Jo nyt on perkeleen kumma kun kaikki pyörät varastetaan. Minulta on varastettu kolme pyörää kolmen kuukauden sisällä, kaikki olivat lukossa. Tulee vähän kalliiksi opiskelijalle, mutta milläs muulla liikut. Viimeisin pyörä oli talomme sisäpihalla, jossa ei ole ylimääräistä liikennettä. Siellä on myös paljon muita pyöriä, huonompia ja parempia. Olipa saamarin kiva huomata että oma on taas viety. Muutan kyllä täältä pois, ei tälläisessä halua asua. t:muualta tullut, muualle lähtevä
Pori on pyörävarkauksien helvetti!
11
1092
Vastaukset
- Mää
Kuulostaa aika mahdottomalta...
Missä päin Poria muuten asut? Tällä seikalla on rutkasti merkitystä pyörävarkauksienkin kannalta. Jos muutat muuhun kaupunkiin, älä sitten muuta lähiöön. Kaupunkien lähiöissä kun pyörät lähtevät helposti varkaiden matkaan.- Rokkari
Itseltä varastettiin neljä pyörää yhden kesän aikana. Olisiko ollut 94 tai 95. Ikävintä kun niistä kaksi oli laina pyöriä. Oli kiva maksaa (pyörät) takaisin toisten tekemät rikokset syyttömänä. Sen jälkeen en ole pyörää hommannut, eikä ole harmia ollut...kävelen mielummin.
ps. kaikki pyörät varastettin keskustasta, 3 illalla ja yksi keskellä kirkasta päivää (kaikki oli lukossa). - pete
Rokkari kirjoitti:
Itseltä varastettiin neljä pyörää yhden kesän aikana. Olisiko ollut 94 tai 95. Ikävintä kun niistä kaksi oli laina pyöriä. Oli kiva maksaa (pyörät) takaisin toisten tekemät rikokset syyttömänä. Sen jälkeen en ole pyörää hommannut, eikä ole harmia ollut...kävelen mielummin.
ps. kaikki pyörät varastettin keskustasta, 3 illalla ja yksi keskellä kirkasta päivää (kaikki oli lukossa).Mulle sattu hauska hommeli josku, pääsi pyöräni jopa satakunan kansaan. Olin junnuna menossa muokkarille diskoilemaan, ja jätin pyörän torille telineeseen. Ylimääräinen vaijerilukko oli jäässä, joten fillari jäi vakiolukon varaan. Noh, yöllä palasin pyörää hakemaan ja sehän ei ollut siellä. Kävellen kotiin ja aamulla soittelin poliiseille tapauksesta. Kävin niin hyvin, että pyörä oli löytynyt saman yönä, kun voro oli kävellyt fillari lukossa olkapäällään pitkin kävelykatua. Asiasta oli sellanen pikku-uutinen lehdessä...
- ihmettelen
Asun Uudessakoivistossa. Ensimmäinen pyöräni lähti kävelemään talon edestä, sitten kävi hyvä tuuri ja sain kaveriltani lainaksi toisen pyörän. Lähdin käymään jossakin viikonloppuna ja kun tulin, löysin vain hajotetun lukon juna-asemalta. Tuli kustannuksia kun makselin pyörää takaisin. Koska tarvitsin pyörää, minulle lähetettiin kaukaa kotoa rahtina hyvä pyörä, ehdin sillä jopa pari viikkoa ajellakin. Koska pyörä oli metallilukossa jonkun on täytynyt nostaa se auton kyytiin ja mennä kotiin työstämään lukkoa. Hävettää taas mennä poliisiasemalle, sama mies kuitenkin vastaanotossa. Aion kuitenkin ilmoittaa kaikki varkaudet, ja seuraavan pyöräni sidon kettingillä johonkin betonipossuun. Välillä näkee kävellessä vain pienellä vaijerilukolla lukittuja hyviä pyöriä...eikä kukaan varasta. Olen katkera ja toivun tästä hitaasti.
- Handd
Näköjään tuuripeliä tämäkin...mä olen itse kännispäiten unohdellut tuliterää fillariani ympäri kaupunkia..esim. viime kesänä unohdin pyöräni pariksi yöksi keskelle kävistä, eikä siellä ollut muita pyöriä..ei varastettu.. :) On myöskin jäänyt auki esim. Anttilan eteen yms..
- vastaaja..
Pyöräkauppaa käydään raumalle ja paljon muualle asti.. Ihmiset maksaa n.50euroa uudesta pyörästä, jonka käyttöönsä saavat..
Mitä uudempi, sen parempi..
Pyöriä muunnellaan hieman ja myydään eteenpäin, joten turha enää ihmetellä pyörien katoamista..
halvempaa noin, kuin omalla rahalla ostaa =P
Narkkarit hakevat elantonsa..- Rokkari
Mihin meikäläisen pyörät katoaa? Aika hyvä bisnes näköjään 50€ per pyörä jollekin narkkarille. Varsinkin jos vohkii useamman pyörän yön aikana.
- Vastaaja..
Rokkari kirjoitti:
Mihin meikäläisen pyörät katoaa? Aika hyvä bisnes näköjään 50€ per pyörä jollekin narkkarille. Varsinkin jos vohkii useamman pyörän yön aikana.
Näin on..
Sitä ne tekee työkseen, jotta saa aineet rahotettua..
Pakettiautolla yleensä liikkuvat...
Onhan se ihan kannattavaa...
Jos siis tykkää..??
- Krisse
Olen tässä pari viikkoa katsellut Rauman vanhan tien poskessa, metsikössä yhtä fiksua pyörää, mikä nojailee puunrunkoon vähän holtittoman näköisenä! Ei ole kenellekään kelvannut, eikä edes lähitalojen asukkaille ole tullut mieleen ihmetellä hyvän pyörän makoilua! Olen ajatellut, että kai joku on "luvattomasti lainannut" pyörää, ajanut sillä tarvitsemansa matkan ja heittänyt tienposkeen?
Tästä tulee mieleeni peräti 50-luvulta vastaavanlainen tarina. Silloin ajopelejä oli vähän ja kaverini pyörää oli lainattu torin varrelta, missä hän silloin asui. Meni pari päivää, surtiin pyörää, köyhät koululaiset! Kunnes eräänä päivänä tuttu pyörä nojaili lyhtypylvääseen minun kotini lähellä tois puol jokkee! Oliko sattumaa, vai tiesikö lainaaja pyörän omistajan liikkeet?
Minulta itseltäni on varastettu vain pyöräpumppu kävelykadulla, mutta kyllä sekin harmitti. Pyöräni pumppuineen kun on isävainajani perintöpyörä! - Uhrilammas
täällä varastetaan pyörää niin että etoo. Multa on kaikki pyörät varastettu. Joskus tekis mieli jättää pyörä jollain hepposella lukolla torille ja kun joku yrittää pölliä syöksyis jostain piilosta flesomaan tyypin. Sitois sen siihen saatanan telineeseen kiinni!
- Mää
Pori on vähän niinkuin Amsterdam. Kaupunkilaiset ovat innokkaita pyöräilijöitä, mutta pyöriäkin sitten pöllitään kovaa tahtia...
Itseltäni on viety yksi pyörä Sampolasta.
Nykyisin käytän kunnon normaalin lukon lisäksi metalliketjua. Eipä ole pyörä kadonnut vaikka se on ollut lukittuna ties missä ties mihin aikaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216535Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552261- 1471847
- 821224
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971022- 72970
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.78907Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10833- 31827
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon146751