Superb liian hyvä!

Superb II 1,8 tsi

46

4530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajojuitsi

      No näitä sotiahan aina on. Vastahan se Porcshenkin piti ostaa Volkkari ittelleen;)
      Onhan se karua että entinen itä-blokin maa tekee parempaa lopputuotetta samoilla osilla.

      Niin se on aina ollut eroja rakennusliikkeillä ja rakentajilla vaikka samoista palikoista talotkin rakennetaan;)
      Olisko työmoraalilla ja kansalaisylpeydelllä jotain tekemistä asioiden kanssa;)

    • kaksi romua

      Siinä ei paljoa tarvita kun VW:n lyö. Saksan Mosse on laatuvertailun hännillä vuodesta toiseen ja nyt vielä uutuutena TDI-moottoreiden hajoamiset ja kaasupolkimien katkeamiset ihan niinkuin Skodallakin. Kaksi häntäpään romua kilpailee kumpi on huonompi.

      • jikow

        Pane vaan Japanin Lada samaan nippuun.

        Koko uuden Skoda historian ajan tsekkiläiset autontekijät
        ovat tasapainoilleet isäntä Volkkarin valmistamien mallien
        välimaastossa.
        Halpojen yksinkertaisten Itä-Eurooppa ja Aasia mallien
        valmistaminen se oli Volkkarin suunnittelema päärooli
        Skodan autotehtaille jo alusta alkaen.
        Aika vaan muuttui niin ettei idässäkään enää rihkama kelpaa.


      • 2.4 STW

        Skodan etu Volsuun nähden on varustepolitiikka. Itsellä Superb Ambition TDI 170hp DSG jossa siis vakiona Xenonit, itsestään himmenevä taustapeili jne. Lisukkeena Bolero radio jossa muistikortin paikka.

        Passat samoilla oleellisilla varusteilla olisi ollut paljon paljon kalliimpi.
        Sen verran tuo VAG laatu ja Skoda huolto kuitenkin hatuttaa, ettei enää konsernin tuotteita tule itselle.
        Jos käy tuuri laadun suhteen tai jos ei vain välitä/huomaa auton vikoja niin VAGeneista Skoda on kyllä ilmiömäinen vekotin hinnan suhteen. Automaateista ei oikein vaihtoehtoja VAGeneille löydy kuin ehkä Prius mutta ... no joo se siitä.


      • gjuyi

        PASKAA!!


      • lentävä kukko
        gjuyi kirjoitti:

        PASKAA!!

        siintä oli puhe,siis paskasta ja sen rekkari alkoi ABI-xxx


      • eurobest

        ilmeisesti joku tojota...hahhaa


      • /%/%/%/
        gjuyi kirjoitti:

        PASKAA!!

        Vielä oli edellisen golffin kohdalla suuria odotuksia menestyksen suhteen.Kävi vain sitten että tila-autot veivät markkinat sekä omilta skodan samanhintainen farmarimalli.Siksi nykyinen on kustannusten takia halvempaa suunnittelua kuin edellinen malli.


      • Daewoo=laatua

        Vaihdettuani auton Nubiraan olen ollut ensimmäisen kerran elämässäni onnellinen. Vääntöä,lämpöä,ajomukavuutta,äänettömyyttä on yllinkyllin.
        Moottori 1.8 ei syö öljyä ja mitään muutakaan ongelmaa ei ole autossa ollut.
        Massautin uutena ja otin briljantin maalipintaan.Nyt ajettu 196000 ja toisen mokaman aijon ajaa,ennenkuin vaihdan uuteen samanlaiseen.Kilometrejä tulee vuositasolla reilu 60000.


      • mikä vaevoo?
        Daewoo=laatua kirjoitti:

        Vaihdettuani auton Nubiraan olen ollut ensimmäisen kerran elämässäni onnellinen. Vääntöä,lämpöä,ajomukavuutta,äänettömyyttä on yllinkyllin.
        Moottori 1.8 ei syö öljyä ja mitään muutakaan ongelmaa ei ole autossa ollut.
        Massautin uutena ja otin briljantin maalipintaan.Nyt ajettu 196000 ja toisen mokaman aijon ajaa,ennenkuin vaihdan uuteen samanlaiseen.Kilometrejä tulee vuositasolla reilu 60000.

        jätit kokonaan merkin mainitsematta, puhut vain Nubirasta. sehän on "Chevrolet" eli kaukoidän tuote Daewoo.


      • Raivoo
        mikä vaevoo? kirjoitti:

        jätit kokonaan merkin mainitsematta, puhut vain Nubirasta. sehän on "Chevrolet" eli kaukoidän tuote Daewoo.

        Kyllä nimi esiintyy otsikossa. Autoja vuodesta 1978.


    • spruitsis

      Artikkelin pohjalta on helppo veikata, että niin Octavia III ja Superb III tulevat olemaan nykyisiä malleja PIENEMPIÄ ja samalla heikommin viimeisteltyjä.

      Skodan tehtaan ongelma on kallis ja "joustamaton" työvoima sekä muutenkin huono kannattavuus. Tuotantoa tullaan siirtämään Tsekeistä Slovakiaan.

      Ei tule olemaan helppoa Skodalla jatkossakaan...

      • ajojuitsi

        Jos kysymys on rahasta niin ei se niin mee että Skoda huonontuisi. Tsekissä/Slovenissa tehdään jo audeja ja volkkareita. Syy on selvä. Niiden teko tulee halvemmaksi. Ei siinä tähänkään mennessä ole painanut "saksan työkansan etu". Asia on helposti ymmärrettävä omien suomifirmojen kautta. Pääkonttorit ja tuotekehitys suomessa (vielä) tuotanto halpamaissa esim. vaikka nokia ,paperiteollisuus.
        Laivateollisuus onkin jo myyty konttoreita ja jäänmurtajapiirustuksia myöten Koreaan.

        JOO ja Turun sinappi Swansseneille;)

        Sitten uskon että laadussakin tapahtuu jotain Skoda ,vw, seat ,audi -akselilla ,jos antavat "paremmille"merkille edes paremman takuun.

        Kun jopa rellu nosti takuunsa 4 vuoteen ja Kialla 7.vuotta. Sellainen sekoitaa pakkaa.

        Rahalla ja työllä ei ole enää isänmaata. Valitettavasti.


      • Superhyvä autoilija

        Saada vielä huonommaksi. Kuinkahan huono siitä tulee jos huonoa autoa vielä huononnetaan. Taitaa vaihtua autonmerkiksikin Superhuono.


    • Skodisti I

      No aika naurettavaa olisi jos merkkiä ryhdyttäisiin huonontamaan. Mätäkuun juttuja...

      • palstalla ovat

        tyhjiä tynnöreitä jotka kolisevat parhaiten


      • lentävä kukko
        palstalla ovat kirjoitti:

        tyhjiä tynnöreitä jotka kolisevat parhaiten

        täälläkin niin naurettava sheriffi,et ei saa autlehtien kritiikkiejä suberbist sanoo,eikä omia huonoja kokemuksia???Ei muuten naurattanu silloin uuden auton kans ravata kokoajan huollos


      • ajojuitsi
        lentävä kukko kirjoitti:

        täälläkin niin naurettava sheriffi,et ei saa autlehtien kritiikkiejä suberbist sanoo,eikä omia huonoja kokemuksia???Ei muuten naurattanu silloin uuden auton kans ravata kokoajan huollos

        Hemmetin sönköt!


    • vuosien takaa

      Tilanne oli sama muutama vuosi sitten, kun Saksassa huonon taloustilanteen aikana auton ostajat huomasivat, että Skoda ja Volkkari itse asiassa ovat käytännössä samoja autoja, Skoda vaan halvempi. Jos silloin VAG-yhymän johdolla oli tämä sama pähkäilyn aihe. Nyt heidän kannaltaan vaan tilanne on pahentunut, kun Skoda tosiaan on saanut hieman "liian vapaasti" näyttää osaamistaan! Tilanne on eräällä tavalla sama kuin "itäautoaikana", kun Skoda pakotettiin tekemään takatuuppareita vaikka kyvyt aiemmin riittivät itäblokin laadukkaimpien autojen valmistamiseen. Ja ennen itäblokkia loistoautojen tekoon.

      Tuskin Volkswagen-konsernin kannattaa paljon Skodaa ohjailla. Jos pitää tieten tahtoen alkaa rajoittaa Skodan ominaisuuksia emoa huonommaksi, ostajat alkaa katsella riisikuppien suuntaan. Audin hyvät katteet ei välttämättä riitä pitämään yhtymää pinnalla!

      • nuori?

        Sulla ei ole autohistorian perustietämys näy olevan ihan hanskassa, mutta onneksesi sinun ei tarvitse nolata nimeäsi täällä. Nuo on nimittäin melko yleisesti tiedossa olevia asioita. Loistoaikoinaankin mallin nimi on mm. Superb. Ja erityisesti Laurin & Klement.

        Voit pyytää jotakuta kääntämään vaikka tästä:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Auto


      • ajojuitsi

        Hei "ihan sekaisin"

        Tietämättömyytesi lyö kyllä voiton kaikista provoistakin...Olisi edes provo. tuo sepustus. mutta kun ilmeisesti ei ole?

        Mistä näitä Neuvostoliiton pelottelemia poterontäristäjiä -muurintakusia tietäjiä riittää?
        Ikään kuin ei ikkunan takaa näkisi maailmasta muutakuin terveyskeskuksen seinän.



        Nimimerkki "vuosien takaa" on harvinaisen oikeassa.


      • Asiantuntija_123

        a) Audiin ja
        b) Sitten Skodaan

        Jos et huomaa eroa, niin kannattaa käydä lääkärillä. Mitä ihmeen osaamista Skoda on näyttänyt? Halvanoloinen muovinen auto. Ei auto kestä uutena kauaa = ei testimenestyksellä ole merkitystä. Testeistä suurin osa perustuu kaupalliseen rahoitukseen ja testaajien mielialoihin.

        Tästäkin huolimatta Skodan Octavia (muista en tiedä) on ihan hyvä auto, mutta on se vaikkapa Golfin jälkeen erittäin kolhon oloinen ja muovinen auto. Ajan työkseni paljon Octavialla ja en kyllä tiedä miksi ihmeessä ostaisin kyseisen auton itselleni. Ennen vaikka Mazda 6, Ave tai Subaru tuossa hintaluokassa.


      • työn sankari
        Asiantuntija_123 kirjoitti:

        a) Audiin ja
        b) Sitten Skodaan

        Jos et huomaa eroa, niin kannattaa käydä lääkärillä. Mitä ihmeen osaamista Skoda on näyttänyt? Halvanoloinen muovinen auto. Ei auto kestä uutena kauaa = ei testimenestyksellä ole merkitystä. Testeistä suurin osa perustuu kaupalliseen rahoitukseen ja testaajien mielialoihin.

        Tästäkin huolimatta Skodan Octavia (muista en tiedä) on ihan hyvä auto, mutta on se vaikkapa Golfin jälkeen erittäin kolhon oloinen ja muovinen auto. Ajan työkseni paljon Octavialla ja en kyllä tiedä miksi ihmeessä ostaisin kyseisen auton itselleni. Ennen vaikka Mazda 6, Ave tai Subaru tuossa hintaluokassa.

        Osta Subaru. Mulla on ollut niitä neljä. iihan hyvä auto se on.
        Nelivetoisia yhteensä kahdeksan.
        Pidän nelivetoisista autoista. Vene painaa sen verran että täytyy olla voimaa ja pitoa. Mökille on myös kiva ajaa talvella ,siellä on mukavia talvisia mäkiä.

        Ai niin , Nyt on sitten eka NelariSkodani ja tuli juuri 2 vuotta täyteen..Joo ei tarvitse.
        Minä tiedän mihin Haldex pystyy.
        Viristävää on myöskin polkea sitä nyt takuu loppui ,laitoin siihen tehopoxin.
        Kyllä muuten vaikutti!
        Ehkäpä skodani hajoaa huomenna;)

        Miten perustelet että Audi olis parempi auto kuin Skoda?
        Jos se olisi parempi niin miksi sen takuu on vain 2v uotta?
        Japsien takuut ovat jo jotain. Rellullakin on neljä vuotta, Kialla seitsemän!
        Audi voi olla tyylikäs jos se jollekkin on tärkeää. Ostakoon!
        Nyt taas oli maksettu testi Tekniikan Maailmassa Superbista. Loppulausekin meni jotenkin näin.

        "Sitä tulee melkeinpä ikävä"


      • Autonvaihtaja
        Asiantuntija_123 kirjoitti:

        a) Audiin ja
        b) Sitten Skodaan

        Jos et huomaa eroa, niin kannattaa käydä lääkärillä. Mitä ihmeen osaamista Skoda on näyttänyt? Halvanoloinen muovinen auto. Ei auto kestä uutena kauaa = ei testimenestyksellä ole merkitystä. Testeistä suurin osa perustuu kaupalliseen rahoitukseen ja testaajien mielialoihin.

        Tästäkin huolimatta Skodan Octavia (muista en tiedä) on ihan hyvä auto, mutta on se vaikkapa Golfin jälkeen erittäin kolhon oloinen ja muovinen auto. Ajan työkseni paljon Octavialla ja en kyllä tiedä miksi ihmeessä ostaisin kyseisen auton itselleni. Ennen vaikka Mazda 6, Ave tai Subaru tuossa hintaluokassa.

        jos haluaa niin Mazda silloin. Mitä tulee sisustuksen laatuun, niin Skoda on Subarua edellä valovuoden. Vaikka uudessa Subarussa sisustaa on parannettukin, niin silti se on erittäin halvan oloinen.

        Skodan ja Volkswagenin laatuvaikutelma sisältä on materiaalien ja sovituksen osalta huippuluokkaa. Paremmin se on toteutettu ainoastaan Audissa ja BMW:ssä. Sen sijaan Mersu häviää jo selkeästi c- ja e-sarjassa.

        Minulla on työsuhdeautona Mazda. Kaikki ovet vaihdettu ja lokasuojat takaa myös. Auto näyttää tilkkutäkiltä kun yksikään sävy ei ole mennyt kohdalleen. Mondeota tai Mazdaa en omaksi autoksi hankkisi milloinkaan. Superbin sen sijaan voisin hankkia. Tai Audi A6:n. Golf ja A4 ovat liian pieniä autoa minun makuuni, samoin Octavia. Ajonautintoa jos hakisi, niin takavetoinen 3-sarjalainen BMW voisi olla pikkukopperoista valintani. Koneena silloin joku suora kuutonen. Mutta se on jossittelua, moiselle ei ole tarvetta.


      • Suberb++
        Asiantuntija_123 kirjoitti:

        a) Audiin ja
        b) Sitten Skodaan

        Jos et huomaa eroa, niin kannattaa käydä lääkärillä. Mitä ihmeen osaamista Skoda on näyttänyt? Halvanoloinen muovinen auto. Ei auto kestä uutena kauaa = ei testimenestyksellä ole merkitystä. Testeistä suurin osa perustuu kaupalliseen rahoitukseen ja testaajien mielialoihin.

        Tästäkin huolimatta Skodan Octavia (muista en tiedä) on ihan hyvä auto, mutta on se vaikkapa Golfin jälkeen erittäin kolhon oloinen ja muovinen auto. Ajan työkseni paljon Octavialla ja en kyllä tiedä miksi ihmeessä ostaisin kyseisen auton itselleni. Ennen vaikka Mazda 6, Ave tai Subaru tuossa hintaluokassa.

        Skoda Combi Elegance ei todellakaan ole muovisen oloinen. Audissa saa mennä todella kalliiseen malliin jottei Audi tuntuisi muovisemmalta. Skoda yllätti tosi positiivisesti ja olenkin päättänyt ostaa Skoda Combi Elegancen vaimolle, kunhan 4-veto, automaatti, diiseli-yhdistelmä tulee kauppoihin syksyllä. Itsellä kyllä saa olla A5 3.0d - kunnes ostan Porchen.


    • Kiitos nauruista!

      Hoh hoh hoh. Viikon vitsi!!!!!!!!!
      Skoda ei ole auto eikä tule koskaan olemaan! Hah hah hah hah hah hah hah hah!

      • minnakanttinauha

        Suomen kansan sanalaskuja.

        "Mies tulee räkänokastakin muttei tyhjännaurajasta"


      • skoda ok

        skodasssa on hinta/laatu suhde kohdalaan,mutta ei sitä ppidä passattiin tai puhumattakkaan audiin verrata.jos te mussukat tietäisitte autoista jotain muuta kuin mitä suomi24 vittuilu sivustolla tai tekniikanmaailmassa kirjoitetaan niin te ymmärtäisitte missä se ero on passatti/audi vastaan skoda.luuletteko tosiaan ,että vag konserni tietentahtoen valmistuttaisi itselleen kilpailijan mikä olisi yks/yhteen.HÖPÖ HÖPÖ. skoda on hyvä auto ,mutta se ei ole yhtä hyvä kuin passat tai puhumattakaan audista.enkä tarkoita ajo-ominaisuuksia vaan korirakennetta.


      • eikä maksa mitään!

        Jotkut täällä helpottavat henkistä pahaaoloaan. Suotakoon se heille, vaikka eihän nuo möläytykset ole mistään kotoisin. No, sieltä syvältä ehkä.


      • jikow
        skoda ok kirjoitti:

        skodasssa on hinta/laatu suhde kohdalaan,mutta ei sitä ppidä passattiin tai puhumattakkaan audiin verrata.jos te mussukat tietäisitte autoista jotain muuta kuin mitä suomi24 vittuilu sivustolla tai tekniikanmaailmassa kirjoitetaan niin te ymmärtäisitte missä se ero on passatti/audi vastaan skoda.luuletteko tosiaan ,että vag konserni tietentahtoen valmistuttaisi itselleen kilpailijan mikä olisi yks/yhteen.HÖPÖ HÖPÖ. skoda on hyvä auto ,mutta se ei ole yhtä hyvä kuin passat tai puhumattakaan audista.enkä tarkoita ajo-ominaisuuksia vaan korirakennetta.

        "skodasssa on hinta/laatu suhde kohdalaan,mutta ei sitä ppidä passattiin tai puhumattakkaan audiin verrata.jos te mussukat tietäisitte autoista jotain muuta kuin mitä suomi24 vittuilu sivustolla tai tekniikanmaailmassa kirjoitetaan niin te ymmärtäisitte missä se ero on passatti/audi vastaan skoda.luuletteko tosiaan ,että vag konserni tietentahtoen valmistuttaisi itselleen kilpailijan mikä olisi yks/yhteen.HÖPÖ HÖPÖ. skoda on hyvä auto ,mutta se ei ole yhtä hyvä kuin passat tai puhumattakaan audista.enkä tarkoita ajo-ominaisuuksia vaan korirakennetta".

        Skoda autojen kori ja alusta on suunniteltu kestämään myös Itä-Euroopan
        muhkuraiset kylätiet.


      • Skoda oksettaa!
        jikow kirjoitti:

        "skodasssa on hinta/laatu suhde kohdalaan,mutta ei sitä ppidä passattiin tai puhumattakkaan audiin verrata.jos te mussukat tietäisitte autoista jotain muuta kuin mitä suomi24 vittuilu sivustolla tai tekniikanmaailmassa kirjoitetaan niin te ymmärtäisitte missä se ero on passatti/audi vastaan skoda.luuletteko tosiaan ,että vag konserni tietentahtoen valmistuttaisi itselleen kilpailijan mikä olisi yks/yhteen.HÖPÖ HÖPÖ. skoda on hyvä auto ,mutta se ei ole yhtä hyvä kuin passat tai puhumattakaan audista.enkä tarkoita ajo-ominaisuuksia vaan korirakennetta".

        Skoda autojen kori ja alusta on suunniteltu kestämään myös Itä-Euroopan
        muhkuraiset kylätiet.

        toi oli hyvä. Skoda on surkea ilmestys.


      • hajukuustaenanna!
        Skoda oksettaa! kirjoitti:

        toi oli hyvä. Skoda on surkea ilmestys.

        nyt se pelottava Skoda superb on jo (taas ) lahjonut hesarinkin!

        se tietää kommunismin paluuta. Kohta ne varmaan tulee ja vie ittelleen mun kromatut venttilinhatutkin...


      • Luku.taitoinen
        eikä maksa mitään! kirjoitti:

        Jotkut täällä helpottavat henkistä pahaaoloaan. Suotakoon se heille, vaikka eihän nuo möläytykset ole mistään kotoisin. No, sieltä syvältä ehkä.

        Tuskin tuo aloittaja on tuota Spiegelin juttua kirjoittanut? Vai luuletko että on?


      • .
        eikä maksa mitään! kirjoitti:

        Jotkut täällä helpottavat henkistä pahaaoloaan. Suotakoon se heille, vaikka eihän nuo möläytykset ole mistään kotoisin. No, sieltä syvältä ehkä.

        sielä PIMEÄSTÄ aukosta ovat tulleet tänne omia autoja kehumaan.


      • hyödy koulusta!
        skoda ok kirjoitti:

        skodasssa on hinta/laatu suhde kohdalaan,mutta ei sitä ppidä passattiin tai puhumattakkaan audiin verrata.jos te mussukat tietäisitte autoista jotain muuta kuin mitä suomi24 vittuilu sivustolla tai tekniikanmaailmassa kirjoitetaan niin te ymmärtäisitte missä se ero on passatti/audi vastaan skoda.luuletteko tosiaan ,että vag konserni tietentahtoen valmistuttaisi itselleen kilpailijan mikä olisi yks/yhteen.HÖPÖ HÖPÖ. skoda on hyvä auto ,mutta se ei ole yhtä hyvä kuin passat tai puhumattakaan audista.enkä tarkoita ajo-ominaisuuksia vaan korirakennetta.

        Ota koulu tosissasi, niin opit kirjoittamaan ja käyttämään välimerkkejäkin oikein.


    • Simply better

      testeissä laittaa VW:n , Audin ja Seatin polvilleen. Kiistatta VAG:n paras tuote henkilöautosegmentissä!

      Auto Zeitung 2/2009
      1. Skoda Superb 3.6 FSI 4x4
      2. Audi A6 2.8 quattro
      3. BMW 525i xDrive

      auto motor und sport 4/2010, Saksa
      1.Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170 Elegance
      2.VW Passat Variant 2.0 TDI Highline
      3.Ford Mondeo Wagon 2.2 TDCI Titanium

      Auto Bild 2/2010, Saksa
      1.Mercedes-Benz E 250 T-malli.
      2.Skoda Superb Combi 2.0 TDI CR 170.
      3.Audi A6 Avant 2.7 TDI.

      Auto Strassenverkehr 20/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 2.0 TDI CR DPF Elegance DSG Autom. 310 pistettä.
      2. Mercedes Benz E 220 CDI Elegance Autom. 308 pistettä

      Tekniken Värld 18/2009, Ruotsi
      1. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF 4X4 Scout
      2. Audi A4 2.0 TDI Allroad quattro
      2. Volvo XC70 2.4 D
      4. Subaru 2.D Outback

      Auto Bild Suomi, 19/2009
      1. Skoda Octavia Combi 2.0 TDI DPF Ambiente
      2. Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI Trendline
      3. Seat Exeo ST 2.0 TDI Style

      Auto Bild 18/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 1.8 TSI, 365 p.
      2. VW Passat 1.8 TSI, 358 p.
      3. Audi A4 1.8 TFSI, 356 p.
      4. Seat Exeo 1.8 T, 326 p.


