Uusi Fiat Bravo

=huippulaatua

Saksalainen AutoBild-lehti on pitkään tehnyt uusille autoille 100000 km:n kestotestejä,joissa tarkasti seurataan auton luotettavuutta ja laatua 100000 km:n ajomatkalla.Nyt numerossa 8 julkaistiin uuden Fiat Bravon vastaava testi.Testin jälkeen auto puretaan päreiksi ja analysoidaan tarkkaan.Testissä Fiat Bravo sai parhaan koskaan italialaiselle autolle myönnetyn testituloksen.Auto oli täysin viaton ja luotettva ja ominaisuuksista pidettiin kovasti.Sen testitulos oli parempi kuin minkään VW:n,Mercedeksen,Audin,Porschen,Skodan,Hondan,Nissanin,Mitsubishin ... jne.Lopullisesksi arvosanaksi testistä annettiin Fiat Bravolle:"Sehr Gut" eli "Erittäin Hyvä"
Todistetusti Fiatin laatu on parantunut ja on ainakin Fiat Bravon kohdalla huippuluokkaa.
http://www.compedion.de

23

2227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kenraali Pancho

      Samaisessa lehdessä testattiin taannoin myös vanhemman polven fiat punto. Tämänkin moottori oli purettuna uudenveroinen. Mistään ei löytynyt kulumaa ja niin pois päin. Testaajat ylistivät moottorin olleen yksi parhaista näkemistään. Nyt sama meno jakuu. Niin ne ajat vaihtuu ja laatu eheytyy entisestään.

      Kyllä vain fiat on kehittynyt huimasti muihin merkkeihin verraten. Askel on ollut valtaisaa luokkaa. Hyvä italia!
      Tästä on hyvä jatkaa matkaa kohti ainutlaatuisuutta ja jopa mahdollista osaa tulevaisuuden ylellisyydessä.

    • Croma_2

      ... ei Fiat Croman omistajalle ole mikään uutinen. Fiat on nostanut laadun aivan muiden rinnalle (ehkä ohikin?).

      • gvah

        Mukavaa lukea että oma suosikkimerkki on laatutavaraa kaikkien noiden Tojo & VW sekoilulujen jälkeen mitä uutisoidaan paljon.


      • pk
        gvah kirjoitti:

        Mukavaa lukea että oma suosikkimerkki on laatutavaraa kaikkien noiden Tojo & VW sekoilulujen jälkeen mitä uutisoidaan paljon.

        Meidänkin perheessä on menossa jo viides Fiat, GP 1,3l 75Hp diesel (olisi ollut 1,3l 90hp jos vain olisi saanut). Kakkosauto on Hyundai i30 1,6 115hp Diesel - vaan ei olisi ollut, jos Delta olisi suostunut myymään Bravo 1,6l 120 hp dieselin. Tarjolla oli vain vanha 1,9l 120hp, vaikka 1,6l 120hp oli ollut Italiassa myynnissä jo vuoden - siis viime keväänä.


      • 2fast4u
        pk kirjoitti:

        Meidänkin perheessä on menossa jo viides Fiat, GP 1,3l 75Hp diesel (olisi ollut 1,3l 90hp jos vain olisi saanut). Kakkosauto on Hyundai i30 1,6 115hp Diesel - vaan ei olisi ollut, jos Delta olisi suostunut myymään Bravo 1,6l 120 hp dieselin. Tarjolla oli vain vanha 1,9l 120hp, vaikka 1,6l 120hp oli ollut Italiassa myynnissä jo vuoden - siis viime keväänä.

        tainnut Deltalla olla noita 1.6 dieseleitä lainkaan varastossa, tulivat vasta maahantuojan vaihtuessa. Suomen versio tästä pienemmästä on 105-heppainen, joka vastaa esim. VAG:n uutta 1.6-konetta täysin ollen väännöltään sitä parempi. Hakkaa myös samantehoisen vanhan 1.9 VAG-dieselin kaikin tavoin. Taitaa se 120-heppainen olla väännöltään samaa luokkaa tai vain jotain 10 Nm etevämpi eli suorituskykyero ei mitenkään merkittävä.

        Itselläni on tuo vanhempi 1.9 Multijet ja aivan mainio voimanlähde sekin vielä tänä päivänä, kulutuskin on pyörinyt siinä aivan 5 litran tuntumassa, uusi 1.6 taitaa olla rahtusen etevämpi. Vielä kun saisivat markkinoille sen farkun, josta on ollut puhetta jo mallin ilmestyessä. Joissakin huhuissa sitä on tälle vuodelle lupailtukin.


      • pk
        2fast4u kirjoitti:

        tainnut Deltalla olla noita 1.6 dieseleitä lainkaan varastossa, tulivat vasta maahantuojan vaihtuessa. Suomen versio tästä pienemmästä on 105-heppainen, joka vastaa esim. VAG:n uutta 1.6-konetta täysin ollen väännöltään sitä parempi. Hakkaa myös samantehoisen vanhan 1.9 VAG-dieselin kaikin tavoin. Taitaa se 120-heppainen olla väännöltään samaa luokkaa tai vain jotain 10 Nm etevämpi eli suorituskykyero ei mitenkään merkittävä.

        Itselläni on tuo vanhempi 1.9 Multijet ja aivan mainio voimanlähde sekin vielä tänä päivänä, kulutuskin on pyörinyt siinä aivan 5 litran tuntumassa, uusi 1.6 taitaa olla rahtusen etevämpi. Vielä kun saisivat markkinoille sen farkun, josta on ollut puhetta jo mallin ilmestyessä. Joissakin huhuissa sitä on tälle vuodelle lupailtukin.

        1,6l 120hp ja 1,6l 105hp:ssa on erilaiset ahtimet. 120hp:n ahdin on säätyväsiipinen. 120hp on kierrosherkempi maksimiväännön yläpuolella kuin 105hp, siten esim. ohituskiihtyvyys on parempi. Punton 1,3l 75hp ja 1,3l 90hp:ssä ahtimissa on samankaltainen ero kuin Bravon 1,6l moottoreissa. Lisäksi 75hp:ssa on vain viisi vaihdetta, kun 90hp:ssa on kuusi. Nyt Punton molemmista 1,3l dieseleistä on saatavana E5-normin mukaiset versiot - molemmissa on myös startti-stoppi systeemi. Aro:n listalla on vain yksi GP diesel: Dynamic 1,3l 75hp E4-versiona ja neliovisena - aivan kuten Deltassakin oli - hämästyttävää!


    • ali46

      Fiat jatkoi myynnin kasvua helmikuussa ( 7,7 %) ja Euroopan markkinaosuus nousi jo 9,4 %:iin. PSA, Renault, Kia ja Nissan jylläävät kuitenkin Fiatin edellä kasvuluvuissa, mutta jokohan Toyotan jatkuvasti huonot uutiset näkyvät myynnissä, se kun painui alaspäin aika rutkasti (-18,6 %). M-B näyttää hyytyneen lopullisesti ja on jäänyt jo reilusti BMW:stä jälkeen ja jatkaa myös formula-radoilla perässähiihtäjänä. Mazda, Honda ja Mitsubishi näyttävät myös katoavan Euroopan markkinoilta, sillä ne edustavat vain %-liikettä eli markkinaosuus on 1 %:n pinnassa. Tilastojen valossa Saabilla ei ole mitään mahdollisuutta selvitä kesään saakka, kun myynti on vain 1000 autoa kuukaudessa ja julkisuudessa kerrotaan tuotannon ja myynnin määräksi 5000 autoa kuukaudessa.

      • rähähdysvaara

        Olisin,tosin ilman omaa kokemusta,mutta mä luulen että Fiat on kovassa nosteessa.Pitäiksi muistaa muutama
        todella kova fakta:
        1)ensimmäisenä uutena automallina Fiat toi Punton ja sen isommat mallit täysin uudella ajatuksella uudesta auton korkeudesta ja istuma-asennosta edelläkävijänä näille kaikille uusille autoille.
        2)Fiat kehitti uuden mullistavan Commonrail Dieselin ensimmäisenä maailmassa.Ratkaiseva askel diesel autojen
        polttoaineen/tehon keityksessä.
        Viimeismpänä tämä aivan uudella venttiilitekniikalla toeutettu Punto mallisto,Multiair,patentoitu,verratkaapa,
        miksi Japsit eität tätä keksineet?Matkivat varmaan!
        Fiat on tedeolla innovatiivinen,huippufirma.Aivan aliarvostettu,mutta ei pitkään.Mm.Punto Grande on hieno auto!


    • kuusviis

      Kolmas vuosi on menossa Turbo Bravolla(T-jet Sport) ja kokemukset ovat tosi myönteisiä.Auto on ollut varmatoiminen ja viaton ja tosi vankanoloinen peli.Jousitus on tässä mallissa hieman pintakova mutta ottaa sitten pahat töyssyt ongelmitta.Kulutus on ajosta ja vuodenajasta riippuen 7-8 litraa satasella,mutta tarvittaessa sitten potkua löytyy.Ajovalopolttimot on helppo ja halpa vaihtaa(alle 3 e/kpl H1 !),mutta kumma kyllä ensimmäistäkään ei ole tarvinnut vaihtaa.Joskus kun tulee autonvaihdon aika niin varmasti Fiat on harkinnassa.

      • 2fast4u

        tuore hankinta minulla tuo Bravon dieselversio, jonka ostin 25 tkm ajettuna. Tähän asti ei moitittivaa. Pääsiäisreissu pääosin vakkarin kanssa meni tietsikan mukaan 4.5 litaan/100 km, ei paha. En ole vielä katsonut paljonko siinä on virhettä, mutta teen sen piakkoin.

        Jousitus on toki hiukan pintakova, mutta ei kori tai alustakaan resonoi, kuten esim. aiemmassa Citikan C4-dieselissä. Jarrujenkaan kanssa ei ole tarvinnut tapella, vaikka hankaliakin kelejä kevättalveen mahtui. Palasin takaisin Fiatiiin, tässä välissä oli Pösön 307 Wagon, Nissan Primera, Mitsubishi Colt ja Citikoista C5 ja C4. Vertailupohjaa on sen verran, että muita aiempia merkkejä ovat Audi, VW ja Toyota, eikä tässä seurassa italiaanon ole tarvinnut hävetä. Kohtuurahalla toimiva peli, enempää en vaadi.


      • marelli
        2fast4u kirjoitti:

        tuore hankinta minulla tuo Bravon dieselversio, jonka ostin 25 tkm ajettuna. Tähän asti ei moitittivaa. Pääsiäisreissu pääosin vakkarin kanssa meni tietsikan mukaan 4.5 litaan/100 km, ei paha. En ole vielä katsonut paljonko siinä on virhettä, mutta teen sen piakkoin.

        Jousitus on toki hiukan pintakova, mutta ei kori tai alustakaan resonoi, kuten esim. aiemmassa Citikan C4-dieselissä. Jarrujenkaan kanssa ei ole tarvinnut tapella, vaikka hankaliakin kelejä kevättalveen mahtui. Palasin takaisin Fiatiiin, tässä välissä oli Pösön 307 Wagon, Nissan Primera, Mitsubishi Colt ja Citikoista C5 ja C4. Vertailupohjaa on sen verran, että muita aiempia merkkejä ovat Audi, VW ja Toyota, eikä tässä seurassa italiaanon ole tarvinnut hävetä. Kohtuurahalla toimiva peli, enempää en vaadi.

        Yhtään uutta 1.6 Bravon Dieseliä en ole vielä tien päällä nähnyt,mutta ihme on jos ei niitä Suomessakin ala näkymään.Kulutus,ominaisuudet ja kestotestinäytöt puhuvat puolestaan.


      • Italer
        marelli kirjoitti:

        Yhtään uutta 1.6 Bravon Dieseliä en ole vielä tien päällä nähnyt,mutta ihme on jos ei niitä Suomessakin ala näkymään.Kulutus,ominaisuudet ja kestotestinäytöt puhuvat puolestaan.

        Varmasti hyvä auto. Voi kun hinnat vielä laskisi, niin huoltokuluissa kuin itse autoa hankittaessa! Deltalla huollot hunajaa.


      • kysyn vaan
        Italer kirjoitti:

        Varmasti hyvä auto. Voi kun hinnat vielä laskisi, niin huoltokuluissa kuin itse autoa hankittaessa! Deltalla huollot hunajaa.

        Pitäisikö eräänkin vähän päivittää tietojaan?

        Ei Delta ole kalliin tuntuinen .... enää.


    • Saksanpaimentaja

      Taitaa mennä mersu vaihdossa uuteen Fiattiin! Mitähän konetta arvon raati suosittelee? T-jet on turhan kallis ja janoinen, joten mikä muu motti olisi sopivan pirteä ja vähäruokainen?

      • Mese mään

        Älä hyvä Mersu mies tee tuota virhetta sinun arvostus naapurien ja työkavereiden silmissä laskee.vaihda se 90-luvun 500.000km ajettu tuonti mersu mieluummin 300.000km ajettuun 2000luvun alun meseen ja elämä hymyileen taas.Naapurit pysyy kateellisena.


      • Jenni Taalasmaa
        Mese mään kirjoitti:

        Älä hyvä Mersu mies tee tuota virhetta sinun arvostus naapurien ja työkavereiden silmissä laskee.vaihda se 90-luvun 500.000km ajettu tuonti mersu mieluummin 300.000km ajettuun 2000luvun alun meseen ja elämä hymyileen taas.Naapurit pysyy kateellisena.

        Tai 999 999km ajettuun 500 sarjalaiseen wanhaan mustaan mambaan.


