Reservin ylennykset löytyy tämän linkin takaa:
http://www.mil.fi/reservilainen/asevelvollisuus/reservin_ylennykset.dsp
Eikun kertaamaan! :)
Reservin ylennykset
5
1158
Vastaukset
- carlekin
jos rikon haaveunesi, mutta asia ei ole todellakaan ihan noin yksiselitteinen. SA-sijoitus vaikuttaa melko paljon asiaan ja se, että minkäläisiä KH-vuorokausia sinulle kertyy: Ns. kovia vai esim. jotain mpky:n kursseja.
- Korvenkontio
ne "kovat" harjoitukset ollaanko siellä esim. sotatoimi alueella ja on vaara, että lähistöllä on merkitsemättömiä miinakenttiä tai sitten osapuoli vaan huvikseen ampuu kovilla kohti, vai onko se vaan sitä perinteistä paukkupatruunoilla räiskimistä.
- carlekin
Korvenkontio kirjoitti:
ne "kovat" harjoitukset ollaanko siellä esim. sotatoimi alueella ja on vaara, että lähistöllä on merkitsemättömiä miinakenttiä tai sitten osapuoli vaan huvikseen ampuu kovilla kohti, vai onko se vaan sitä perinteistä paukkupatruunoilla räiskimistä.
Tietääkseni ainakaan Suomessa ei käytetä kovia sotaharjoituksissa :D Saati tallustella missään vanhoilla miinakentillä. "Kovalla" harjoituksella tarkoitin siis varsinaisia, pakollisia kertausharjoituksia.Joihin sinut kutsutaan harjoittelemaan SA-tehtävääsi, ja usein koko SA- joukko on paikalla, tai esim. vain johtajat tai tietty joukkue/jaos.
- Helppohomma
Eli kh vuorokaudet tarkoittavat että ne perustuvat lähinnä teltassa makoiluun ja siitä ylennykset....
- Aapo2
Mikä reservin ylennyksissä kiinnostaa? Jos et ole ressuaktiivi, niin kukaan ei kysele sotilasarvoa ja nappuloita ei voi missään pitää. Lisäksi ylennykset riippuvat kertausharjoituksiin osallistumisesta, joka useimmilla on täysin sattuman kauppaa.
Varusmiesaikaisella sotilasarvolla on jotain merkitystä, ei muulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1038192- 1105743
- 555171
- 2875168
- 773813
- 583021
- 662737
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222548Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292522- 452481