Grana ja Hansgrohe

Tortsy

Onko kenelläkään lähiaikojen kokemusta Granan/Hansgrohen sadesuihkuista? Lähinnä ollaan mietitty, että uskaltaisiko ostaa Granan Japyx sadesuihkut vai hankkisiko mieluummin Hansgrohen croma 100 showerpipe:n. Vähän on huonoa mainetta kuultu/luettu noista Granan sadesuihkuista, joten vähän epäilyttää hankkia. Jos on kokemuksia, niin olisi kiva tietää, miten nuo toimii.

8

2107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KPH Remontti takana

Itse hankimme perheellemme Hansgrohen Raindance showerpipen ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Ainoa "probleemi" on kun nuoriso ottaa puolen tunnin suihkuja. Vesilaskut nousee kun ei meinaa millään saada pois suihkusta...

• hanakka

Hansgrohen suihkuthan tarvitsevatkin todella paljon vettä. Normivirtaama ei riitä alkuunkaan.

• tortsy
        hanakka kirjoitti:

Hansgrohen suihkuthan tarvitsevatkin todella paljon vettä. Normivirtaama ei riitä alkuunkaan.

meillä ei tule ongelmaksi tuo vedenkulutus. Sadesuihku on varmasti sen väärti :) Mutta siis lähinnä olen vailla tietoa noiden toimivuudesta. Hansgrohe on varmasti hyvä, mutta Granan sadesuihkut kiinnostaa, että tekeekö niillä mitään?

• antichina
        tortsy kirjoitti:

meillä ei tule ongelmaksi tuo vedenkulutus. Sadesuihku on varmasti sen väärti :) Mutta siis lähinnä olen vailla tietoa noiden toimivuudesta. Hansgrohe on varmasti hyvä, mutta Granan sadesuihkut kiinnostaa, että tekeekö niillä mitään?

Ongelmaksi teillä jos otatte hansgrohen suihkun, koskapa teillä on mitoitusvirtaama siellä putkien takana jo valmiiksi. Ette voi sitä suurentaa, lähinnä ajattelin että minkälainen se suihkukuvio oikeesti on, saattaa poiketa mainoksesta.

Granaa nyt kukaan tuskin ottaa vakavastikaan.

• LVI-suunnittelija
        hanakka kirjoitti:

Pakko kommentoida tätä virtaaman riittävyyttä.
        Olen suunnitellut usean kohteen Hansgrohen showerpipellä ja näissä perusvirtaama riittää mainiosti. Tälläinen sadetin tarvitsee painetta 170 kPa jotta suihkusta saadaan 12 l/min (tämä tieto on saatu itse valmistajalta). Tietenkin on aina parempi jos paineta on vaikkapa 250 kPa.

Erikseen on sitten ne tosi isot suihkut niissä tarvitaan enemmän painetta.

• hanakka
        LVI-suunnittelija kirjoitti:

Olen suunnitellut usean kohteen Hansgrohen showerpipellä ja näissä perusvirtaama riittää mainiosti. Tälläinen sadetin tarvitsee painetta 170 kPa jotta suihkusta saadaan 12 l/min (tämä tieto on saatu itse valmistajalta). Tietenkin on aina parempi jos paineta on vaikkapa 250 kPa.

Koska showerpipe ei ole iso suihku. Sehän on hiukka käsisuihkua isompi pikku töpö pikku putken päässä :(

• tortsy
        LVI-suunnittelija kirjoitti:

tuota asiaaa ja virtaaman pitäisi riittää hyvin. Hansgrohen suihkut tuli tilattua, käytännössähän sen sitten viimeistään näkee, kuinka homma pelittää...

• suihku haussa
        tortsy kirjoitti:

tuota asiaaa ja virtaaman pitäisi riittää hyvin. Hansgrohen suihkut tuli tilattua, käytännössähän sen sitten viimeistään näkee, kuinka homma pelittää...

Miltä se Showerpipe tuntui käytännössä? Oliko hintansa arvoinen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe