Tämä kysymys nyt ei varsinaisesti tänne kuulu, mutta kun on atooppinen iho, niin ajattelin josko johtuisi siitä. Jostain nimittäin luin, että atopiaan voi kuulua myös esim. korvien kutina. Pitääkö paikkansa? Minulla on nyt jonkin aikaa korvakäytävät kutisseet ihan kamalasti. Lääkärissä olen käynyt, mutta mitään varsinaista tulehdusta ei ole. Korvakäytävät vain ärtyneet, kun yöllä herään kutinaan ja on pakko kaivella korvia pumpulipuikolla... (tiedän kyllä, ettei niin saisi tehdä, mutta kun on PAKKO). Muutenkin iho ollut tänä talvena huonossa kunnossa. Ei mitään ihottumaa, mutta niin kuiva, että sääretkin raavin joskus verille... Rasvauskaan ei oikein auta, koska iho on kuiva jo hetken päästä rasvauksesta. Suihkussa käyntiäkin pitäisi varmaan vähentää, mutta ei sitä oikein pahanhajuisena viitsisi töissä käydä. :D
Onko kellään kokemusta tällaisesta? Ja mitä asialle voisi tehdä? Pelkään, että kohta menee kuulo tai jotain, kun rassaan koko ajan korviani.. Pitääkö sitoa kätensä sängyn laidoille yöksi, ettei saa kaiveltua korvia, vai mitä ihmettä oikein teen? Onko tällaiseen vaivaan jotakin lääkettä?
Kutiavat korvat=atopia?
5
3830
Vastaukset
- Zappeliini
Itsellänikin on vaivana toistuvat korvakäytävän tulehdukset ja tulehdusten välilläkin korvat ärtyvät helposti. En ole kuitenkaan osannut vaivaa atopiaan yhdistää, vaikka ihoni onkin kuivuuteen taipuvainen.
Kai sait lääkäriltä korvatippoja helpottamaan kutinaa ja tuhoamaan bakteereja korvakäytävästä. Noilla tipoilla ainakin minulla kutina menee ohi, kunnes seuraavan flunssan/nuhan/yskän aikaan alkaa taas vaivaamaan. Kai sitä täytyy vaan yrittää pitää vastustuskyvystä ja yleiskunnosta holta, niin ei olisi niin altis kaikille flunssa aalloille. - atoopikko--
Hei, minulla on ollut juuri kuvaamasi korvien kutina. Korvaa kutitti aivan kamalasti, ja tuntui tosiaan koko ajan siltä että täytyisi kaivella korvaa jollain tikulla. ( Niin tulikin usein tehtyä vaikka ei missään tapauksessa saisi)
Itsellä kutinan lisäksi oireina oli omituiset äänet korvasta, sellaista naputtelua.. Kävin lääkärissä ja antoivat minulle reseptin Locacorten-Vioform nimiseen korvatippaan. sitä parin viikon kuuri (kunnes kutina hellittää) ja sen jälkeen korvahuuhteluun sairaanhoitajalle. Lääkäri sanoi, että atoopikoilla tällainen korvakäytävän ihottuma aika yleistä. Nyt on ollut helpompaa, mutta kuulemma saattaa tulla helposti uudelleenkin. - gog
aiheuttaja mihinkä liittyy liuta muutakin oireilua, mitä monikaan lääkäri ei vielä edes tiedä! Hoito-ohje on testin lopussa ja ylläty-yllätys-hoitava lääke on mh-bakteerit!
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Oiretesti.html - korppu77
Kyllä kuulostaa tutulta, mutta lievempänä versiona otseeni verrattuna. Minulla on atooppinen ihottuma, korvat yksi viheliäisimmistä paikoista missä iho huonona.
Minulla iho kutiaa korvissa, hankaan niitä yöllä, ne visvovat ja lopulta korvakäytävät turpoaa ja tulee korvakäytävän tulehdus. Olen huuhteluttanut terveyskeskuksessa korvakäytäviä viinaliuoksella ja se auttaa aika hyvin, bakteerit kuolee. Lisäksi voi pyyhkästä rasvaa ohuesti korvan suulle ehkäisemään kuivumista.
Olen nyttemmin pyyhkäissyt Amiseptillä korvansuuta jos alkaa visvomaan, puhdistan rikkoutunutta ihoa, ettei ala tulehtumaan.
Lääkäriltä saa myös viinatippoja, mietoja reseptillä, helpottaa kutinaa. En muista niiden nimeä nyt.
Atoopikoilla limakalvot kuivaa myös, silmätkin voi kärsiä kuivuudesta, luin vasta jostain, joten koitetaanpa jaksaa..- hher
pyytäkää lääkäriltä otiborn forte nimisiä tippoja .....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244716- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483125- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522338
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539