Weha:
*****VL:ien ja hellareiden uskoerot ja opetukset ovat niin suuret, että ei millään voi olla kysymys samasta uskosta. Nämä erot tosin koskee monia muitakin liikkeitä.
Eroja:
-opetus vanhurskauttamisesta
-opetus kasteesta
-opetus ehtoollisesta
-opetus kielilläpuhumisesta
-opetus armolahjoista
-opetus tuhatvuotisesta valtakunnasta ja lopuajoista
-tietysti ekumenia, koska helluntailaiset saisivat sisään turmiollisia oppeja.
Ja vielä puhutaan samasta hengestä...hävetkää ekumeenikot.*****
Itse en koe olevani "ekumeenikko", mutta ihmetyttää miksi Weha jättää yhdistävät tekijät pois.
Samoja:
- Jeesus?
-Jeesuksen lunastustyö ja siihen turvaaminen..?
Sama Jeesus?
19
175
Vastaukset
sinäkö valitat kirjoituksistani, että ne poistetaan? Todella raukkamaista toimintaa...
- p.k.
Enpä osaa kuvitella että Devoit viitsisi tehdä poistopyynnön jokaisesta viestistäsi, niinkuin Moppi kertoi niistä tehdyn. Hänellä lienee muutakin tekemistä. Eikä hän ymmärtääkseni ole epäreilu (vai ootko D ?).
Uskon että ne poistopyynnöt tekee hän, joka esiintyy täällä vanhoillislestadiolaisina ja haluaa antaa liikkeestänne tietyn kuvan, eikä voi sietää sinua ja lyyleriä koska olette oikeita tiukkis-veeälliä. p.k. kirjoitti:
Enpä osaa kuvitella että Devoit viitsisi tehdä poistopyynnön jokaisesta viestistäsi, niinkuin Moppi kertoi niistä tehdyn. Hänellä lienee muutakin tekemistä. Eikä hän ymmärtääkseni ole epäreilu (vai ootko D ?).
Uskon että ne poistopyynnöt tekee hän, joka esiintyy täällä vanhoillislestadiolaisina ja haluaa antaa liikkeestänne tietyn kuvan, eikä voi sietää sinua ja lyyleriä koska olette oikeita tiukkis-veeälliä.Mukavaa että pidät minua reiluna kaverina, niin pyrin olemaankin, jopa Wehaa kohtaan. En ole poistattanut kenenkään kirjoituksia, koska olen sensuuria vastaan. Törkeyksiä voisi poistattaakin jos jaksaisi jokaiseen puuttua, mutta onhan meillä sefu.
On myös raukkamaista syyttää minua teosta, jonka vain luulet minun tehneeni. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa etten yhtään kirjoitustasi ole koskaan poistattanut. Poistattaminenhan kertoisi etten pärjää sanallisessa väittelyssä. Minä en ole vl, joka kokee vastakkaisen mielipiteen uhaksi itselleni.
Jokainen kirjoituksesi tarjoaa minulle loistavan vastapallon, jonka avulla voin kirkastaa Kristusta.- näin on
Devoit kirjoitti:
On myös raukkamaista syyttää minua teosta, jonka vain luulet minun tehneeni. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa etten yhtään kirjoitustasi ole koskaan poistattanut. Poistattaminenhan kertoisi etten pärjää sanallisessa väittelyssä. Minä en ole vl, joka kokee vastakkaisen mielipiteen uhaksi itselleni.
Jokainen kirjoituksesi tarjoaa minulle loistavan vastapallon, jonka avulla voin kirkastaa Kristusta.poistaa SRK:n veljet , jotka häpeävät sitä, että heidän harha-oppinsa paljastuu Wehan kirjoitusten avulla!
Harmittaa että parannukseen kehoittava viestisi poistettiin tästä aloituksestani, ennen kuin ehdin vastata siihen. Laitapa uudelleen...
Eipä hätiä mitiä, Hakomaja tarjoaa auttavan kätensä meille poistovainotuille, tässäpä sinunkin kirjoituksillesi turvapaikka ;)
http://hakomaja.net/keskustelu/lainatut-ja-turvapaikka-näin on kirjoitti:
poistaa SRK:n veljet , jotka häpeävät sitä, että heidän harha-oppinsa paljastuu Wehan kirjoitusten avulla!
Weha kirjoittaa julkisuuteen ne asiat, jotka pitäisi puhua vain omalle väelleen. Vl-liike tunnetusti ajaa kaksilla rattailla, Weha tulee palstalle väärillä rattailla, jotka rikkovat julkisuuteen annetun vl-kiiltokuvan.
Tästä voimme päätellä että Weha olisi vl-liikkeen vihollisena SRK:lle vähemmän vaarallinen kuin ystävänä :)
Missä olet kuullut tai lukenut, että Jeesus lunastaa??
Kirtilliset kirkot tunnustavat sen, että Jeesuksen tunnustaminen Herraksi ja Messiaaksi pelastaa, eikä kertomasi jutut.
Jeesus ei pealsta, eikä vaikka on synnit anteeksi, mutta usko Jeesukseen Kristuksena pelastaa.
Jumala lunastaa.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271964
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001720Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy571360Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?761320Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311028Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47926Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51923Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44882- 109853
- 73846