Vanhasa autosa oli syöpynyt lasin tiivisteen välistä pahasti. Mitenkä tämän voisi estää uudessa autossa? Raottaisiko ruuvarilla tiivistettä ja jotain myrkkyä sinne suojaamaan?
Ruotstuminen tiivisteen välistä
4
414
Vastaukset
- sefgr
Otapa nyt huomioon että vanhat ja uudet autot eivät ole sama asia. Vanhassa autossa ei useinmiten ole kuin pelkkää maalia pellin päällä. Tiivisteiden alla kosteus muhii ja ne hankaavat ajanmittaan maalit sen verran ohueksi että ruostuminen pääsee maalin alla alulle. Uudemmissa autoissa käytetään nykyaikaista koritekniikkaa. On sinkittyä kromipitoista peltiä, hitsauksen kestävää pohjamaalia, pintavärissä on kirkaslakka jne. Tästä voidaan päätellä, että uusia autoja on turha alkaa tektyyleillä sotkemaan. Ties vaikka liuottavat tuulilasin uretaanikiinnityksen pilalle.
- mnkjhh
uudet autot ei ruostu lainkaan. nykyajan autoinssit huolehtivat asian. no..et kai usko..
itse olen laittanut esim. suojaöljyä tiivisteihin..
ja vielä tolle hermannille.. nykyautot ovat oikein ruostepesiä. autoinssit kun luuli, että sinkittyä koria ei tarvitse suojata.. mikään ei ole tyhmempi, kuin insinööri paitsi diplomi - laittanut
mnkjhh kirjoitti:
uudet autot ei ruostu lainkaan. nykyajan autoinssit huolehtivat asian. no..et kai usko..
itse olen laittanut esim. suojaöljyä tiivisteihin..
ja vielä tolle hermannille.. nykyautot ovat oikein ruostepesiä. autoinssit kun luuli, että sinkittyä koria ei tarvitse suojata.. mikään ei ole tyhmempi, kuin insinööri paitsi diplomiKumi ei kai kestä kuin silikonia ja suojaako se sitten taasen ruostumiselta?
- cvdf
laittanut kirjoitti:
Kumi ei kai kestä kuin silikonia ja suojaako se sitten taasen ruostumiselta?
jotain luonnon öljyä.. esim rypsi tai pellava. luonnon öljy ei käy tiivisteen päälle...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5222510Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial512207Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2032158Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191450Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle101353Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip491333- 971318
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621121Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise911096Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931035