Haaveet hittoon!

Ai-ai-ai...viikon olin poissa, ni täällä näköjään vaan satumaissa,päiväkirjoissa, muisteloissa eletään.
Ja Pilvi-ressukan ootte melkein itekseen jättäneet "hommia" tekemään! Missä ovat kaikki ne "uudet" kirjoittajatkin, joita pilvin pimein tunki vielä jokin aika sitten tänne palstalle...heh.
Jaa-a, Pilvi onkin nyt vaihteeks Tähtisilmä, ei ossaa päättää sopivaa, johan noita on riittämiin ollutkin kymmenittäin eri variaatioita. Ailahtelevaisuutta...sitä lapsenmielisyyttäkö...no, lapsiksi sanotaan meidän pikkuhiljaa taas muuttuvan,jos kylliksi kauan elämme.
Onpa tosiaan lepsuttelua täällä nyt, hellää ja herkkää!

Niin....rakkaitten kurkieni muuttotilannetta kävin tsekkaamassa, tuolla ovat Tsekin seutuvilla tähyilemässä Pohjolaan päin.Sanoin,että nyt stop vähäks aikaa, että kerkii ees Saaremaan seutuvilla joku lätäkkö sulaa. Sehän heillä kokoontumispaikkana ennenko Pohjolan puolelle asettuvat kotisijoilleen.
Kyllä siellä taas sitten Saaremaalla mahoton porina käykin, kun kurkifrouvat kuulumisia vaihtavat, kuka Gibraltarilta, kuka Tunisiasta. Kyllä eläimet ovat viisaampia kuin me ihmiset, ei katastrofia tule....jos emme me ihmiset, tyhmin eläinlaji niitä aiheuta.
Voi herraisä....tuo haavemaailma naurattaa vieläkin.

88

726

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maalaismies*

      Haaveissa me elämme, vai mitä sanot lottoajista, jotka haaveilevat miljoonavoitosta. Tai nuorista, joiden mielessä väikkyy loistava tulevaisuus. Minä haaveilen kohdaltani, että tämä pysähtyneisyys jatkuisi.

      Sinähän Sus varsinainen haaveilija olet, aina muuttamassa jonnekin, jos ei muuta niin tiirailemassa kurkien tuloa Baltiassa. Haaveet kannattelevat elämää. Melkein sanoisin, että ne ovat elämän tarkoitus. Ilman haaveita ihminen ei tee mitään - ellei nyt haaveile tekemättömyydestä, kuten minä.

      • mutten sanoisi "haaveiluksi"....kaipa sitä nuoruuden uhmaa ja uhittelua...heh! Päähäni kun pälkähtää jonnekin muuttoaate, niin nykyisin en ennää lähe niitä sijoiltani, sen verran "aikuistunut" jo. Melkein elänyt olen jo sen Praha-haihattelunikin jo siellä Prahassa, mukulakivikadut kompastellut ja nenälleinki lentäny....no, enitenhän naurankin ittellein.


      • 12+13
        susmorsian kirjoitti:

        mutten sanoisi "haaveiluksi"....kaipa sitä nuoruuden uhmaa ja uhittelua...heh! Päähäni kun pälkähtää jonnekin muuttoaate, niin nykyisin en ennää lähe niitä sijoiltani, sen verran "aikuistunut" jo. Melkein elänyt olen jo sen Praha-haihattelunikin jo siellä Prahassa, mukulakivikadut kompastellut ja nenälleinki lentäny....no, enitenhän naurankin ittellein.

        Tätä nykyä meillä ei pian ole muuta hyvää kuin unelmat, ei niitä lakaista edes maton alle, saatikka sitten kokonaan unohdeta.
        Maailman meno näyttää siltä että olisi parempi muuttaa ihan minne vaan kuin kuulla tuota jatkuvaa pahaa oloa, työkansa vaan luukulle hakemaan starttirahaa ja omaa nyrkkipajaa rakentamaan.
        Hyvää matkaa itse kullekin tehtaalle,etteivät joudu kovin ahtaalle, pian me olemme samassa asemassa kuin Kreikka, hattu kourassa syvään kumartaen.


    • kyllä tälläiällä pitäis jo olla jalat kunnolla maassa, ja jos on haaveita ollut, kyllä ne on jo mennyt, voihan haaveiden sijasta toivoa, haavet on niin unelmoivia että jättäisin sen kokonaan nuorten haltuun.

      Nyt tuli säpinää taas, hyvä Sus, annat mielenkiintoa palstalle !

      • *Kukkahame*

        Kyllä haaveet kuuluu olla joka iässä, ei siihen ainakaan vanhuus mitään esteitä anna.
        Kyllä niitä kieltoja ja puutteita on tarpeeksi ei sentään minulta vielä ole haaveet loppuneet, toivon että niitä on vielä jospa vaikka joku haave toteutuisi.
        Appeni oli hieno ihminen ja hänellä sanonta, useinkin että eläkää täysillä, vielä tulee aika kun saa pyytää, varttoa ja olla ilman!


      • *Kukkahame* kirjoitti:

        Kyllä haaveet kuuluu olla joka iässä, ei siihen ainakaan vanhuus mitään esteitä anna.
        Kyllä niitä kieltoja ja puutteita on tarpeeksi ei sentään minulta vielä ole haaveet loppuneet, toivon että niitä on vielä jospa vaikka joku haave toteutuisi.
        Appeni oli hieno ihminen ja hänellä sanonta, useinkin että eläkää täysillä, vielä tulee aika kun saa pyytää, varttoa ja olla ilman!

        haaveet ei ole koskaan vieneet minua eteenpäin, on olut pakko tarttua tositoimiin. En siis ole koskaan sortunut haaveilemaan eli unelmoimaan ! Olen katsonut mihin rahkeet riittää.

        Tässä mielipiteeni haaveilusta.


      • 16 + 7
        monica kirjoitti:

        haaveet ei ole koskaan vieneet minua eteenpäin, on olut pakko tarttua tositoimiin. En siis ole koskaan sortunut haaveilemaan eli unelmoimaan ! Olen katsonut mihin rahkeet riittää.

        Tässä mielipiteeni haaveilusta.

        Eihän ilkeilyä voikaan sanoa haaveiluksi, se on luuloa että on parempi muita!


      • 16 + 7 kirjoitti:

        Eihän ilkeilyä voikaan sanoa haaveiluksi, se on luuloa että on parempi muita!

        tämä sinun kirjoituksesi todistaa sen.


    • Saammehan sentään ajatella omilla aivoillamme mitä haluamme. Olisiko ihan ihmisoikeusasia?

      • sallinko...no nauranpa taas. Mut miks pitäs luppaa kysyy, mie en kysy...enkä toisiltakaan kiellä. Nää kaiketi niitä mielipide-eroavaisuuksia, joista ei pidä riidellen, mut voipihan sannoo aina. Sillähän se on selvä eikä siitä sen enmpää jankutusta ja analysointia.
        Hyvää päivänjatkoo itsekulleki, mie pääsen onneks lumitöihin,saap purkaa tätä jo patoutunutta energiaansa.


      • vilosohvi
        susmorsian kirjoitti:

        sallinko...no nauranpa taas. Mut miks pitäs luppaa kysyy, mie en kysy...enkä toisiltakaan kiellä. Nää kaiketi niitä mielipide-eroavaisuuksia, joista ei pidä riidellen, mut voipihan sannoo aina. Sillähän se on selvä eikä siitä sen enmpää jankutusta ja analysointia.
        Hyvää päivänjatkoo itsekulleki, mie pääsen onneks lumitöihin,saap purkaa tätä jo patoutunutta energiaansa.

        Kyllä haaveilla saa ja pitääkin, mutta mieluummin jalat maassa.
        Jos elämä on pelkkää haaveilua, niin huonosti ovat asiat.
        Arkirealismi on kuitenkin läsnä aina ja kaikkialla.
        Meihin yritetään vaikuttaa kaikilla kanavilla joka ainut minuutti, kun olemme hereillä.
        Esimerkiksi kaikki mainonta on mielikuvamainontaa. Mainonta juuri paljolti lietsoo haaveita.
        Me haluamme olla kauniita ja rohkeita, vahvoja, solakoita sekä seksikkäitä.
        Kaiken haaveilun keskelläkin tarvitaan annos talonpoikaisjärkeä, joka pitää yllä tervettä realismia.
        Tämän ketjun avaajalle terveisiä.
        Kun avauksessa lietsotaan keskustelua aiheesta, niin ei sitä saa heti ruveta hillitsemään. Antaa kaikkien kukkien kukkia.


      • valikoiva*
        vilosohvi kirjoitti:

        Kyllä haaveilla saa ja pitääkin, mutta mieluummin jalat maassa.
        Jos elämä on pelkkää haaveilua, niin huonosti ovat asiat.
        Arkirealismi on kuitenkin läsnä aina ja kaikkialla.
        Meihin yritetään vaikuttaa kaikilla kanavilla joka ainut minuutti, kun olemme hereillä.
        Esimerkiksi kaikki mainonta on mielikuvamainontaa. Mainonta juuri paljolti lietsoo haaveita.
        Me haluamme olla kauniita ja rohkeita, vahvoja, solakoita sekä seksikkäitä.
        Kaiken haaveilun keskelläkin tarvitaan annos talonpoikaisjärkeä, joka pitää yllä tervettä realismia.
        Tämän ketjun avaajalle terveisiä.
        Kun avauksessa lietsotaan keskustelua aiheesta, niin ei sitä saa heti ruveta hillitsemään. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

        kliseestä " antaa kukkia kaikkien kukkien" On raadolle haisevia kukkia(minkäs niille teet) On lihansyöjä kukkia, kukkikoon vaan, mutta ei kaikista voi pitää. Ihanaa on saada se sanoa:D


    • Lorena*

      Aika ihmeellistä lytätä muiden kirjoittajien ajatukset maan rakoon. Meidän tulee kuitenkin muistaa jokaisella on oma arvomaailma sanavapaus tuoda oma mielipiteensä esille. Susmorsiamen tulisi huomioida, kaikki mitä kirjoitat tai sanot se on v a i n sinun mielipiteesi joka välttämättä ei ole a i n u t oikea.
      On hyvä muistaa ja tiedostaa " arvaa oma tilasi, anna arvo toisillekin".

      Oiva Paloheimo runossa Lähtevien laivojen satama kuvaa hyvin ihmiseloa haaveiden unelmien kautta.

      "Minä olen vain satama pieni
      joka laivoja rakastaa
      jossa aina öisin palaa
      pari lyhtyä kalpeaa

      Minun luonani laivat ei viihdy,
      olen pieni ja maineeton.
      Pois suuria purjeita aina
      meri kaunis kutsunut on.
      Minä nytkin merelle katson.
      Sydän itkeä melkein vois,
      sillä syksyllä luotani lähti
      tuo laiva ihana pois,

      Joka suurempi muita oli,
      ja jota mä rakastin,
      kun saapui se korkein keuloin
      ja purjein ylpeilevin.

      Sekin laiturit harmaat jätti.
      Jäi veteen jäljet vain.
      Minä kauan ja ikävöiden
      sen valoja mereltä hain.

      Tuli laivoja muita kyllä,
      tuli soitossa musiikin
      ja tuoksuvin hedelmälastein.
      Minä niitäkin rakastin.
      Mutta niitten lähtöä koskaan
      en itkenyt niin kuin sen,
      jonka jälkiä vieläkin öisin
      sydän vavisten hyväilen,

      Kun lyhtyni himmeinä palaa
      ja mereltä tulevat
      vain lokit ja tuulten löyhkät
      ja laineet sieluttomat".

      • *Kukkahame*

        Maailmassa on paljon vaihtoehtoja, on sitä opeteltu jo ottamaan ne omat suunnat nuoruudessa ja tilanteen mukaan kaiken aikaa.
        Nuo opetus jaksot, jalat maassa, on aivan turhaa, voihan sitä olla vaikka sängyssä selällään ja jalat seinällä unelmoida ja nauttia haavemaailmasta, se lienee todella jokaisen oma juttu.
        Unelmat ovat unelmia ja arki on aivan konkreettista, haaveillessa ei päätään lyö seinään ja jokainen tervepäinen kyllä haaveille ja näkee päiväunia, se on luvallista minulle ainakin.
        Nytkin olen sielunsilmin katsellut mökin seiniä, pitääkö maalata vai tapetoida, kyllä ne mielikuvat unelmista käy.
        Raskasta olisi jos pitäisi ajatellakin vain todellisia ja tekemättömiä asioita.
        Silmät kiinni ja lämpimään meren rannalle hetkeksi haaveilemaan tai muistelemaan jo jotain tapahtunutta, se on sallittua kun sen itselleen sallii!


      • Ts **

        kun Susmorsian alkaa laukoa mielipiteitään reippaan estottomasti :D pintaraapaisuihin yltää, ja hyvä niin, muuten olis jo ruodittu leimat lyöty. Hyvä kun taas on maisemissa, Monicakin ilmestyi kuin tyhjästä, eiköhän entinen tyyli taas ilahduta, harmita ja pistä liikkeelle palstaa.


      • majakka-sus

        lumitöihin...en sentään katoille kiipeile, niin tottahan se....m i n u n mielipiteeni ja toisilla on omat unelmamielipiteensä. Toki minulla on oikeus sanoa oma eriävä mielipiteeni.

        Tuosta runosta...se nimenomaan on aika irrationaalinen haavekuva.
        Minä olen vahva satama,en vain sitä ainoaa uljainta laivaa rakasta, vaan myös ja ennenkaikkea niitä pikku pursia, ne tulevat ja lähtevät...ne elävät vahvempaa elämää kuin se sataman jättänyt sieluun haavoja jättänyt komea laiva.


      • Joku viisas on sanonut, että kieli ja sanat ovat vain viestintäväline. Yhteisellä sopimuksella voidaan sopia vapaehtoisesti, mitä mikin tarkoittaa.

        En ole juurikaan "kielessäni" käyttänyt sanaa haaveilla. En edes ajatuksissani. En haaveile lottovoitosta, koska en pelaa. Ymmärrän sen verran matematiikkaa. Se olisi turhaa haaveilua voitoista.

        Lähtökohtani ei ole ollut haaveilulle otollinen. Suunnitellut kyllä olen. Se on edes jossain määrin sisältänyt mahdollisuudet ja todennäköisyydet. Eivät kaikki suunnitelmani tietenkään ole toteutuneet, mutta on ne mahtuneet Matin hauskaan määritelmään: "se on fifty - sixty."

        Onhan se jokaisella jokin arvomaailmansa - jos on. Niistä kai ne asenteet ovat lähtöisin, se miten asioihin ja ihmisten kanssakäymiseen suhtautuu, mitä pulputtaa ulospäin. Eikä aina tiedot ja oppineisuus ole laadun tae. Kukapa sen laadunkin määrittelee? Sehän riippuu kokijan arvomaailmasta ja asenteista. Näin kehä on valmis. Melkeinpä olisi para olla miettimättä. Suvaitsevaisuus erilaisille mielipiteille olisi paras lääke.

        Ehkäpä asenteeni elämään vaikuttaa "ruutikuivalta." Näihin olen kuitenkin päätynyt. En käy povareilla, enkä
        kaukoparantajilla, en anna kovinkaan paljon arvoa selvänäkijöille. Kuivahkoltahan se vaikuttaa.


      • Pää puskassa
        ynnämuu kirjoitti:

        Joku viisas on sanonut, että kieli ja sanat ovat vain viestintäväline. Yhteisellä sopimuksella voidaan sopia vapaehtoisesti, mitä mikin tarkoittaa.

        En ole juurikaan "kielessäni" käyttänyt sanaa haaveilla. En edes ajatuksissani. En haaveile lottovoitosta, koska en pelaa. Ymmärrän sen verran matematiikkaa. Se olisi turhaa haaveilua voitoista.

        Lähtökohtani ei ole ollut haaveilulle otollinen. Suunnitellut kyllä olen. Se on edes jossain määrin sisältänyt mahdollisuudet ja todennäköisyydet. Eivät kaikki suunnitelmani tietenkään ole toteutuneet, mutta on ne mahtuneet Matin hauskaan määritelmään: "se on fifty - sixty."

        Onhan se jokaisella jokin arvomaailmansa - jos on. Niistä kai ne asenteet ovat lähtöisin, se miten asioihin ja ihmisten kanssakäymiseen suhtautuu, mitä pulputtaa ulospäin. Eikä aina tiedot ja oppineisuus ole laadun tae. Kukapa sen laadunkin määrittelee? Sehän riippuu kokijan arvomaailmasta ja asenteista. Näin kehä on valmis. Melkeinpä olisi para olla miettimättä. Suvaitsevaisuus erilaisille mielipiteille olisi paras lääke.

        Ehkäpä asenteeni elämään vaikuttaa "ruutikuivalta." Näihin olen kuitenkin päätynyt. En käy povareilla, enkä
        kaukoparantajilla, en anna kovinkaan paljon arvoa selvänäkijöille. Kuivahkoltahan se vaikuttaa.

        Suvaitsevaisuus on kiinni tutusta nimimerkistä, voi puhua suunsa puhtaaksi se on luvallista.
        Joku uusi outo nimimerkki ei saa edes ymmärrettävästä selväsanaisesta ilmaisustaan hyväksyntää, joten aivan sama mitä mieltä kukin on mistäkin, se joko lynkataan tai ylistetään, edellä mainitulla luokituksella.


      • Tähtisilmä **
        Pää puskassa kirjoitti:

        Suvaitsevaisuus on kiinni tutusta nimimerkistä, voi puhua suunsa puhtaaksi se on luvallista.
        Joku uusi outo nimimerkki ei saa edes ymmärrettävästä selväsanaisesta ilmaisustaan hyväksyntää, joten aivan sama mitä mieltä kukin on mistäkin, se joko lynkataan tai ylistetään, edellä mainitulla luokituksella.

        Voi kun tykkäsinkin tuosta Sus:in sanonnasta pilvi* ressukka! Hain kupposen kahvia lisää, kun heräsin niin myöhään ja ihan hymyilytti....ressukka on ihan hyvä sana.

        Tää uus nimi on annettu minulle, kun nimettömänä hortoilin pakoon mollaajia, niin pyysin minä vaan:ilta , ja sain tämän. Eilen nauroin oikein sydämellisesti päiväkirjaketjussa nim. tätisilmälle, hyvä kontrasti !


      • ynnämuu kirjoitti:

        Joku viisas on sanonut, että kieli ja sanat ovat vain viestintäväline. Yhteisellä sopimuksella voidaan sopia vapaehtoisesti, mitä mikin tarkoittaa.

        En ole juurikaan "kielessäni" käyttänyt sanaa haaveilla. En edes ajatuksissani. En haaveile lottovoitosta, koska en pelaa. Ymmärrän sen verran matematiikkaa. Se olisi turhaa haaveilua voitoista.

        Lähtökohtani ei ole ollut haaveilulle otollinen. Suunnitellut kyllä olen. Se on edes jossain määrin sisältänyt mahdollisuudet ja todennäköisyydet. Eivät kaikki suunnitelmani tietenkään ole toteutuneet, mutta on ne mahtuneet Matin hauskaan määritelmään: "se on fifty - sixty."

        Onhan se jokaisella jokin arvomaailmansa - jos on. Niistä kai ne asenteet ovat lähtöisin, se miten asioihin ja ihmisten kanssakäymiseen suhtautuu, mitä pulputtaa ulospäin. Eikä aina tiedot ja oppineisuus ole laadun tae. Kukapa sen laadunkin määrittelee? Sehän riippuu kokijan arvomaailmasta ja asenteista. Näin kehä on valmis. Melkeinpä olisi para olla miettimättä. Suvaitsevaisuus erilaisille mielipiteille olisi paras lääke.

        Ehkäpä asenteeni elämään vaikuttaa "ruutikuivalta." Näihin olen kuitenkin päätynyt. En käy povareilla, enkä
        kaukoparantajilla, en anna kovinkaan paljon arvoa selvänäkijöille. Kuivahkoltahan se vaikuttaa.

        Olen Sinun kanssasi samaa mieltä. En myöskään käytä haaveilu sanaa, haaveet on kadonneet iän myötä jos niitä on suuremmin ollutkaan. Lotonnut olen, mutta voittavani en ole uskonut koskaan, ehkä siksi en ole voittanutkaan. Elämääni eteenpäin olen suunnitellut etenkin tänä talvena kun se on mennyt monellakin tapaa sekaisin. On tullut taloyhtiöön putkiremontti, olen itse joutunut evakkoon kolmeksi kuukaudeksi, mieheni sairastui tammikuussa ja on ollut sairaalassa siitä asti. Kyllä mahdolliset haaveet ovat karisseet ja kantapäät jysähtäneet kerralla maahan. Nyt on vain suunniteltava miten tästä eteenpäin.


