Onko näissäkään enää mitään järkeä? Osallistujamäärät vähenevät vuosi vuodelta, kilpailut järjestetään samaan aikaan muitten kanssa ja ovat kaksipäiväiset...
TUL mestaruuspainit
13
858
Vastaukset
- Räyhrrrrrrrr
No ei ole, siksi ei mekään sinne lähdetty. Kahdeksi päiväksi parin matsin takia....Ihan hulluutta
- 1 pv riittää
iha joku 80 kpl painijoita..huhhahei
- kaikenmaan
lautakuntia kyllä löytyy jotka ei saa mitään aikaan, etenkään silloin kun olisi oikeasti tarvetta.
- historia ja nykyisyys
monta paini mestaria olis jääny tekemättä ilman TUL:a. ja moni jäis tekemättä tulevaisuudessa
- paintyttö
historia ja nykyisyys kirjoitti:
monta paini mestaria olis jääny tekemättä ilman TUL:a. ja moni jäis tekemättä tulevaisuudessa
Mikä se tulli on. Onko se rajalla.
- Painiiskä
Ei näytä kiinnostavan kun katsoo osallistujia ja määriä.
Näinhän se on että KLL:n kisoissa kantti punnitaan.- ihan sama
Niin jos sinne enää koulutkaan kustantaa... ja toisaalta vielä vähemmän matseja koululiikkareissa ja sekin vielä yksi lyhyt pyräys... Eipä kauaa jaksa kiinostaa mainostaa omaa kaupunkia, kun eivät osallistu niihin talkoihin itsekkään :/
Ai niin ja tämän ketjun asenteella ei pitkälle kanna painiperinne enää suomessa. - - Pekka -
ihan sama kirjoitti:
Niin jos sinne enää koulutkaan kustantaa... ja toisaalta vielä vähemmän matseja koululiikkareissa ja sekin vielä yksi lyhyt pyräys... Eipä kauaa jaksa kiinostaa mainostaa omaa kaupunkia, kun eivät osallistu niihin talkoihin itsekkään :/
Ai niin ja tämän ketjun asenteella ei pitkälle kanna painiperinne enää suomessa.Sillä toisella sivustolla (jossa pitää rekisteröityä ennen kirjoittamista, www.paini.fi) heitin ilmaan ajatuksen oman Suomen Kupin perustamisesta myös kadetti-ikäisille (siis haarukka 15-17). Ehkä kilpailemisen keskittämisellä saataisiin aikaan entistä tasokkaampia kisoja, joihin voisi houkutella myös ulkomaalaisia seuroja mukaan.
Näinä tarkan euron aikoina on ilman muuta selvää, että kaksipäiväinen kisatapahtuma on haasteellisessa raossa. Etenkin kun kauempaa tulevilla niitä reissupäiviä tulee kolme ja kaikki maksaa. Miksi lähteä viikonlopuksi kisoihin 2-3 matsin takia, kun jossain toisessa paikassa on tiedossa yhden päivän aikana 4-6 matsia?
Meidän kaupunki on vielä maksanut kulut KLL-painien osalta. Kisatapahtumaa kohden lasku on vaihdellut 700-1100 euron välillä, kun matkassa on oltu joko yhdellä tai kahdella pikkubussilla. kuluja on aina puristeltu alas halvoilla majoituksilla ja omilla ilta aamupaloilla. Ja jos KLL-turnauksessa hyväkin poika osuu sarjaan parhaan painijan kanssa samaan lohkoon, niin kyllä siinä hintaa tulee kahdelle kolmen minuutin ottelulle (tuo ottelujärjestelmä se ihan susi onkin..).
Mutta ehkäpä uusi kilpailuvaliokunta rupeaa luomaan uutta kilpailukalenteria puhtaalta pöydältä. Ei kait jokaisen seuran tarvitse niitä "perinteisiä" kisoja pitää etenkään jos seurassa ei ole ole tuomareita eikä painijoita? - kari o.
- Pekka - kirjoitti:
Sillä toisella sivustolla (jossa pitää rekisteröityä ennen kirjoittamista, www.paini.fi) heitin ilmaan ajatuksen oman Suomen Kupin perustamisesta myös kadetti-ikäisille (siis haarukka 15-17). Ehkä kilpailemisen keskittämisellä saataisiin aikaan entistä tasokkaampia kisoja, joihin voisi houkutella myös ulkomaalaisia seuroja mukaan.
Näinä tarkan euron aikoina on ilman muuta selvää, että kaksipäiväinen kisatapahtuma on haasteellisessa raossa. Etenkin kun kauempaa tulevilla niitä reissupäiviä tulee kolme ja kaikki maksaa. Miksi lähteä viikonlopuksi kisoihin 2-3 matsin takia, kun jossain toisessa paikassa on tiedossa yhden päivän aikana 4-6 matsia?
Meidän kaupunki on vielä maksanut kulut KLL-painien osalta. Kisatapahtumaa kohden lasku on vaihdellut 700-1100 euron välillä, kun matkassa on oltu joko yhdellä tai kahdella pikkubussilla. kuluja on aina puristeltu alas halvoilla majoituksilla ja omilla ilta aamupaloilla. Ja jos KLL-turnauksessa hyväkin poika osuu sarjaan parhaan painijan kanssa samaan lohkoon, niin kyllä siinä hintaa tulee kahdelle kolmen minuutin ottelulle (tuo ottelujärjestelmä se ihan susi onkin..).
Mutta ehkäpä uusi kilpailuvaliokunta rupeaa luomaan uutta kilpailukalenteria puhtaalta pöydältä. Ei kait jokaisen seuran tarvitse niitä "perinteisiä" kisoja pitää etenkään jos seurassa ei ole ole tuomareita eikä painijoita?sekä noiden kisojen osalta että myös tuon kupin suhteen. olkootkin että kaikille pikkupainijoille paini ei nyt ehkä ole se kuitenkaan kaikkein tärkein juttu. pääasia on että harrastaa jotain ja on muutenkin mukavaa teemalla "kaikki pelaa". mutta siitä huolimatta etenkin tuo suomen kuppi-juttu on pirun hyvä idea. kunhan se nyt vain saataisiin myös toteutettua ettei se jäisi vain pelkäksi hyväksi ideaksi.
- makuupussi
Kysykäähän painijoilta keväällä mikä oli paras kisareissu talven aikana? Aivan varmasti se missä oltiin porukalla yötä koulun lattialla ja keksittiin yhteistä tekemistä.Ei sieltä kisoista pojilla ole kiire kotiin.Kyllä se kiire on meillä vanhemmilla. PS: Siellä ne uudet kaveri suhteet luodaan.
- 5-8 vuotiaiden
mielestä..
- p-ainija-
5-8 vuotiaiden kirjoitti:
mielestä..
Meidän 15 vuotiaiden jotka painia harrastaa, mielestä mukavaa olla siellä yhdessä keksiä tekemistä ja näin, ei ole kiire kotiin ei!
- Tero Lerppa
p-ainija- kirjoitti:
Meidän 15 vuotiaiden jotka painia harrastaa, mielestä mukavaa olla siellä yhdessä keksiä tekemistä ja näin, ei ole kiire kotiin ei!
Viisitoista vuotias joka on jo kolunnut kilpailuja ja koulunlattioita,koko pieneikänsä.
Nukkuu varmasti mielummin sängyssä hotellissa tai majatalossa kun koulunlattialla ilmapatjalla.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125866
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103835"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 69572
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist32473