Elikkä etsisin n. 15-grammasta erittäin helposti aukeavaa puolivaippaluotia pienriistalle jonka voisi ladata
melko miedosti.
("Tiedän, tiedän, että hommaa pienriistalle pienempi kaliberinen ase"), mutta kun mulla jo satuu olemaan
tämä 9.3, ja sillä on nyt mentävä enspelissä.
Elikkä jos jollain sattuis olemaan ideaa ja ehkä vielä latausohjeita, niin allekirjoittanut kiittäs.
9.3-62 Pienriistalle :
5
1195
Vastaukset
- OrginalCheyenne
Miksi aukeavaa luotia pienriistalle kaipaat? Ja varsinkin noin raskaalla luodilla... Mikäli vastaus on :turvallisuus syistä ettei lennä niin pitkälle eläimen läpäistyään... Niin siinä tapauksessa suosittelisin täys-lyijyistä luotia. Se ei vielä tee ulostulopuolelle ladon oven kokoista reikää, mutta kuitenkin pysähtyy jo pari keskikokoista puuta läpäistyään.
- Tässä tapauksessa
Sellier&Bellot 12,5 g puolivaippaa. N 600 m/s nopeudella leviää vähintään riittävästi.
Latausarvoja en turvallisuussyistä anna. Saat itse selvittää. - 19+7
Tässä tapauksessa kirjoitti:
Sellier&Bellot 12,5 g puolivaippaa. N 600 m/s nopeudella leviää vähintään riittävästi.
Latausarvoja en turvallisuussyistä anna. Saat itse selvittää.Samaa mieltä edellisen kanssa että S&B 12.5g on hyvä vaihtoehto. Mieleen tulee lisäksi sakon 16.6g lyijykärki joka suunniteltiin 9.3x53R-kaliiberiin. Se on liian helposti avautuva hirvijahtiin mutta pienriistajahtiin se on passeli. Niitä voi saada jopa halvemmalla kuin tuota s&b-luotia. Nuo kaksi luotia ovat halvimmat tuohon kaliiiberiin, niitä minä käytän pahvin puhkomiseen.
- 9,3
19+7 kirjoitti:
Samaa mieltä edellisen kanssa että S&B 12.5g on hyvä vaihtoehto. Mieleen tulee lisäksi sakon 16.6g lyijykärki joka suunniteltiin 9.3x53R-kaliiberiin. Se on liian helposti avautuva hirvijahtiin mutta pienriistajahtiin se on passeli. Niitä voi saada jopa halvemmalla kuin tuota s&b-luotia. Nuo kaksi luotia ovat halvimmat tuohon kaliiiberiin, niitä minä käytän pahvin puhkomiseen.
15 g kokovaippa Oryx, käytän itse linnun pyyntiin. Tekee muuten siistimpää jälkeä kuin esim 222 rem. Ei revi eikä heinät käännä poikittain.
- Neuvoja vailla.
Kiitoksia vastauksista ja neuvoista.
Lähinnä haen sitä puolivaippaa Ketulle, Majavalle ja Kauriille, linnustuksessa käytän itsekin Norman 15 gramman
Jaktmachia, myös kokemuksin, että toimii paremmin kuin pienempikaliberiset.
Kun taas esim. ketut eivät tunnu heti tuolla kokovaipalla pysähtyvän, samoin puolivaippainen hirvipanos
ei ehdi ketussa vielä aueta, ja taas varmintit repivät ulostulopuolelle hirveän reiän.
Täytyy kokeilla tuota Sellier&Bellottia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .452817Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen422815Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631232598Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3261654- 711064
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101041Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.191884Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että101752Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26750- 99681