Limakalvo ongelmia

:(

Söin pitkän antibioottikuurin jonka aikana tuli pari kertaa välivuotoa. Sen jälkeen koskettaminen tai yhdyntä aiheuttanut veristä vuotoa ja tuntuu että emättimessä olisi kireämpi kohta joka tekee kipeää.
Kävin gynellä, papa oli 2 ilman erillistä syytä, limakalvoille sain ovestin voidetta.
Ovestinista ei ole tuntunut olevan apua...
Kuinka nopeasti sen pitäisi auttaa?
Onko jollain samantyylisiä kokemuksia, mikä on auttanut? Lääkkeet? Luontaistuotteet?
En tiedä onko noilla antibiooteilla mitään tekemistä tämän limakalvo ongelman kanssa, mutta aikaisemmin ei ole mitään ongelmia ollut ja kun oli tuota välivuotoakin jota ei ole koskaan aiemmin ollut...
En käytä ehkäisypillereitä, voisiko niistä olla apua?
Alan olla todella epätoivoinen tämän asian kanssa ja tuntuu että gynekin vaan arvailee! :(
Jos jotain tiedätte tämmöisestä niin kertokaa ihmeessä!

20

12769

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gog
      • Midzi81

Hei,

Samankaltaista oireilua mullakin ollut. Tammikuun puolessa välissä kävin gynellä, otettiin Papa näyte, joka oli mullakin luokka 2 ilman syytä. Samana päivänä oli myös välivuotoa, voi johtua mm. käyttämistäni vähähormoonisista Yasminelle pillereistä. Hiivatulehdus voisi ehkä aiheuttaa myös vuotoja tai jotkin hormoonimuutokset elimistössä. Voisi vaikuttaa myös se, että minulla oli ennen Papa näytettä kamalan kipeä vatsa viikonloppuna. Papan jälkeen viikolla minulle tuli myös flunssa, joka kesti hyvin pitkään. Epäilen, että minulla on ollut jo Papan aikaan jokin virustartunta, kuten Adenovirus. Se voi aiheuttaa juuri mahavaivoja ja flunssaa... ym muita oireita, jotka kestävät kauan. Netistä luin, että voi myös aiheuttaa Papa 2 luokan. Siihen gyne ei uskonut, mutta minä uskon. Touko-kesäkuun vaihteessa otatan uuden näytteen. Saa nähdä mikä tilanne sitten on. Hiivatulehduskin mulla oli vasta, on voinut olla jo Papan aikaan, muttei jostain näkynyt Papassa. Hiivakin voi aiheuttaa papa luokka 2:sta. Aiemmin ei mullakaan ollut pitkään aikaan mitään oireita. Välivuotoja ehkä joskus, mutta ne voi johtua pillereiden matalahormoonisuudesta. Gyne mainitsi myös endometrioosin. Sitä mulla ei taida olla, kun ei yleensä ole kova mahakipu ja menkatkaan eivät ole olleet kovin runsaat. Pillereiden aikaan säännölliset ja niukemmat kuin ennen pillereitä

Mulla on myös limakalvojen kuivuus ongelmaa. Olen kokeillut Cicatridina kapseleita. Niissä ei ole yhtään hormooneita kuten Ovestinissa on. Ihan hyvä vaihtoehto, jos kuivuudesta kärsii. Tasapainottaa limakalvoja. Niitä saa ilman reseptiä. Pillereistäkin voi olla apua, jos on ongelmia vaikka epäsäännöllisen vuodon kanssa. Mulla oli ennen pitkä kierto, nyt se on ollut säännöllinen.

Antibiootit voi tosiaankin huonontaa vastustuskykyä. Mulla ne on usein aiheuttaneet hiivatulehduksen, kuten viimeksi jokunen viikko sitten. Senkin jälkeen on ollut oireita. Lieköhän vielä jotain virusta jäljellä.

• :(
        Midzi81 kirjoitti:

Hei,

Samankaltaista oireilua mullakin ollut. Tammikuun puolessa välissä kävin gynellä, otettiin Papa näyte, joka oli mullakin luokka 2 ilman syytä. Samana päivänä oli myös välivuotoa, voi johtua mm. käyttämistäni vähähormoonisista Yasminelle pillereistä. Hiivatulehdus voisi ehkä aiheuttaa myös vuotoja tai jotkin hormoonimuutokset elimistössä. Voisi vaikuttaa myös se, että minulla oli ennen Papa näytettä kamalan kipeä vatsa viikonloppuna. Papan jälkeen viikolla minulle tuli myös flunssa, joka kesti hyvin pitkään. Epäilen, että minulla on ollut jo Papan aikaan jokin virustartunta, kuten Adenovirus. Se voi aiheuttaa juuri mahavaivoja ja flunssaa... ym muita oireita, jotka kestävät kauan. Netistä luin, että voi myös aiheuttaa Papa 2 luokan. Siihen gyne ei uskonut, mutta minä uskon. Touko-kesäkuun vaihteessa otatan uuden näytteen. Saa nähdä mikä tilanne sitten on. Hiivatulehduskin mulla oli vasta, on voinut olla jo Papan aikaan, muttei jostain näkynyt Papassa. Hiivakin voi aiheuttaa papa luokka 2:sta. Aiemmin ei mullakaan ollut pitkään aikaan mitään oireita. Välivuotoja ehkä joskus, mutta ne voi johtua pillereiden matalahormoonisuudesta. Gyne mainitsi myös endometrioosin. Sitä mulla ei taida olla, kun ei yleensä ole kova mahakipu ja menkatkaan eivät ole olleet kovin runsaat. Pillereiden aikaan säännölliset ja niukemmat kuin ennen pillereitä

Mulla on myös limakalvojen kuivuus ongelmaa. Olen kokeillut Cicatridina kapseleita. Niissä ei ole yhtään hormooneita kuten Ovestinissa on. Ihan hyvä vaihtoehto, jos kuivuudesta kärsii. Tasapainottaa limakalvoja. Niitä saa ilman reseptiä. Pillereistäkin voi olla apua, jos on ongelmia vaikka epäsäännöllisen vuodon kanssa. Mulla oli ennen pitkä kierto, nyt se on ollut säännöllinen.

Antibiootit voi tosiaankin huonontaa vastustuskykyä. Mulla ne on usein aiheuttaneet hiivatulehduksen, kuten viimeksi jokunen viikko sitten. Senkin jälkeen on ollut oireita. Lieköhän vielä jotain virusta jäljellä.

Kiitos vastauksista!
        Lactalia jo kokeilin palauttamaan bakteeri tasapainoa mutta ei auttanut sekään :(

• Midzi81
        :( kirjoitti:

Kiitos vastauksista!
        Lactalia jo kokeilin palauttamaan bakteeri tasapainoa mutta ei auttanut sekään :(

Ceridal ym voiteet on kans hyviä. Kannattaa kokeilla ellet ole jo kokeillutkin. Pakkanenkin voi aiheuttaa kuivuutta.... Pissatulehdusarvotkin olivat testeissä jokunen viikko sitten positiiviset, saattoi olla jotain haavaumaa hiivasta, kun kutitti ja kirveli tosi paljon. Kuivuus on vaan vielä jäänyt.

• Midzi81
        Midzi81 kirjoitti:

Ceridal ym voiteet on kans hyviä. Kannattaa kokeilla ellet ole jo kokeillutkin. Pakkanenkin voi aiheuttaa kuivuutta.... Pissatulehdusarvotkin olivat testeissä jokunen viikko sitten positiiviset, saattoi olla jotain haavaumaa hiivasta, kun kutitti ja kirveli tosi paljon. Kuivuus on vaan vielä jäänyt.

...ja tulehdusarvot olivat normaalit pissanäytetestien aikaan, joten oireilu voinut johtua hiivasta ja viruksesta. Papa-näytteen aikaankin mulla jo esiintyi tuota kirvelyä. Söin hiivaan päivän lääkekuurin ja voitelin rasvoilla.

• ---
        Midzi81 kirjoitti:

...ja tulehdusarvot olivat normaalit pissanäytetestien aikaan, joten oireilu voinut johtua hiivasta ja viruksesta. Papa-näytteen aikaankin mulla jo esiintyi tuota kirvelyä. Söin hiivaan päivän lääkekuurin ja voitelin rasvoilla.

Tämmöisen löysin...

Atrofinen vaginiitti. Vaihdevuosi-iän ylittäneillä naisilla yleisin yhdyntäkipujen syy on atrofinen vaginiitti, jossa emättimen limakalvo surkastuu alentuneen estrogeenitason vuoksi. Hedelmällisessä iässä olevilla naisilla estrogeeni on vastuussa emättimen limakalvojen paksuudesta, poimuisuudesta, verenkierrosta ja kiihottumisen aiheuttamasta kostumisesta. Vaihdevuosissa estrogeenitaso laskee nopeasti ja emättimessä tapahtuu lukuisia muutoksia, kuten limakalvojen ohenemista sekä kimmoisuuden ja joustavuuden vähenemistä. Kiihottumiseen liittyvä kostuminen heikkenee, joka aiheuttaa yhdynnässä haitallista hankautumista. Limakalvojen oheneminen altistaa yhdynnässä mekaanisille vaurioille. Kaikki tämä voi aiheuttaa kipua tai tulehduksia.

Estrogeenihoito, paikallisena tai systeemisesti (esim. suun tai ihon kautta) otettuna on tehokkain hoito atrofiseen vaginiittiin. Paikallisesti käytetty estrogeeni ei leviä merkittävästi muualle elimistöön. Myös liukasteita voi käyttää, jos estrogeenihoito ei sovi.

• Midzi81
        Midzi81 kirjoitti:

Kerronpa teille kuulumisia. Minulta on otettu jo kaksi kertaa irtosolukoe viime vuoden 2010 alkuvuoden jälkeen ja kummatkin ovat olleen puhtaita eli luokkaa 1. Todennäköisesti alkuvuodesta minulla oli jokin tulehdus tai virus, vatsanikin oli niin kipeä Papa kokeen aikoihin. En ole itse keksinyt muuta syytä kuin esimerkiksi mykoplasma tai adenovirus. Asitromysiini kuurin jälkeen oireet helpottivat hiljalleen.

• talttuu

Vaikuttaisi ärhäkältä hiivalta ja sopisi hyvin antibioottien jälkeiseksi riesaksi. Hae apteekista GynoDaktarin kapseleita kuurina, vaikka kaksi putkeen, kun tuntuu ärhäkältä, yhtensä 6 kapselia. Osta samalla hiivaa hoitavaa voidetta, jolla hoidatte miehen pelit ja vehkeet tai muuten saata tartunnan aina uudelleen. Pimpslooran pesu aina ilman pesuaineita ja kuivaaminen taputtelemalla, ei hankaamalla. Juo kuurina piimää pari viikkoa. Älä syö mitään makeaa. Unohda yhdynnät siksi aikaa ja jatkossa käyttäkää liukua suojaamaan limalkalvoja ja aina yhdynnän jälkeen pesu ja emättimeen tarkoitettu maitohappokapseli kaiken kruunuksi. :) Jos tällä ei tokene niin sitten kannat römpsän vintille. :P

Eikös hiivan kuuluisi aiheuttaa kokkareista vuotoa ja kutinaa? Kyllä kai gyne olisi edes sen huomannut???

• mene ja tiedä

Eikös hiivan kuuluisi aiheuttaa kokkareista vuotoa ja kutinaa? Kyllä kai gyne olisi edes sen huomannut???

Minulla ei koskaan ole ollut kokkareista vuotoa hiivan yhteydessä. Ainut oire mistä itse sen huomaisn oli se järjetön kutina ja rutikuivat limakalvot. Kunnon hoitokuuri ja se on siinä.

• Höpönlöpö12

Minulla on ollut viime kesästä saakka ongelmia. Papa on myös 2 luokkaa ja monenlaisia oireita on ollut. Aloin käyttämään tammikuun puolivälissä ovestin-voidetta, koska limakalvolla oli haava, josta vuoti koko ajan verta. Kahden viikon päästä ei enää veristä vuotoa tullut. Olen käyttänyt sitä nyt 2kk 2x viikossa ja ajattelin käyttää tämän tuubin loppuun. Muihin oireisiin se ei oel auttanut. Minulla on todettu papassa tulehdusta.

Mutta olen kokeillut 5 viikon jakson femiflor maitohappokapseleita, jotka otetaan suun kautta, mutta asettuvat erityisesti emättimeen. Minulla on myös emättimessä kipeä kohta,joka tuntuu kokeillessakin oudolta. Nyt käytän ovestinin lisäksi vagi-c kapseleita. Niistä on tuntunut olevan ainakin vähän apua tilanteeseeni.

Kiitos vastauksesta ja vinkeistä...
        Minullakin ongelmat on jatkunut jo pidempään ja olen käynyt kahdella eri gynelläkin, en oikein tuohon hiivaan usko kun ei ole mitään kutinoita.
        Nyt ajattelin sinnikkäästi käyttää tota ovestinia pidemmän jakson ja katsoa mitä tapahtuu, toukokuussa olisikin taas mentävä papaan.
        Saitko papassa todettuun tulehdukseen jotain lääkettä?
        Minulla tuo atrofinen vaginiitti (ylempänä ketjussa) sopii muuten oireisiin paitsi etten ole vielä lähelläkään vaihdevuosi-ikää!
        Onko pausanol voiteesta kokemuksia?
        Loppuukohan tää helvetti koskaan....

• Höpönlöpö12

Kiitos vastauksesta ja vinkeistä...
        Minullakin ongelmat on jatkunut jo pidempään ja olen käynyt kahdella eri gynelläkin, en oikein tuohon hiivaan usko kun ei ole mitään kutinoita.
        Nyt ajattelin sinnikkäästi käyttää tota ovestinia pidemmän jakson ja katsoa mitä tapahtuu, toukokuussa olisikin taas mentävä papaan.
        Saitko papassa todettuun tulehdukseen jotain lääkettä?
        Minulla tuo atrofinen vaginiitti (ylempänä ketjussa) sopii muuten oireisiin paitsi etten ole vielä lähelläkään vaihdevuosi-ikää!
        Onko pausanol voiteesta kokemuksia?
        Loppuukohan tää helvetti koskaan....

Mun ensimmäien viesti poistui jostuin syystä, kun oli valmis ja toisesta versiosta tuli lyhyempi ja jäi joitakin asioita pois...Siis sain jos syksyllä yleislääkäriltä dalacin voidetta kuurin ja suun kautta flagyyl-antibioottia kerta-annoksena, kun arveli, että voisi olla tulehdusta. Ei vaikuttanut mitenkään, paitsi voide ärsytti selvästi ihoa. Samalla kun otettiin papakoe halusin, että poistetaan myös kierukka, mutta ei se mitenkään tuntunut vaikuttaneen. Papakokeen jälkeen sain uudestaan dalacinia, eikä taaskaan vaikutusta vaan ainoastaan ärsytti. Sitten sain 10 päivän antibioottikuurin suun kautta ja sen aikana otin käyttöön vagi-c kapselit ja antibioottikuurin jälkeen lääkäri määrä ovestenia. Mutta vagi-c kapseleiden kanssa olo oli ensin kurja, kun tuntui, että kapseli imi kaiken kosteuden emättimestä. Sitten keksin ottaa käyttöön ceridal-öljyn, jolla voitelen sormen kanssa emättimen hyvin sisältä ja laitan myös ulkopuolelle ja vasta sen jälkeen laiatn kapselin, niin olo on ollut paljon mukavampi. Pidin välillä taukoa kapseleissa, mutta oireet pahenivat, joten otin kapselit takaisin käyttöön. Olen kokeillut kaiken maailman luontaistuotteita ja apteekista saatavia. Kaikki rasvat olen käynyt läpi ja esim bebanthen ei sovi minulle ollenkaan. Suosittelen, että otat ovestenin rinnalle ainakin emättimen rasvauksen ceridal-öljyllä, siis erityisesti juuri sisältä ja vaikka kaksikin kertaa päivässä.

