RX450h

Autoileva kuljettaja

Yllättäen Tuulilasi vähintääkin rivien välistä morkkasi RX450h:ta. Kyseenalaistetaan hybriditekniikka isossa maasturissa, ei ole säästöä kuin nimeksi. Pitäisi olla dieselhybridi - lehden mielestä. Uskoisin, että tuon autoluokan ostajille äärimmäinen polttoainetalous EI ole tärkeinpänä hankintakriteerinä. Kaikki eivät varmasti halua kuitenkaan raksuttavaa dieseliä (en minä ainakaan), oli se sitten kuinka nykyaikainen ja hiljainen tahansa. Se ei silti meluttomuudessa pärjää bensakoneelle. Bensahybridille vielä vähemmän. Lehdet alkavat kehumaan bensahybridejä aikaisintaan silloin, kun eurovalmistajat saavat omansa markkinoille kunnolla, esim. Porsche. Se on varmaa, että kilpailijoiltakin niitä tulee.

Lexus RX450h on lisäksi erittäin suorituskykyinen, mitä tulee ohituskiihtyvyyteen. Tämä on yksi muidenkin hybridi-Lexuksien suurimmista vahvuuksista. Pärjää dieseleille hyvin. RX450h on mielestäni järkevin hybridi Lexuksen mallistosta. Sillä siinä akut eivät vähennä kuljetuskapasiteettia. Sedan-malleissa takapaksi pienenee melkoisesti.

Toinen, missä Tuulilasi moitti Lexusta, oli auton lisävarusteinen ilmajousitus. Eivät löytäneet siitä juuri mitään hyvää.

Kolmantena miinuksena täysin käsittämätön juttu, suora lainaus:
"RX on selvästi tehty miellyttämään rapakon takaisia markkinoita. Ratti on huomattavan ohutkehäinen."
Eli kaikki mikä muistuttaa vähänkään amerikkalaisuutta, on huono juttu. No ei siinä mitään, näin saattaa hyvin ollakin. Mutta katsokaapas, onko eurovalmistajan uusimmassa mallissa sen paksumpi kehä?

Audi Q5
http://l.yimg.com/dv/izp/audi_a6_3.0t_2009_dashboard_dashboard.jpg

Lexus RX
http://image.trucktrend.com/f/14803439 w750 st0/163_0904_19z 2010_Lexus_RX_450h interior_view.jpg

No näinpä, mutta kun lehdillä on joku ihme asenne japanilaispremiumia kohtaan, niin ihan kaikki ominaisuudet halutaan vääntää huonoiksi. Jostakin kumman syystä.

2

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus 2010

      jos se onkin surkea? Ja toyotan nykyisen tason tuntien,niin susi koko auto.

    • 1+12

      Tulevaisuudessa ei tule olemaan diesel-hybridejä, koska diesel autojen päästöjen leikkaaminen on paljon hankalampaa kuin bensiinimoottoreiden. Jo tälle tasolle pääsy on aiheuttanut paljon kustannuksia.
      Tässä ei ole kyse ainoastaan CO2 -päästöistä, vaan myös muista partikkeleista.
      Niinpä voi arvioida että Lexus on oikealla tiellä. Muilla merkeillä on sama edessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      56
      3200
    3. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2873
    4. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2815
    5. Suuri tulipalo

      Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      6
      2400
    6. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2185
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

      Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      21
      1629
    8. Mies! Lupaatko

      enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1591
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

      Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      1538
    10. Maailmassa monta

      On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1514
    Aihe