    • joopajooo

      Viitisen tonnia on takana 1.6 105 hp diesel-Bravolla ja ei ole muuta kuin kehumista. Tukevaa menoa, tarpeen tullen yllättävän ruudikaskin ja menee pienellä (n. 5 litraa enimmäkseen kaupunkiliikenteessä ajettuna). Bluetooth, usb-soitin, sadetunnistin ja peruutustutka varusteina oikein näppäriä. Alle heitin juuri kitkapyörät ja hiljaista on. Kesärenkaina olleet Contit olivat kyllä turhan äänekkäät. Kyllä tätä uskaltaa suositella. Mielenkiinnolla odotan, miten talvella lämpenee.

    • Stilo_kuski

      Mitä väliä laadulla, jos tunnelma on menetetty?

      Omaan Fiat Stilooni verratttuna uusi Bravo on halvan oloinen ja siitä puuttuu "sielu". Auto on siis arvoton. Minulle.

      Eipä sillä laadulla tee mitään, jos autolla ajamisesta ei nauti.

      Ei ole Stilon voittanutta!

      http://www.youtube.com/watch?v=pHpQ-9t4OKg

      Bravoa on turha tuoda radalle. Siitä ei oikeasti ole tosipaikan tullen mihinkään!

      Tunteettoman auton etsijälle Bravo on löytö! Suosittelen!

    • nouhaumiau

      Olen omistanut kolme Puntoa,yhden Stilon ja yhden T-Jet Sport Bravon.Stilolla ja Bravolla ajoin molemmilla lähes neljä vuotta.Mielestäni Bravo on vankempi auto kuin Stilo,vaikka autoissa on melko paljon samojakin osia.Farkku Stilossa koiranluita meni muutamia,osa itsessään ei maksanut muistaakseni kuin reilut parikymppiä.1,4 farkku Stilo söi jonkin verran öljyä,sitä sai tasaisesti hieman lisätä.Bravo ei syönyt öljyä yhtään.Maavara oli molemmissa melko matala,sivuteillä sai varoa.Ainut häiritsevä tekijä Sportti Bravossa oli liian kova jousitus.Se yhdistettynä matalaprofiilisiin renkaisiin teki arkiajelusta pienellä kuormalla täristävää,kovilla nopeuksilla tai raskaalla kuormalla Bravo oli hyvä ajettava.Useassa kestotestissä ulkomailla Bravo on saanut huippuarvosanat.Hintaansa nähden Bravo oli ehdottomasti hyvä ostos.

      • Tuulilasi-lehdessä..

        Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä on testissä käytetty Bravo 1,4 turbo 150 hv vm 2008 ajettu 61 tkm. Todella loistokunnossa oli, ei edes öljyn hikoilutyyppistä vuotoa koneesta tai lootasta, nivelet sun muut kunnossa. Ei muuta vikaa kuin rengasliikkeen tampion aiheuttamat pikku painaumat helmoissa, se ei ole auton vika.

        Fiat ja Alfa ovat siis todistetusti nykyisin laatuvehkeitä, hakkaavat vahvuudessa sakemannit 6-0.


      • Nimim.Bravo Italia!
        Tuulilasi-lehdessä.. kirjoitti:

        Uusimmassa Tuulilasi-lehdessä on testissä käytetty Bravo 1,4 turbo 150 hv vm 2008 ajettu 61 tkm. Todella loistokunnossa oli, ei edes öljyn hikoilutyyppistä vuotoa koneesta tai lootasta, nivelet sun muut kunnossa. Ei muuta vikaa kuin rengasliikkeen tampion aiheuttamat pikku painaumat helmoissa, se ei ole auton vika.

        Fiat ja Alfa ovat siis todistetusti nykyisin laatuvehkeitä, hakkaavat vahvuudessa sakemannit 6-0.

        Lisäksi mallit ovat kulutukseltaan järkeviä, lukuunottamatta mainitsemaasi janoista , mutta lujaa laatua edustavaa bensaturboa. "Bravo 1,4 turbo 150 hv"

        Niin muuttuvat ajat. Ennen kestävintä laatuautoa sai etsiä Japanilaisesta mallistosta, mutta tänään Italiasta raikuu:"Bravo Italia"! ja syystä.
        Allekirjoittanut kuittaa ja kumartaa! Bravo Italia!!


    • bbb,,,

      ei toi 1,4 turbo ole kovin janoinen, omistin ennen 1,6 corollan se oli paljon janoisempi. bravossa on sen verran lähtöä että ei jää toisten jalkoihin ( ei mene kauaa kun on 2markkaa mittarissa) ja alle 7l kulutuksella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

      Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1430
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

      Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      248
      1322
    3. Martina lähdössä Ibizalle

      Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1106
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1088
    5. Avustikset peruttu.

      Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      795
    6. 65
      774
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      757
    8. Miksi mies tuntee näin?

      Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      728
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

      parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      701
    10. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      647
    Aihe