lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi

lto:stä lo:ksi

HEI!

Onko ketään joka olisi opiskellut lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi? Itse toimin tällä hetkellä esiopetuksessa lto:na ensimmäistä vuotta ja hieman kiinnostaisi jatkaa opintoja. Opiskelupaikkakin olisi jo valmiina, mutta edessä olisi suuri muutos...muutto toiseen kaupunkiin ja opiskelijaelämään paluu. Erityisesti alkuopetus kiinnostaa ja olenkin jo suorittanut okl:ssä esi- ja alkuopetuksen sivuaineen. Kokemuksia kuulisin mielelläni... oletko ollut tyytyväinen? Mitkä ovat plussia/miinuksia luokanopen työssä verrattuna lto:n työhön? Entä onkohan mahdollisuus toimia työssä nimenomaan alkuopetuksessa luokanopettajana?

1

655

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyväuni

miinuksia ainakin:
      -päiväkodissa lapset saavat leikkiä ja olla lapsia vapaammin kuin koulussa.
      -koulussa työtä tehdään käytännössä aika yksin, päiväkodissa yhdessä kollegoiden kanssa
      -yhteistyö vanhempien kanssa ei toimi läheskään samalla tasolla kuin päiväkodissa.

plussia
      -työajat
      -rauhallisempaa kuin p.kodissa
      -lomat ja työajat
      - opettamisen ilo, huomaa miten oppilas kehittyy ja oppii selkeämmin kuin p.kodissa.

tässä muutamia, itse olen toiminut molemmissa ja huomannu että p.kodissa viihdyn itse työntekijänä paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

on parasta?
      Ikävä
      90
      1338
    2. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      45
      717
    3. Et vaan tajua

Että rakastan sua
      Ikävä
      20
      649
    4. Sinisilmäiselle tutulle miehelle

Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit
      Ikävä
      48
      610
    5. Olen jo oppinut tuntemaan

sinun kirjoitustyylisi
      Ikävä
      53
      608
    6. Mikä kaivatussasi

on pahinta?
      Tunteet
      46
      579
    7. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      76
      576
    8. Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön

Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o
      Sinkut
      132
      548
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      184
      520
    10. Mikä herkku

Kaivattusi On? 😁
      Ikävä
      41
      512
    Aihe