      Auto Bild 18/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 1.8 TSI, 365 p.
      2. VW Passat 1.8 TSI, 358 p.
      3. Audi A4 1.8 TFSI, 356 p.
      4. Seat Exeo 1.8 T, 326 p.

      Auto Bild 21/2009, Saksa
      1. Škoda Superb 1.9 TDI DPF Comfort, 360 pistettä.
      2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend, 342 p.
      3. Mazda6 Sport 2.2 MRZ-CD Comfort, 334 p.
      4. Renault Laguna 1.5 dCi Expression, 318 p.

      Tekniikan Maailma 3/09
      Talviautovertailu 2009:
      1. Skoda Superb 1.8 TSI Ambition

      Auto motor und sport 16/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 1.8 TSI, 489 p.
      2. Volkswagen Passat 1.8 TSI, 463 p.
      3. Honda Accord 2.0, 433 p.

      Auto Bild 27/2008, Saksa
      VW Passat 1,8 TSI Trendline, Audi A4 1,8TFSI Attraction ja Škoda Superb 1,8 TSI Ambition vertailutestissä.
      1. Škoda 504 p.
      2. VW 493 p.
      3. Audi 478 p.

      Auto Bild 22/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 2.0 TDI
      2. Audi A4 2.0 TDI
      3. Citroen C5 HDI 135
      4. Volvo S40 2.4 D
      5. Alfa 159 1.9 JTD
      6.Jaguar X-Type 2.2. D

      Auto Bild 10/2008, Saksa
      1. Škoda Octavia 1.8 TSI Ambiente, 500 p.
      2. Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline, 492 p.
      2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Trendline, 491 p.
      4. Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline, 489 p.
      4. Volkswagen Passat 1.8 TSI Trendline, 489 p.
      5. Audi 2.0 TDI Ambition, 487 p.

      Tuulilasi 6/2008
      1. Škoda Octavia Combi 1.9 TDI Ambiente 306 p.
      2. Ford Focus 1.8 TDCi Trend Wagon 304 p.
      3. VW Golf Variant 1.9 TDI Trendline 300 p.

      Auto Bild (41/2005), Saksa
      1. Škoda Octavia 2.0 TDI 490 p.
      2. VW Jetta 2.0 TDI 475 p.
      3. Volvo S40 2.0 TDI 458 p.
      4. Audi A4 2.0 TDI 448 p.

      Auto Bild (3/2005), Saksa
      1. Škoda Octavia Combi 2,0 TDI 459p.
      2. Audi A4 2,0 TDI Avant 445p.
      3. Volvo V50 2,0 D 431p.

      Auto motor und sport 16/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 1.8 TSI, 489 p.
      2. Volkswagen Passat 1.8 TSI, 463 p.
      3. Honda Accord 2.0, 433 p.

      Auto Zeitung 15/2008, Saksa
      1. Skoda Superb 1.8, 3140 p.
      2. Mercedes-Banz C 180 Kompressor, 3052 p.
      3. Ford Mondeo 2.3, 2921 p.

      Auto motor und sport 24/2008, Saksa
      1. Skoda Fabia 1,4 16V
      2. Ford Fiesta 1.4
      3. Renault Clio 1,2 16V TCE
      4. VW Polo 1.4 16V
      5. Seat Ibiza 1.4 16V

      Auto Bild 41/2008, Saksa
      1. Skoda Fabia 1.4 16V, 443p.
      2. Seat Ibiza 1.4 16V, 428p.
      3. Toyota Yaris 1.3 VVT-i, 426p.
      4. Mazda 2 1.3 MRZ, 425p.
      5.VW Polo 1.4 , 424p.

      Auto Bild 28/2008
      1. Skoda Fabia 1.4 16V, 428 p.
      2. VW Polo 1.4, 422 p.

      Autobild 20/2007, Suomi
      1. Škoda Fabia 1.6 16V
      2. Toyota Yaris 1.3 VVT-i
      3. Mercedes-Benz A150

      Teknikens Värld 13/2007, Ruotsi
      1. Škoda Fabia 1.4
      2. Opel Corsa 1.2
      3. VW Polo 1.4

      Auto Zeitung 8/2007
      1. Škoda Fabia 1.4 TDI DPF
      2. Toyota Yaris 1.4 D-4D
      3. Opel Corsa 1.3 CDTI DPF
      4. Renault Clio 1.5 dCi FAP
      5.VW Polo 1.4 TDI DPF

      What Car, New Reg 2008, Iso-Britannia
      Nelivetoiset vertailussa
      1. Skoda Octavia Combi 2.0 FSI 4X4 Scout
      2. Subaru Forester 2.0 X
      3. Nissan Qashqai 2.0 Acenta 4WD CVT

      Auto Bild 4/2008, Saksa
      1. Škoda Roomster 1.9 TDI
      2. Renault Kangoo 1.5 dCi
      3. Volkswagen Caddy Life 1.9 TDI
      4. Opel Combi 1.7 CDTI

      Auto Bild 1/2009, Saksa
      1. Skoda Fabia 1.6 16V, 325 p.
      2. Honda Jazz 1.4, 312 p.
      3. Mercedes Benz A 150, 285 p.

