taikasieniä netistä

Freds

Uskaltaako netistä (esim. http://www.highstreet.nl/) tilata sieniä vai onko vaarana että ne jää tulliin ja skoudet on hetken päästä oven takana? Meneekö EU:n alueella liikkuvat tavarat ylipäätään tullin kautta?

35

17366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naapurin äijä

      eli aika suuri riski ettet saa haluamaasi tuotetta.Tullista tulee sinulle kirje, jossa ilmoitetaan, että tuote hävitetty. Mikset kokeilisi kotimaisten sienten kasvatusta? Oman kasvin kasvattaminen on hyvin inhimillistävää puuhaa!

      • JPJKL

        Sienten kasvattaminen on kyllä aika hankalaa.....paikat pitää olla steriilit ja bakteeri kanta pitää säilyä kokoajan samana. Mutta ei se mahdotonta ole. helpommin saat pajan kasvamaan kun sienet. Netistä kannattaa tilata se alotuspaketti mihinkä sisältyy se kasvatus terraario. Itse en siis ole kasvattanut olen kyllä ajatellut asiaaa mutta se jäi minulla sen hankaluuden takia. Se riitää mulle että niitä voi kerätä syksysin :)


      • eihajuakaan
        JPJKL kirjoitti:

        Sienten kasvattaminen on kyllä aika hankalaa.....paikat pitää olla steriilit ja bakteeri kanta pitää säilyä kokoajan samana. Mutta ei se mahdotonta ole. helpommin saat pajan kasvamaan kun sienet. Netistä kannattaa tilata se alotuspaketti mihinkä sisältyy se kasvatus terraario. Itse en siis ole kasvattanut olen kyllä ajatellut asiaaa mutta se jäi minulla sen hankaluuden takia. Se riitää mulle että niitä voi kerätä syksysin :)

        On ne kasvanu hyllylläki...

        Pitäisi tietty olla steriili ja mielellää terraariossa, mutta mä oon menny tuurilla ja tuuri on pitäny.


      • asasfasffagagag
        JPJKL kirjoitti:

        Sienten kasvattaminen on kyllä aika hankalaa.....paikat pitää olla steriilit ja bakteeri kanta pitää säilyä kokoajan samana. Mutta ei se mahdotonta ole. helpommin saat pajan kasvamaan kun sienet. Netistä kannattaa tilata se alotuspaketti mihinkä sisältyy se kasvatus terraario. Itse en siis ole kasvattanut olen kyllä ajatellut asiaaa mutta se jäi minulla sen hankaluuden takia. Se riitää mulle että niitä voi kerätä syksysin :)

        kaveri kasvattelee ja sano että ihan helppoa, paljon helpompaa ku hampun kasvastus.. kuha vaan ei ole hometta.


      • Sienibaroni
        JPJKL kirjoitti:

        Sienten kasvattaminen on kyllä aika hankalaa.....paikat pitää olla steriilit ja bakteeri kanta pitää säilyä kokoajan samana. Mutta ei se mahdotonta ole. helpommin saat pajan kasvamaan kun sienet. Netistä kannattaa tilata se alotuspaketti mihinkä sisältyy se kasvatus terraario. Itse en siis ole kasvattanut olen kyllä ajatellut asiaaa mutta se jäi minulla sen hankaluuden takia. Se riitää mulle että niitä voi kerätä syksysin :)

        Helppoo ku mikä t. Kokemusta


      • Anonyymi

        Ei ikinä itselle ole kirjettä tullut vaikka tilannut useita kertoja.Kunhan ei tilaa kymmeniä kiloja kerralla


      • Anonyymi
        asasfasffagagag kirjoitti:

        kaveri kasvattelee ja sano että ihan helppoa, paljon helpompaa ku hampun kasvastus.. kuha vaan ei ole hometta.

        Todella helppoa kunhan pitää huolta ettei likaisilla välineillä koskettele


    • Sakkoja tuli

      tilaan enää netistä, itse tilasin tryffeleitä ja jäi tulliin. Tuli kirje että kuulusteluihin pitäisi mennä huumausainerikoksesta. Skoude oli ihan lepponen, sano että jos haluaa suomeen jotain niin kannattaa keksiä muita vaihtoehtoja kuin tilaaminen.

      • Teuukka

        Tietysti heti menit myöntämään, että olit ne tilannut.


      • Aloittelia
        Teuukka kirjoitti:

        Tietysti heti menit myöntämään, että olit ne tilannut.

        Mietin tässä että onko http://taikasienet.com miten luotettava ja tuleeko sieltä kotiovelle asti sienet jos tilaa sieltä valmiiks kuivattuja sieniä? :D


      • sakkoja tuli.
        Teuukka kirjoitti:

        Tietysti heti menit myöntämään, että olit ne tilannut.

        en vittu mitään myöntänyt, ei tarvitse olla tyhmä kun näkee mun nimen paketin kyljessä.


      • pajaa
        sakkoja tuli. kirjoitti:

        en vittu mitään myöntänyt, ei tarvitse olla tyhmä kun näkee mun nimen paketin kyljessä.

        Eli olet tyhmä. Ei se riitä mihinkään, että paketissa lukee sun nimi. Täytyy olla pitävät todisteet, että sä olet nimenomaan tilannut jotain laitonta. Jos se riittäisi, että paketissa lukee sun nimi, kuka tahansa voisi suolata sut tilaamalla jotain laitonta sun nimellä ja sun osoitteeseen.


      • Anonyymi
        Aloittelia kirjoitti:

        Mietin tässä että onko http://taikasienet.com miten luotettava ja tuleeko sieltä kotiovelle asti sienet jos tilaa sieltä valmiiks kuivattuja sieniä? :D

        Suosittelen zamnesia nimistä hollantilaista kauppaan.Ja jos on ihan aloittelija niin kannattaa tilata kasvatuspaketteja jotka on nopeita ja helppohoitoisia. Saa kotiovelle 3-7 arkipäivässä ja siiitä n.2 viikkpa niin sienet on valmiita...


    • kakkahattutäti

      Ei tulliin kuulemma jää kuin 10% netistä tilatusta kamasta kunhan se on hyvin pakattu (tähän siis kattaa kaikken ei vain taikasieniä). Joku tullivirkailija veikannut jossain silkroadiin liittyvässä haastattelussa todennäkösesti vielä vähemmän ku toi 10% jää tulliin pitää vaan tietää mistä tilata.

    • kolkytkaks

      ''Uskaltaako netistä (esim. http://www.highstreet.nl/) tilata sieniä vai onko vaarana että ne jää tulliin ja skoudet on hetken päästä oven takana? Meneekö EU:n alueella liikkuvat tavarat ylipäätään tullin kautta?'' - Suomi24:hän on oikea paikka tälläisten asioiden kyselyyn >.> näköjään ei oo ihmisten tyhmyydellä mitään rajaa

    • Megatähti

      Kauanko taikatryffelit säilyy jääkaapissa?

      • efkknw

        Eiköhän nuo säily aika kauan mikäli on vaan kuivattu,tuoreet mätänee helposti,eli kuivattuina pakkaseen niin säilyy kyllä.


    • Xyrbö

      Sieniä ja niiden kasvatuspaketteja on viimeaikoina jäänyt aiempaa enemmän tulliin. Tullissa osataan tunnistaa jo aika hyvin kasvualustoja sisältävät paketit.
      Ei kannata tilata netistä. Kannattaa opetella kasvattamaan itse alusta asti, sillä se ei ole vaikeaa.

    • Xyrbö

      Lisään vielä:
      Sieniä tai niiden kasvatustarvikkeita tilatessa ottaa tosi ison riskin, koska kiinni jäädessä syyte tulee huumausaunerikoksesta. Jos kasvualustaa on paketissa niin paljon, että poliisilla on syytä epäillä jopa myyntipuuhia, niin siitä tulevat syytteet ei ole ihan kevyitä.

      • Jujujik

        Pelkkä suunnittelu on rikos. Eli teit sen jo.


