Allergisoituminen/herkistyminen allergialääkkeille

Olen jo vuosikausia kamppaillut arkielämässäni erinäisten allergioiden ja niistä johtuvien reaktioiden kanssa. Nyt olen ikäväkseni huomannut että olen aivan yllättäin herkistynyt nyt jo vuosikausia käyttämälleni Nasonex nenäsumutteelle. Joka kerta kun käytän sumua kurkkua alkaa kutittaa ja kirveltää, niin ikään henkeä ahdistaa. Kuinka ihmeessä näin on voinut käydä? Miten elimistöni voi reagoida kyseisellä tavalla tuntemalleen aineelle joka tähän saakka on ainoastaan helpottanut oloani? Pulmicort tekee saman reaktion. Kuinka ihmeessä voin hoitaa allergioitani mikäli en siedä enää lääkkeitäni?
2310
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Itse käytin vuosikausia jotain nenäsumutetta ja oli hyvä läääke. Sitten yhtenä keväänä sumute alkoi polttamaan nenää joka kerta, joka käyttökerralla pahemmin. Oma lääkärini totesi, että siinä sumutteessa
( ja ilmeisesti aika monessa muussakin vastaavassa lääkkeessä ) käytetään lisäaineita, joille voi herkistyä. Eli tulin allergialääkkeelle allergiseksi... Apua onneksi löytyi, eli nenä"sumute", jossa lääke on säilöttynä jauhemaisessa muodossa, eikä perinteisessä nestemäisessä. "Rhinocort" muistaakseni on itse käyttämäni lääke. Valitettavasti kallis reseptilääke, mutta auttaa -ja kun en niitä useimpia nestemäisiä enää voi käyttää. Ainakaan viime keväänä ei apteekissa ollut mitään vastaavaa reseptivapaata lääkettä, eli lääkärille vain aikaa varaamaan...

Äänestä
  • Mua alkoi Nasonex ja muut nestemäiset lääkkeet aivastuttaa, mutta juuri tuo Rhinocort on minunkin mielestäni parempi. Ei ole ärsyttänyt.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Moniallerginen kirjoitti:

Olen jo vuosikausia kamppaillut arkielämässäni erinäisten allergioiden ja niistä johtuvien reaktioiden kanssa. Nyt olen ikäväkseni huomannut että olen aivan yllättäin herkistynyt nyt jo vuosikausia käyttämälleni Nasonex nenäsumutteelle. Joka kerta kun käytän sumua kurkkua alkaa kutittaa ja kirveltää, niin ikään henkeä ahdistaa. Kuinka ihmeessä näin on voinut käydä? Miten elimistöni voi reagoida kyseisellä tavalla tuntemalleen aineelle joka tähän saakka on ainoastaan helpottanut oloani? Pulmicort tekee saman reaktion. Kuinka ihmeessä voin hoitaa allergioitani mikäli en siedä enää lääkkeitäni?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu