Muistaako kukaan

Entinen seilori,

Sellaista vanhaa seiloria kun Erkki Dahlman. Oli monissa laivoissa ympäri maailman muistaakseni puuseppänä. Olisi kiva saada kuulla mitä kaverille kuuluu nykyään ja vähän yhteisiä muistoja matkoilta.

12

3209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • /(&%

      Kun nuorena miehenä/poikosena menet ekalaivaasi, niin aina siellä joku luuseri löytyy, joka kertoo nuorelle junkille vaikka mitä. Noita hänen tarinoitaan ei kukaan muu jaksa kuunnella vielä vähemmän uskoa. Muut yleensä nauravat tyypille joko suoraan tai selän takana. Ei sellaisia legendaarikkoja ole enää olemassakaan. Aika on kullannut vanhojenkin luusereitten muistot. Kaikkein vähiten olisivat muka yleisesti tunnettuja kuten esim. mikkihiiri. Ostahan tuoreempi Aku Ankka niin sieltä ae löytyy.

    • ASUI MERIMIES KIRKOS

      Tässä samalla , voisin kysyä Tunsiko ; Tapasiko kukaan . Eero Korkkia .
      Esiintyi Suomessa sirkuksessa ( Turun Kupittaalla 1948 - 1949 , olin katsomassa ) hän esiintyi " voimamiehenä "
      Hän hakkas nyrkillä kiviä ja veti hevosenkenkiä suoraksi , samoin käsissään katkaisi korttipakan.
      Hänestä olisi kerrottavaa , oli vetämässä " henkeä " hytissäni ( Bore VIII Buenos Aires 1952 ).
      Hän oli päässyt Etelä -Ameriikkaan " TyöFyyrillä Junkmannina . Kanarian saarilta .

      • PataMunkki

        se on vaihtanu nimeensä, ei ole enää Ameriikkaa, se lyhensi sen Amerikaksi. Oree Amerikka.


      • työhyyry

        Tarkoitit kai "työhyyryllä"


      • hyvin älykäs
        PataMunkki kirjoitti:

        se on vaihtanu nimeensä, ei ole enää Ameriikkaa, se lyhensi sen Amerikaksi. Oree Amerikka.

        sopii sulle hyvin jatka samaan tahtiin


      • Jussi K

        En tuntenut häntä, enkä ollut koskaan samassa laivassa, mutta muutamia tietoja. Hän lähti merille 15 vuotiaana ja seilasi pääasiassa svenskeissä.
        Eräs seilauskaverini Pyökärin Eki oli kertomansa mukaan ollut samassa laivassa ja kertoi, kuinka Korkki oli tarttunut öljytynnyrin päistä kiinni ja nostanut 200 L tynnyrin kynnyksen yli toiselle puolelle, kynnyksethän oli luokkaa 30 - 40 cm.


      • Eero / Korkki
        Jussi K kirjoitti:

        En tuntenut häntä, enkä ollut koskaan samassa laivassa, mutta muutamia tietoja. Hän lähti merille 15 vuotiaana ja seilasi pääasiassa svenskeissä.
        Eräs seilauskaverini Pyökärin Eki oli kertomansa mukaan ollut samassa laivassa ja kertoi, kuinka Korkki oli tarttunut öljytynnyrin päistä kiinni ja nostanut 200 L tynnyrin kynnyksen yli toiselle puolelle, kynnyksethän oli luokkaa 30 - 40 cm.

        Tuon " Tynnyrijutun " tunnen , sillä tempulla hän sai jobin K-saarilta etelään ( työfyyrillä )
        Kun h-laivaan tuli vaan joku pytty öljyä " Korkki oli hyvä "
        Kuka tietää "Boniksessa " oli " Uunabarkki " so vapaapaini - arena . Sinne korkkikin oli mennyt painimaan , Huonosti kävi . Hän oleli hytissäni 3-4 pv , oliko 1952 tai 53 ?
        Olen sitä mieltä Korkki ei ollut merimies , ( seikkailija / voimamies )


      • Kyllä on tuttu. Asui Naantalissa 60-luvun alussa Kurosen majatalossa. Olin samalla rakennustyömaalla v-65 Korkki oli timpurien lautapoikana ja betonikärrärinä.


      • mbe320cdi
        finni51 kirjoitti:

        Kyllä on tuttu. Asui Naantalissa 60-luvun alussa Kurosen majatalossa. Olin samalla rakennustyömaalla v-65 Korkki oli timpurien lautapoikana ja betonikärrärinä.

        Korkista kiersi sellainen juttu Buenos Airesista että Bussissa joku paikkakuntalainen yritti varastaa lompakon takataskusta. Korkki huomas sen ja rusensi sen varkaan käden taskuun ja bussin pysähtyessä
        raahas varkaan poliisiasemalle. Siellä kun teki ilmoitusta varkaudesta niin poliisi kysyi onko todisteita. Korkki kääntyi ympäri ja näytti varkaan jonka käsi oli edelleen korkin taskussa mutta hänen rautaisessa otteessaan. Enempää todisteita ei tarvittukaan. Kuulemma varkaalta murtuivat kädestä kaikki luut joten varkaisiin ei kyennyt ainakaan sillä kädellä.


      • mbe320cdi kirjoitti:

        Korkista kiersi sellainen juttu Buenos Airesista että Bussissa joku paikkakuntalainen yritti varastaa lompakon takataskusta. Korkki huomas sen ja rusensi sen varkaan käden taskuun ja bussin pysähtyessä
        raahas varkaan poliisiasemalle. Siellä kun teki ilmoitusta varkaudesta niin poliisi kysyi onko todisteita. Korkki kääntyi ympäri ja näytti varkaan jonka käsi oli edelleen korkin taskussa mutta hänen rautaisessa otteessaan. Enempää todisteita ei tarvittukaan. Kuulemma varkaalta murtuivat kädestä kaikki luut joten varkaisiin ei kyennyt ainakaan sillä kädellä.

        Kyllä sekin tarina varmasti tosi on. Itse olen nähnyt Eeron tekevän monia ihmetemppuja esim. korttipakalla. Ja vahva hän oli myös. Vuokraisännän pojalla oli Vedette merkkinen auto, josta oli eturengas puhki. Eero tuli pihalle ja katseli hetken ja sanoi jotta vaihdetaan siihen vararengas Löysäsivät pultit ja Eero otti etukulmasta kiinni ja nosti etupään ilmaan. pyörä pois ja toinen tilalla. Kysyi vielä, onko pultit kiinni? ennenkuin laski alas.


      • pertsa7
        finni51 kirjoitti:

        Kyllä sekin tarina varmasti tosi on. Itse olen nähnyt Eeron tekevän monia ihmetemppuja esim. korttipakalla. Ja vahva hän oli myös. Vuokraisännän pojalla oli Vedette merkkinen auto, josta oli eturengas puhki. Eero tuli pihalle ja katseli hetken ja sanoi jotta vaihdetaan siihen vararengas Löysäsivät pultit ja Eero otti etukulmasta kiinni ja nosti etupään ilmaan. pyörä pois ja toinen tilalla. Kysyi vielä, onko pultit kiinni? ennenkuin laski alas.

        Henkeä pidätellen seurasin Eero Korkin voimatemppuja -70 luvun alkupuolella Trelleborgin Suomi-seuran tilaisuudessa. Korkki murjasi korttipakan kahtia kuin tyhjää vaan. Samoin 5 sentin paksuinen puhelinluettelo katkesi saranapuolelta kuin tulitikku.
        Aikamoinen kaveri.


    • Väinö Korkki

      Pikkusen Googlaamalla löytyy Eero Korkista 1916-94 paljonkin tietoa ja kuvia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      683
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      475
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe