Meillä on punakorvakilpikonna. Tai se on mun. Mutta en ikinä hoida sitä. Tai siis. Haluaisin. Mutta vanhemmat ei anna. Ne ite hoitaa mut ei osaa hyvin. Se syö marketin konnan/kalanruokaa. Ei muuta. Ei kasviksia tai kalaa. Ja aina niille toitotan siitä. Ja akvaariossa ei ole mitään. Paitsi lämmittelytasanne. Mutta ei oo UV-valoa. Sitten elää aika pienessä akvaariossa. Eipä muuta, mietin, että ilmoittaisinko eläinsuojeluun tai rakentaisin paremman akvaarion. En haluaisi luopua rakkaasta punakorvasta
Huonosti hoidettu konna.
4
469
Vastaukset
Tilanne nyt on vähän hankala, kun kyseessä on omat vanhempasi.. Kokeiles kerätä kunnollinen tietopaketti oikeasta konnan hoidosta ja huonon hoidon aiheuttamista haitoista konnalle ja esittele se vanhemmillesi. Tee selväksi, että mielestäsi huono hoito on eläinrääkkäystä ja tarjoudu itse huolehtimaan konnan hoidosta. Jäsjestä tälle keskustelulle aika, jolloin vaadit vanhempiesi täyden huomion, niin ettei kumpikaan pääse katsomaan toisella silmällä televisiota tai puhumaan yhtäaikaa puhelimessa. Mikäli tämä ei auta, niin kenties olisi sitten sen eläinsuojeluun ilmoittamisen paikka.
- Konnarakas
Tuo vinkki auttoi. Ja minä kerroin heille oikeasta hoidosta. Isä aikoo rakentaa uuden akvaarion, ja se tulee omaan huoneeseeni. Akvaariosta tulee ainakin 400l. Ja aion parantaa ruuan. Isä antoi rahaa ja sanoi että voin mennä ostamaan eläinkaupasta konnalle hiekkaa tai jotain. Mitä tavaroita sinne akvaarioon kannattaa laittaa, ainakin UV-valo ja uusi tasanne?
Konnarakas kirjoitti:
Tuo vinkki auttoi. Ja minä kerroin heille oikeasta hoidosta. Isä aikoo rakentaa uuden akvaarion, ja se tulee omaan huoneeseeni. Akvaariosta tulee ainakin 400l. Ja aion parantaa ruuan. Isä antoi rahaa ja sanoi että voin mennä ostamaan eläinkaupasta konnalle hiekkaa tai jotain. Mitä tavaroita sinne akvaarioon kannattaa laittaa, ainakin UV-valo ja uusi tasanne?
Hyvä, että sait vanhempasi ymmärtämään tilanteen vakavuuden!
Minulla ei ole ikinä ollut vesikilpikonnaa, mutta käsittääkseni niille ei välttämättä kannata laittaa hiekkaa akvaarion pohjalle. Sen sijaan siellä voisi olla jokin juurakko tms. jonka kanssa konna voi leikkiä ja rimpuilla. Kuivattelu/lämmittely tasanne on välttämätön, samoin UV-valo ja lämpöspotti tasanteen yläpuolella.
Kannattaa tutustua osoitteeseen www.herppi.net , sieltä löytyy paljon keskustelua kilpikonnista ja niiden olosuhteista. Samoin siellä on kokonaan oma keskustelupalstansa terraarioista, niiden rakentamisesta, ostamisesta ja sisustammisesta.- Konnarakas
Fella kirjoitti:
Hyvä, että sait vanhempasi ymmärtämään tilanteen vakavuuden!
Minulla ei ole ikinä ollut vesikilpikonnaa, mutta käsittääkseni niille ei välttämättä kannata laittaa hiekkaa akvaarion pohjalle. Sen sijaan siellä voisi olla jokin juurakko tms. jonka kanssa konna voi leikkiä ja rimpuilla. Kuivattelu/lämmittely tasanne on välttämätön, samoin UV-valo ja lämpöspotti tasanteen yläpuolella.
Kannattaa tutustua osoitteeseen www.herppi.net , sieltä löytyy paljon keskustelua kilpikonnista ja niiden olosuhteista. Samoin siellä on kokonaan oma keskustelupalstansa terraarioista, niiden rakentamisesta, ostamisesta ja sisustammisesta.Kiitos kaikesta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2864761Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353066Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k512963Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281541Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271242- 471189
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.7986Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu78981Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52969