Viime keväänä aijoin jakaa (iso)töyhtöangervon, mutta jo ensimmäinen lapionpolkaisu huokaisi: "Ehei!". Oli puskalla sen verran vankka juurakko, että luovutin.
Sen sijaan otin syksyllä siemeniä talteen, jotka äsken kylvin sisälle rasiaan. Sitten aloin aprikoida mahtaakohan tämä laji vaatia kylmäkäsittelyä?
Onko kukaan kasvattanut kyseistä perennaa siemenestä, ja jos niin millaisella menestyksellä?
Töyhtöangervo
4
1714
Vastaukset 4
- talkkariH
kyllä hyötyy kylmäkäsittelystä , nyt otollinen aika ,
vie ulos , kostuta lumella , 2 - 4 viikkoa ,
kyllä kevät hoitelee loput .
isona töyhtöangervo sietää reilun lannoituksen- kasvattaja
Katsoppa töyhtöangervosi ympäriltä, meillä ainakin on pieniä taimia vaikka kuinka paljon.
- 24
kasvattaja kirjoitti:
Katsoppa töyhtöangervosi ympäriltä, meillä ainakin on pieniä taimia vaikka kuinka paljon.
Akkapuolinen angervo sinulla sitten. Ukkopuolinen ei tee taimia eli siemennä. Niitä on kahta sorttia. jos olen oikein käsittänyt, se ukkopuolisen kukinto on kauniimpi.
- kasvattaja
24 kirjoitti:
Akkapuolinen angervo sinulla sitten. Ukkopuolinen ei tee taimia eli siemennä. Niitä on kahta sorttia. jos olen oikein käsittänyt, se ukkopuolisen kukinto on kauniimpi.
Kyllä akalla on ollut mahtavat kukinnot, jos ukolla on vielä isommat töyhdöt, olen kyllä ihmeissäni ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsamanin muru kissa kuollut
Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars1622559- 801097
Kysymys
Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois2361007- 121976
Tapailtaisko nainen
Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä75829- 82684
Kissan kuolema
https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun100599Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan
Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa50566- 38542
- 36508