HEI!
Onko ketään joka olisi opiskellut lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi? Itse toimin tällä hetkellä esiopetuksessa lto:na ensimmäistä vuotta ja hieman kiinnostaisi jatkaa opintoja. Opiskelupaikkakin olisi jo valmiina, mutta edessä olisi suuri muutos...muutto toiseen kaupunkiin ja opiskelijaelämään paluu. Erityisesti alkuopetus kiinnostaa ja olenkin jo suorittanut okl:ssä esi- ja alkuopetuksen sivuaineen. Kokemuksia kuulisin mielelläni... oletko ollut tyytyväinen? Mitkä ovat plussia/miinuksia luokanopen työssä verrattuna lto:n työhön? Entä onkohan mahdollisuus toimia työssä nimenomaan alkuopetuksessa luokanopettajana?
lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi
lto:stä lo:ksi
1
608
Vastaukset
- hyväuni
miinuksia ainakin:
-päiväkodissa lapset saavat leikkiä ja olla lapsia vapaammin kuin koulussa.
-koulussa työtä tehdään käytännössä aika yksin, päiväkodissa yhdessä kollegoiden kanssa
-yhteistyö vanhempien kanssa ei toimi läheskään samalla tasolla kuin päiväkodissa.
plussia
-työajat
-rauhallisempaa kuin p.kodissa
-lomat ja työajat
- opettamisen ilo, huomaa miten oppilas kehittyy ja oppii selkeämmin kuin p.kodissa.
tässä muutamia, itse olen toiminut molemmissa ja huomannu että p.kodissa viihdyn itse työntekijänä paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854970- 962953
- 432846
- 1992402
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj292050- 1331969
- 1781570
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161501Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51379- 171315