Miten kaveri vältti sakot...

Ostetaan boonuksia

Vaimo soitti eilen hätääntyneenä mulle töihin ja kertoi ruudusta peruuttaessaan osuneensa toiseen autoon. Toinen auto oli pysäköity laittomasti pysäköityjen autojen taakse alueen kaistaleelle niin lähelle, että siitä hädintuskin saattoi autolla päästä läpi. Käytännössä ruudusta poistuminen oli kenties mahdotonta. Annoin mielestäni ainoan oikean neuvon... "soita poliisit paikalle". Vaimoni soitti poliisille, jotka yllättivät kommentilla, että yrittäkää sopia tai he tulevat ja sakottavat todennäköisesti molempia. Tässä vaiheessa alkoi ottaa pattiin. On sellainen oletus, että peruuttaja on aina syyllinen. Poliisit olisivat paikan päällä voineet tuomaroida ja yrittää sopia tämän jotenkin toisinkin. No, vaimoni otti muutaman valokuvan ja alkoi kirjoittaa viestiä toisen auton omistajalle, kun hän siinä samassa saapuikin paikalle. Toisen auton iäkkäämpi naisomistaja myönsi syyllistyneensä ajattelemattomaan pysäköintiin vedoten huonoon kuntoonsa ja he sopivat paikan päällä niin, että hän korjauttaa oman autonsa, johon vetokoukkumme pysähtyi. Niin, tänään soitti iäkkäämpi mies ja kertoi, jotta meidän vakuutuksiin menee joo... no niinpä tietenkin!

Se on kaunis totuus, että raskaan työpäivän päätteeksi ei ollut oikein "huumoria" tällaiselle käänteelle... kyllä tuntuu jotenkin vastenmieliseltä asialta alkaa korjauttamaan tätä lommoa, joka selvästikin on aiheutunut jonkun selvästi itsekkäästä ja omahyväisestä käytöksestä. HEH, ensikerralla taidan neuvoa vaimoani, jotta "kaasuta karkuun". Mitä sit poliiseihin tulee... pyh!

11

785

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj

      ei toisen päälle saa peruuttaa taikka ajaa oli se auto vaikka kuin väärin parkissa aatteleppa ite

    • oikeassa...

      Poliisi puhui ihan asiaa. Tottakai tuollaiset kannataa ensisijaisesti sopia osapuolten välillä jos sopu löytyy. Vastapuoli syyllistyi pysäköintirikkeeseen, josta poliisi tietenkin sakottaisi. Vaimosi oli syypää toisen ajoneuvon vahingoittamiseen, josta tulee sakot nimikkeellä "varomattomuus liikenteessä".
      Et kai tosissasi kuvittele, että pysäköityä autoa saa kolhia jos se on väärin pysäköity!!?
      Maksumiehen rooli osui ihan oikeaan paikkaan!

    • LM70

      Tee vakuutusyhtiöösi lainmääräämä vahinkoilmoitus, mutta laita siihen että "kiistät syyllisyytesi".
      Tämän jälkeen vakuutusyhtiö tutkii tapahtuman ja JOS Teidät todetaan syylliseksi, menee sinun vakuutuksesta.
      Hyvinkin voi olla, että menee muorin vakuutusyhtiöön.

      Tämä sen vuoksi, ettei ketään saa "suluttaa" parkkipaikalle.
      Laita myös vahinkoilmoitukseen tieto siitä, että otit yhteyttä poliisiin, yms.

      Auronkoista kevättä ;)

      • sakke.kl

        mene toisen osapuolen vakuutuksesta.Laki on yksiselitteinen eli aina peruuttaja syyllinen.vaikka joku ajaisi eteesi kännissä ja sinä peruutat niin sinä maksat silti.kaverilta lähti kortti,mutta silti peruuttajan vakuutus maksoi sen auton korjaukset.


      • auta ...

        Ketään ei saa "suluttaa" parkkipaikalle, aivan oikein - siitä saa rangaistusmaksun.
        Kenenkään autoa ei saa kolhia vahingossakaan, olipa se miten väärin parkkeerattu tahansa. Aiheutetun vahingon maksaa kolhija. Kuljettaja vastaa aina ajoneuvonsa liikkeistä.


      • LM70
        auta ... kirjoitti:

        Ketään ei saa "suluttaa" parkkipaikalle, aivan oikein - siitä saa rangaistusmaksun.
        Kenenkään autoa ei saa kolhia vahingossakaan, olipa se miten väärin parkkeerattu tahansa. Aiheutetun vahingon maksaa kolhija. Kuljettaja vastaa aina ajoneuvonsa liikkeistä.

        Kannattaa silti riitauttaa, koska vakuutusyhtiö tutkii "syyllisen".
        Älä missään nimessä vapauta väärinpysäköijää vastuusta.

        Voit uskoa siihen, että AINA voi asian tutkia.


      • aivan turhaa...
        LM70 kirjoitti:

        Kannattaa silti riitauttaa, koska vakuutusyhtiö tutkii "syyllisen".
        Älä missään nimessä vapauta väärinpysäköijää vastuusta.

        Voit uskoa siihen, että AINA voi asian tutkia.

        Jos peruuttaa pysäköityyn autoon, niin on maksumiehen paikalla vaikka kuinka riitauttaisi. Korkeintaan saa itselleen vielä sakot varomattomuudesta.
        Aivan selvää pässinlihaa!


      • Faktahomma
        aivan turhaa... kirjoitti:

        Jos peruuttaa pysäköityyn autoon, niin on maksumiehen paikalla vaikka kuinka riitauttaisi. Korkeintaan saa itselleen vielä sakot varomattomuudesta.
        Aivan selvää pässinlihaa!

        Jos et riitauta, menee vakuutuksestasi bonukset.
        Jos riitautat, oma vakuutusyhtiösi puolueeton vakuutusasiamies tutkii tapauksen.
        Mitään et menetä enempää, riitauttamalla asian!


      • vaihtoehtoa
        Faktahomma kirjoitti:

        Jos et riitauta, menee vakuutuksestasi bonukset.
        Jos riitautat, oma vakuutusyhtiösi puolueeton vakuutusasiamies tutkii tapauksen.
        Mitään et menetä enempää, riitauttamalla asian!

        Tuossa nyt on kaksi vaihtoehtoa. Joko maksetaan vakuutuksestasi, ja kärsit bonusmenetykset tai sitten maksat omasta pussistasi, jolloin bonukset säilyvät. Vakuutusyhtiösi kyllä laskee sulle, kumpi tulee halvemmaksi.
        Turha enää rypistää - kun on jo housuissa!


      • myönnä&maksa
        Faktahomma kirjoitti:

        Jos et riitauta, menee vakuutuksestasi bonukset.
        Jos riitautat, oma vakuutusyhtiösi puolueeton vakuutusasiamies tutkii tapauksen.
        Mitään et menetä enempää, riitauttamalla asian!

        me kaikki maksamme vakuutusmaksuissamme nuo "turhat" riitelyt , ainahan me omasta mielestämme olemme syyttömiä mutta...joskus itsekullekin tekee hyvää mennä siihen peilin eteen !

        Ja ruudusta toista päin peruuttava maksaa,ei ainakaan tule mieleen mitään syytä jonka varjolla voisi kolhia toista paitsi jos hälytysajoneuvon tien tukkeeksi pysäköidään niin se lähtee väkivalloin pois edestä !


      • myönnä&maksa kirjoitti:

        me kaikki maksamme vakuutusmaksuissamme nuo "turhat" riitelyt , ainahan me omasta mielestämme olemme syyttömiä mutta...joskus itsekullekin tekee hyvää mennä siihen peilin eteen !

        Ja ruudusta toista päin peruuttava maksaa,ei ainakaan tule mieleen mitään syytä jonka varjolla voisi kolhia toista paitsi jos hälytysajoneuvon tien tukkeeksi pysäköidään niin se lähtee väkivalloin pois edestä !

        ..on sitten syyllinen, jos kaksi ämpäripäätä peruuttavat kolarin keskenään? Entä jos toinen peruuttaa ja toinen ajaa nokkaedellä perään? Eikö se peräänajaja aina olekaan syyllinen? Päteekö kahden peruuttajan kesken "oikealta tulevalla on etuajo-oikeus"? Ja kumpi silloin tulee oikealta? Autossa pelkääjän puoli on oikea puoli, mutta peruuttaessa kulkusuuntaan nähden oikea puoli olisikin vasen puoli. Miettikääpä noita ja todetkaa sitten, että peruuttaja on AINA maksajan asemassa..... Ja juuri noiden väärinpysäköivien nuijien vuoksi voisi kunnat/kaupungit palkata valvovaa henkilökuntaa. On se kumma, että tuottavaan työhön ei saada väkeä, mutta kaikkeen muuhun kyllä. Jokaisen marketin parkkipaikalla tienaisi oman ja muutaman muunkin jokapäiväisen leivän yksi parkkipirkko.....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      66
      548
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe