onko jollain tietoa mitä maksaa potkurin korjaus ja missä tehdään moisia? lavoista noin sentti puuttuu ja saako sellaisia korjattua? entä lapojen vääntäminen jyrkemmäksi?
potkurin korjaus? muotoilu?
11
10048
Vastaukset
- Jalle
Pronssi,teräs vai silumiini,iso ero.
- Nousua lisää
Mepratuote korjaa hyvin potkurit, tekee myös nousumuutoksia.
- albatrossi
Sipoossa toimiva Veneakselisto korjaa myös. Pienen kivelläkäynnin seuraukset hoitu 60 €.
- ccccp
albatrossi kirjoitti:
Sipoossa toimiva Veneakselisto korjaa myös. Pienen kivelläkäynnin seuraukset hoitu 60 €.
vein potkurin korjattavaksi kyseiseen paikkaan ja ihastuin uuteen potkuriin kun oli nii pirun hieno ja korjaus keikka tuli maksamaan 1490€.
- Uppotukki
ccccp kirjoitti:
vein potkurin korjattavaksi kyseiseen paikkaan ja ihastuin uuteen potkuriin kun oli nii pirun hieno ja korjaus keikka tuli maksamaan 1490€.
Tossa just korjasin veneen potkurin viime syksynä sattuneen kivillä käynnin jäljiltä. Potkuri irti, rälläkkä käteen, lavan kuumennus ja taonta (vasara pihasoihtu 8), hionta ja päälle maalit. Kokeillu en nyt yllättäen vielä potkuria ole, mutta paremmalta se näyttää, kun ennen kiville ajoa...
Hyvä linkki: http://www.vetouistelu.com/aarrearkku/rotkuri/rotkuri.htm - Hetkonen
Uppotukki kirjoitti:
Tossa just korjasin veneen potkurin viime syksynä sattuneen kivillä käynnin jäljiltä. Potkuri irti, rälläkkä käteen, lavan kuumennus ja taonta (vasara pihasoihtu 8), hionta ja päälle maalit. Kokeillu en nyt yllättäen vielä potkuria ole, mutta paremmalta se näyttää, kun ennen kiville ajoa...
Hyvä linkki: http://www.vetouistelu.com/aarrearkku/rotkuri/rotkuri.htmKuinkas teet pelkällä rälläkällä uudet lavat?
Kyllä tuo vaatii lisää ainesta,jos kivillä käynyt.Lisäksi täytyy kulmat tarkastaa ja tasapainoittaa.Ei kyllä onnistu ihan noilla vehkeillä.Potkuri on senverran herkkä kapistus,mikäli meinaa olla itse samassa veneessä.
Itse olen käyttänyt liikkeessä.Kulmat saa sellaisiksi,kuinka haluaa.Jos vaikka haluaa nousua enemmän. - Uppotukki
Hetkonen kirjoitti:
Kuinkas teet pelkällä rälläkällä uudet lavat?
Kyllä tuo vaatii lisää ainesta,jos kivillä käynyt.Lisäksi täytyy kulmat tarkastaa ja tasapainoittaa.Ei kyllä onnistu ihan noilla vehkeillä.Potkuri on senverran herkkä kapistus,mikäli meinaa olla itse samassa veneessä.
Itse olen käyttänyt liikkeessä.Kulmat saa sellaisiksi,kuinka haluaa.Jos vaikka haluaa nousua enemmän.No mä lähinnä tarkoitinkin korjausta pienen kivillä käynnin jäljiltä. En lähtisi itse muotoilemaan potkuria sen enempää! Omassa potkurissa oli yksi lapa osunut kiveen ja vääntynyt "väärään" suutaan aavistuksen, aiheuttaen pientä täristystä ajossa. Sain takomalla tuon vääntymän oikaistua ja rälläkällä hioin tasapuolisesti kakista lavoista reunan tasaiseksi. Saan nyt nähdä miten förkkii, mutta uskon tuon tärinän katdonneen, koska sain vaurioituneen lavan oikaistua.
Kaveri oli joskus 4v sitten joutunut tekemään vastaavanlaisen, mutta tosi pikahätäkorjauksen jossain saaristossa, ja oli kuulemma onnistunut korjaamaan täysin "toivottoman" potkurin, niin kone oli 200hv td penta... - pettynyt
albatrossi kirjoitti:
..niin.Ko. firma on kyllä tunnettu hintavuudestaan ja siitä, että kysyitpä mitä vaan neuvoa, on kuin seinälle puhuisit. Ei pienintäkään asiakaspalvelumeininkiä!!!!
PERSEESTÄ!!!!!
- Anonyymi
sipoo tunnettu näistä, W&W Marine todella surkea. Asiakaspalvelua ei ole, myyjät suorastaan vinoilee ja omistaja tuntuu olevan täysin vastuuton mies. En asioi enää koskaan, en todellakaan. Ylimielisin palvelu mitä olen tavannut.
- Anonyymi
Uudesta, kivelle tai upppotukkiin ajamattomasta potkurista kannattaa (lavasta) kannattaa ottaa kipsimuotti niin pienet vauriot voi korjata itsekin. Korjaamokäynnin jälkeen voit myös vertailla työn onnistumista. Vähän huonoja kokemuksia kylläkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudesta, kivelle tai upppotukkiin ajamattomasta potkurista kannattaa (lavasta) kannattaa ottaa kipsimuotti niin pienet vauriot voi korjata itsekin. Korjaamokäynnin jälkeen voit myös vertailla työn onnistumista. Vähän huonoja kokemuksia kylläkin.
No joo, sain jo 16v sitten tän korjattua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?941855- 861303
- 1101143
- 761027
- 117976
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57863- 36772
- 47771
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48731- 33693