7l/100km
Nyt autona 124 200D mersu ja kulutus 5,4l/100km
Hieman ripeämpi tietty 250 on, mutta huolto kalliimpaa ja ahtaampaa konehuoneessa.
Mahdotonta arvioida kumpi on lujempi, mutta kun joudut vaihtaan esim. suuttimet tai hehkut, niin 250 mesessä niitä on 5 ja 200 mesessä 4, öljyäkin menee vähemmän pienemmässä koneessa.
Talvipakkasella sama startti pyörittää 4 sylinteriä keveämmin kuin 5 sylinteriä...- 4+5
ei ole kulutukset oikein suhteessa, 250D:ssä on turhan korkea kulutus. Oliko siinä automaatti ja oliko samanlaista ajoa? Kunnossa olevalla manuaali-sedan 300D:lläkin menee matka-ajossa alle 7litran. Kulutuksen kasvuun on monta syytä: laahaavat jarrut, tukkoinen ilmansuodatin, suuttimet huonot, erilaiset renkaat ym.
eipä ole paljon eroa varaosien hinnoissa 200D/250D. Öljyä menee tietty hiukan enemmän mutta samat suodattimet poislukien ilmansuodatin joka on 250D:ssä 2euroa kalliimpi. Hehkutulppa maksaa 10euroa ja suutinkärki 14euroa. Jarru- ja kytkinosat, laakerit, tukivarret, kardaani, perä samanlaisia molemmissa.
Jäykemmät jouset ja moottorin tukikumit ovat 250D:ssä mutta samanhintaisia silti.
Startti kyllä jaksaa pyörittää 250D:tä 25asteen pakkasessa hyvin, en ole koittanut kylmemmässä. Samaa starttia käytetään myös 300D:ssä, että ei se ole ongelma.
Aika hyvin on tilaa konehuoneessa verrattuna moneen nykyautoon. Samaan konehuoneeseen mahtuu vielä 300D ja myös isot bensakasit kaikilla varusteilla niin on siellä vielä tilaa. 200D:n konehuoneeseen kun katsoo niin sieltä näyttää puuttuvan jotain, koneen ja syylärin välissä melkein puoli metriä tilaa. :-) - työ myös
4+5 kirjoitti:
ei ole kulutukset oikein suhteessa, 250D:ssä on turhan korkea kulutus. Oliko siinä automaatti ja oliko samanlaista ajoa? Kunnossa olevalla manuaali-sedan 300D:lläkin menee matka-ajossa alle 7litran. Kulutuksen kasvuun on monta syytä: laahaavat jarrut, tukkoinen ilmansuodatin, suuttimet huonot, erilaiset renkaat ym.
eipä ole paljon eroa varaosien hinnoissa 200D/250D. Öljyä menee tietty hiukan enemmän mutta samat suodattimet poislukien ilmansuodatin joka on 250D:ssä 2euroa kalliimpi. Hehkutulppa maksaa 10euroa ja suutinkärki 14euroa. Jarru- ja kytkinosat, laakerit, tukivarret, kardaani, perä samanlaisia molemmissa.
Jäykemmät jouset ja moottorin tukikumit ovat 250D:ssä mutta samanhintaisia silti.
Startti kyllä jaksaa pyörittää 250D:tä 25asteen pakkasessa hyvin, en ole koittanut kylmemmässä. Samaa starttia käytetään myös 300D:ssä, että ei se ole ongelma.
Aika hyvin on tilaa konehuoneessa verrattuna moneen nykyautoon. Samaan konehuoneeseen mahtuu vielä 300D ja myös isot bensakasit kaikilla varusteilla niin on siellä vielä tilaa. 200D:n konehuoneeseen kun katsoo niin sieltä näyttää puuttuvan jotain, koneen ja syylärin välissä melkein puoli metriä tilaa. :-)Hehkut ja vaihtosuuttimet maksaa yhteensä:
200dieseliin 280e
250dieseliin 350e
300dieseliin 420e
Siis pelkät osat, vaihto työhön menee aikaa:
200dieselissä 1h
250dieselissä 1,5h
300dieselissä 2h - 19+4
työ myös kirjoitti:
Hehkut ja vaihtosuuttimet maksaa yhteensä:
200dieseliin 280e
250dieseliin 350e
300dieseliin 420e
Siis pelkät osat, vaihto työhön menee aikaa:
200dieselissä 1h
250dieselissä 1,5h
300dieselissä 2haika mielenkiintoiset vaihtoajat noissa. 4 ensimmäistä sylinteriä menee vartin per sylinteri ja siitä ylimääräiset sylinterit puoli tuntia. Siinä on vähän rokotettu isokoneisten omistajia ilman syytä. Nuo ei ole yhtään sen hankalampia vaihtaa kuin 4 ensimmäistä sylinteriä.
Jos mersu olisi tehnyt aikoinaan 1-litraisen 2.pyttyisen koneen eli "100D" niin siinä olisi vaihtotyö ollut 0 tuntia, koska 200D 1h ja 300D 2h ;-) - 500D
19+4 kirjoitti:
aika mielenkiintoiset vaihtoajat noissa. 4 ensimmäistä sylinteriä menee vartin per sylinteri ja siitä ylimääräiset sylinterit puoli tuntia. Siinä on vähän rokotettu isokoneisten omistajia ilman syytä. Nuo ei ole yhtään sen hankalampia vaihtaa kuin 4 ensimmäistä sylinteriä.
Jos mersu olisi tehnyt aikoinaan 1-litraisen 2.pyttyisen koneen eli "100D" niin siinä olisi vaihtotyö ollut 0 tuntia, koska 200D 1h ja 300D 2h ;-)Kun käyt kurkkaan 300 konetta, huomaan miten ahtaassa paikoissa suuttimet ja hehkut on, 200 on runsaasti tilaa
- 14+14
500D kirjoitti:
Kun käyt kurkkaan 300 konetta, huomaan miten ahtaassa paikoissa suuttimet ja hehkut on, 200 on runsaasti tilaa
samassa kohtaa koneen takapää on suurinpiirtein koneesta riippumatta. Pidempi kone tulee vain lähemmäs syyläriä. Se viimeinen hehku joka on lähinpänä rintapeltiä on hankalin vaihtaa ja samassa paikassa se on 200D:ssä ja 300D:ssä. Etupään hehkut ja suuttimet ovat sitten helpompia.
En nyt oikein ymmärrä miten se ahtaampi on, kone on vain pitempi 300D:ssä. Ainoa ahtaampi paikka on etupään puolella kun väli syyläriin pienenee 300D:ssä, mutta ei se vaikuta hehkuihin ja suuttimiin.
Lisävarusteet tekevät tilan ahtaammaksi konetilassa ja 300D:ssä on keskimääräistä enemmän varusteita kuin 20D:ssä mutta se on eri asia. - D.Turuselta
14+14 kirjoitti:
samassa kohtaa koneen takapää on suurinpiirtein koneesta riippumatta. Pidempi kone tulee vain lähemmäs syyläriä. Se viimeinen hehku joka on lähinpänä rintapeltiä on hankalin vaihtaa ja samassa paikassa se on 200D:ssä ja 300D:ssä. Etupään hehkut ja suuttimet ovat sitten helpompia.
En nyt oikein ymmärrä miten se ahtaampi on, kone on vain pitempi 300D:ssä. Ainoa ahtaampi paikka on etupään puolella kun väli syyläriin pienenee 300D:ssä, mutta ei se vaikuta hehkuihin ja suuttimiin.
Lisävarusteet tekevät tilan ahtaammaksi konetilassa ja 300D:ssä on keskimääräistä enemmän varusteita kuin 20D:ssä mutta se on eri asia.Elikkä, suutinkärkien vaihto(kärki,putsaus, säätö, asennus..)
200D = 320e
250D = 400e
300D = 480e
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271022- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59814Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38771Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723