TUL mestaruuspainit

-Painija-

Onko näissäkään enää mitään järkeä? Osallistujamäärät vähenevät vuosi vuodelta, kilpailut järjestetään samaan aikaan muitten kanssa ja ovat kaksipäiväiset...

13

858

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Räyhrrrrrrrr

      No ei ole, siksi ei mekään sinne lähdetty. Kahdeksi päiväksi parin matsin takia....Ihan hulluutta

      • 1 pv riittää

        iha joku 80 kpl painijoita..huhhahei


    • kaikenmaan

      lautakuntia kyllä löytyy jotka ei saa mitään aikaan, etenkään silloin kun olisi oikeasti tarvetta.

      • historia ja nykyisyys

        monta paini mestaria olis jääny tekemättä ilman TUL:a. ja moni jäis tekemättä tulevaisuudessa


      • paintyttö
        historia ja nykyisyys kirjoitti:

        monta paini mestaria olis jääny tekemättä ilman TUL:a. ja moni jäis tekemättä tulevaisuudessa

        Mikä se tulli on. Onko se rajalla.


    • Painiiskä

      Ei näytä kiinnostavan kun katsoo osallistujia ja määriä.
      Näinhän se on että KLL:n kisoissa kantti punnitaan.

      • ihan sama

        Niin jos sinne enää koulutkaan kustantaa... ja toisaalta vielä vähemmän matseja koululiikkareissa ja sekin vielä yksi lyhyt pyräys... Eipä kauaa jaksa kiinostaa mainostaa omaa kaupunkia, kun eivät osallistu niihin talkoihin itsekkään :/
        Ai niin ja tämän ketjun asenteella ei pitkälle kanna painiperinne enää suomessa.


      • - Pekka -
        ihan sama kirjoitti:

        Niin jos sinne enää koulutkaan kustantaa... ja toisaalta vielä vähemmän matseja koululiikkareissa ja sekin vielä yksi lyhyt pyräys... Eipä kauaa jaksa kiinostaa mainostaa omaa kaupunkia, kun eivät osallistu niihin talkoihin itsekkään :/
        Ai niin ja tämän ketjun asenteella ei pitkälle kanna painiperinne enää suomessa.

        Sillä toisella sivustolla (jossa pitää rekisteröityä ennen kirjoittamista, www.paini.fi) heitin ilmaan ajatuksen oman Suomen Kupin perustamisesta myös kadetti-ikäisille (siis haarukka 15-17). Ehkä kilpailemisen keskittämisellä saataisiin aikaan entistä tasokkaampia kisoja, joihin voisi houkutella myös ulkomaalaisia seuroja mukaan.
        Näinä tarkan euron aikoina on ilman muuta selvää, että kaksipäiväinen kisatapahtuma on haasteellisessa raossa. Etenkin kun kauempaa tulevilla niitä reissupäiviä tulee kolme ja kaikki maksaa. Miksi lähteä viikonlopuksi kisoihin 2-3 matsin takia, kun jossain toisessa paikassa on tiedossa yhden päivän aikana 4-6 matsia?
        Meidän kaupunki on vielä maksanut kulut KLL-painien osalta. Kisatapahtumaa kohden lasku on vaihdellut 700-1100 euron välillä, kun matkassa on oltu joko yhdellä tai kahdella pikkubussilla. kuluja on aina puristeltu alas halvoilla majoituksilla ja omilla ilta aamupaloilla. Ja jos KLL-turnauksessa hyväkin poika osuu sarjaan parhaan painijan kanssa samaan lohkoon, niin kyllä siinä hintaa tulee kahdelle kolmen minuutin ottelulle (tuo ottelujärjestelmä se ihan susi onkin..).
        Mutta ehkäpä uusi kilpailuvaliokunta rupeaa luomaan uutta kilpailukalenteria puhtaalta pöydältä. Ei kait jokaisen seuran tarvitse niitä "perinteisiä" kisoja pitää etenkään jos seurassa ei ole ole tuomareita eikä painijoita?


      • kari o.
        - Pekka - kirjoitti:

        Sillä toisella sivustolla (jossa pitää rekisteröityä ennen kirjoittamista, www.paini.fi) heitin ilmaan ajatuksen oman Suomen Kupin perustamisesta myös kadetti-ikäisille (siis haarukka 15-17). Ehkä kilpailemisen keskittämisellä saataisiin aikaan entistä tasokkaampia kisoja, joihin voisi houkutella myös ulkomaalaisia seuroja mukaan.
        Näinä tarkan euron aikoina on ilman muuta selvää, että kaksipäiväinen kisatapahtuma on haasteellisessa raossa. Etenkin kun kauempaa tulevilla niitä reissupäiviä tulee kolme ja kaikki maksaa. Miksi lähteä viikonlopuksi kisoihin 2-3 matsin takia, kun jossain toisessa paikassa on tiedossa yhden päivän aikana 4-6 matsia?
        Meidän kaupunki on vielä maksanut kulut KLL-painien osalta. Kisatapahtumaa kohden lasku on vaihdellut 700-1100 euron välillä, kun matkassa on oltu joko yhdellä tai kahdella pikkubussilla. kuluja on aina puristeltu alas halvoilla majoituksilla ja omilla ilta aamupaloilla. Ja jos KLL-turnauksessa hyväkin poika osuu sarjaan parhaan painijan kanssa samaan lohkoon, niin kyllä siinä hintaa tulee kahdelle kolmen minuutin ottelulle (tuo ottelujärjestelmä se ihan susi onkin..).
        Mutta ehkäpä uusi kilpailuvaliokunta rupeaa luomaan uutta kilpailukalenteria puhtaalta pöydältä. Ei kait jokaisen seuran tarvitse niitä "perinteisiä" kisoja pitää etenkään jos seurassa ei ole ole tuomareita eikä painijoita?

        sekä noiden kisojen osalta että myös tuon kupin suhteen. olkootkin että kaikille pikkupainijoille paini ei nyt ehkä ole se kuitenkaan kaikkein tärkein juttu. pääasia on että harrastaa jotain ja on muutenkin mukavaa teemalla "kaikki pelaa". mutta siitä huolimatta etenkin tuo suomen kuppi-juttu on pirun hyvä idea. kunhan se nyt vain saataisiin myös toteutettua ettei se jäisi vain pelkäksi hyväksi ideaksi.


    • makuupussi

      Kysykäähän painijoilta keväällä mikä oli paras kisareissu talven aikana? Aivan varmasti se missä oltiin porukalla yötä koulun lattialla ja keksittiin yhteistä tekemistä.Ei sieltä kisoista pojilla ole kiire kotiin.Kyllä se kiire on meillä vanhemmilla. PS: Siellä ne uudet kaveri suhteet luodaan.

      • 5-8 vuotiaiden

        mielestä..


      • p-ainija-
        5-8 vuotiaiden kirjoitti:

        mielestä..

        Meidän 15 vuotiaiden jotka painia harrastaa, mielestä mukavaa olla siellä yhdessä keksiä tekemistä ja näin, ei ole kiire kotiin ei!


      • Tero Lerppa
        p-ainija- kirjoitti:

        Meidän 15 vuotiaiden jotka painia harrastaa, mielestä mukavaa olla siellä yhdessä keksiä tekemistä ja näin, ei ole kiire kotiin ei!

        Viisitoista vuotias joka on jo kolunnut kilpailuja ja koulunlattioita,koko pieneikänsä.
        Nukkuu varmasti mielummin sängyssä hotellissa tai majatalossa kun koulunlattialla ilmapatjalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      866
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      69
      572
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      32
      473
    Aihe