Sama Jeesus?

Weha:
*****VL:ien ja hellareiden uskoerot ja opetukset ovat niin suuret, että ei millään voi olla kysymys samasta uskosta. Nämä erot tosin koskee monia muitakin liikkeitä.

Eroja:
-opetus vanhurskauttamisesta
-opetus kasteesta
-opetus ehtoollisesta
-opetus kielilläpuhumisesta
-opetus armolahjoista
-opetus tuhatvuotisesta valtakunnasta ja lopuajoista
-tietysti ekumenia, koska helluntailaiset saisivat sisään turmiollisia oppeja.

Ja vielä puhutaan samasta hengestä...hävetkää ekumeenikot.*****

Itse en koe olevani "ekumeenikko", mutta ihmetyttää miksi Weha jättää yhdistävät tekijät pois.

Samoja:
- Jeesus?
-Jeesuksen lunastustyö ja siihen turvaaminen..?

19

180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinäkö valitat kirjoituksistani, että ne poistetaan? Todella raukkamaista toimintaa...

• p.k.

Enpä osaa kuvitella että Devoit viitsisi tehdä poistopyynnön jokaisesta viestistäsi, niinkuin Moppi kertoi niistä tehdyn. Hänellä lienee muutakin tekemistä. Eikä hän ymmärtääkseni ole epäreilu (vai ootko D ?).

Uskon että ne poistopyynnöt tekee hän, joka esiintyy täällä vanhoillislestadiolaisina ja haluaa antaa liikkeestänne tietyn kuvan, eikä voi sietää sinua ja lyyleriä koska olette oikeita tiukkis-veeälliä.

• p.k. kirjoitti:

Enpä osaa kuvitella että Devoit viitsisi tehdä poistopyynnön jokaisesta viestistäsi, niinkuin Moppi kertoi niistä tehdyn. Hänellä lienee muutakin tekemistä. Eikä hän ymmärtääkseni ole epäreilu (vai ootko D ?).

Uskon että ne poistopyynnöt tekee hän, joka esiintyy täällä vanhoillislestadiolaisina ja haluaa antaa liikkeestänne tietyn kuvan, eikä voi sietää sinua ja lyyleriä koska olette oikeita tiukkis-veeälliä.

Mukavaa että pidät minua reiluna kaverina, niin pyrin olemaankin, jopa Wehaa kohtaan. En ole poistattanut kenenkään kirjoituksia, koska olen sensuuria vastaan. Törkeyksiä voisi poistattaakin jos jaksaisi jokaiseen puuttua, mutta onhan meillä sefu.

• On myös raukkamaista syyttää minua teosta, jonka vain luulet minun tehneeni. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa etten yhtään kirjoitustasi ole koskaan poistattanut. Poistattaminenhan kertoisi etten pärjää sanallisessa väittelyssä. Minä en ole vl, joka kokee vastakkaisen mielipiteen uhaksi itselleni.
        Jokainen kirjoituksesi tarjoaa minulle loistavan vastapallon, jonka avulla voin kirkastaa Kristusta.

• näin on
        Devoit kirjoitti:

On myös raukkamaista syyttää minua teosta, jonka vain luulet minun tehneeni. Voin puhtaalla omallatunnolla sanoa etten yhtään kirjoitustasi ole koskaan poistattanut. Poistattaminenhan kertoisi etten pärjää sanallisessa väittelyssä. Minä en ole vl, joka kokee vastakkaisen mielipiteen uhaksi itselleni.
        Jokainen kirjoituksesi tarjoaa minulle loistavan vastapallon, jonka avulla voin kirkastaa Kristusta.

poistaa SRK:n veljet , jotka häpeävät sitä, että heidän harha-oppinsa paljastuu Wehan kirjoitusten avulla!

• Harmittaa että parannukseen kehoittava viestisi poistettiin tästä aloituksestani, ennen kuin ehdin vastata siihen. Laitapa uudelleen...

Eipä hätiä mitiä, Hakomaja tarjoaa auttavan kätensä meille poistovainotuille, tässäpä sinunkin kirjoituksillesi turvapaikka ;)

http://hakomaja.net/keskustelu/lainatut-ja-turvapaikka-

• näin on kirjoitti:

poistaa SRK:n veljet , jotka häpeävät sitä, että heidän harha-oppinsa paljastuu Wehan kirjoitusten avulla!

Weha kirjoittaa julkisuuteen ne asiat, jotka pitäisi puhua vain omalle väelleen. Vl-liike tunnetusti ajaa kaksilla rattailla, Weha tulee palstalle väärillä rattailla, jotka rikkovat julkisuuteen annetun vl-kiiltokuvan.

Tästä voimme päätellä että Weha olisi vl-liikkeen vihollisena SRK:lle vähemmän vaarallinen kuin ystävänä :)

• Missä olet kuullut tai lukenut, että Jeesus lunastaa??

Kirtilliset kirkot tunnustavat sen, että Jeesuksen tunnustaminen Herraksi ja Messiaaksi pelastaa, eikä kertomasi jutut.

Jeesus ei pealsta, eikä vaikka on synnit anteeksi, mutta usko Jeesukseen Kristuksena pelastaa.

Jumala lunastaa.

• Usko Jeesukseen Kristukseen syntiemme sovittajana, pelastaa.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3315
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1321
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1265
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1028
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1021
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1006
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      921
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      900
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      855
    Aihe