akvaarion kypsytys

elisabet79

Kun luin ohjeita tuosta kypsytyksestä, siinä neuvottiin laittamaan kourallinen kukkamultaa sukkahousuihin ja akvaan, niin mietin nyt, kun minulla ei ole kukkasia joista voisin mullan kahmaista, niin käykö uusi kaupasta ostettu multa siihen?

5

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdsdsdsd

Käy se.

• fish KING

EIPÄS KÄY .. tuoreessa mullassa ei ole MITÄÄN ravinteita, tuota kukka multaa ei tarvita jos kypsytys tehdään apteekista saatavalla hirven sarvisuolalla, esimerkiksi.

Multa antaa biologiselle toiminalle vain rajumman startin, nyt pääsiäisen aikaan voit rojauttaa vanhat raeruoho mullat pääsiäisen jälkeen... :) jos haluat, mutta ilman multaakin akva kyllä kypsyy.

Kunhan et hanki sinne kasveja etkä kaloja ennen kuin olet mitannut nitriitti NO2 pitoisuuden äkillisen nousun ja putoamisen nolla tasolle sekä vaihtanut nitraatti NO3 pitoisen veden runsailla veden vaihdoilla niin että nitraattia ei vedessä ole 20mg/l enempää.

• elisabet79
        fish KING kirjoitti:

EIPÄS KÄY .. tuoreessa mullassa ei ole MITÄÄN ravinteita, tuota kukka multaa ei tarvita jos kypsytys tehdään apteekista saatavalla hirven sarvisuolalla, esimerkiksi.

Multa antaa biologiselle toiminalle vain rajumman startin, nyt pääsiäisen aikaan voit rojauttaa vanhat raeruoho mullat pääsiäisen jälkeen... :) jos haluat, mutta ilman multaakin akva kyllä kypsyy.

Kunhan et hanki sinne kasveja etkä kaloja ennen kuin olet mitannut nitriitti NO2 pitoisuuden äkillisen nousun ja putoamisen nolla tasolle sekä vaihtanut nitraatti NO3 pitoisen veden runsailla veden vaihdoilla niin että nitraattia ei vedessä ole 20mg/l enempää.

..arvelinkin, täytyy sitten hommata sitä, jos en keltään tutulta saa multaa...

• asdfghjklälkjh
        elisabet79 kirjoitti:

..arvelinkin, täytyy sitten hommata sitä, jos en keltään tutulta saa multaa...

"Tuoreessa mullassa ei ole MITÄÄN ravinteita". Määku luulin, että kukille vaihdetaan multaa juuri siksi että uudessa mullassa on ravinteita?

• fish KING
        asdfghjklälkjh kirjoitti:

"Tuoreessa mullassa ei ole MITÄÄN ravinteita". Määku luulin, että kukille vaihdetaan multaa juuri siksi että uudessa mullassa on ravinteita?

Juu Ei ;)

Kukille vaindetaan multaa koska ravinteet häviävät mullasta ajan mittaan... vaikka kuinka sitä ravitsisi, kukka ottaa kaiken ravinteen mullasta ja vanhentunut multa tulee uusia. GUUGLATTUA TIETOA :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4592
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1837
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      124
      1540
    4. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1016
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      981
    6. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      103
      930
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      913
    8. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      842
    9. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      45
      807
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4