      Auto motor und sport 24/2008, Saksa
      1. Skoda Fabia 1,4 16V
      2. Ford Fiesta 1.4
      3. Renault Clio 1,2 16V TCE
      4. VW Polo 1.4 16V
      ...
      11. Toyota Yaris 1.3 VVT-i

      Auto Zeitung 17/2009, Saksa
      1. Škoda Yeti 2.0 TDI CR 4x4 Adventure , 3233 pistettä.
      2. VW Tiguan 2.0 TDI 4motion Trend&Fun, 3160 p.
      3. BMW X3 xDRIVE 18d, 3119 p.

      Auto Bild Suomi 17/2009
      1. Škoda Yeti 2.0 TDI CR 140 4x4 Adventure, 364 pistettä.
      2. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion Trend & Fun, 353 pistettä.

      • copypastekko

        housuissasi töpöttää ja spruits....


      • 520 dA 60tkm/v

        syksyllä uusi Superb ja uusi 500-BMW.

        Tilat puhuu Superbin puolesta ja ajo-ominaisuudet luultavasti BMW:n puolesta. Tietyllä tavalla vaikea valinta siksi, että budjetillani irtoaa Superb nelivedolla ja kaikilla herkuilla kun taas BMW:n kanssa on tyytyminen malliston alapään vaihtoehtoon karvalakkivarusteilla.

        Voi siis olla, että kolmen BMW:n ja kahden Volvon jälkeen minusta tulee Skoda-mies. Työajoon kun auto tulee aikuiselle ihmiselle, niin niillä pikkupoikien mielipiteillä itäautoista sun muista ei ole mitään väliä. Ehkä kolmekymmentä vuotta sitten minullekin merkitsi vielä se, mitä muut samanikäiset ajattelevat autoni merkistä.

        t. markkinointipäällikkö etelä-Suomesta

        ps. tuskin Skodan menestys on sattumaa ja VW:n huoli omien tuotteiden keskinäisestä kilpailusta varmasti aitoa myös


      • Myyntimiäs
        520 dA 60tkm/v kirjoitti:

        syksyllä uusi Superb ja uusi 500-BMW.

        Tilat puhuu Superbin puolesta ja ajo-ominaisuudet luultavasti BMW:n puolesta. Tietyllä tavalla vaikea valinta siksi, että budjetillani irtoaa Superb nelivedolla ja kaikilla herkuilla kun taas BMW:n kanssa on tyytyminen malliston alapään vaihtoehtoon karvalakkivarusteilla.

        Voi siis olla, että kolmen BMW:n ja kahden Volvon jälkeen minusta tulee Skoda-mies. Työajoon kun auto tulee aikuiselle ihmiselle, niin niillä pikkupoikien mielipiteillä itäautoista sun muista ei ole mitään väliä. Ehkä kolmekymmentä vuotta sitten minullekin merkitsi vielä se, mitä muut samanikäiset ajattelevat autoni merkistä.

        t. markkinointipäällikkö etelä-Suomesta

        ps. tuskin Skodan menestys on sattumaa ja VW:n huoli omien tuotteiden keskinäisestä kilpailusta varmasti aitoa myös

        tosin valinta tapahtuu passatin ja superbin farkkujen väliltä.

        Mitä mieltä muut: DSG vai ei? Koneeksi tulee 125 kW parilitrainen kiisseli. Nelivetoa en tarvitse.


      • 76987ot798t87

        Volkswagen Tiguan on voittanut Audi A5:n jo kaksi kertaa testissä. TM ja AutoBild. Eli Skoda Yeti, joka päihittää Tiguanin on luonnollisesti Audi A5:ttä parempi myös. Kuten Skoda Audia parempi aina. Karu on lista Audin kannalta.


      • Halipatsuippa!

        lisättävää. Audi on järkevä VAG-vaihtoehto vain silloin kun etsitään jotain erityisen suorituskykyistä mallia (esim. Audi RS4 tai joku vastaava), koska Skodalla ei ole sellaisia malleja (paitsi IRC-ralliauto).

        Normaali-ihmisten autoissa Skodan laatu on parempaa kuin Audin, mutta ikävä kyllä luulen, että Skodaa vaivaa sama ongelma kuin Audia ja VW:tä, eli pakkasessa hajoavat dieselkoneet (kuningaskuluttaja ja 45 min ohjelma).

        Niinpä paras VAG lienee Skoda bensakoneella. Esim. nämä vertailut on paljon puhuvia:

        Auto Zeitung 2/2009
        1. Skoda Superb 3.6 FSI 4x4
        2. Audi A6 2.8 quattro
        3. BMW 525i xDrive

        ja

        Auto Bild 18/2009, Saksa
        1. Škoda Superb 1.8 TSI, 365 p.
        2. VW Passat 1.8 TSI, 358 p.
        3. Audi A4 1.8 TFSI, 356 p.
        4. Seat Exeo 1.8 T, 326 p.

        sekä

        Auto Bild 10/2008, Saksa
        1. Škoda Octavia 1.8 TSI Ambiente, 500 p.
        2. Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline, 492 p.
        2. Ford Mondeo 2.0 TDCi Trendline, 491 p.
        4. Volkswagen Passat 2.0 TDI Trendline, 489 p.
        4. Volkswagen Passat 1.8 TSI Trendline, 489 p.
        5. Audi 2.0 TDI Ambition, 487 p.


      • Ent Volvomies

        3233 pistettä.No se on paljon.


    • tsekinpuolesta

      Saman kohtalon koki Volvo, kun isännäksi tuli Ford. Raudan lujat Volvot vaihtuivat tusinatavaraksi hinnan kuitenkin seuratessa nousevaa kehitystä ja myyntiorganisaation palkatessa maailmankirjallisuuden parhaat paskanpuhujat mainostöihin. Toki volkkarilaisia ottaa päähän, jos kunnianhimoiset tsekit tekevät laatutyötä palauttaakseen mieliin ryssänvaltaa edeltäneen itsenäisen Tsekin teollisen laadun maineen. Hiljattain itsenäistyneellä maalla on itsetuntoa tehdä itse työnsä, eikä niinkuin emovolkkarilla kaiken maailman vieras/halpis/työvoiman laadulla.
      Totta ihmeessä emokonsernissa painetaan paniikkinappulaa, jos lippulaivaksi suunniteltu hyytyy laatuongelmiin ja sivuroolin pelaaja varastaa koko kunnian kovatasoisella työllä.

      • Laakkosen mekaanikko

        voi Kiinan myötä mennä laatu vain ylöspäin, sillä Fordia syvemmälle ei voi päästä. Onneksi Ford ei sentään laittanut mädäntyviä oviaan Volvoihin.

        Skodasta olet oikeassa. Tsekit tekevät tänä päivänä parasta VAG-laatua. Varmasti johtuu osittain niistä syistä mitä mainitsit, mutta myös siitä, että VAG:n moderneimmat Euroopan tehtaan ovat Tsekeissä!


    • sic transit qualitas

      Onko järjettömyys tuhonnut jo koko konsernin? Tässä kilpailutilanteessa, jossa autoteollisuuden luulisi pitävän kiinni menestyksen merkeistä tuo kateuden pimentämä VAG-konserni on enemmän kiinnostunut kilpailussa hävinneiden merkkiensä suojeluun aidossa nationalismin perinteitä kunnioittavassa hengessä kuin testeissä ja laajoissa asiakastutkimuksissa menestyvien tuotteittensa edelleen kehittämiseen!
      Saksalainen ja suomalainenkin johtamisen kannustusjärjestelmä ontuu pahasti, kun kaverit saavat kaiken mahdollisen mammonan jo etukäteen. Silloin voi rauhassa päästää mitä tahansa käsistään tai suustaan huolimatta siitä vaikka pian seuraisi katastrofi tai potkut. Mitä väliä, kun kaikki jo on. Ei tarvita enää mitään - ei asemaa eikä työtä. Pätäkkää riittää monille seuraaville sukupolvillekin!
      Ei voi muuta kuin surkutella Tsekin teollisuuden uutta kyykytystä takaisin ryssänvallan "keskusjohtoon". Mutta se kaiketi on Eurostoliiiton tahto.

    • Renkkunen

      Jos Skodan laatua aletaan huonontamaan, niin VW-konserni kyllä potkaisee omaan nilkkaansa.

      Ihmiset eivät kyllä siirry skodan sijasta ostamaan volkkareita, vaan protestoivat ja kohdistavat mielenkiintonsa sen jälkeen ihan muihin merkkeihin.

      Eli jos jotain tällaista kaavaillaan, niin Skodalle tule takkiin ja Volkkarille tulee takkiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos yhdistät nimikirjaimet

      Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6904
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4431
    3. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3806
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

      Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

      susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3498
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      188
      3445
    7. Odotan että sanot

      Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2949
    8. Nainen vinkkinä sulle!

      Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2654
    9. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

      Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13
      1854
    Aihe