Minulla ilmeni millisten kanssa ongelmia 60litraisessa akvassani. siellä on yhden milliskoiraan ja kahden naaraan lisäksi 4 omppukotiloa, jokin pieni monni jonka nimeä en muista, jokin musta täplikäs, taistouros, 9 neontetraa, 4 monnista ja kasvatusaltaassa ainakin 30 millisvauvaa. Mitä teen kaikille vauvoille?
Millikset riesana
8
156
Vastaukset
- RickyRR
Veikkaisin sitä "jokin musta täplikäs" partamonniksi.sille suositellaan n.128 litraista allasta koska kasvaa isoksi.
Taistelukala vaatii 24-30 asteista vettä kun taasen millikset pärjäävät jopa18 asteisessa tosin kestävät 28 asti.
Millikset lisääntyy n 3 viikon välein ja poikasia saattaa tulla useita kymmeniä että jos ei koirasta ja naarasta erota niistä on ongelmaa aina ;O)
Paljonko sulla on siellä lämpötila??- Tulipyrstö0
Ota kaikki naaraspuoliset millikset pois mahdollisimman pian (ainakin sukukypsät heti).
Pari lehtikalaa hoitaa poikaset, jos ne eivät ole 2 cm isompia.
Kuullostaa raa-alta, mutta niin luonnossakin käy ja kun ne on affenia, ne kyttää ja iskee nopeasti joten kuolema on yhtä tuskatonta kuin veitsen käyttö. Isompiin poikasiin ne ei koske, koska syöntitapa on puraista ja nielaista kerralla ja lehtiksillä on aika pieni suu. - Täplämonninen
Se on ollu mulla jo ainaski vuoden, mutta se on edellee joku 2-4cm pitkä?
- Täplämonninen
jämpötila on yleisimmin 25-26 astetta. Ja nyt ilmeni taas kotilo-ongelmiakin :S
- Täplämonninen
Tulipyrstö0 kirjoitti:
Ota kaikki naaraspuoliset millikset pois mahdollisimman pian (ainakin sukukypsät heti).
Pari lehtikalaa hoitaa poikaset, jos ne eivät ole 2 cm isompia.
Kuullostaa raa-alta, mutta niin luonnossakin käy ja kun ne on affenia, ne kyttää ja iskee nopeasti joten kuolema on yhtä tuskatonta kuin veitsen käyttö. Isompiin poikasiin ne ei koske, koska syöntitapa on puraista ja nielaista kerralla ja lehtiksillä on aika pieni suu.Altaani on liian pieni lehtikaloille. Otan yleensä naaraat kasvatusaltaaseen ja urokset pidän altaassa.
- viiksikäskala
Täplämonninen kirjoitti:
Se on ollu mulla jo ainaski vuoden, mutta se on edellee joku 2-4cm pitkä?
Vuoden ikäinen partis on normaalisti liki 10 cm.
Netistä löytyy kuvia kaloista joista voit löytää samanlaisen. - Täplämonninen
viiksikäskala kirjoitti:
Vuoden ikäinen partis on normaalisti liki 10 cm.
Netistä löytyy kuvia kaloista joista voit löytää samanlaisen.ei se partis oo, mun monni on enepi sinisen sävynen musta. Se näyttää eniten täplämonniselta.. semmonen hohtava. sit ne muut neljä on kuparimonnisii, muistaakseni
- Tulipyrstö0
Täplämonninen kirjoitti:
ei se partis oo, mun monni on enepi sinisen sävynen musta. Se näyttää eniten täplämonniselta.. semmonen hohtava. sit ne muut neljä on kuparimonnisii, muistaakseni
Monni ja monninen on ihan eri asia. Monnit ovat isoja ja monniset huomattavasti pienempiä.
Monniset ovat yleensä aina parvikaloja ja monnit pareittain tai yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619354Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492910Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja382695- 572571
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971975- 981882
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai241836Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä501371Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1101234- 281221