Millikset riesana

Täplämonninen

Minulla ilmeni millisten kanssa ongelmia 60litraisessa akvassani. siellä on yhden milliskoiraan ja kahden naaraan lisäksi 4 omppukotiloa, jokin pieni monni jonka nimeä en muista, jokin musta täplikäs, taistouros, 9 neontetraa, 4 monnista ja kasvatusaltaassa ainakin 30 millisvauvaa. Mitä teen kaikille vauvoille?

8

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RickyRR

      Veikkaisin sitä "jokin musta täplikäs" partamonniksi.sille suositellaan n.128 litraista allasta koska kasvaa isoksi.
      Taistelukala vaatii 24-30 asteista vettä kun taasen millikset pärjäävät jopa18 asteisessa tosin kestävät 28 asti.
      Millikset lisääntyy n 3 viikon välein ja poikasia saattaa tulla useita kymmeniä että jos ei koirasta ja naarasta erota niistä on ongelmaa aina ;O)
      Paljonko sulla on siellä lämpötila??

      • Tulipyrstö0

        Ota kaikki naaraspuoliset millikset pois mahdollisimman pian (ainakin sukukypsät heti).
        Pari lehtikalaa hoitaa poikaset, jos ne eivät ole 2 cm isompia.
        Kuullostaa raa-alta, mutta niin luonnossakin käy ja kun ne on affenia, ne kyttää ja iskee nopeasti joten kuolema on yhtä tuskatonta kuin veitsen käyttö. Isompiin poikasiin ne ei koske, koska syöntitapa on puraista ja nielaista kerralla ja lehtiksillä on aika pieni suu.


      • Täplämonninen

        Se on ollu mulla jo ainaski vuoden, mutta se on edellee joku 2-4cm pitkä?


      • Täplämonninen

        jämpötila on yleisimmin 25-26 astetta. Ja nyt ilmeni taas kotilo-ongelmiakin :S


      • Täplämonninen
        Tulipyrstö0 kirjoitti:

        Ota kaikki naaraspuoliset millikset pois mahdollisimman pian (ainakin sukukypsät heti).
        Pari lehtikalaa hoitaa poikaset, jos ne eivät ole 2 cm isompia.
        Kuullostaa raa-alta, mutta niin luonnossakin käy ja kun ne on affenia, ne kyttää ja iskee nopeasti joten kuolema on yhtä tuskatonta kuin veitsen käyttö. Isompiin poikasiin ne ei koske, koska syöntitapa on puraista ja nielaista kerralla ja lehtiksillä on aika pieni suu.

        Altaani on liian pieni lehtikaloille. Otan yleensä naaraat kasvatusaltaaseen ja urokset pidän altaassa.


      • viiksikäskala
        Täplämonninen kirjoitti:

        Se on ollu mulla jo ainaski vuoden, mutta se on edellee joku 2-4cm pitkä?

        Vuoden ikäinen partis on normaalisti liki 10 cm.
        Netistä löytyy kuvia kaloista joista voit löytää samanlaisen.


      • Täplämonninen
        viiksikäskala kirjoitti:

        Vuoden ikäinen partis on normaalisti liki 10 cm.
        Netistä löytyy kuvia kaloista joista voit löytää samanlaisen.

        ei se partis oo, mun monni on enepi sinisen sävynen musta. Se näyttää eniten täplämonniselta.. semmonen hohtava. sit ne muut neljä on kuparimonnisii, muistaakseni


      • Tulipyrstö0
        Täplämonninen kirjoitti:

        ei se partis oo, mun monni on enepi sinisen sävynen musta. Se näyttää eniten täplämonniselta.. semmonen hohtava. sit ne muut neljä on kuparimonnisii, muistaakseni

        Monni ja monninen on ihan eri asia. Monnit ovat isoja ja monniset huomattavasti pienempiä.
        Monniset ovat yleensä aina parvikaloja ja monnit pareittain tai yksin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1724
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1088
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1035
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      55
      930
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      853
    7. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      9
      815
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      812
    9. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      803
    Aihe