Hei! Laitoin viime vuoden lopulla verottajalle kirjeen jossa pyysin huomioimaan 2kk(joulukuu 2008 ja tammikuu 2009) ajalta matkakuluni autolla. Sain tänään oikaisuvaatimuksen täydentämis kirjeen jossa pyydetään 23.3 mennessä tietoja työsuhteesta. Onko tietojen lähettäminen pakollista? Koska luulen heidän eväävän pyyntöni.
Matkakulut-Verotus ja Oikaisupyyntö
3
1713
Vastaukset
- Tietenkään
"Onko tietojen lähettäminen pakollista"
Ei tietenkään ole pakollista. Mutta siinä tapauksessa niitä vähennyksiä ei tietenkään hyväksytä.
Vai miksi ajattelit, että verottaja haluaa lisätietoja?
Lisätiedot on pyydetty sitä varten, että verottaja voi katsoa, onko tuolle oman auton käytölle edellytyksiä.- Juups joops
se meni. Soittelin verottajalle ja näin kertoi. Joko rupean raapustelemaan viestiä sinne tai annan olla.
- vähennykset...
taloudellisesti hyötyä verottajalta ja ihmettelet että onko pakko todistaa verottajalle että olet siihen hyötyyn oikeutettu. Johan vitsin murjasit. Varsinkin silloin kun työmatkavähennykset pyritään saamaan oman auton käytön mukaa verottaja onkin valppaana. Haluavat selvityksen samantien. Ei muuta kun todiste työsuhteesta ja selvitys että et pystynyt käyttämään julkisia kulkuneuvoja. Vero.fi sivuilta löytyy kaikki kriteerit milloin on oikeutettu käyttämään vähennykset oman auton mukaan. Jos työsuhde ja vähennykset
on vuosia toistuvia niin saattavat välillä tarkistaa että on edelleen oikeutettu vähennyksiin oman auton mukaan. Näin kävi minulle. Alussa täyttyi kriteerit oman auton käytöstä. 5 vuotta myöhemmin tuli kirje jossa ilmoitettiin että olin saannut perusteetonta vähennystä viimeisenä kahtena vuoten. Oli nimittäin eräs linja auto reitti muuttunut siten että kävelymatka uuden reitin mukaan pysäkiltä konttorille alitti sen 3 km rajan. 1600 eur jouduin palauttamaan verottajalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897