      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Jos jää kiinni niin ei pidä mennä myöntämään niitä tilanneensa.Poliisin/tullin pitää pystyä todistamaan että olet ne tilannut.Kuka vaan voi toisen nimellä tilata mitä vaan


    • fsafawg

      Tilasin joskus vuosia sitte tryffeleitä alankomaista ja ne jäi tulliin,kysyin sitte poliisisedältä että kuinka vakava rikos on ja vastas vain että eipä tuo kovin vakava ole. Muutama vuosi sitte poliisi väitti lehdelle haastattelussa että neljän suippumadonlakin hallussapito vastaa kolmen gramman amfetamiini-rikosta? onko poliisilla oikeutta edes väittää mitään tollasta paskaa joka ei pidä lähellekkään paikkansa?

      • leske

        Psilosiini ja psilosybiini on suomessa erittäin vaarallisia huumausaineita.


      • fansnfa
        leske kirjoitti:

        Psilosiini ja psilosybiini on suomessa erittäin vaarallisia huumausaineita.

        suomessa nyt kaikki on enemmän tai vähemmän vaarallista :)


      • saldo
        fansnfa kirjoitti:

        suomessa nyt kaikki on enemmän tai vähemmän vaarallista :)

        Kaikenlaisten elimistöä vaarantavien ja elämää lyhentävien aineiden käyttäjien kannattaa tutustua sairaaloiden hinnastoihin, kuten esim. Tuotteet ja hinnat 2016, Tampereen yliopistollinen sairaala. Tulevassa terveydenhoitomallissa ei ole lainkaan selvää, että yhteiskunta kustantaa jokaiselle kalliin ilmaisen hoidon, kun hoitoa esim. myrkkysienten syöjä tarvitsee. Pankkitili nyt kasvamaan omaa sairaanhoitoa varten, kun terveytensä on tahallaan sössinyt. Munuaiset ja maksa tarvitsevat pullean pankkitilin, mikäli niitä edes on saatavilla itsemaksavillekaan.


      • Gyhuihi
        saldo kirjoitti:

        Kaikenlaisten elimistöä vaarantavien ja elämää lyhentävien aineiden käyttäjien kannattaa tutustua sairaaloiden hinnastoihin, kuten esim. Tuotteet ja hinnat 2016, Tampereen yliopistollinen sairaala. Tulevassa terveydenhoitomallissa ei ole lainkaan selvää, että yhteiskunta kustantaa jokaiselle kalliin ilmaisen hoidon, kun hoitoa esim. myrkkysienten syöjä tarvitsee. Pankkitili nyt kasvamaan omaa sairaanhoitoa varten, kun terveytensä on tahallaan sössinyt. Munuaiset ja maksa tarvitsevat pullean pankkitilin, mikäli niitä edes on saatavilla itsemaksavillekaan.

        En tiedä mistä sienistä puhut, mutta kohtuulliset määrät psilosybiinisieniä ovat fyysisesti haitattomia. Alkoholi on tutkitusti maailman haitallisin päihde niin fyysisesti kuin sosiaalisesti, joten alkoholia runsain kerta-annoksin käyttävän on ihan turha saarnata lähes fyysisesti vaarattomien aineiden pahuudesta.

        Tiesitkö muuten monta ihmistä kuolee vuosittain USA:ssa kokaiiniin, joka on siellä niin paha juttu että kymmenet tuhannet ovat joutuneet sen takia ammutuiksi? Vastaus: Noin 130 ihmistä vuodessa ja se on erittäin paljon käytetty ja USA:ssa on paljon ihmisiä. Entä paljonko tupakka tappaa?


      • aUFOUIFB
        saldo kirjoitti:

        Kaikenlaisten elimistöä vaarantavien ja elämää lyhentävien aineiden käyttäjien kannattaa tutustua sairaaloiden hinnastoihin, kuten esim. Tuotteet ja hinnat 2016, Tampereen yliopistollinen sairaala. Tulevassa terveydenhoitomallissa ei ole lainkaan selvää, että yhteiskunta kustantaa jokaiselle kalliin ilmaisen hoidon, kun hoitoa esim. myrkkysienten syöjä tarvitsee. Pankkitili nyt kasvamaan omaa sairaanhoitoa varten, kun terveytensä on tahallaan sössinyt. Munuaiset ja maksa tarvitsevat pullean pankkitilin, mikäli niitä edes on saatavilla itsemaksavillekaan.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psilosybiinisienet

        Kannattais ottaa asioista selvää ennen kun tulet huutelemaan mitään myrkyistä. Itse jo vuosia käyttäny syksysin suippumadonlakkeja ja reunuskirjohelttoja. Annokset on ollu välillä todella suuria enkä siltikään ole koskaan kohdannu mitään negatiivista,päinvastoin. Tiedätkö että laillisesti hakitut lääkkeet on kaikki myrkyllisiä jotka rasittaa maksaa ja munuaisia.


