HEI!
Onko ketään joka olisi opiskellut lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi? Itse toimin tällä hetkellä esiopetuksessa lto:na ensimmäistä vuotta ja hieman kiinnostaisi jatkaa opintoja. Opiskelupaikkakin olisi jo valmiina, mutta edessä olisi suuri muutos...muutto toiseen kaupunkiin ja opiskelijaelämään paluu. Erityisesti alkuopetus kiinnostaa ja olenkin jo suorittanut okl:ssä esi- ja alkuopetuksen sivuaineen. Kokemuksia kuulisin mielelläni... oletko ollut tyytyväinen? Mitkä ovat plussia/miinuksia luokanopen työssä verrattuna lto:n työhön? Entä onkohan mahdollisuus toimia työssä nimenomaan alkuopetuksessa luokanopettajana?
lastentarhanopettajasta luokanopettajaksi
lto:stä lo:ksi
1
655
Vastaukset 1
- hyväuni
miinuksia ainakin:
-päiväkodissa lapset saavat leikkiä ja olla lapsia vapaammin kuin koulussa.
-koulussa työtä tehdään käytännössä aika yksin, päiväkodissa yhdessä kollegoiden kanssa
-yhteistyö vanhempien kanssa ei toimi läheskään samalla tasolla kuin päiväkodissa.
plussia
-työajat
-rauhallisempaa kuin p.kodissa
-lomat ja työajat
- opettamisen ilo, huomaa miten oppilas kehittyy ja oppii selkeämmin kuin p.kodissa.
tässä muutamia, itse olen toiminut molemmissa ja huomannu että p.kodissa viihdyn itse työntekijänä paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 901338
- 45717
- 20649
Sinisilmäiselle tutulle miehelle
Iltaisin ikävä pahenee ja olet usein mielessä. Toivon merkitseväni sinulle paljon. On ihan hirveän vaikeaa miettiä, mit48610- 53608
- 46579
- 76576
Nainen ... ala olemaan miehille täysin hyödytön
Otsikossa on paras neuvo jokaiselle naiselle, jonka hän voi koskaan saada. Moni mieshän ajattelee jo nyt, että naiset o132548Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan184520- 41512