http://www.uusisuomi.fi/kulttuuri/86921-vares-yllatys-syy-loytyy-ruotsista
Jos osaat ruotsia on lähipiirisi länsiraja Atlantti.
Pakkoruotsin helmiä
3
129
Vastaukset 3
- Pikkukaupungin poika
Jos osaat suuria kieliä, on koko maailma avoin. Ei vain esiintyville taiteilijoille ja tutkijoille, vaan myös tavallisille ammatinharjoittajille, kuten Jaakko Selinin tv-ohjelmat osoittavat. Skandinaavisissa naapureissamme ei ole mitään vikaa, mutta EU on avannut portit kaikkialle Eurooppaan, ja suomalaisia on joka puolella maailmaa. Kaksi lähisukulaistani on kulkenut tahollaan lukuisissa eri maissa, myös Ruotsissa, pitämässä englanninkielisiä esitelmiä ja kursseja. Englanninkieliset oppikirjat ja ammattisanasto ovat kummankin alalla kansainvälisiä. Itse olen opiskellut englantilaisessa yliopistossa vuoden verran ja tavannut oman alani ihmisiä kaikkialta maailmasta. Arvostan Pohjolaa, mutta se on vain pieni osa suuresta kokonaisuudesta.
- Ankkapelle
on lähipiirisi länsiraja siinä Ruotsin ja Norjan kohdalla ja sitä kauemmaksi et pääse, vaikka kuinka yrittäisit,
joten suomalaiseten on aika opetella minikieli ruotsin sijasta esim. saksaa tai ranskaa.Ankdamin paskapuheet
voi jättää omaan arvoonsa. - luutakaisa
Oletko kertonut ahvenanmaalaisille ja ruotsalaisille, että heidän maailmansa avartuu, kun he opiskelevat suomea? Miten he ovat reagoineet? Miksi he eivät usko noudata viisasta ehdotustasi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas uusi PS:n rasismiKOHU!
Nyt Mauri Peltokangas on taas huuliaan lepattanut. Suomen rasistisin puolue - PS! https://www.iltalehti.fi/politiikka/a490979- 57628
Onnittelut taktiikan vaihdoksesta mies!
Esität nykyisin varattua, ettei naiset jää roikkumaan , mutta sinä saat haluamasi. Oletpa sinä hieno mies. 👏🏻 Osasin o160583- 51555
Olen henkisesti väsynyt. Takki tyhjä.
Olen joutunut elämään yksin liian kauan. Työttömänä ja somepaskaa. Työpaikoilla joudun kiusatuksi. En enää tiedä, mitä166548Jarruton, viritetty ja kilvetön mopo
Ajo-oikeudeton ja uppiniskainen kuski. Tuloksena vääntynyt aita, rusinaksi muuttunut mopo ja pari pipiä.233530Katotaan miten jaksat tätä
Olen valmis pelaamaan tätä seuraavat 10v. Voit kysyä tutuilta miten olen erittäin kärsivällinen.73489Tiedätkö mitä mies
Sinulla ei ole kaikki kunnossa päänupissa! Älä pilaa sitä, mitä sinulla on oikeassa elämässä. Tämä ei ole mitään rakkaut20466Naisten liian suuret vaatimukset?
Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta93451Peräti 12 000 ihmisen toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin!
Peräti 12 000 ihmisen (useimmat nuoria miehiä) toimeentulo leikattiin puoleen kun eivät ilmoittautuneet työkkäriiin! ht187440