      • Saldo
        aUFOUIFB kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Psilosybiinisienet

        Kannattais ottaa asioista selvää ennen kun tulet huutelemaan mitään myrkyistä. Itse jo vuosia käyttäny syksysin suippumadonlakkeja ja reunuskirjohelttoja. Annokset on ollu välillä todella suuria enkä siltikään ole koskaan kohdannu mitään negatiivista,päinvastoin. Tiedätkö että laillisesti hakitut lääkkeet on kaikki myrkyllisiä jotka rasittaa maksaa ja munuaisia.

        Sisälläsi muhii. Selviää, kun avataan.


      • trupaduuri
        Saldo kirjoitti:

        Sisälläsi muhii. Selviää, kun avataan.

        Kyllä se on niin että ainoa vaara psilosybiinisienten keräämisessä on väärien sienten kerääminen/nauttiminen.


      • ubuiobo
        trupaduuri kirjoitti:

        Kyllä se on niin että ainoa vaara psilosybiinisienten keräämisessä on väärien sienten kerääminen/nauttiminen.

        Kyllä noi suippumadonlakit on helppo tunnistaa ja tunnistamisen helpottamiseen on olemassa psilosybiini.info ja tarkemmin https://psilosybiini.info/keskustelu/index.php?topic=281.0 johon voit ite postata kuvia keräämästasi sienistä ja asiantuntijat sitte tietää onko sienet syötäviä.


      • Anonyymi
        Gyhuihi kirjoitti:

        En tiedä mistä sienistä puhut, mutta kohtuulliset määrät psilosybiinisieniä ovat fyysisesti haitattomia. Alkoholi on tutkitusti maailman haitallisin päihde niin fyysisesti kuin sosiaalisesti, joten alkoholia runsain kerta-annoksin käyttävän on ihan turha saarnata lähes fyysisesti vaarattomien aineiden pahuudesta.

        Tiesitkö muuten monta ihmistä kuolee vuosittain USA:ssa kokaiiniin, joka on siellä niin paha juttu että kymmenet tuhannet ovat joutuneet sen takia ammutuiksi? Vastaus: Noin 130 ihmistä vuodessa ja se on erittäin paljon käytetty ja USA:ssa on paljon ihmisiä. Entä paljonko tupakka tappaa?

        Alkoholi onkin valtion erityis suojeluksessa oleva huume. Alkoholi on vaarallisempi huume, kuin nämä taikasienet, koska alkoholi aiheutaa riippuvuutta ja alkoholin vaikutusen alaisena ihmisen psyyke muuttuu väkivaltaiseksi ja ihminen tekee hallitsemattomia liikeitä ja tekoja, kuten perustellaan taikasienten vaarallisuudella, että ihminen voi tehdä taikasienten vaikutuksen alaisena hallitsemattomia tekoja.
        Meidän pihanurmikolta voi löytyä taikasieniä eli meillä on laiton huumekasvattamo pihamaalla.


      • Anonyymi
        leske kirjoitti:

        Psilosiini ja psilosybiini on suomessa erittäin vaarallisia huumausaineita.

        Idiootti.Puhu jostain mistä jotain tiedät.Niitä käytetään myös mm.terapiassa paljon....


    • Auttakaavähän

      Miten saisin kasvatettua sieniä ilman että tilaan niitä netistä kun olen lukenut että monilla jäänyt tulliin ja sitten tullut isompi juttu siitä?

      • uguiob

        tilaat printin,ei ole laitonta. fsre.nl


    • Frisbeessa

      Toki kannattaa. Tulli sitten katsoo onko aihetta lauluun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe