Huonosti hoidettu konna.

Konnarakas

Meillä on punakorvakilpikonna. Tai se on mun. Mutta en ikinä hoida sitä. Tai siis. Haluaisin. Mutta vanhemmat ei anna. Ne ite hoitaa mut ei osaa hyvin. Se syö marketin konnan/kalanruokaa. Ei muuta. Ei kasviksia tai kalaa. Ja aina niille toitotan siitä. Ja akvaariossa ei ole mitään. Paitsi lämmittelytasanne. Mutta ei oo UV-valoa. Sitten elää aika pienessä akvaariossa. Eipä muuta, mietin, että ilmoittaisinko eläinsuojeluun tai rakentaisin paremman akvaarion. En haluaisi luopua rakkaasta punakorvasta

4

511

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tilanne nyt on vähän hankala, kun kyseessä on omat vanhempasi.. Kokeiles kerätä kunnollinen tietopaketti oikeasta konnan hoidosta ja huonon hoidon aiheuttamista haitoista konnalle ja esittele se vanhemmillesi. Tee selväksi, että mielestäsi huono hoito on eläinrääkkäystä ja tarjoudu itse huolehtimaan konnan hoidosta. Jäsjestä tälle keskustelulle aika, jolloin vaadit vanhempiesi täyden huomion, niin ettei kumpikaan pääse katsomaan toisella silmällä televisiota tai puhumaan yhtäaikaa puhelimessa. Mikäli tämä ei auta, niin kenties olisi sitten sen eläinsuojeluun ilmoittamisen paikka.

• Konnarakas

Tuo vinkki auttoi. Ja minä kerroin heille oikeasta hoidosta. Isä aikoo rakentaa uuden akvaarion, ja se tulee omaan huoneeseeni. Akvaariosta tulee ainakin 400l. Ja aion parantaa ruuan. Isä antoi rahaa ja sanoi että voin mennä ostamaan eläinkaupasta konnalle hiekkaa tai jotain. Mitä tavaroita sinne akvaarioon kannattaa laittaa, ainakin UV-valo ja uusi tasanne?

• Konnarakas kirjoitti:

Tuo vinkki auttoi. Ja minä kerroin heille oikeasta hoidosta. Isä aikoo rakentaa uuden akvaarion, ja se tulee omaan huoneeseeni. Akvaariosta tulee ainakin 400l. Ja aion parantaa ruuan. Isä antoi rahaa ja sanoi että voin mennä ostamaan eläinkaupasta konnalle hiekkaa tai jotain. Mitä tavaroita sinne akvaarioon kannattaa laittaa, ainakin UV-valo ja uusi tasanne?

Hyvä, että sait vanhempasi ymmärtämään tilanteen vakavuuden!

Minulla ei ole ikinä ollut vesikilpikonnaa, mutta käsittääkseni niille ei välttämättä kannata laittaa hiekkaa akvaarion pohjalle. Sen sijaan siellä voisi olla jokin juurakko tms. jonka kanssa konna voi leikkiä ja rimpuilla. Kuivattelu/lämmittely tasanne on välttämätön, samoin UV-valo ja lämpöspotti tasanteen yläpuolella.

Kannattaa tutustua osoitteeseen www.herppi.net , sieltä löytyy paljon keskustelua kilpikonnista ja niiden olosuhteista. Samoin siellä on kokonaan oma keskustelupalstansa terraarioista, niiden rakentamisesta, ostamisesta ja sisustammisesta.

• Konnarakas
        Fella kirjoitti:

Hyvä, että sait vanhempasi ymmärtämään tilanteen vakavuuden!

Minulla ei ole ikinä ollut vesikilpikonnaa, mutta käsittääkseni niille ei välttämättä kannata laittaa hiekkaa akvaarion pohjalle. Sen sijaan siellä voisi olla jokin juurakko tms. jonka kanssa konna voi leikkiä ja rimpuilla. Kuivattelu/lämmittely tasanne on välttämätön, samoin UV-valo ja lämpöspotti tasanteen yläpuolella.

Kannattaa tutustua osoitteeseen www.herppi.net , sieltä löytyy paljon keskustelua kilpikonnista ja niiden olosuhteista. Samoin siellä on kokonaan oma keskustelupalstansa terraarioista, niiden rakentamisesta, ostamisesta ja sisustammisesta.

Kiitos kaikesta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      110
      2331
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      27
      1085
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      932
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      105
      930
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      597
      887
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      855
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      85
      770
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      69
      664
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      656
    Aihe