      • Tätisilmä
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Voi kun tykkäsinkin tuosta Sus:in sanonnasta pilvi* ressukka! Hain kupposen kahvia lisää, kun heräsin niin myöhään ja ihan hymyilytti....ressukka on ihan hyvä sana.

        Tää uus nimi on annettu minulle, kun nimettömänä hortoilin pakoon mollaajia, niin pyysin minä vaan:ilta , ja sain tämän. Eilen nauroin oikein sydämellisesti päiväkirjaketjussa nim. tätisilmälle, hyvä kontrasti !

        Tämän vain tulin kertomaan, siis kiitän kun sain tuoda sulle naurun hyrskettä puseroosi.

        Mutta hei, kerro miksi muutuit Tähtisilmäksi!


      • surusilmä **
        Tätisilmä kirjoitti:

        Tämän vain tulin kertomaan, siis kiitän kun sain tuoda sulle naurun hyrskettä puseroosi.

        Mutta hei, kerro miksi muutuit Tähtisilmäksi!

        Reviiriketjun kamalan ryöpytyksen jälkeen, en halunut olla tavoitettavissa.

        Tämän nimen haluan pitää, mutta kaipa sitäkin voi muunnella jos ei silmät loista...


    • Maalaismies*

      Olkaa varovaisia siitä mitä toivotte ja haaveilette, olen kuullut sanottavan nuorille. Haaveilla nimittäin on taipumus toteutua.

      • Tähtisilmä **

        Mieheni lauleskeli mielellään ja väänsi sanoja huvikseen:---- Pelko pois, pelko pois Rosmarie.....
        Housut pois, housut pois Rosmarie !--------- eihän sille voinut kuin nauraa,---- lienee armeijan aikasia muisteloita hyväntuulisia:D


      • h uomenta

        Tälläkin hetkellä minulla on yksi niin konkreettinen unelma kuin että, ostanko näin valon lisääntyessä ja punaiseen väriin kyllästyneenä uudet vaaleat matot? Minulla on kirjavat itämaiset matot olleet jo vuosia ja joululta vielä kauniit punertavat verhot. Nyt tiilenpunainen väri on alkanut ärsyttää ja kevätsiivouksen yhteydessä vaihdan vaaleat verhot. Mutta nyt haluaisin vaihtaa myös matot ja mieluilen kovasti noita nykyajan nukkamattoja (tarvitsen kaksi, ei kovin suurikokoisia pieneen huusholliini). Olen jo monta päivää harkinnut tätä haavetta ja unelmaa, josko toteutan? - Ei minulla mitään utopistisia haaveita ja unelmia kovasti olekaan, vaan sellaisia pieniä toivomuksia ja toteutettavia ajatuksia.


      • realisti. Haaveilla voi mennä vaan synkkyyden puolelle.
        Olen pakosti joutunut ottamaan ohjat omiin käsiini ,ja onneksi hyvin on käynyt.
        Nämä "haaveiliat" ,sehän nytkin nähtiin ,menettivät paljon, siinä Capital,vai mikä se oli se lottohomma .Siinä tosi haaveiliat saivat nokkiinsa.
        Suomalaiset ovat haaveilioita ,lottoovatkin ,ihan sairaasti.


      • Ts **
        ullamirjami kirjoitti:

        realisti. Haaveilla voi mennä vaan synkkyyden puolelle.
        Olen pakosti joutunut ottamaan ohjat omiin käsiini ,ja onneksi hyvin on käynyt.
        Nämä "haaveiliat" ,sehän nytkin nähtiin ,menettivät paljon, siinä Capital,vai mikä se oli se lottohomma .Siinä tosi haaveiliat saivat nokkiinsa.
        Suomalaiset ovat haaveilioita ,lottoovatkin ,ihan sairaasti.

        ihmisiä ! Siinä mennään tahallaan saappaineen kukkaniitylle tallaamaan.--- Esimerkkinä voin kertoa työtoverini ostettua uuden nätin puseron, niin esitellessään sitä meille muille, tokaisee yksi hapannaama : Mihis siinä tuon mahas meinaat laittaa?

        Tosi oli, että toinen oli "hieman" pulska, mutt'ei niin sentään...ilo kaikkosi kertaheitolla.


      • entten tentten
        ullamirjami kirjoitti:

        realisti. Haaveilla voi mennä vaan synkkyyden puolelle.
        Olen pakosti joutunut ottamaan ohjat omiin käsiini ,ja onneksi hyvin on käynyt.
        Nämä "haaveiliat" ,sehän nytkin nähtiin ,menettivät paljon, siinä Capital,vai mikä se oli se lottohomma .Siinä tosi haaveiliat saivat nokkiinsa.
        Suomalaiset ovat haaveilioita ,lottoovatkin ,ihan sairaasti.

        Haaveet ja pelihimo olisi hyvä erottaa, pitää marssia kioskille pelaamaan tai pelata lottojaan netissä, haaveet ovat mielikuvia!


      • Eihän sitä omaa
        Ts ** kirjoitti:

        ihmisiä ! Siinä mennään tahallaan saappaineen kukkaniitylle tallaamaan.--- Esimerkkinä voin kertoa työtoverini ostettua uuden nätin puseron, niin esitellessään sitä meille muille, tokaisee yksi hapannaama : Mihis siinä tuon mahas meinaat laittaa?

        Tosi oli, että toinen oli "hieman" pulska, mutt'ei niin sentään...ilo kaikkosi kertaheitolla.

        mahaansa huomaa,,, tähtisilmät vaan sen yläpuolella,,


      • on se unelma
        entten tentten kirjoitti:

        Haaveet ja pelihimo olisi hyvä erottaa, pitää marssia kioskille pelaamaan tai pelata lottojaan netissä, haaveet ovat mielikuvia!

        rahojen voitto haaveena ja unelmana


      • vissi ero
        on se unelma kirjoitti:

        rahojen voitto haaveena ja unelmana

        Ei haaveet ja unelmat ole rahanhimoa??


      • IHAN samaa
        vissi ero kirjoitti:

        Ei haaveet ja unelmat ole rahanhimoa??

        tyhjää haavetta mahdottomasta


      • *Kukkahame'
        IHAN samaa kirjoitti:

        tyhjää haavetta mahdottomasta

        Parempi minusta on haaveilla jostain kun purra hammasta ja kiukutella, syyttömät saa sitten kuraa korvilleen.
        Hapatusta kyllä riittää ja vastoin käymisiä, ilman että niitä hautoo ja kasvattaa päässään ja syytä sitten sen kiukkunsa kanssaihmisiin, jokaisella on omat keinonsa elää ja helpottaa taivaltaan, unelmat ei maksa mitään, ehkä kupillisen hyvää expressoa saa paremmin tunteen itämään.
        Kahvikansaa me ollaan vaikkei kukaan sitä kasvatakaan pelloillaan.


      • katl..Eija
        vissi ero kirjoitti:

        Ei haaveet ja unelmat ole rahanhimoa??

        Ovatko unelmointi ja haaveilu samaa tarkoittavia, entä haihattelu? Onko haaveilija ja unelmoija jotenkin parempi, pitääkö relistia säälitellä.

        Mielestäni näin ikäloppuna ei ole enää aikaa kuluttaa haaveiluun, voi tunnelmoida,tehdä suunnitelmia ja nauttia niistä toteutuneista unelmista.
        Kun nyt niin kovasti vanhat ihmiset puhuvat unelmista ja haaveista, onko se jotain kaipuuta menneeseen ja halua osoittaa ajatusmaailmassaan asuvaa nuoruutta.

        Mutta niinkuin unelmointiketjussa kirjoitin mielipiteenäni, että voi olla että unelmoinnin ja haaveilun käsitämme eri tavoin. Minulle ne sanat eivät aiheuta mielessäni enää mitään fibroja. Mutta ajatelkaamme jokainen tavallamme. Vetävä ketju tullut aiheesta ainakin.


      • Katl,,,eija
        katl..Eija kirjoitti:

        Ovatko unelmointi ja haaveilu samaa tarkoittavia, entä haihattelu? Onko haaveilija ja unelmoija jotenkin parempi, pitääkö relistia säälitellä.

        Mielestäni näin ikäloppuna ei ole enää aikaa kuluttaa haaveiluun, voi tunnelmoida,tehdä suunnitelmia ja nauttia niistä toteutuneista unelmista.
        Kun nyt niin kovasti vanhat ihmiset puhuvat unelmista ja haaveista, onko se jotain kaipuuta menneeseen ja halua osoittaa ajatusmaailmassaan asuvaa nuoruutta.

        Mutta niinkuin unelmointiketjussa kirjoitin mielipiteenäni, että voi olla että unelmoinnin ja haaveilun käsitämme eri tavoin. Minulle ne sanat eivät aiheuta mielessäni enää mitään fibroja. Mutta ajatelkaamme jokainen tavallamme. Vetävä ketju tullut aiheesta ainakin.

        Monicako se sanoi että voi toivoa. Siitä tuli mieleen sanoja tuosta ihanasta Katri Helenan laulusta.

        Minä toivon lohtua yksinäisille
        Minä toivon siltoja toistemme luo
        Minä toivon lämpöä kaipaaville
        Se sydämille suojan vain suo
        Ja turvan parhaimman tuo
        Minä toivon että saa kuolla pois pelkomme nuo.

        Tätä toivon, vai unelmaako se onkin.


      • Katl,,,eija kirjoitti:

        Monicako se sanoi että voi toivoa. Siitä tuli mieleen sanoja tuosta ihanasta Katri Helenan laulusta.

        Minä toivon lohtua yksinäisille
        Minä toivon siltoja toistemme luo
        Minä toivon lämpöä kaipaaville
        Se sydämille suojan vain suo
        Ja turvan parhaimman tuo
        Minä toivon että saa kuolla pois pelkomme nuo.

        Tätä toivon, vai unelmaako se onkin.

        Mielenkiintoisia ajatuksia olikin...mm.sekin,että onko realisti, rationaalinen ihminen kehnompi kuin haaveilija,utopisti jopa.
        Liitetäänkö "naisellisuus", herkkyys, taiteellisuus jne. unelmointiin ja haaveiluihin. Inhoan kaikenlaista "olevinaan" naisellisuutta, sen korostamista joillakin ominaisuuuksilla. Kyllä aito mies (jos siitä kyse) tuntee ja ja vaistoaa "aidon naisen", siis ihmisen, ilman teennäisiä korostuksia.
        Ei suunnittelu ole haaveilua, sehän on jo touttemista,tekemistä....asia voi valmistua.
        En todellakaan ymmärrä, täytyy sanoa, sellaisia utopistisia haaveiluja, joilla ei ole mahdollisuuttakaan toteutua....pakoahan se on. Minä elän siinä hetkessä,missä olen, vaikeissakin.
        Nämä minunkin muuttoaikeeni milloin mihinkin ovat totista totta, ihan järellisesti ajateltuja,Paljon, paljon järeämmät syyt niihin on kuin unelmointi tai kaukokaipuu, mutten niitä selittelemään aio.
        Ollaan, ollaan ihmeessä haaveilijoita tai ei, ei olekaan tarkoitus kinasteluun...heh.
        Mutta se on kummallista,että jos minä olen eri mieltä jostakin, niin miksen saisi olla. Sitä edelleen ihmettelen, että miksi tänne pitää kirjoittaa joka ainoa päähänsä poukahtava sana ja täyttää palstaa siksi, ettei kuulemma tehdä aloituksia.
        Tehdään herranen aika silloin tällöin, muttei vain palstan täyttämiseksi, mikä vimma siihen on. Se olisi sitä tasoa, jota joku korostaa, vaikka itse tekee toisin. Mikä sitten on tasoa...hmm...ei ainakaan jatkuvasti ne päähänsä poukahtavat sanat.
        Minäkin kirjoitan pöytälaatikkoon ja Facebookin muistiinpanoihin, "kamut" voivat lukea, jos haluavat. Vielä pari vuotta sitten kirjoitin vakituisesti erääseen lehteen.

        No olkoon tämä aihe, sepä taisi tulla käsitellyksi. Juu, toivoa aina tarvitaan, minäkin toivon,en unelmoi, että kalastajaystäväin saa vihdoin veden peittämältä jäältä koettua verkkonsa tänään.


      • Tähtisilmä **
        susmorsian kirjoitti:

        Mielenkiintoisia ajatuksia olikin...mm.sekin,että onko realisti, rationaalinen ihminen kehnompi kuin haaveilija,utopisti jopa.
        Liitetäänkö "naisellisuus", herkkyys, taiteellisuus jne. unelmointiin ja haaveiluihin. Inhoan kaikenlaista "olevinaan" naisellisuutta, sen korostamista joillakin ominaisuuuksilla. Kyllä aito mies (jos siitä kyse) tuntee ja ja vaistoaa "aidon naisen", siis ihmisen, ilman teennäisiä korostuksia.
        Ei suunnittelu ole haaveilua, sehän on jo touttemista,tekemistä....asia voi valmistua.
        En todellakaan ymmärrä, täytyy sanoa, sellaisia utopistisia haaveiluja, joilla ei ole mahdollisuuttakaan toteutua....pakoahan se on. Minä elän siinä hetkessä,missä olen, vaikeissakin.
        Nämä minunkin muuttoaikeeni milloin mihinkin ovat totista totta, ihan järellisesti ajateltuja,Paljon, paljon järeämmät syyt niihin on kuin unelmointi tai kaukokaipuu, mutten niitä selittelemään aio.
        Ollaan, ollaan ihmeessä haaveilijoita tai ei, ei olekaan tarkoitus kinasteluun...heh.
        Mutta se on kummallista,että jos minä olen eri mieltä jostakin, niin miksen saisi olla. Sitä edelleen ihmettelen, että miksi tänne pitää kirjoittaa joka ainoa päähänsä poukahtava sana ja täyttää palstaa siksi, ettei kuulemma tehdä aloituksia.
        Tehdään herranen aika silloin tällöin, muttei vain palstan täyttämiseksi, mikä vimma siihen on. Se olisi sitä tasoa, jota joku korostaa, vaikka itse tekee toisin. Mikä sitten on tasoa...hmm...ei ainakaan jatkuvasti ne päähänsä poukahtavat sanat.
        Minäkin kirjoitan pöytälaatikkoon ja Facebookin muistiinpanoihin, "kamut" voivat lukea, jos haluavat. Vielä pari vuotta sitten kirjoitin vakituisesti erääseen lehteen.

        No olkoon tämä aihe, sepä taisi tulla käsitellyksi. Juu, toivoa aina tarvitaan, minäkin toivon,en unelmoi, että kalastajaystäväin saa vihdoin veden peittämältä jäältä koettua verkkonsa tänään.

        Kun viikon poissaolon jälkeen Nim. merkkin Susmorsian tulee palstalle, hän ottaa ensimmäiseksi yhden palstalaisen käsiteltäväkseen, kuin ylimmäinen tuomari, jolla on hallussaan tiedot miten saa kirjoittaa kokea, olla!
        Siitä on tullut jo tapa, mutta olisi syytä mennä itseensä. mikä sinä olet säätämään mitä toiset kirjoittaa ? Rehellisesti kysyn sitä, kun tämä ei ole ensimmäinen kerta olleenkaan.

        Et sinä ole ainoa joka täällä voi toteuttaa itseäsi toisten kustannuksella! Teet sitä hyvin voimakkaasti, melkeimpä kuin pelkäisit asemasi horjuvan, kun et suo toisille mahdollisuutta ilmentää itseään, pidät siitä tai et! Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!

        Itse otat röyhkeällä tavalla paikan itsellesi, teilaamalla muiden olemassaolon ivaamalla. Ei tuo voi olla oikein!
        Säätelet että ei saa puhua taiteesta, et kestä sitä, väsymys on käynyt käpälään sanot, myös, että vaistoat toisen vaikeuksia, höhöh, ihan omia hypoteesejä Sus!

        Vaikeudet ovat nyt jossakin muualaa, täytynee taas todeta, ammatinko vaikutusta lie!
        Viisaampaa olisi jättää kanssakirjoittajat omaan rauhaansa, koska et ole siinä asemassa, et koulussa, etkä live-elämässä, e edes äitinä saa olla noin dominoiva! terveisin pilvi*


      • kat..leija
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Kun viikon poissaolon jälkeen Nim. merkkin Susmorsian tulee palstalle, hän ottaa ensimmäiseksi yhden palstalaisen käsiteltäväkseen, kuin ylimmäinen tuomari, jolla on hallussaan tiedot miten saa kirjoittaa kokea, olla!
        Siitä on tullut jo tapa, mutta olisi syytä mennä itseensä. mikä sinä olet säätämään mitä toiset kirjoittaa ? Rehellisesti kysyn sitä, kun tämä ei ole ensimmäinen kerta olleenkaan.

        Et sinä ole ainoa joka täällä voi toteuttaa itseäsi toisten kustannuksella! Teet sitä hyvin voimakkaasti, melkeimpä kuin pelkäisit asemasi horjuvan, kun et suo toisille mahdollisuutta ilmentää itseään, pidät siitä tai et! Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!

        Itse otat röyhkeällä tavalla paikan itsellesi, teilaamalla muiden olemassaolon ivaamalla. Ei tuo voi olla oikein!
        Säätelet että ei saa puhua taiteesta, et kestä sitä, väsymys on käynyt käpälään sanot, myös, että vaistoat toisen vaikeuksia, höhöh, ihan omia hypoteesejä Sus!

        Vaikeudet ovat nyt jossakin muualaa, täytynee taas todeta, ammatinko vaikutusta lie!
        Viisaampaa olisi jättää kanssakirjoittajat omaan rauhaansa, koska et ole siinä asemassa, et koulussa, etkä live-elämässä, e edes äitinä saa olla noin dominoiva! terveisin pilvi*

        Pilvi*, pieni pyyntö viestiisi viitaten, puhu yksikön ensimmäisessä persoonassa älä monikon ensimmäisessä.


      • Ts **
        kat..leija kirjoitti:

        Pilvi*, pieni pyyntö viestiisi viitaten, puhu yksikön ensimmäisessä persoonassa älä monikon ensimmäisessä.

        Tarkoitat varmaan, että minä pilvi* olen sitä mieltä, mitä ylläolevassa kirjoitin!

        Sen allekirjoitan ilolla!


      • susmorsian ek.
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Kun viikon poissaolon jälkeen Nim. merkkin Susmorsian tulee palstalle, hän ottaa ensimmäiseksi yhden palstalaisen käsiteltäväkseen, kuin ylimmäinen tuomari, jolla on hallussaan tiedot miten saa kirjoittaa kokea, olla!
        Siitä on tullut jo tapa, mutta olisi syytä mennä itseensä. mikä sinä olet säätämään mitä toiset kirjoittaa ? Rehellisesti kysyn sitä, kun tämä ei ole ensimmäinen kerta olleenkaan.

        Et sinä ole ainoa joka täällä voi toteuttaa itseäsi toisten kustannuksella! Teet sitä hyvin voimakkaasti, melkeimpä kuin pelkäisit asemasi horjuvan, kun et suo toisille mahdollisuutta ilmentää itseään, pidät siitä tai et! Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!

        Itse otat röyhkeällä tavalla paikan itsellesi, teilaamalla muiden olemassaolon ivaamalla. Ei tuo voi olla oikein!
        Säätelet että ei saa puhua taiteesta, et kestä sitä, väsymys on käynyt käpälään sanot, myös, että vaistoat toisen vaikeuksia, höhöh, ihan omia hypoteesejä Sus!

        Vaikeudet ovat nyt jossakin muualaa, täytynee taas todeta, ammatinko vaikutusta lie!
        Viisaampaa olisi jättää kanssakirjoittajat omaan rauhaansa, koska et ole siinä asemassa, et koulussa, etkä live-elämässä, e edes äitinä saa olla noin dominoiva! terveisin pilvi*

        niitä samoja asioita, joista olen monta kertaa puhunut. Olet hyvinkin väärässä minun suhteeni. Mutta ajatteleppa itse, kenellä on dominoiva asenne tätä palstaa kohtaan, itse olet maininnut tehdä palstasta mieleisesi, opettaa meitä "viisauksille." Luuletko minun-kin olevan jonkin perässäkulkijan, joka myötäilee seestynyneitä auvoisia sepustuksiasi. Oletko huomannutkaan, että on olemassa myös erilaisia ihmisiä. Sinä et siedä minkäänlaista arvostelua, minä siedän,koska en ole lähelläkään täydellisyyttä. Päinvastoin, mielelläni olen tällainen epätäydellinen ihminen.
        Se siitä,on aika laittaa kone kiinni.


      • Oikolukija
        kat..leija kirjoitti:

        Pilvi*, pieni pyyntö viestiisi viitaten, puhu yksikön ensimmäisessä persoonassa älä monikon ensimmäisessä.

        Mitä höpiset kirjoita yksikön ensimmäisessä persoonassa, niinhän pilvi tekee. Se monikon ensimmäinen persoona muoto on ME. Onko kielioppi päässyt ruostumaan kun viäntävät turun murretta?


      • Ts **
        susmorsian ek. kirjoitti:

        niitä samoja asioita, joista olen monta kertaa puhunut. Olet hyvinkin väärässä minun suhteeni. Mutta ajatteleppa itse, kenellä on dominoiva asenne tätä palstaa kohtaan, itse olet maininnut tehdä palstasta mieleisesi, opettaa meitä "viisauksille." Luuletko minun-kin olevan jonkin perässäkulkijan, joka myötäilee seestynyneitä auvoisia sepustuksiasi. Oletko huomannutkaan, että on olemassa myös erilaisia ihmisiä. Sinä et siedä minkäänlaista arvostelua, minä siedän,koska en ole lähelläkään täydellisyyttä. Päinvastoin, mielelläni olen tällainen epätäydellinen ihminen.
        Se siitä,on aika laittaa kone kiinni.

        Pysyisit edes tosiasioissa Sus. Koskaan en ole sanonut, vielä vähemmän pystyisin muuttamaan palstaa! Mikään vaan ei pysy jatkuvasti ennallaan, maailma muuttuu, emmekä me sille voi mitään, voimme ainoastaan oppia hyväksymään ihmisten erilaisuuden tässä yhteisössä eikä ainakaan hyökätä toisia vastaan, vaikka he eivät täytä toiveitamme, tai ole itsemme kaltaisia.

        Tuohon koneen kiini laittamiseen sanoisin:

        Parempi juosta kuin kehnosti miekkailla !


      • 16+16
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Kun viikon poissaolon jälkeen Nim. merkkin Susmorsian tulee palstalle, hän ottaa ensimmäiseksi yhden palstalaisen käsiteltäväkseen, kuin ylimmäinen tuomari, jolla on hallussaan tiedot miten saa kirjoittaa kokea, olla!
        Siitä on tullut jo tapa, mutta olisi syytä mennä itseensä. mikä sinä olet säätämään mitä toiset kirjoittaa ? Rehellisesti kysyn sitä, kun tämä ei ole ensimmäinen kerta olleenkaan.

        Et sinä ole ainoa joka täällä voi toteuttaa itseäsi toisten kustannuksella! Teet sitä hyvin voimakkaasti, melkeimpä kuin pelkäisit asemasi horjuvan, kun et suo toisille mahdollisuutta ilmentää itseään, pidät siitä tai et! Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!

        Itse otat röyhkeällä tavalla paikan itsellesi, teilaamalla muiden olemassaolon ivaamalla. Ei tuo voi olla oikein!
        Säätelet että ei saa puhua taiteesta, et kestä sitä, väsymys on käynyt käpälään sanot, myös, että vaistoat toisen vaikeuksia, höhöh, ihan omia hypoteesejä Sus!

        Vaikeudet ovat nyt jossakin muualaa, täytynee taas todeta, ammatinko vaikutusta lie!
        Viisaampaa olisi jättää kanssakirjoittajat omaan rauhaansa, koska et ole siinä asemassa, et koulussa, etkä live-elämässä, e edes äitinä saa olla noin dominoiva! terveisin pilvi*

        Kyllä sinä karkoitat tekoilollasi ihmiset.
        Niin se on.


      • JUURI niin.
        susmorsian ek. kirjoitti:

        niitä samoja asioita, joista olen monta kertaa puhunut. Olet hyvinkin väärässä minun suhteeni. Mutta ajatteleppa itse, kenellä on dominoiva asenne tätä palstaa kohtaan, itse olet maininnut tehdä palstasta mieleisesi, opettaa meitä "viisauksille." Luuletko minun-kin olevan jonkin perässäkulkijan, joka myötäilee seestynyneitä auvoisia sepustuksiasi. Oletko huomannutkaan, että on olemassa myös erilaisia ihmisiä. Sinä et siedä minkäänlaista arvostelua, minä siedän,koska en ole lähelläkään täydellisyyttä. Päinvastoin, mielelläni olen tällainen epätäydellinen ihminen.
        Se siitä,on aika laittaa kone kiinni.

        Olet oikeassa!


      • Tähtisilmä **
        16+16 kirjoitti:

        Kyllä sinä karkoitat tekoilollasi ihmiset.
        Niin se on.

        kuvittelevat, joilla sitä iloa ei ole! Sääli....


      • Katl...eija
        Oikolukija kirjoitti:

        Mitä höpiset kirjoita yksikön ensimmäisessä persoonassa, niinhän pilvi tekee. Se monikon ensimmäinen persoona muoto on ME. Onko kielioppi päässyt ruostumaan kun viäntävät turun murretta?

        Olet oikeassa, melko turha huomautus.
        Tähän joukkoon vaan en halua liittyä, joka sanoisi:

        ""Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!""


      • ullamirjami*
        ullamirjami kirjoitti:

        realisti. Haaveilla voi mennä vaan synkkyyden puolelle.
        Olen pakosti joutunut ottamaan ohjat omiin käsiini ,ja onneksi hyvin on käynyt.
        Nämä "haaveiliat" ,sehän nytkin nähtiin ,menettivät paljon, siinä Capital,vai mikä se oli se lottohomma .Siinä tosi haaveiliat saivat nokkiinsa.
        Suomalaiset ovat haaveilioita ,lottoovatkin ,ihan sairaasti.

        nuoruudesta kalliitten kauneussalvojen ja muiden hömpötyksien kanssa .
        Mahanikin olen saanut pidettyä kurissa ,( tiedoksi Tähtisilmälle )ei ole himoja ruokaan eikä mihinkään muuhunkaan turhimuksiin.
        Nuorena olin vaatteiden kokooja,nekin tein enimmäkseen itse. .Siittäkin olen päässyt eroon .
        Nyt ostan vaan tarvittavat ,ja laatua joka ei mene vanhaksi heti seuraavassa sesongissa.
        Haaveetkin pidän sellaisina jotka on mahdollista toteuttaa.


      • Tähtisilmä *
        ullamirjami* kirjoitti:

        nuoruudesta kalliitten kauneussalvojen ja muiden hömpötyksien kanssa .
        Mahanikin olen saanut pidettyä kurissa ,( tiedoksi Tähtisilmälle )ei ole himoja ruokaan eikä mihinkään muuhunkaan turhimuksiin.
        Nuorena olin vaatteiden kokooja,nekin tein enimmäkseen itse. .Siittäkin olen päässyt eroon .
        Nyt ostan vaan tarvittavat ,ja laatua joka ei mene vanhaksi heti seuraavassa sesongissa.
        Haaveetkin pidän sellaisina jotka on mahdollista toteuttaa.

        haaveista ! Otsikkoni on----* Osaatko unelmoida? *--- Haaveet ovat hauraita ja kuuluvat teiniikäisyyteen, unelmat ovat sukua unennäölle, jolloin valmistetaan itseään johonkin edessä olevaan projektiin tehtävään, aivan kuin alitajunta unessa työskentelee...tulkita saa miten käsittää sen, mutta vesittynyt,aihe on ja tyhjennetty.

        Mukavaa realistista päivää toivottelen! Nyt ei ole aikaa enempään....

        P.S Unelmat voivat myös kompensoida puutteita elämässä! Nelson Mandelan kerrotaan sanoneen, ettei hän ilman unelmiaan olisi---- kestänyt vankeuttaan!---- Ehkä se saa ymmärtämään mistä unelmissa on kysymys.
        Moi..


    • isoäiti*

      Minä suunnittelen, en haaveile, ja olenkin hurja tyttö laatimaan uusia suunnitelmia.
      Jos olen Honolulussa, niin jo konserttimatkaa Salzburgiin mietin, retrospektiivistä näyttelyä,
      jogaleiriä, työprojekteja kolmanteen maailmaan, opiskelua, tapaamisia,
      onhan niitä suunnitelmia vai haaveitako lienevät.

      Ilman haaveita/suunnitelmia olisin unohtunut vällyn alle evakkorekeen.

      • Tähtisilmä **

        Ihmisen mieli askartelee aina ennen suorittamista ihan vaistomaisesti, siinä se kypsyminen tapahtuu, jopa puutteita voi unelmilla tai haaveilla kompensoida ja vähitellen tulee tilaisuus toteuttaa ne.
        Ainakin olen itse silloin kun olin nuori ja kotia suunnittelin, vähitellen unelmissa sisustanut--- värien sommittelua, piirtämistä paperille, samoin työn alla oleva kohde, tai kypsyttänyt ajatuksissa jonkin aiheen. Koko elämä, kasvukin on ajattelua vaativaa, kellä milläkin lailla se toteutuu on yksilöllistä.


      • ....tuota
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Ihmisen mieli askartelee aina ennen suorittamista ihan vaistomaisesti, siinä se kypsyminen tapahtuu, jopa puutteita voi unelmilla tai haaveilla kompensoida ja vähitellen tulee tilaisuus toteuttaa ne.
        Ainakin olen itse silloin kun olin nuori ja kotia suunnittelin, vähitellen unelmissa sisustanut--- värien sommittelua, piirtämistä paperille, samoin työn alla oleva kohde, tai kypsyttänyt ajatuksissa jonkin aiheen. Koko elämä, kasvukin on ajattelua vaativaa, kellä milläkin lailla se toteutuu on yksilöllistä.

        ei kestä kukkaa


      • hulabaloo***
        ....tuota kirjoitti:

        ei kestä kukkaa

        tai sanoisko elämöimään:D Eniro on taas tyytyväinen. Monta pientä viestiä ja kaikki saa purkaa sappeaan n

        nimettöminä, elämähän on pelkkää naamiota :D


      • katl,,,,,eija
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Ihmisen mieli askartelee aina ennen suorittamista ihan vaistomaisesti, siinä se kypsyminen tapahtuu, jopa puutteita voi unelmilla tai haaveilla kompensoida ja vähitellen tulee tilaisuus toteuttaa ne.
        Ainakin olen itse silloin kun olin nuori ja kotia suunnittelin, vähitellen unelmissa sisustanut--- värien sommittelua, piirtämistä paperille, samoin työn alla oleva kohde, tai kypsyttänyt ajatuksissa jonkin aiheen. Koko elämä, kasvukin on ajattelua vaativaa, kellä milläkin lailla se toteutuu on yksilöllistä.

        Olet oikkias oikolukija, melko turhanpäiväne toi huomautuksen tuoll ylemppän oli, kunhan höpisin.

        T*:lle taas sen verran sanon, että tähän joukkoon en halua kuulua, joka sanoisi noin ---->

        ""Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!""

        Kas kun ei minulla ainakaan ole mitään Sumoa vastaan.

        Olisit vaan sanonut siinä yks ensimmäisessä persoonassa, että "en ole täällä miellyttääkseni sinua Sus!"


      • Ts **
        katl,,,,,eija kirjoitti:

        Olet oikkias oikolukija, melko turhanpäiväne toi huomautuksen tuoll ylemppän oli, kunhan höpisin.

        T*:lle taas sen verran sanon, että tähän joukkoon en halua kuulua, joka sanoisi noin ---->

        ""Emme me ole täällä miellyttääksemme sinua Sus!""

        Kas kun ei minulla ainakaan ole mitään Sumoa vastaan.

        Olisit vaan sanonut siinä yks ensimmäisessä persoonassa, että "en ole täällä miellyttääkseni sinua Sus!"

        mutta on puolustauduttava näitä jatkuvia kuvitelmia vastaan, luulot, että olen jonkin nikin takana, milloin päivi *kukkahame* sheriffi ja vielä oree istuu sitkeästi! Ei sentään mitä tahansa voi hyväksyä!

        Nauraen täytyy todeta, että riesansa on kaikilla !


      • Lorena*
        Ts ** kirjoitti:

        mutta on puolustauduttava näitä jatkuvia kuvitelmia vastaan, luulot, että olen jonkin nikin takana, milloin päivi *kukkahame* sheriffi ja vielä oree istuu sitkeästi! Ei sentään mitä tahansa voi hyväksyä!

        Nauraen täytyy todeta, että riesansa on kaikilla !

        Jo viisi vuotta olen unelmoinut ja haaveillut keittiön uudistamisesta. Miettinyt kaappien värisävyjä, mahdollisuutta lisätä keittiöön uutta säilytystilaa. Kun sitkeästi etenee haavetta tai unelmaa kohti joskus se toteutuu.

        Syy vitkasteluun oli oma, vatkasin mahdollisuuksia hankkia pienempi asunto se taas osottautui huonoksi vaihtoehdoksi. Vatkasin asioita tekisinkö niin vai näin, miehet osaavat tehdä päätöksen hetken mietittyään. Tulee taas vastakkain asettelua ajatustavassa sykkyräaivo - putkiaivo.

        Tämän viikon vaihteessa unelma toteutuu, antaa uutta potkua kevään päiviin ja on samalla alamaissaolon ehkäisyä.


    • tähän mielipidevaihtoon sopivat muutamat ajatelmat toiveista, kaipauksista, haaveista.

      Vain kesyt linnut kaipaavat, villit lentävät.
      Elmer Diktonius

      Jos ihmistä opetetaan ottamaan askeleita, hänelle annetaan samalla mahdollisuus kulkea jonkin matkaa.
      Ludwig Wittgenstein

      Minä näin liian monta kaupunkia,- kaikki olivat lopulta miltei samanlaisia.Minä näin liian paljon ihmisiä,- kaikki olivat lopuöta miltei samanlaisia. Ikävöin liian paljon,- kaipaus on turhaa.
      Mika Waltari

      En pysty ystävyyteen:
      se vaatii niin paljon.
      Osaan rakastaa.
      Siihen tarvitaan vain yksi.
      Eeva Kilpi

      Ja nyt tiedän,että meidän on nostettava purjeemme ja annettava itsemme kohtalon tuulten huomaan, mihin ikinä ne laivaamme kuljettavatkin.
      Sisällön etsiminen elämälleen voi johtaa mielettömyyksiin, mutta elämä ilman sisältöä on kidutus, pysyvä levottomuus ja hämärien toiveitten taakka. Se on laiva, joka kaipaa merelle ja kuitenkin pelkää.
      Edgar Lee Masters

      • ullamirjami*

        sanalla mitään eroa, Suunnittelu ja Haaveilu.

        Itse en ole haaveilia, mutta suunnittelen sellaista mikä on joskus mahdollista toteuttaa.
        Tämä tästä ,tälläkertaa.


      • Mitään en minäkään ole ilmaiseksi saanut, kaikki on omalla työllä hankituilla rahoilla maksettu.
        Periaatteeni on "pää pilvissä, jalat tukevasti maan kamaralla".
        Unelmointi ei ole samaa kuin haihattelu, ja kukin taaplaa tyylillään. Joku ei osaa tai halua tai uskalla unelmoida; itse en osaa edes kuvitella, millaista elämä olisi ilman unelmia.

        Sitä paitsi unelmointi voi olla hauska leikki.
        Lottoamisen käsitän luvaksi ostaa viikoksi unelmia pikkurahalla.
        Mieheni kanssa meillä on silloin tällöin tapana suunnitella maailmanympärimatkaa, jos tulee lotossa päävoitto.
        Matka kuitenkin tyssää siihen, että mieheni heittäytyy nuukaksi ja sanoo, että meille välttää ensimmäinen luokkakin, vaikka minä haluan ehdottomasti matkustaa luksusluokassa.
        Pieni osuutensa on tietysti silläkin, ettei päävoitto ole osunut kohdallemme. Valoisaan päin kuitenkin ollaan menossa: tänä vuonna tuli jo yksi (1) euro!

        Kiitos, Sus, ansiokkaasta aloituksesta!


    • Satunnainen matkaaja

      Sanoisin Sinulle "susmorsian" näin.

      Ellei harrasta haaveilua ja ikään kuin suunnittele asioita mielikuvituksessan, ei ikinä pääse tavoitteisiin.
      Täytyy siis aloittaa jostakin.

      Haaveet ja unelmat antavat pontta huomiselle!

      • Atolfia

        Haaveet onnen, rikkauden toivat nuoruuteein jne....... Silloin tuli haaveiltua ja osin haaveista tuli jopa totta. Niinhän se oli, mutta nykyiset haaveet ovat tässä arkielämän pyörittämisessä. Tietysti sitä haaveilee, että terveitä päiviä riittäisi niin kauan, että näkisi nuo lastenlapset kaikki isoina, toimeentulevina.

        Aikoinaan toivoin aina, että elää saisin niin kauan, että lapseni tulisivat hyvin toimeen tuolla pahassa maailmassa. Se toive on täyttynyt. Nyt sitten ovat lastenlapset vuorossa.

        Ei ole suuria haaveita. Lottoanhan minä vähän joka viikko, mutta en edes katso lauantai-iltana arvontaa enkä omia lottonumeroita tarkastele. Tulee sinne veikkaustilille, jos on tullakseen.

        Hyvää Yötä!! Lähden näkemään unia, vaikka lottonumerot näkisin. Onhan tuokin nyt yksi haave.;>).


      • haaveilla, haaveilisin vaikka kuinka hyväksi koko planeetan. Minulla on aina niin paljo ihan konkreettista toimintaa, ettei jää aikaa haaveksia, jos omilta asioilta jää aikaa niin täyttyy kaikki kapasiteetti muiden asioiden hoidossa, maailmassa kun on niin paljo asioita joita muut eivät ole vielä saattaneet järjestykseen ja ne jäävät minulle . Nytki olen kohta ½ tuntia myöhässä yhdestä puhelin soitosta jonka olen luvannu tehdä. On joskus ihan piristävää olla asioista erikin mieltä, kunhan kukaan ei ota juttuja ihan tosissaan ja pahoita mieltään pahasti. Ollaan erilaisuuksinemme kuitenki aina juonessa mukana, ilmaisten ikiomat mielipiteemme rohkeesti kaunistelematta, jokaisella oma tootuutesa ja jos sukset välillä meniski ristiin niin kyllä ne siitä oikeneeki, tänne sovimme kaikki me ikäihmiset.
        Lämminhangistä iltapuhdetta kaikille, voikaahan hyvästi


      • Tähtisilmä **
        Saimi kirjoitti:

        haaveilla, haaveilisin vaikka kuinka hyväksi koko planeetan. Minulla on aina niin paljo ihan konkreettista toimintaa, ettei jää aikaa haaveksia, jos omilta asioilta jää aikaa niin täyttyy kaikki kapasiteetti muiden asioiden hoidossa, maailmassa kun on niin paljo asioita joita muut eivät ole vielä saattaneet järjestykseen ja ne jäävät minulle . Nytki olen kohta ½ tuntia myöhässä yhdestä puhelin soitosta jonka olen luvannu tehdä. On joskus ihan piristävää olla asioista erikin mieltä, kunhan kukaan ei ota juttuja ihan tosissaan ja pahoita mieltään pahasti. Ollaan erilaisuuksinemme kuitenki aina juonessa mukana, ilmaisten ikiomat mielipiteemme rohkeesti kaunistelematta, jokaisella oma tootuutesa ja jos sukset välillä meniski ristiin niin kyllä ne siitä oikeneeki, tänne sovimme kaikki me ikäihmiset.
        Lämminhangistä iltapuhdetta kaikille, voikaahan hyvästi

        Saimi lukea ajatuksiasi! Maailmassa on niin paljon missä voimme vaikuttaa, vaikkakin minun maailmani on paljon supistunut tämän leskeytymiseni myötä, ihan viime aikoihin asti, jolloin olen taas noussut huomaamaan, että minuakin tarvitaan vielä.
        Ainakin ne ihmiset jotka pitävät yhteyttä ja kaipaavat yhteydenpitoa, antaa uskoa, että on vielä ystävyys ja avunanto voimassa toisillemme. Kiitos hyvästä kirjoituksestasi ja kaikkea siunausta elämääsi!
        Minun haaveeni ei yllä koko planeetan hyvinvointiin, kun se ei ole mahdollista, kun edes ne ihmiset joita tielleni ovat osuneet, olisivat vastaanottokykyisiä, mutta aina ei ole edes niin.

        Toivoa aina voi, ja ajatella, että hyvät ajatukset ja rukouksetkin toisten puolesta tallentuu jonnekin, ja antavat hyvän saada sijansa ihmisten elämässä:) Voippa hyvin ja hyvää jatkoa!


      • hankien neito
        Tähtisilmä ** kirjoitti:

        Saimi lukea ajatuksiasi! Maailmassa on niin paljon missä voimme vaikuttaa, vaikkakin minun maailmani on paljon supistunut tämän leskeytymiseni myötä, ihan viime aikoihin asti, jolloin olen taas noussut huomaamaan, että minuakin tarvitaan vielä.
        Ainakin ne ihmiset jotka pitävät yhteyttä ja kaipaavat yhteydenpitoa, antaa uskoa, että on vielä ystävyys ja avunanto voimassa toisillemme. Kiitos hyvästä kirjoituksestasi ja kaikkea siunausta elämääsi!
        Minun haaveeni ei yllä koko planeetan hyvinvointiin, kun se ei ole mahdollista, kun edes ne ihmiset joita tielleni ovat osuneet, olisivat vastaanottokykyisiä, mutta aina ei ole edes niin.

        Toivoa aina voi, ja ajatella, että hyvät ajatukset ja rukouksetkin toisten puolesta tallentuu jonnekin, ja antavat hyvän saada sijansa ihmisten elämässä:) Voippa hyvin ja hyvää jatkoa!

        Itse olen haaveilija ja se ei maksa mitään!Romanttinen,tunteellinen luonne.Jalat kuitenkin tukevasti maassa olija.Kyllä sen verran on aikaa ihmisellä,että rentoutuu uneksimaan jostain,vaikka unelmat ei juurikaan toteudu.Uskoisin,että se on jonkinlaista itserakkautta,että pitää itsestään ja joskus miettii elämän menoa.MINÄ käsitän sen näin.Tuli mieleen erään laulun sanat..."Haaveita vain ja paljon kyyneleitä,niitä mä sain..."En muista jatkoa.


      • luovaa on haaveilut
        hankien neito kirjoitti:

        Itse olen haaveilija ja se ei maksa mitään!Romanttinen,tunteellinen luonne.Jalat kuitenkin tukevasti maassa olija.Kyllä sen verran on aikaa ihmisellä,että rentoutuu uneksimaan jostain,vaikka unelmat ei juurikaan toteudu.Uskoisin,että se on jonkinlaista itserakkautta,että pitää itsestään ja joskus miettii elämän menoa.MINÄ käsitän sen näin.Tuli mieleen erään laulun sanat..."Haaveita vain ja paljon kyyneleitä,niitä mä sain..."En muista jatkoa.

        minä sanan isoilla kirjoittamasta niin vois sut ottaa tosissaan:D


      • reetamummo
        luovaa on haaveilut kirjoitti:

        minä sanan isoilla kirjoittamasta niin vois sut ottaa tosissaan:D

        haaveilut alkaneet, se on näemmä sillä lailla, ettei näihin meikäläisten kirjoituksiin ja ajatuksiin
        enää tule uusia ja repäiseviä muutoksia, vaikka kuinkakin joku purnaisi juuttumista noihin haaveisiin
        ja kahvipirttimäisiin jutusteluihin,
        kaikki muuttuu kuitenkin kahvipirtti ja muisteluasioiksi, emme jaksa enää kertoilla teatterireissuista
        ja muistakaan reissuista, näkemyksistä kuin vain, että lintuja oli, sää oli sellainen kuin oli jne.

        Tämä on ihan normaalia "rupattelua" sieltä ja täältä mietittyä. Miksi sitten purnaamme näistä kaikista, ollaan vain tyytyväisiä siihen, että voimme kirjoitella ihan
        vain aikamme kuluksi mieleisiä asioita, vaikka ihan samojakin asioita aina vain,
        miksikä se elämä enää tästä muuksi muuttuisi, ollaan tyytyväisiä jokapäiväisestäkin elämästä.


      • ei mitä tahansa
        reetamummo kirjoitti:

        haaveilut alkaneet, se on näemmä sillä lailla, ettei näihin meikäläisten kirjoituksiin ja ajatuksiin
        enää tule uusia ja repäiseviä muutoksia, vaikka kuinkakin joku purnaisi juuttumista noihin haaveisiin
        ja kahvipirttimäisiin jutusteluihin,
        kaikki muuttuu kuitenkin kahvipirtti ja muisteluasioiksi, emme jaksa enää kertoilla teatterireissuista
        ja muistakaan reissuista, näkemyksistä kuin vain, että lintuja oli, sää oli sellainen kuin oli jne.

        Tämä on ihan normaalia "rupattelua" sieltä ja täältä mietittyä. Miksi sitten purnaamme näistä kaikista, ollaan vain tyytyväisiä siihen, että voimme kirjoitella ihan
        vain aikamme kuluksi mieleisiä asioita, vaikka ihan samojakin asioita aina vain,
        miksikä se elämä enää tästä muuksi muuttuisi, ollaan tyytyväisiä jokapäiväisestäkin elämästä.

        se puhe oli kuin kanan kaakatus! Mikäpä siinä, mutta ei sentään moneen kertaan samaa, taikka häivyttävä on!


      • hankien neito
        luovaa on haaveilut kirjoitti:

        minä sanan isoilla kirjoittamasta niin vois sut ottaa tosissaan:D

        On vain yksi...En puhu täällä MONIKOSSA huom!Se kirjoitus oli MINUN mielipiteeni,siksi siis isolla kirjoitin.Täällä ei näemmä siltikää ymmärretä.Tosi ihmeellistä kansaa...


      • tiistaita
        reetamummo kirjoitti:

        haaveilut alkaneet, se on näemmä sillä lailla, ettei näihin meikäläisten kirjoituksiin ja ajatuksiin
        enää tule uusia ja repäiseviä muutoksia, vaikka kuinkakin joku purnaisi juuttumista noihin haaveisiin
        ja kahvipirttimäisiin jutusteluihin,
        kaikki muuttuu kuitenkin kahvipirtti ja muisteluasioiksi, emme jaksa enää kertoilla teatterireissuista
        ja muistakaan reissuista, näkemyksistä kuin vain, että lintuja oli, sää oli sellainen kuin oli jne.

        Tämä on ihan normaalia "rupattelua" sieltä ja täältä mietittyä. Miksi sitten purnaamme näistä kaikista, ollaan vain tyytyväisiä siihen, että voimme kirjoitella ihan
        vain aikamme kuluksi mieleisiä asioita, vaikka ihan samojakin asioita aina vain,
        miksikä se elämä enää tästä muuksi muuttuisi, ollaan tyytyväisiä jokapäiväisestäkin elämästä.

        Monella on elämä niin tyyylsäää...


      • ilman kyyneleitä:)
        hankien neito kirjoitti:

        On vain yksi...En puhu täällä MONIKOSSA huom!Se kirjoitus oli MINUN mielipiteeni,siksi siis isolla kirjoitin.Täällä ei näemmä siltikää ymmärretä.Tosi ihmeellistä kansaa...

        Mutta ei näytä hyvältä tuo korostaminen! Eikö se simmu näe? Kaikella hyväntahtoisuudella!.D


      • simmu simmusta
        ilman kyyneleitä:) kirjoitti:

        Mutta ei näytä hyvältä tuo korostaminen! Eikö se simmu näe? Kaikella hyväntahtoisuudella!.D

        on yksin Teidän ominaisuutenne, hyvä rouva!


      • ehtoota
        ilman kyyneleitä:) kirjoitti:

        Mutta ei näytä hyvältä tuo korostaminen! Eikö se simmu näe? Kaikella hyväntahtoisuudella!.D

        Täällä näe monen muunkaan simmut.MÄ kyllä näen aikas hyvin.


      • iltasta
        simmu simmusta kirjoitti:

        on yksin Teidän ominaisuutenne, hyvä rouva!

        NIIN on...Olen neiti sentäs,hyvä rouvanen...Korostan niin paljon kun tykkään ja jos se häiritsee,niin painu muulle kanavalle paineitas purkaan.


      • Kukko kiekuu
        ehtoota kirjoitti:

        Täällä näe monen muunkaan simmut.MÄ kyllä näen aikas hyvin.

        No TUOHAN haluaa olla niin HUOMATTU, olkoon vaan kaikessa rauhassa.
        eipä ole kummonen sanomakaan...ARVON NEITI


      • tosissaan*
        Kukko kiekuu kirjoitti:

        No TUOHAN haluaa olla niin HUOMATTU, olkoon vaan kaikessa rauhassa.
        eipä ole kummonen sanomakaan...ARVON NEITI

        mikäpä siinä sinänsä, mutta vaatimattomuus kaunistaisi hieman, mutta vedä kylmää kahvia, kyllä se siitä. Ymmärrämme hyvin hankihaikailujasi!MUTTA ÄLÄ VAADI LIIKAA HUOMIOTA!

        EIKS MEE JO KAALIIN! Muuten ihan kiva kirjoitus.


        :)


      • ..missä
        tosissaan* kirjoitti:

        mikäpä siinä sinänsä, mutta vaatimattomuus kaunistaisi hieman, mutta vedä kylmää kahvia, kyllä se siitä. Ymmärrämme hyvin hankihaikailujasi!MUTTA ÄLÄ VAADI LIIKAA HUOMIOTA!

        EIKS MEE JO KAALIIN! Muuten ihan kiva kirjoitus.


        :)

        olen sitä itse käyttänyt.
        Täytyypä luopua sen käytöstä, ettei luulla minun kirjoittamakseni tuota edellistä
        viestiä "taitaapi olla.." "tosissaan", joku on muu ollut asialla.

        Hölmöähän tällainen on.


      • joku vaan
        ..missä kirjoitti:

        olen sitä itse käyttänyt.
        Täytyypä luopua sen käytöstä, ettei luulla minun kirjoittamakseni tuota edellistä
        viestiä "taitaapi olla.." "tosissaan", joku on muu ollut asialla.

        Hölmöähän tällainen on.

        Nää niin on hölmöläisten kirjoittamia juttuja,että voi jessus...Millasiahan nää ihmiset on tosielämässä,siis netin ulkopuolella!!!Ei voi lusikalla vaatia,kun on kauhalla syötetty.


    • Hoksasin tässä, kiva huomata, että itsekunnioitukseni olen säilyttänyt, kun en ole millään "salanikeillä" kirjoitellut. En totisesti vieläkään ymmärrä hyppäämistä toisiin nikkeihin, jos ei "kehtaa" vakituisellaan sanottavaansa sanoa.
      Kyll silloin on se paljon paasattu ns. itsetuntokin kadoksissa, jos ei omassa identiteetissään uskalla pysyä.
      Pakenemistahan se ja oman itsensä pettämistä. Onhan täällä muitakin omillaan olevia, ja kunnioitukseni heille. vaikka ajanvietettä ja leikkiäkin sananvaihtomme ovat, niin itsekunnioituksen luulisi silti olevan tärkeän asian.

    • Maalaismies*

      Onko itsekunnioitus mielestäsi sama asia kuin itsetunto. Kunnioittaa itseään vie helposti harhaan. Tulee mieleen suuret johtajat; he ovat täytetyt itsekunnioituksella. Myös muiden on terveellistä kunnioittaa heitä.

      Minusta itsetunto on herkempi laji samaa asiaa. Huonolla itsetunnolla varustetun ajatus ei lennä. Mäkihyppääjillä pitää olla hyvä itsetunto siihen tehtävään, muuten eivät pitkät hypyt onnistu, sanovat asiantuntijat.

      Otat esille puskakirjoittelun. En tiedä liittyykö se näihin kumpaankaan. Minä luulen, että jos on tottumaton kirjoittaja haluten kuitenkin osallistua, pysyy puskan suojassa, ts. nikittömänä.

      (Ynnälasku hittoon! Tämä on kolmas kerta, kun yritän.)

      • Ensiksi; kaikki eivät ymmärrä saman sanan sisältöä samalla tavalla. Ymmärrän "itsekunnioituksen" suunilleen kuten Maalaismies*. Itsekritiikötön, rajaton itsekunnioitus voi johtaa luuloihin, että hän on kaikkitietävä ja pätevä. Eikä näin ollen siedä mitään itseään tai asiaansa koskevaa arvostelua. Hän kokee ne loukkauksena.

        Hyvän itsetunnon taas ymmärrän niin, että on valmis itsekritiikkiin. Voi keskustella asiasta ja jos osoitetaan, että on väärässä, ei tuota suurempia ongelmia myöntää sitä. Toisaalta taas hyvän itsetunnon omaava ei muuta mielipidettään turhaksi kokemansa painostuksen edessä.

        Kohtuullisen itsetunnon omaava ei tarvitse "puskaa suojakseen." Se on taas toinen juttu, jos muutoin haluaa pysyä jäljittämättömänä. Joissain tapauksissa ymmärrän tämänkin menettelyn.


      • tuli tuosta ihan selvästi esille. Ei mikään pröystäilevä itsekunnioitus, ja itsetunnosta en puhu mittään, se on loppuunkaluttu aihe ja typeräkin sinänsä. Satunnainen tottumaton kirjoittaja on asia erikseen,vaan, pitänee taas kerran sanoa, nämä "vanhat tuttumme" milloin milläkin kirjoittelevat, se on pelkuruutta ja itsensä pettämistä.
        Hyvää kevätpäivän jatkoa!


      • *Kukkahame*
        susmorsian kirjoitti:

        tuli tuosta ihan selvästi esille. Ei mikään pröystäilevä itsekunnioitus, ja itsetunnosta en puhu mittään, se on loppuunkaluttu aihe ja typeräkin sinänsä. Satunnainen tottumaton kirjoittaja on asia erikseen,vaan, pitänee taas kerran sanoa, nämä "vanhat tuttumme" milloin milläkin kirjoittelevat, se on pelkuruutta ja itsensä pettämistä.
        Hyvää kevätpäivän jatkoa!

        Ei ole suomi24 mitään vaatimusta vakituisen nikin käyttöstä.
        Turha siitäkin on jatkuvasti muistutella, loppuun kaluttua tuokin jankutus


      • ynnämuu kirjoitti:

        Ensiksi; kaikki eivät ymmärrä saman sanan sisältöä samalla tavalla. Ymmärrän "itsekunnioituksen" suunilleen kuten Maalaismies*. Itsekritiikötön, rajaton itsekunnioitus voi johtaa luuloihin, että hän on kaikkitietävä ja pätevä. Eikä näin ollen siedä mitään itseään tai asiaansa koskevaa arvostelua. Hän kokee ne loukkauksena.

        Hyvän itsetunnon taas ymmärrän niin, että on valmis itsekritiikkiin. Voi keskustella asiasta ja jos osoitetaan, että on väärässä, ei tuota suurempia ongelmia myöntää sitä. Toisaalta taas hyvän itsetunnon omaava ei muuta mielipidettään turhaksi kokemansa painostuksen edessä.

        Kohtuullisen itsetunnon omaava ei tarvitse "puskaa suojakseen." Se on taas toinen juttu, jos muutoin haluaa pysyä jäljittämättömänä. Joissain tapauksissa ymmärrän tämänkin menettelyn.

        Itsekunnioitus / itsetunto, minä käsitän niin että, Itsekunnioitusta voi kokea
        silloin kun on ylittänyt itsessään jotain oikein merkityksellistä.

        Hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen, seisoo sanojensa takana eikä mene puskiin piiloon, s i l l ä
        p i i l o o n m e n e m i s e s t ä o n k u i t e n k i n k y s y m y s.

        Sama piiloutumisen tarve on, kun pitää käyttää monia nikkejä.

        Vaatii rohkeutta olla palstoilla omalla vakinikillä, vastaan tulee tuulta ja myrskyä mutta myöskin aurinkoa ja poutaa, ja kaikki pitää ottaa vastaan, se on sitä hyvää itsetuntoa, jota vakinikeillä on.

        Näin minä tulkitsen nuo kaksi sanaa.


    • Haaveilla ja unelmilla voi täyttää elämän kovaa arkea.
      Nuorena ne olivat ihan muuta kuin nyt ovat nämä pettymyksiä ja elämää kokeneen ikääntyneen naisen haaveet. Huomaan kuinka realismin kohtaaminen on muuttanut asennetta ja ajatuksia.
      Silti haaveilen ja unelmoin, mutta en elä unelmissa. Joskus nuoruudessa kaikki ajatukset harhailivat ja leijailivat pilvissä, eikä monikaan asia toteutunut. Silloin jäivät usein työtkin tekemättä, kun haavekuvat kuljettivat etsimään unelmien kohdetta.

      Pyrin elämään tätä hetkeä, mutta en ole kadottanut unelmia joilla on tapana purkautua mielikuviksi ja sanoiksi paperille. Joistain haaveistani on tullut totta. Haaveilin asiasta vuosia ja kun eteeni tuli yllättäin mahdollisuus tehdä asialle jotain, päätös syntyi ja haaveesta tuli totta.
      Vielä on unelmia, vielä on haaveita, mutta jalat maassa ja ajatukset mukana.
      Joku kirjoittikin tuossa ylempänä kuinka lasten kasvun ja elämä olivat vaikuttavina unelmissa ja sitähän se vanhemmuus on ollut ja on. Unelmia huomisesta, elämän jatkumisesta, toiveiden ja haaveiden kantamana yli kohdattujen vaikeidenkin hetkien kohti huomisia.

      Elämä ei mielestäni ole sittenkään pelkkää tässä ja nyt elämistä varten, aina on tilaa haaveilla paremmasta, mutta hyvä on säilyttää suhteellisuudentaju, kaikki ei voi toteutua, mutta joskus on hyvä olla ja unelmoida. En usko kenenkään voivan elää pelkkää hyvää ja onnellista elämää, kohtalolla kun on tapana kääntää nurjakin puoli esiin.

      "On varmaan raskasta elää ja olla noin täydellinen" sanoi nuori neito kuunneltuaan vanhempaa naishenkilöä joka tuntui tietävän kaiken kaikesta ja mitätöi kaikkien muiden tiedot ja kokemukset. Tällä en tarkoita palstalaisia, koska ei täällä ole tarvetta olla parempi muita. Täälläkin sopiva erilaisuus täydentää mielikuvaa ihmisistä jotka voivat keskustella ja olla eri mieltäkin, mutta silti suvaita toisetensa mielipiteet.
      Sus on rohkea ja sanoo suoraan, monelle se on kova paikka mennä esimerkiksi kauppiaalle valittamaan saamastaan huonosta palvelusta tai tuotteen laadusta. Siihenkin on opeteltava ja silti aina ei tule oikein ymmärretyksi.
      Totta ja tarua, sitähän tämä elämä tarjoaa.
      Mutta tarunkertojalla on tapana lopulta uskoa omat tarunsa todeksi. Olisko se sitä unelmissa elämistä?

      • etsivivä-amadeus

        malta jättää,oothan merimies.
        Aina näen sen kaukaisen Äidin laivan kannella.Pakenin siihen haavemaailmaan,siis tyhjiöön jonka Äidin hylkäämänä lapsena,ympärilleni rakensin.
        Joskus tuntuu,että koko elämä on ollut pelkkää petosta.
        Siellä kenkkupellon kivirauniolla itken vieläkin,kuin itkumuurilla konsanaan.
        Meillä kaikilla pitäisi olla itkumuuri,kuin juutalaisilla.
        Nuorimmainen 35 täyttävä tytär sanoi yhtenä päivänä,kiitos Äiti,että kestit minua teiniiässä jo olet vielä vapaallajalalla,siis järjissäni.
        Teniikäiset ovat ehkä saaneet liikaa valtaa nykyaikaan.Opetkin ovat helisemässä näiden uusavuttomien kanssa,joiden varaan tulevaisuus pitäis rakentaa.Sanoinko pahan,kenties,ei kuokka,suo ja Jussi enää mene
        tähän nykynuorisoon ja pojasta polvi paranee,ei nivelrikko,sen olen huomannut..


    • susmor

      pitää ilmottaa, kun nyt niin hyvällä tuulella tulin tuolta Hervannasta kauppareissulta. Älkää hyvät immeiset ottako tosissanne mun ärhentelyjä täällä.
      Mie kun oon niin nuoriki viel, vasta kesäkuussa Marskin päivänä tullee tälle palstalle vaaditut ikävuodet täyteen, niin murrosikkäähän poden vielki. Ikuinenko lie tää identiteettikriisi...
      Kai mie turkinpippuri katteellinen lienen teiän seestyneisyydestänne ja rauhallisesta elämänasenteesta.
      Mutta oikeesti...kyllä viiden, saatikka kymmenen vuoden ikäerolla on myös merkitystä, oon huomannu viimesen menneen vuoden aikana tapahtuneen jo jonkinlaista seestymistä....tämän naurahtaen totean.
      Ainakin kävelen jo huomattavasti hitaammin.

      • *Kukkahame*

      • susmor

      • Tähtisilmä **
        susmor kirjoitti:

        Ihana. Kylläpä nauroin mukana.

        Kyllä siinä omakin naama meni nauruun! Just tulin tavaroineni ostoksilta, ja hyvää teki saada nauraa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      148
      2597
    2. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      179
      1548
    3. Rita syyttää muita "virheistään"

      Taas Donnasta lasu ilmoitus ja kaiken maailman kriisejä Akin virheen takia. Aki teki vakavan rikoksen, turha sitä on mui
      Kotimaiset julkkisjuorut
      103
      1403
    4. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      113
      1330
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      72
      1197
    6. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1122
    7. Niiiiin pihkassa

      Hänen ihanan vuoksi minulla on pikkarit märät koko ajan. Säikähdin vähän, näetköhän kaiken minusta? Yritän pitää perusil
      Ikävä
      41
      1108
    8. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      96
      1085
    9. Jos saisit nainen vielä pudotettua 20 kiloa?

      Niin voitaisiin katsella uudestaan.
      Ikävä
      49
      1077
    10. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      73
      986
    Aihe