Olen kuullut liikaakin ihmisten sanovan, että monet roolipelit ovat matkittu wowista. Mutta tiesittetkö, että wowi itsessään on kopio? Alunperin se oli DDO(Dungeons and dragons online):n testiservu. Wowi on nyysinyt kaikki parhaat osat aijemmista roolipeleistä, eikä välitä pelinautinnosta. Joten joka väittää, että roolipelit ovat matkittja wowista, hypätkää kaivoon. :)
World of Warcraft
4
371
Vastaukset
- uuurhh
Dungeons and Dragons online tuli itseasiassa vasta wowin jälkeen markkinoille. Mutta sitä ennen oli Everquest (1999) ja Ultima Online (1997), jotka olleet aikalailla pohjana jokaisen uudemman mmo:n peruskaavaan.
Kaikki kopion kopion kopioita, yritäpä keksiä tänä päivänä mitään uutta ja innovatiivista, hitto eivät nuo edellä mainitutkaan olleet mitään alan keksijöitä.- Ihan vain heitto?
Kyseisiä pelimuotoja löytyy jopa varhaimmiltakin ajoilta ja ihan tekstipohjaisia. Kyseiset pelit taas on vedetty suurin osa lautapeleistä jne. Kuka koskaan löytää aikaisimman version on legenda jo minun mielestäni. Oli kyseessä shakki, nopanheitto tai vastaava jo mahdollisesti vuosituhat ennen aikamme alkua, ei se kuitenkaan ole vastaus mihinkään. Tilanne on, että pelejä löytyy ja jokaiselle mahdollisesti sellainen minkä kanssa tyydytämme luppoaikaa. Jokainen tavallaan, lukien kirjaa tai mahdollisesti pelaamalla tietokoneella. Oli vastaus mikä tahansa, on hyvin mahdollisesti vastaus monella viestin lukijalla world of warcraft. Ihan vain siksi, että otsikko on nimetty sillä. Kuten uskonnollisissakin asioissa, jokainen valitsee polkunsa itse ja kulkee tietä mitä itse haluaa. Niin vapaa-ajallakin.
Ihan vain heitto? kirjoitti:
Kyseisiä pelimuotoja löytyy jopa varhaimmiltakin ajoilta ja ihan tekstipohjaisia. Kyseiset pelit taas on vedetty suurin osa lautapeleistä jne. Kuka koskaan löytää aikaisimman version on legenda jo minun mielestäni. Oli kyseessä shakki, nopanheitto tai vastaava jo mahdollisesti vuosituhat ennen aikamme alkua, ei se kuitenkaan ole vastaus mihinkään. Tilanne on, että pelejä löytyy ja jokaiselle mahdollisesti sellainen minkä kanssa tyydytämme luppoaikaa. Jokainen tavallaan, lukien kirjaa tai mahdollisesti pelaamalla tietokoneella. Oli vastaus mikä tahansa, on hyvin mahdollisesti vastaus monella viestin lukijalla world of warcraft. Ihan vain siksi, että otsikko on nimetty sillä. Kuten uskonnollisissakin asioissa, jokainen valitsee polkunsa itse ja kulkee tietä mitä itse haluaa. Niin vapaa-ajallakin.
Ja lisätään vielä!
Ja ennen kuin oli edes everguestia tai ultima online oli diablo 1! (96 marraskuu)
Eli eiköhän se siitä saanut alkunsa.sfinski80 kirjoitti:
Ja lisätään vielä!
Ja ennen kuin oli edes everguestia tai ultima online oli diablo 1! (96 marraskuu)
Eli eiköhän se siitä saanut alkunsa.Joka myös oli blizzardin kehittämä kuten wowikin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi1617553Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä1305189Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y432680- 2692305
Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu812218Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont672078Yhdysvaltain hyökkäys Venezuelaan on YK:n peruskirjan mukaan laiton hyökkäyssota
Oman sävynsä tähän tuo vielä se, että hyökkäys kohdistettiin nimenomaan valtiojohtoa vastaan. Toki, kun tavoitteena on v5672065Ei tule uni
Kuten epäilin. Onneksi viime yön sain ihan hyvin nukutuksi. Tiesin kyllä, ettei tästä mitään tänään tule.571116Miksi juuri Venezuela?
Kaikista maailman valtioista Trump otti silmätikukseen Venezuelan. Mutta minkä ihmeen takia? Kyseessä on kuitenkin vähäp2911077Laittaisin whatsuppissa viestin
Jos olisin täysin varma että se on toivottua vielä kun aikaa on mennyt ja että toivot sitä edelleen.661065