Jälleen kerran saamme lukea surullisen tapauksen siitä kuinka kannabis on rikkonut erään nuoren ihmisen unelman ja harjoittelun tulokset. Hyvänä käytäntönä tästä esimerkistä Suomeenkin tulisi tuoda se, että huumaisaineiden käyttäjät ohjattaisiin hoitoon, johon kuuluisi pakolliset huumeseulat. Muutoin esim. kannabiksen ja monen muunkin aineen kohtadalla sitoutuminen rangaistuksen velvoittamaan päihteettömyyteen jää puolitehoiseksi. Ja sitä vastaan voidaan aloittaa lapsenomainen kapinointi. Lue koko järkyttävä kertomus ao. linkistä!
http://www.iltalehti.fi/urheilu/2010031111279431_ur.shtml
Kannabis rikkoi
8
339
Vastaukset
- Eero Sprot
Eihän tuossa mikään muu mitään pilannut kuin ikivanha ja valheiden päälle kasattu lainsäädäntö.
- ronettaja
Eikä kannabista edes voida käyttää urheilusuorituksen parantamiseen, joten kannabiksen ei pitäisi edes olla doping-ainelistalla. Kenties kannabista pidetään doping-ainelistalla, koska urheilijat toimivat esikuvina ja kannabis on laitonta. Eli kuten nm. Eero Sprotkin sanoi, ei voida puhua kannabiksen aiheuttamasta unelman rikkomisesta, vaan vika on ympäröivässä yhteisössä.
- Hyvä HYvä Hyvä1
ronettaja kirjoitti:
Eikä kannabista edes voida käyttää urheilusuorituksen parantamiseen, joten kannabiksen ei pitäisi edes olla doping-ainelistalla. Kenties kannabista pidetään doping-ainelistalla, koska urheilijat toimivat esikuvina ja kannabis on laitonta. Eli kuten nm. Eero Sprotkin sanoi, ei voida puhua kannabiksen aiheuttamasta unelman rikkomisesta, vaan vika on ympäröivässä yhteisössä.
Samaa mieltä viestin aloittajan kanssa! Sinne meni hyvä urheilijan ihan turhan säännön vuoksi. Olipa jopa juuri sijoittunut parhaimmaksi kisoissa. Todella älytön tilanne. Kieltolaki rikkoo niin monen ihmisen tavallisen aktin. Että jopa kieltolaki estää urheilemasta, on tosi nurinniskoin laki, rikkoo todella ihmistä ja rikkoo ihmistä, joka haluaisi tehdä jotakin muuta kuin käyttää huumetta. Sairasta!
- eihajuakaan
ronettaja kirjoitti:
Eikä kannabista edes voida käyttää urheilusuorituksen parantamiseen, joten kannabiksen ei pitäisi edes olla doping-ainelistalla. Kenties kannabista pidetään doping-ainelistalla, koska urheilijat toimivat esikuvina ja kannabis on laitonta. Eli kuten nm. Eero Sprotkin sanoi, ei voida puhua kannabiksen aiheuttamasta unelman rikkomisesta, vaan vika on ympäröivässä yhteisössä.
Ei kai kannabis vielä '04 Ateenassakaan ollu kiellettyjen aineiden listalla. Olikos se niin, että joku juoksia voitti kultaa aidoissa tms. ja löyty kannabista. Joutuivat antaa sille kullan takasin kun huomasivat, että ei suoritusta heikentävät aineet ole kiellettyjä kisoissa, vaikka ovat laittomia. Laittoivat vissii joku pari kolme vuotta sitten vasta kannabiksen kiellettyjen aineiden listalle - koska se on laiton.
Saas nähä mitä Amsterdamin olympialaisissa '420 tapahtuu... - aaaaaaaaasi
Hyvä HYvä Hyvä1 kirjoitti:
Samaa mieltä viestin aloittajan kanssa! Sinne meni hyvä urheilijan ihan turhan säännön vuoksi. Olipa jopa juuri sijoittunut parhaimmaksi kisoissa. Todella älytön tilanne. Kieltolaki rikkoo niin monen ihmisen tavallisen aktin. Että jopa kieltolaki estää urheilemasta, on tosi nurinniskoin laki, rikkoo todella ihmistä ja rikkoo ihmistä, joka haluaisi tehdä jotakin muuta kuin käyttää huumetta. Sairasta!
asiaahan on tutkittu hyvin paljon
- mariiiijuaaana
eihajuakaan kirjoitti:
Ei kai kannabis vielä '04 Ateenassakaan ollu kiellettyjen aineiden listalla. Olikos se niin, että joku juoksia voitti kultaa aidoissa tms. ja löyty kannabista. Joutuivat antaa sille kullan takasin kun huomasivat, että ei suoritusta heikentävät aineet ole kiellettyjä kisoissa, vaikka ovat laittomia. Laittoivat vissii joku pari kolme vuotta sitten vasta kannabiksen kiellettyjen aineiden listalle - koska se on laiton.
Saas nähä mitä Amsterdamin olympialaisissa '420 tapahtuu...kunniaan :D damin olympialaiset avot :D
- ja leima otsaan
Noin nuori mies. Ja nyt kaikki sen harjoittelun tulokset, jota on tehty työtä haihtuivat sananmukaisesti savuna ilmaan. Kuinka monen nuoren ja lapsen tarvitsee kokoea tämä sama kohtalo, että vääränlaiset roolimallit ja vastuuton kirjoittelu ajaa heidät tilanteisiin, jossa heidän yhteiskunnallinen luottamuksensa on kärsinyt kannabiksen tähden siinämäärin, etteivät he enää voi toimia sen yhteisesti hyväksymillä säännöillä.
Urheilu on hyvä esimerkki, joka pätee kaikkialla työelämässä, opiskelussa, harrastuksissa jne. Kaiken sen voi tuhota hetken mielijohteestakin harrastettu kannabismi. Puhumattakaan heidän kohtalostaan, jotka ovat mukana välitys, kasvatus ja markkinointirenkaissa tietoiseti tai asioiden oikeaa laitaa tiedostamattaan. Kaikkien heidän tilanteensa on tukala ja voi johtaa myös muunlaisiin vaikeuksiin, kuin pelkästäää edesvastuusen lain kanssa.
Siksi ainoa järjellinen tietoinen ratkaisu onkin aina: ei huumeille ja ei päihteille!- Jorgen Stein
"Siksi ainoa järjellinen tietoinen ratkaisu onkin aina: ei huumeille ja ei päihteille! "
Eikö parempi ratkaisu ole se, että lisää typerää valistusretoriikkaa, joka ei reaalimaailmasta piittaa, ja enemmän typeriä sloganeita aiheesta.
Tietysti kannabiksen laillistaminenkin on yksi vaihtoehto, niin ei tarvitse urheilijanuorten enää kärsiä kieltolain takia. Kannabishan ei ole dopingaine, joten rangaistus sen käytöstä on vain taas yksi huumesodan välttämätön signaali, joka taas kerran kertoo sen, että jos ongelmia ei tule, niitä tehdään jotta voidaan sanoa, että niitä on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921135
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116968- 125906
- 83708
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten283699Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74631Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54586Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483