Mulla syksystä asti jatkunut limainen yskä ja lääkäri laittoi lähetteen röntgeniin. Kuvissa näkyi suurentuineita imusolmukkeita keuhkoissa (vai keuhkojen välissä?) no joka tapauksessa, toinen lääkäri lupasi katsoa kuvat ja ilmoittaa mulle sitten mitä tehdään esim: tarvitaanko lisä tutkimuksia tms.. mitään muita oireita mulla ei tosiaan ole ollut.. nyt pelkään kuollakseni että kysessä olisi keuhkosyöpä.. kertokaa omia kokemuksia ne joilla ollut samanlaisia oireita ja mikä oli sitten diagnoosi.. ja ne joilla keuhkosyöpä todettu että mitä niissä rtg-kuvissa näkyy jos olisi syöpä.. kiitos kaikille jotka jaksaa vastailla:) ps: olen alle 30v nainen ja tupakoin.
Vastaukset 3
- Siiri**
Sairastan sarkoidoosia, joka ilmeni juuri suurentuneina imusolmukkeina, keuhkoihin myös koski aika ajoin. Älä vielä turhaan murehdi. Sarkoidoosi voi olla ihan oireetonkin ja parantua itsekseen. Tosin se voi olla myös hankala ja erittäin monioireinen ja pitkällinen. Itsellä on sairastelua takana yli 2 vuotta ja oireilee myös muissa elimissä. On huonoja ja välillä vähän parempia aikoja, mutta olen vielä selvinnyt lääkkeittä ja pidän sitä hyvänä asiana. Netissä löytyy tietoa paljonkin, mutta ajattele positiivisesti, ja yritä olla ajattelematta juuri sitä pahinta vaihtoehtoa itsellesi.
- -möbsy_
hei. miten sinulla sarkoidoosi sitten varmistettiin`? verikokeilla vai jotenkin muuten. ? olisi kivaa jos vastaisit :)
- 15mg
-möbsy_ kirjoitti:
hei. miten sinulla sarkoidoosi sitten varmistettiin`? verikokeilla vai jotenkin muuten. ? olisi kivaa jos vastaisit :)
http://www.heli.fi/default.asp?docId=12942&discussionId=12968&cg=10171
täällä asiasta keskustelu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 47568
- 30556
- 68553
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522