Muutaman vuoden vanha TF5100 PVRt HDMI on toiminut ihan kelvollisesti tähän asti, mitä nyt joskus on pitänyt irroittaa töpseli seinästä kun on ruvennut sekoilemaan... mutta
Tänään laite toimi vielä iltapäivällä normaalisti, mutta nyt illalla kaukosäädin alkoi sekoilemaan. Kun painaa jostain kaukosäätimen nappulasta, ryhtyy boxi toistamaan viimeisintä painallusta lähes loputtomiin, eikä auta vaikka säätimestä ottaa patterit pois... Pattereiden vaihto ei auta, eikä myöskään JAGS EPG:n poisto, siitä huolimatta sama ongelma jatkuu...
Olisiko ideoita?
Topfield 5100 PVRt HDMI - kaukosäädin ongelma
4
2300
Vastaukset
- painiketta?
Joidenkin boksien ohjaukset toimivat vajavaisesti, jos on vahingossa painettu päälle esim. VCR-ohjaus. Topfieldillä tämä mahdollisuus on UHF-painikkeen oikealla puolella olevalla satelliittipeilin näköisellä painikkeella. Oletko kokeillut sen vaikutusta? Katso ohjekirjan kohta "3.2.3 Videonauhuri"
Kapulan toiminnan voi tarkistaa kännykän kameralla: Jos ledi vilkkuu, niin käsky lähtee. Siitähän ei tässä ole kysymys, vaan ohjauksen sekavasta toiminnasta. Valitettavasti nuo vahingossa painetut asetukset jäävät kapulaan muistiin eikä katoa, vaikka paristot irroitetaan hetkeksi. - saattaa häiritä
On omaa kokemusta myös siitä, että jonkin toisen laitteen (minulla Philipsin DVD-soitin) säätimessä oli jäänyt jokin nappula jumiin ja tuo säädin lähetti omaa komentoaan koko ajan. Vaikka toinen laite (Finluxin digiboksi) ei Philipsin komentoja ymmärtänytkään, häiritsivät ne kuitenkin siinä määrin, että Finlux ei tottele omaakaan ohjainta.
Sellaistakin tarinaa on ollut, että energiansäästölamput voisivat häiritä kauko-ohjaimen toimintaa (???)- Samfinn
Nyt on muutama päivä tullut tapeltua tuon ongelman kanssa, firmware päivitetty ja tehdasasetuksetkin palautettu, naapurista lainattu toista kaukosäädintä mutta sama ongelma...
Jonkin verran on kyllä tullut päästyä eteenpäin! Jostain syystä kun digiboxin IR-vastaanottimen peittää, loppuu toisto! Ja kun kaukosäätimen asettaa alle 2 cm päähän tuosta vastaanottimesta, toimii boxi normaalisti!
Ilmeisesti ei auta muu kuin toimittaa boxi huoltoon ja toivoa että kaikki kovalevyllä olevat ohjelmat eivät häviä korjauksen yhteydessä...
- Samfinn
Ongelma tosiaan katosi pari päivää sitten, eikä ole sen jälkeen vaivannut. Hieman olen ihmetellyt miksi, mutta nyt asia selvisi toisen foorumin viestien perusteella:
Muksuilla on ollut leikeissään meidän vanhan VHS-nauhurin kaukosäädin, jossa on vielä patterit tallella, ja eiköhän juuri tuo kyseinen kaukosäädin löytynyt sohvan tyynyjen välistä!!! Nyt tuolla kaukosäätimellä testattuna saan toistettua kyseisen virheen!!! Eli kun videoiden kaukosäätimestä painaa esim. POWER-napin pohjaan, ei Topparin kaukosäädin toimi normaalisti ja painallukset jäävät ns. päälle. Olin aiemmin kasannut kaikki talouden KÄYTÖSSÄ olevat kaukosäätimet ja katsonut digikameran läpi ettei mikään säätimistä lähetä kaiken aikaa signaalia, mutta tuota leikki-käytössä olevaa säädintä en yhtään muistanut!!!
Vielä kerran kiitokset avusta!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272840- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391311