Olen jostain lukenut, että ovestenia voi joutua käyttämään pitkäänkin ennekuin auttaa ja itse ajattelin käyttää yhden tuubin. Olen käyttänyt sitä 2kk ja varmaan riittää vielä kahdeksi viikoksi. Sitten menen papaan uudestaan ja katsotaan, mitä lääkäri sanoo. Minulla oli tässä pitempi kuuri inkivääritabletteja käytössä ja inkiväärihän auttaa esim. tulehduksiin. Olo on vähän kohentunut, en tiedä mistä edellä mainitusta asia on johtunut. Pidän nyt kuitenkin inkivääristä taukoa. Inkivääri olisi tehokkainta kun raaputtaisi lusikalla ihan oikeaa inkivääriä, mutta sitä en ole kokeillut.

Myös omega-3 kapselit ovat taas vaihteeksi käytössä. Minun vaivoihini auttaa hyvin tuuletus eli yöt nukun ilman pikkuhousuja ja muutenkin olen vaihtanut pikkarit puuvillaisiin.

Yksi mikä on vielä kokeilematta on luonnonjugurtti. Sitä olen kuullut suositeltavan. Olen yrittänyt maltillisesti kokeille kaikkea, kun alun jälkeen olen huomannut, etten pääsekään niin vaan tästä vaivasta eroon, joten katsotaan nyt, ehkä luonnonjugurtti tulee vielä kokeiluun.

• sadasds

http://keskustelu.suomi24.fi/node/7109865

Olen tuolla ketjussa (se toinen joka aloittajan lisäksi on paljon kirjoitellut) kertonut omista vaivoistani ja hoitokeinoistani. Suoranaista kosketusarkuutta minulla ei ole paljoa ollut. Vaikka tuossa puhuinkin, ettei keltarauhashormoni auttanut, se kyllä myöhemmin auttoi, lähinnä siihen että hirveä kuivuus (ei valkovuotoakaan lähes yhtään, kuukausiin) loppui. Valitettavasti oireet ovat osoittaneet palailemisen merkkejä taas, mutta ei ihan mahdottoman pahana onneksi, ainakaan vielä...

E-pillereistä ei varmaan ole apua, ne voivat jopa aiheuttaa limakalvo-ongelmia.

Mutta noista keinoista... Antibiootti on voinut aiheuttaa hiivan, joka oireilee tuolla tavalla. Hiiva on ainakin aika yleinen antibiootin sivuvaikutus... Aina se ei taida näkyä kokeissa, olen meinaan kuullut tapauksista joilla hiivalääke on silti auttanut, vaikka hiivaa ei muka ollut.

Lyhyesti sanottuna minua on auttanut seuraavat jutut (en toki tiedä onko kaikista oikeasti ollut apua, eli osa on vain tapoja, joilla ei välttämättä ole mitään vaikutusta. keltarauhashormoni oli ainut, jolla oli selkeää vaikutusta)

-keltarauhashormoni (kuuriluontoinen)
      -huuhteleminen suolavedellä (useasti päivässä, mielellään aina vessäkäynnin jälkeen. ei tietty ole mahdollista kuin kotona)
      - ACO:n intiimipesuöljy (ihanan pehmeää ja kosteuttavaa, käytän siis muutenkin kuin pesuun, esim juuri vessakäynnin jälkeen)
      -a&b -piimä päivittäin
      - öljyjen nauttiminen (oliiviöljy, kalaöljykapselit. omega7- tyrniöljykapseleita käytin myös pitkään, mutta ovat niin kalliita etten kykene enää)
      -alapään tuulettaminen(ilman housuja nukkuminen, hameen pitäminen ja tiukkojen housujen välttäminen)
      -veden runsas juominen (lantraan sitruunamehua siihen välillä myös)
      -stressin ja ahdistuksen välttäminen (ne tuntuvat jotenkin myös liittyvän tähän vaivaan, luulen että huono mieliala ja tuo vaiva suorastaan tulevat käsi kädessä -> jotain hormonaalista?)

• sadasds

Niin, ja gyno-caps -maitohappobakteerikapseleita olen myös käyttänyt (kun valkovuotoa alkoi taas tulla normaalisti, ne tuntuivat helpottavan. sitä ennen eivät vaikuttaneet mitenkään)

• sadasds
        sadasds kirjoitti:

Niin, ja gyno-caps -maitohappobakteerikapseleita olen myös käyttänyt (kun valkovuotoa alkoi taas tulla normaalisti, ne tuntuivat helpottavan. sitä ennen eivät vaikuttaneet mitenkään)

Niin ja tuli vielä mieleen, että ovestinia olen käyttänyt minäkin. En huomannut sillä mitään merkittävää vaikutusta, mutta luulen että on silti ihan hyvä vahvistaa limakalvoja sillä, vaikka ihan kuureina.

Pausanolia olen käytellyt tässä viime aikoina (ulkoisiin limakalvoihin), käsittääkseni se on paljon miedompaa estriolipitoisuudeltaan. (Ovestinissa on 1 mg/gramma, pausanolissa 0,1) Sitä en tiedä, onko niiden annoskoot erilaiset, minä kun olen laittanut sitä ihan oman maun mukaan. Pausanol on kai ihan ok, mutta en tiedä onko se varsinainen ratkaisu ongelmaan sen enempää kuin ovestinkaan.

Cicaditrina-kapseleita en ole kokeillut, jotkut ovat kyllä kehuneet.

Minä kärsin ties mistä mystisistä vaivoista, ja alkaa jo tympiä tämä lääketieteen tapa hoitaa aina vain oiretta. Mutta eipä tässä oikein muutakaan voi :P Kannattaa googlata myös vulvodynia, mutta EI kannata säikähtää :) Tällaiset oireet ovat tosi yleisiä ilman, että niistä seuraa vulvodyniaa, ja toisaalta vaikka seuraisikin, on silläkin taudilla yleensä tapana mennä jossain vaiheessa ohi, ja toisaalta sitä voi myös hoitaa (tai siis oireita ainakin helpottaa).

Tärkeää on myös muistaa, että tuo menee kyllä ohi aikanaan :) Minä ainakin masennuin vaivastani aikoinaan ihan hirveästi, ja yksi tärkeä apu itse asiassa oli lääkäri, joka otti minut tosissaan (eli tuli tosiaan sellainen fiilis, että hän tajuaa mistä on kyse vaikkei mitään suoraa lääketieteelistä diagnoosia ehkä löydykään), mutta samalla myös piti jalat maassa ja sai minut rauhoittumaan muistuttamalla, että nämä vaivat ovat todella yleisiä ja menevät yleensä spontaanisti pois jossain vaiheessa. Tuolloin tajusin vain elää elämääni eikä antaa vaivan (lopulta aika pienen sellaisen) viedä kaikkea huomiotani. Eli ei kannata antaa vaivan masentaa itseäsi!:) Ainakin minulla se meinaan kuului taudinkuvaan, että mielikin masentui siinä samassa.

sadasds kirjoitti:

Niin ja tuli vielä mieleen, että ovestinia olen käyttänyt minäkin. En huomannut sillä mitään merkittävää vaikutusta, mutta luulen että on silti ihan hyvä vahvistaa limakalvoja sillä, vaikka ihan kuureina.

Pausanolia olen käytellyt tässä viime aikoina (ulkoisiin limakalvoihin), käsittääkseni se on paljon miedompaa estriolipitoisuudeltaan. (Ovestinissa on 1 mg/gramma, pausanolissa 0,1) Sitä en tiedä, onko niiden annoskoot erilaiset, minä kun olen laittanut sitä ihan oman maun mukaan. Pausanol on kai ihan ok, mutta en tiedä onko se varsinainen ratkaisu ongelmaan sen enempää kuin ovestinkaan.

Cicaditrina-kapseleita en ole kokeillut, jotkut ovat kyllä kehuneet.

Minä kärsin ties mistä mystisistä vaivoista, ja alkaa jo tympiä tämä lääketieteen tapa hoitaa aina vain oiretta. Mutta eipä tässä oikein muutakaan voi :P Kannattaa googlata myös vulvodynia, mutta EI kannata säikähtää :) Tällaiset oireet ovat tosi yleisiä ilman, että niistä seuraa vulvodyniaa, ja toisaalta vaikka seuraisikin, on silläkin taudilla yleensä tapana mennä jossain vaiheessa ohi, ja toisaalta sitä voi myös hoitaa (tai siis oireita ainakin helpottaa).

Tärkeää on myös muistaa, että tuo menee kyllä ohi aikanaan :) Minä ainakin masennuin vaivastani aikoinaan ihan hirveästi, ja yksi tärkeä apu itse asiassa oli lääkäri, joka otti minut tosissaan (eli tuli tosiaan sellainen fiilis, että hän tajuaa mistä on kyse vaikkei mitään suoraa lääketieteelistä diagnoosia ehkä löydykään), mutta samalla myös piti jalat maassa ja sai minut rauhoittumaan muistuttamalla, että nämä vaivat ovat todella yleisiä ja menevät yleensä spontaanisti pois jossain vaiheessa. Tuolloin tajusin vain elää elämääni eikä antaa vaivan (lopulta aika pienen sellaisen) viedä kaikkea huomiotani. Eli ei kannata antaa vaivan masentaa itseäsi!:) Ainakin minulla se meinaan kuului taudinkuvaan, että mielikin masentui siinä samassa.

Kiitos vastauksista ja vinkeistä kaikille!
        Kävin lukemassa tuon toisen ketjun ja ellit ketjun johon sieltä löytyi linkki, en näköjään ole ainut joka tämmöisen ongelman kanssa painii!
        Minulla oireet on vähän erilaisia, ei ole kirvelyä tai viileyden tunnetta eikä virsaamisen tarvetta.
        Limakalvot ei ole kuivat ja valkovuoto on ihan normaalia, mutta alkavat vuotamaan vähän verensekaista vuotoa jos emättimeen työntää vaikka sormen.
        Oudoin ja pahin oire on kuitenkin tuo syvemmällä emättimessä oleva kireämpi kohta jonka venyttäminen tekee aluksi kipeää.
        Papa on ollut luokka 2 vuoden mutta kolposkopiassa (mikroskooppi etikka tutkimus) ei löytynyt mitään syytä.
        Punajäkälä minulla on ikenissä, voisikohan tämä olla sitä? aiheuttaako se papassa 2? olisiko se huomattu kolposkopiassa?

Eilen hain apteekista cicatridina puikkoja ja femiflor maitohappotabuja, ne menee seuraavaksi kokeiluun...Tämä arpominen alkaa käymään kukkaron päälle!
        Toukokuussa on taas papa, sitä ennen ajattelin nyt kokeilla kaikki mahdolliset keinot ja jos ei auta niin alan vaatimaan asian perusteellista selvittämistä, tuntuu ettei lääkäreitä nykyään potilaitten ongelmat oikeasti kiinnosta....lasku vaan kouraan ja työnnetään ovesta ulos!

Pitäis varmaan yrittää pitää pää kylmänä mutta välillä tuntuu oikeasti että hajoan tähän asiaan!
        On päiviä etten juuri muuta ajattele kuin tätä ongelmaa ja sitä että jos tämä ei ikinä paranekkaan, loppuelämäkö ilman seksiä ja yksin?
        Seuraavaksi saakin varmaan hakea masennuslääkkeet!

• URISAN

Kiitos vastauksista ja vinkeistä kaikille!
        Kävin lukemassa tuon toisen ketjun ja ellit ketjun johon sieltä löytyi linkki, en näköjään ole ainut joka tämmöisen ongelman kanssa painii!
        Minulla oireet on vähän erilaisia, ei ole kirvelyä tai viileyden tunnetta eikä virsaamisen tarvetta.
        Limakalvot ei ole kuivat ja valkovuoto on ihan normaalia, mutta alkavat vuotamaan vähän verensekaista vuotoa jos emättimeen työntää vaikka sormen.
        Oudoin ja pahin oire on kuitenkin tuo syvemmällä emättimessä oleva kireämpi kohta jonka venyttäminen tekee aluksi kipeää.
        Papa on ollut luokka 2 vuoden mutta kolposkopiassa (mikroskooppi etikka tutkimus) ei löytynyt mitään syytä.
        Punajäkälä minulla on ikenissä, voisikohan tämä olla sitä? aiheuttaako se papassa 2? olisiko se huomattu kolposkopiassa?

Eilen hain apteekista cicatridina puikkoja ja femiflor maitohappotabuja, ne menee seuraavaksi kokeiluun...Tämä arpominen alkaa käymään kukkaron päälle!
        Toukokuussa on taas papa, sitä ennen ajattelin nyt kokeilla kaikki mahdolliset keinot ja jos ei auta niin alan vaatimaan asian perusteellista selvittämistä, tuntuu ettei lääkäreitä nykyään potilaitten ongelmat oikeasti kiinnosta....lasku vaan kouraan ja työnnetään ovesta ulos!

Pitäis varmaan yrittää pitää pää kylmänä mutta välillä tuntuu oikeasti että hajoan tähän asiaan!
        On päiviä etten juuri muuta ajattele kuin tätä ongelmaa ja sitä että jos tämä ei ikinä paranekkaan, loppuelämäkö ilman seksiä ja yksin?
        Seuraavaksi saakin varmaan hakea masennuslääkkeet!

Niin, vaikea on vaiva! Allergisena en voi käyttää edes noita kaikkia voiteita ja kapseleita joita olette kokeilleet. Minulla ei mikään ole vaivaani parantanut, mutta helpotusta olen saanut kalanmaksaoljystä, ceridalöljystä ja karpalouute kapseleista varsinkin Urisan on hyvä. Kukahan keksisi oivan lääkkeen ja helpotuksen, saatais isikin taas hyvälle päälle. Sitä en tajuu, et miks gynegologit eivät tiedä vaivalle nimeä ja varsinkin helpotusta. Seksuaaliterapiaa on joskus suositeltu, mutta se on kallista ja apu ????????.

• omega ja ei liukaste

en ole vielä vaihtareissa mutta sitä kohti koko ajan.olen atoopikko ja arat limakalvot aina ongelma.aloin syödä omega rasvahappoja, ja kalaa 1-2kertaa viikossa,lohta lähinnä .mulla on erittäin hyvässä liukasteessa limakalvot ,silmät,iho.suosittelen vaikka kevyeltä kuulostaisikin-

Itsellä nämä oireet alkoi tasan 2 kk sitten ja minipillerien vuoksi. Arvatkaa vaan lentääkö nämä hormonit roskiin kohta... Luomuna olin ihan terve.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5892
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4444
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3257
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2991
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1581
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      71
      1351
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      233
      1227
    9. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1180
    10. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    Aihe