Haukipudas ja Muhos

Ei mennä liitokseen

Ainoat ryhdikkäät ja talouttaan viisaasti ajattelevat kunnat Haukipudas ja Muhos ovat viisaasti jäämässä Suur-Oulukouhotuksen ulkopuolelle. Pidetäänhän pintamme oululaisten houkutuksilta.

22

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäljet näkyy

      Kuka pöhlö antaa ilmatteeksi omaisuutensa - meidän oman kuntamme! Tulevaisuus on turvattu itsenäisenä. Uuden kunnan visiot ovat aivan tuulesta temmattuja haihatteluja. Huvittavaa seurata ketkä ovat antamassa kuntaamme: ne, jotka meinasivat takavuosina syöstä talouden perikatoon! Hyi Hyi! Pitäisikö jotenkin jäljet peittää?

      • Kuntalaisen ääni

        Yleinen mielipide "kylillä" kuuluu olevan itsenäisen kunnan puolella. Missä ne liitoskannattajat luuraaa, vai eivätkö tohdi sanoa kantaansa? Alkaa nousta arvostelua suursuunnitelmia kohtaan. Kaatuu omaan suuruuteensa, veikkaan.


      • ToinenÄäni järkevä
        Kuntalaisen ääni kirjoitti:

        Yleinen mielipide "kylillä" kuuluu olevan itsenäisen kunnan puolella. Missä ne liitoskannattajat luuraaa, vai eivätkö tohdi sanoa kantaansa? Alkaa nousta arvostelua suursuunnitelmia kohtaan. Kaatuu omaan suuruuteensa, veikkaan.

        tuo "yleinen" mielipide mistä olet sen saanut?? on taatusti vain omaasi toiveajattelua kyllä kaikki järkevästi ajattelevat kuntalaiset "kylillä" ovat ehdottomasti liittymisen kannalla.

        Onhan selvää että suurempi pärjää aina paremmin ja nähtykin jo nyt Oulussa on lähes kaikki palvelut paremmin kuin pikkukunnissa, vain kuntien omat virkailijat ja "luottamusmiehet" ovat vastaan kun pelkäävät omien etujensa heikkenevän.

        Kertokaapa miksi tarvitaan monikertainen henkilöstö jos kerran pärjättäisiin vähemmälläkin, kuten on suuremmissa yksiköissä.


      • Tuottavn työn tekijä
        ToinenÄäni järkevä kirjoitti:

        tuo "yleinen" mielipide mistä olet sen saanut?? on taatusti vain omaasi toiveajattelua kyllä kaikki järkevästi ajattelevat kuntalaiset "kylillä" ovat ehdottomasti liittymisen kannalla.

        Onhan selvää että suurempi pärjää aina paremmin ja nähtykin jo nyt Oulussa on lähes kaikki palvelut paremmin kuin pikkukunnissa, vain kuntien omat virkailijat ja "luottamusmiehet" ovat vastaan kun pelkäävät omien etujensa heikkenevän.

        Kertokaapa miksi tarvitaan monikertainen henkilöstö jos kerran pärjättäisiin vähemmälläkin, kuten on suuremmissa yksiköissä.

        Ja samalla pienempiä veroja saadaan, kun suljetaan turhat kunnantalot.
        Suojatyöpaikat pois ja väki ,jos heistä edes on, oikeisiin töihin.


      • Ei laput silmillä
        ToinenÄäni järkevä kirjoitti:

        tuo "yleinen" mielipide mistä olet sen saanut?? on taatusti vain omaasi toiveajattelua kyllä kaikki järkevästi ajattelevat kuntalaiset "kylillä" ovat ehdottomasti liittymisen kannalla.

        Onhan selvää että suurempi pärjää aina paremmin ja nähtykin jo nyt Oulussa on lähes kaikki palvelut paremmin kuin pikkukunnissa, vain kuntien omat virkailijat ja "luottamusmiehet" ovat vastaan kun pelkäävät omien etujensa heikkenevän.

        Kertokaapa miksi tarvitaan monikertainen henkilöstö jos kerran pärjättäisiin vähemmälläkin, kuten on suuremmissa yksiköissä.

        Kaikki ihmiset, joiden kanssa olen jutellut asiasta, ovat isenäisen Haukiputaan kannalla. Liekö sattumaa, että juuri ne ovat kohdalle sattuneet? En liiku vain tietyissä "pienissä piireissä", vaan hyvin erilaisissa ympyröissä jo työnkin takia. No, kerronpa sitten, kun liitoskannattaja tulee vastaan. Toki tiedän valtuutettuja ja kunnan virkailijoita, jotka kannattavat liittymistä Ouluun.


      • Vanha parta
        Ei laput silmillä kirjoitti:

        Kaikki ihmiset, joiden kanssa olen jutellut asiasta, ovat isenäisen Haukiputaan kannalla. Liekö sattumaa, että juuri ne ovat kohdalle sattuneet? En liiku vain tietyissä "pienissä piireissä", vaan hyvin erilaisissa ympyröissä jo työnkin takia. No, kerronpa sitten, kun liitoskannattaja tulee vastaan. Toki tiedän valtuutettuja ja kunnan virkailijoita, jotka kannattavat liittymistä Ouluun.

        Hyvä kun saatiin kunnanjohtaja vaihdetuksi. Siitä alkoi nousu ja tuli yhteishenkeä. Turhaan haaskattiin voimavaroja tappeluun. Ihan meni henkilökohtaiselle tasolle. Nyt mennään oikeaan suuntaan. Haukipudas pysyköön itsenäisenä ja ottakoon kuntamuodoksi kaupungin.


      • Oman kunnan puolesta
        Vanha parta kirjoitti:

        Hyvä kun saatiin kunnanjohtaja vaihdetuksi. Siitä alkoi nousu ja tuli yhteishenkeä. Turhaan haaskattiin voimavaroja tappeluun. Ihan meni henkilökohtaiselle tasolle. Nyt mennään oikeaan suuntaan. Haukipudas pysyköön itsenäisenä ja ottakoon kuntamuodoksi kaupungin.

        Oma hallinto, taloudenpito, vastuu päätöksistä, päätöksiä joilla on kasvot, koko kunnan kehittäminen, terveys- ja vanhuspalvelut, kouluverkko jne.
        Tässä asioita, joiden takia olen vakaasti oman kunnan kannalla.
        Kokemuksien mukaan monikuntaliitos syrjäyttää kauempana keskustasta olevat alueet.
        Eli Haukipudas säilyköön itsenäisenä.
        Näin ajattelee Haukiputaallakin enemmistö. He vain eivät ole äänekkäimpien joukossa, valitettavasti.


      • Haukipudas ok
        Oman kunnan puolesta kirjoitti:

        Oma hallinto, taloudenpito, vastuu päätöksistä, päätöksiä joilla on kasvot, koko kunnan kehittäminen, terveys- ja vanhuspalvelut, kouluverkko jne.
        Tässä asioita, joiden takia olen vakaasti oman kunnan kannalla.
        Kokemuksien mukaan monikuntaliitos syrjäyttää kauempana keskustasta olevat alueet.
        Eli Haukipudas säilyköön itsenäisenä.
        Näin ajattelee Haukiputaallakin enemmistö. He vain eivät ole äänekkäimpien joukossa, valitettavasti.

        Samaa mieltä kanssasi Haukipudas kehittyvä kunta, mutta on toisinajattelijoita jotka ovat liittymässä Ouluun, saattaa olla hieman ”matalaälysiä”? Ihmetyttää että Haukiputaan ent.vih. kunnanvaltuutettu (nyk.oululainen) yrittää vielä ”hämmentää” haukiputaalaisten asioita, tyhmyys paljastuu, parempi myöhään se kun ei olisi ollenkaan tullut tietoon.


      • Voi, voi ja voi
        Oman kunnan puolesta kirjoitti:

        Oma hallinto, taloudenpito, vastuu päätöksistä, päätöksiä joilla on kasvot, koko kunnan kehittäminen, terveys- ja vanhuspalvelut, kouluverkko jne.
        Tässä asioita, joiden takia olen vakaasti oman kunnan kannalla.
        Kokemuksien mukaan monikuntaliitos syrjäyttää kauempana keskustasta olevat alueet.
        Eli Haukipudas säilyköön itsenäisenä.
        Näin ajattelee Haukiputaallakin enemmistö. He vain eivät ole äänekkäimpien joukossa, valitettavasti.

        Mihinkään edellä luetellut asiat eivät tule katoamaan. Miten muuten luulette, että Lontoossa tai Berliinissä ihmiset säilyy hengissä?


      • Kellolainen kuntalai
        Oman kunnan puolesta kirjoitti:

        Oma hallinto, taloudenpito, vastuu päätöksistä, päätöksiä joilla on kasvot, koko kunnan kehittäminen, terveys- ja vanhuspalvelut, kouluverkko jne.
        Tässä asioita, joiden takia olen vakaasti oman kunnan kannalla.
        Kokemuksien mukaan monikuntaliitos syrjäyttää kauempana keskustasta olevat alueet.
        Eli Haukipudas säilyköön itsenäisenä.
        Näin ajattelee Haukiputaallakin enemmistö. He vain eivät ole äänekkäimpien joukossa, valitettavasti.

        enemmistön mielipidettä ainakaan tuon kirjoituksesi pohjalta.


      • 441545
        Haukipudas ok kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi Haukipudas kehittyvä kunta, mutta on toisinajattelijoita jotka ovat liittymässä Ouluun, saattaa olla hieman ”matalaälysiä”? Ihmetyttää että Haukiputaan ent.vih. kunnanvaltuutettu (nyk.oululainen) yrittää vielä ”hämmentää” haukiputaalaisten asioita, tyhmyys paljastuu, parempi myöhään se kun ei olisi ollenkaan tullut tietoon.

        Kivi tipahti sydämeltä, kun kunnanhallitus teki päätöksen itsenäisyyden puolesta (7-6). Seuraava jännittäminen tulee valtuuston päätöksestä.

        Täytyy yhtyä aiempiin kirjoittajiin siinä, että valtaosa kannattaa omaa kuntaa ja omaa päätöksentekoa. Olen jututtanut näiden viikkojen aikana ihmisiä Haukiputaalla laidasta laitaan, niin vähintään 70-75 % on itsenäisyyyden kannalla.

        Jos valtuusto päättää itsenäisyyden puolesta, niin voi olla että kuntaliitosta ajava Koski vaatii kansanäänestystä. Kansanäänestys olisi todella hyvä, jotta viimein saadaan tavallisten haukiputaalaisten ääni kuuluviin. Kyllä hiljaisella enemmistölläkin on mielipide. Tulos lienee selvä.

        On hyvä, että valtuutetut tulevat esiin mielipiteineen, jotta nähdään, keitä seuraavassa kunnallisvaalissa äänestetään. Nyt minulta taisi vaihtua puolue.


      • 77yib
        ToinenÄäni järkevä kirjoitti:

        tuo "yleinen" mielipide mistä olet sen saanut?? on taatusti vain omaasi toiveajattelua kyllä kaikki järkevästi ajattelevat kuntalaiset "kylillä" ovat ehdottomasti liittymisen kannalla.

        Onhan selvää että suurempi pärjää aina paremmin ja nähtykin jo nyt Oulussa on lähes kaikki palvelut paremmin kuin pikkukunnissa, vain kuntien omat virkailijat ja "luottamusmiehet" ovat vastaan kun pelkäävät omien etujensa heikkenevän.

        Kertokaapa miksi tarvitaan monikertainen henkilöstö jos kerran pärjättäisiin vähemmälläkin, kuten on suuremmissa yksiköissä.

        Faktaa on, että suuret yksiköt ovat lähes aina tehottomia. Tehokkuus tulee hallittavasta koosta, jossa kukaan ei pääse organisaation eri kerroksiin piiloon. Isot ovat täynnä läskiä, hitautta ja byrokratiaa. Pienet yksiköt ovat läpinäkyviä ja joustavia. Laiskamadot eivät pienissä piiloon pääse.


      • Oulusta ollaan

        Haukiputaan talouden kirjanpidollinen kikkailu on ollut lahjakasta.

        Kenen etua ajetaan?

        Parempi onkin maksattaa Haukiputaan synnit koko Suomella eikä vain oululaisilla.


    • Jone h

      Me Haukiputaan ammattikoulun pojat annamme äänemme ah niin ihanalle Enojärvelle. Paras jumppamaikka ikinä!!

      • täti moonika

        pysyäkin vaan maikkana. Lahjoja muuhun kun ei ole.


      • Garl
        täti moonika kirjoitti:

        pysyäkin vaan maikkana. Lahjoja muuhun kun ei ole.

        Minun tietääkseni Enojärvi on vain ohjaaja eikä opettaja. Niillä on yhtä iso ero kuin yöllä ja päivällä.


      • Hercules1000
        Garl kirjoitti:

        Minun tietääkseni Enojärvi on vain ohjaaja eikä opettaja. Niillä on yhtä iso ero kuin yöllä ja päivällä.

        Enojärvenkin pitäisi pitää pienempääsuuta itsestään. Vasemmistolainen takinkääntäjä ja velikin huumerikollinen yms,yms. Ilmankos ei uskalla avata suutaan valtuustossa.


      • 44bf45df4
        Hercules1000 kirjoitti:

        Enojärvenkin pitäisi pitää pienempääsuuta itsestään. Vasemmistolainen takinkääntäjä ja velikin huumerikollinen yms,yms. Ilmankos ei uskalla avata suutaan valtuustossa.

        Tiedätkö, miten typerät tekstisi loukkaavat ihmisiä? Oletteko te liitoskannattajat niin sekopäisiä kiihkossanne, että täytyy vetää vielä henkilökohtaisuudet esille?

        Mielestäni Enojärvi osoittaa tervettä itsenäistä ajattelukykyä ryhmäkurin valtaamassa porukassa. Jos ihminen on vielä kokenut ikäviäkin asioita, niin sitä enemmän pidän arvossa hänen näkemystään.

        Voisitko kirjoittaja ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon, niin he ohjaisivat sinut oikeaan paikkaan, josta saisit hoitoa ja apua?


      • ;;;;;;
        44bf45df4 kirjoitti:

        Tiedätkö, miten typerät tekstisi loukkaavat ihmisiä? Oletteko te liitoskannattajat niin sekopäisiä kiihkossanne, että täytyy vetää vielä henkilökohtaisuudet esille?

        Mielestäni Enojärvi osoittaa tervettä itsenäistä ajattelukykyä ryhmäkurin valtaamassa porukassa. Jos ihminen on vielä kokenut ikäviäkin asioita, niin sitä enemmän pidän arvossa hänen näkemystään.

        Voisitko kirjoittaja ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon, niin he ohjaisivat sinut oikeaan paikkaan, josta saisit hoitoa ja apua?

        ja Tuomo osoittavat todellista rohkeutta puolustaessaan itsenäisyyttä. Paineet ovat kovat. Annemariltakin yritetään evätä jopa kansanedustajaehdokkuus, jos äänestää itsenäisyyden puolesta. Hävetkää vasemmistoliittolaiset. Ukkolan Teuvokin on ruvennut puolustamaan tuota höpötystä. Häpeä Teuvo!


      • enemmän!
        ;;;;;; kirjoitti:

        ja Tuomo osoittavat todellista rohkeutta puolustaessaan itsenäisyyttä. Paineet ovat kovat. Annemariltakin yritetään evätä jopa kansanedustajaehdokkuus, jos äänestää itsenäisyyden puolesta. Hävetkää vasemmistoliittolaiset. Ukkolan Teuvokin on ruvennut puolustamaan tuota höpötystä. Häpeä Teuvo!

        Hyvä Taisto, Annemari ja Tuomo! Paljon haukiputaalaisia on teidän takana! Ihmettelen, että missä ne kuntaliitosta kannattavat haukiputaalaiset tavalliset kuntalaiset ovat, kun en ole tavannut yhtään!!!!! Ja tämä on tosi. Kaupassa ja kylillä, missä asiasta puhutaan, ihmiset ovat järkyttyneitä ja kauhuissaan, jos kuntaliitos tulee!


      • ex muhoslainen
        enemmän! kirjoitti:

        Hyvä Taisto, Annemari ja Tuomo! Paljon haukiputaalaisia on teidän takana! Ihmettelen, että missä ne kuntaliitosta kannattavat haukiputaalaiset tavalliset kuntalaiset ovat, kun en ole tavannut yhtään!!!!! Ja tämä on tosi. Kaupassa ja kylillä, missä asiasta puhutaan, ihmiset ovat järkyttyneitä ja kauhuissaan, jos kuntaliitos tulee!

        Muhos liittyy myös, mutta vasta kansanäänestyksen jälkeen. Näin peli on suunniteltu.


      • äänioikeus
        ex muhoslainen kirjoitti:

        Muhos liittyy myös, mutta vasta kansanäänestyksen jälkeen. Näin peli on suunniteltu.

        Haukiputaalla kansanäänestyksen tulos olisi jotain 68% liitoksen puolesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe