Sama Jeesus?

Weha:
*****VL:ien ja hellareiden uskoerot ja opetukset ovat niin suuret, että ei millään voi olla kysymys samasta uskosta. Nämä erot tosin koskee monia muitakin liikkeitä.

Eroja:
-opetus vanhurskauttamisesta
-opetus kasteesta
-opetus ehtoollisesta
-opetus kielilläpuhumisesta
-opetus armolahjoista
-opetus tuhatvuotisesta valtakunnasta ja lopuajoista
-tietysti ekumenia, koska helluntailaiset saisivat sisään turmiollisia oppeja.

Ja vielä puhutaan samasta hengestä...hävetkää ekumeenikot.*****

Itse en koe olevani "ekumeenikko", mutta ihmetyttää miksi Weha jättää yhdistävät tekijät pois.

Samoja:
- Jeesus?
-Jeesuksen lunastustyö ja siihen turvaaminen..?

19

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinäkö valitat kirjoituksistani, että ne poistetaan? Todella raukkamaista toimintaa...

• p.k.

Enpä osaa kuvitella että Devoit viitsisi tehdä poistopyynnön jokaisesta viestistäsi, niinkuin Moppi kertoi niistä tehdyn. Hänellä lienee muutakin tekemistä. Eikä hän ymmärtääkseni ole epäreilu (vai ootko D ?).

Uskon että ne poistopyynnöt tekee hän, joka esiintyy täällä vanhoillislestadiolaisina ja haluaa antaa liikkeestänne tietyn kuvan, eikä voi sietää sinua ja lyyleriä koska olette oikeita tiukkis-veeälliä.

• p.k. kirjoitti:

Enpä osaa kuvitella että Devoit viitsisi tehdä poistopyynnön jokaisesta viestistäsi, niinkuin Moppi kertoi niistä tehdyn. Hänellä lienee muutakin tekemistä. Eikä hän ymmärtääkseni ole epäreilu (vai ootko D ?).

Uskon että ne poistopyynnöt tekee hän, joka esiintyy täällä vanhoillislestadiolaisina ja haluaa antaa liikkeestänne tietyn kuvan, eikä voi sietää sinua ja lyyleriä koska olette oikeita tiukkis-veeälliä.

Mukavaa että pidät minua reiluna kaverina, niin pyrin olemaankin, jopa Wehaa kohtaan. En ole poistattanut kenenkään kirjoituksia, koska olen sensuuria vastaan. Törkeyksiä voisi poistattaakin jos jaksaisi jokaiseen puuttua, mutta onhan meillä sefu.

• On myös raukkamaista syyttää minua teosta, jonka vain luulet minun tehneeni. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa etten yhtään kirjoitustasi ole koskaan poistattanut. Poistattaminenhan kertoisi etten pärjää sanallisessa väittelyssä. Minä en ole vl, joka kokee vastakkaisen mielipiteen uhaksi itselleni.
        Jokainen kirjoituksesi tarjoaa minulle loistavan vastapallon, jonka avulla voin kirkastaa Kristusta.

• näin on
        Devoit kirjoitti:

On myös raukkamaista syyttää minua teosta, jonka vain luulet minun tehneeni. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa etten yhtään kirjoitustasi ole koskaan poistattanut. Poistattaminenhan kertoisi etten pärjää sanallisessa väittelyssä. Minä en ole vl, joka kokee vastakkaisen mielipiteen uhaksi itselleni.
        Jokainen kirjoituksesi tarjoaa minulle loistavan vastapallon, jonka avulla voin kirkastaa Kristusta.

poistaa SRK:n veljet , jotka häpeävät sitä, että heidän harha-oppinsa paljastuu Wehan kirjoitusten avulla!

• Harmittaa että parannukseen kehoittava viestisi poistettiin tästä aloituksestani, ennen kuin ehdin vastata siihen. Laitapa uudelleen...

Eipä hätiä mitiä, Hakomaja tarjoaa auttavan kätensä meille poistovainotuille, tässäpä sinunkin kirjoituksillesi turvapaikka ;)

http://hakomaja.net/keskustelu/lainatut-ja-turvapaikka-

• näin on kirjoitti:

poistaa SRK:n veljet , jotka häpeävät sitä, että heidän harha-oppinsa paljastuu Wehan kirjoitusten avulla!

Weha kirjoittaa julkisuuteen ne asiat, jotka pitäisi puhua vain omalle väelleen. Vl-liike tunnetusti ajaa kaksilla rattailla, Weha tulee palstalle väärillä rattailla, jotka rikkovat julkisuuteen annetun vl-kiiltokuvan.

Tästä voimme päätellä että Weha olisi vl-liikkeen vihollisena SRK:lle vähemmän vaarallinen kuin ystävänä :)

• Missä olet kuullut tai lukenut, että Jeesus lunastaa??

Kirtilliset kirkot tunnustavat sen, että Jeesuksen tunnustaminen Herraksi ja Messiaaksi pelastaa, eikä kertomasi jutut.

Jeesus ei pealsta, eikä vaikka on synnit anteeksi, mutta usko Jeesukseen Kristuksena pelastaa.

Jumala lunastaa.

• Usko Jeesukseen Kristukseen syntiemme sovittajana, pelastaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      35
      1563
    2. Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä

Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh
      Maailman menoa
      9
      1321
    3. 41000 kavallettu rahaa

uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.
      Pyhäjärvi
      47
      1157
    4. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1155
    5. Tuleeko tästä

Enää mitään. Voiko mitään enää korjata?
      Ikävä
      110
      1125
    6. Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?

Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli
      Sinkut
      46
      1116
    7. Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä

Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi
      Kaste
      41
      934
    8. Tietäisitpä vain mitä se

yksikin on susta puhunut :) j
      Ikävä
      47
      880
    9. Fantasioista

Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai
      Sinkut
      119
      857
    10. Mitä muutoksia tekisit

kaivatullesi? Miten on? Muista olla REHELLINEN 📸
      Ikävä
      68
      845
    Aihe