Maito 0,64 €, on jo lähellä sopivaa hintaa,

matkaaja perhe

nyt ei ole enää paljoa ilmaa, verrattuna keskieurooppalaiseen hintaan,

nyt ostan Valiota, mutta viime perjantainakin maksoi Valio 20 % enemmän,
se on tosi paljon kun jo veroina maksan melkoisesti maatalouden tukemisesta,
sianliha mainoksiin sakkaa.

olen monta kertaa laskenut,
valitsemalla edullisemman, samallisen niin säästän helpolla 1500, jopa yli 2000 € vuodessa.

Juuri eilen katsoin viipaloitujen sulatejuustojen hintoja K-kaupassa,
siellä maksaa 6 % ja 10 % "aamupalaviipaleet" tasan 1 e paketti,
VALION kai 2,30 € paketti, tai enemmän.

Lisäksi tuntui että tuossa halvemmassa on suolaa vähemmän ja suolaahan tulee aina liikaa.
En tosiaan ole niin vauras että maksaisin tukiessani Valiota runsaasti yli kaksinkertaisia hintoja,
muta näyttää heitäkin olevan, tosi vauraita.
.

10

1098

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei 6-10 % ole juustoa,tupakallako olet makuaistisi tuhonnut

    • 123123123

      Arlan maito Prismassa 0,60€/l netto

    • tartte kettutyttöjen filmausreissuja tiloilla. Siinä yks syy miks siellä maito(kin) halvempaa. Olosuhteita eivät tavan pulliaiset pääse kattelemaan, eikä siellä eläinten olosuhteista piitata. Ei brititkään pese lehmän tissejä, kädellä vaan pyyhkästään enimmät roskat ennen lypsyä. Sinne vaan kaikki tuotanto, maataloustukiaisista maksetaan valvontabyrokratiakin Suomessa. Loppuu sit sekin riesa. Ja kun eivät oo elukat meiän nähtävissä, ei omatunto kolkuta. Ihan sama mitä peltoihinsa lykkäävät, suljetaan vaan silmät.

      • ei maajussi

        Samaa täällä lykätään peltoon, mitä muuallakin. Ja AIV:tä syötetään lisäksi...


    • ökyrikas perhe

      Jos sosiaaliturvan antama tuki ei riitä, niin vähentäkää "matkailua", jos kerran "matkaaja perhe" olette.

      Veronmaksajat ja maataloustuista valittajat eivät asu samassa osoittessa. Maataloustuki on vain ja ainoastaan pieni- ja nollatuloisia varten. Markkinahinnoilla elintarvikkeita eivät köyhät osta.

      Ja mitä ostamista sellainen on, että veronmaksajien rahoilla käydään ostamassa kaupasta halpaa ulkomaista EU:n budjetista tuettua maitoa?

      Oliko Suomi nettomaksaja vai saaja?

      • 39

        "ökyrikas perhe"

        uskotaan olet vauras


    • 5+14

      Osat maitosi lidlistä. Siellä on ihan valion maitoa, eri purkissa vaan. Siitähän ne hkelanto varmaan suuttuikin kun tuli dokkari jostain maitotuotteista ja ihmeteltiin miksi maito maksaa niin paljon enemmän muissa kaupoissa kuin lidlissä. Valion edustaja pokkana sanoi että Lidl ostaa vähemmän ja vielä omiin tölkkeihin eli maksaa maidosta enemmän ja kun myy silti halvemmalla niin varmaankin tyytyy pinempään katteeseen. Kyllä se ahne sika on ihan k-kaupat ja s-marketit. Ne pitää suurempaa katetta ja siks hinnat on korkeemmalla.

    • 15

      Köyhä mikä köyhä!

    • AXDDFA

      Jaa Ruyotsissa kävitte ja Ahvenanmalla
      Jos maito maksaisi 0,40 € niin sitten.
      Matkaile nyt vähän kotimaassakin ennekuin yleistät asiaa!!


      Usein se maito maito 80-90 senttiä./l

      • 11+1

        Prismassa Ingmannin maito 0,62 €/l ... tuosta sitten vielä 7% pois... en jaksa laskea....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe