ELÄMÄ ON.......

Vaikka sydämeni itkee verta
vaikka kyyneleeni ovat loppuneet,
silti silmäni nauravat rakkauden kukkasille
tuoden lohtua omalle peilikuvalleni.

Vaikka sanani ovat kuivuneet huulilleni
tukahdutettujen tunteiden alle,
silti korvani kuulevat pienenkin kuiskauksen
joihin sekoittuu rakkauden kaipuu.

Vaikka olenkin kuin syksy joka tiputtaa
puiden lehdet, olen myös samalla kevät,
syvällä sisälläni aurinkoisella rannalla
jota rakkauden lämpöinen unelma hiljaa keinuttaa.

Elämä on siis elämisen arvoista silloinkin
kun tunteiden myrskyt lyövät haavoille,
kun kyyneleet vuotavat rakkauden raunioille
kun tuntuu että ei jaksa enempää?

Elämä on ainutlaatuinen lahja
siksi se kannattaa elää,
loppuun asti.

10

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä pitää kokea.
      Vaikka väliin yltyy myrskyksikin.
      Sinä runollasi sen kerrot kauniimmin.
      Kiitos kaunis ihanasta lukuhetkestä taas.

      • Tätähän se elämä on
        aaltoja sekä aallon pohjia,
        jotka saa sen suolasen veden
        joskus poskille.

        Silti se kaikki on rikkaus. J.


    • Matkalainen ?

      Lahja niin sanotaan!

      Ja fraasiksi
      tuo sana tullut on.

      Mut joskus
      lahjan antaja
      myös pilailee..
      Ja antaessaan lahjan
      hymyilee..

      Myös elämä
      on joskus kuin
      pilaa vain..

      On "vääränlainen
      vääränvärinen
      ja kokoinen ".

      Mä mitä
      lahjalla tällä
      teen ?

      Se tarkoitukseeni ei sovi
      ollenkaan ?

      En tällaista mä
      tarvi ollenkaan.

      Mut vaihtaa
      voinko
      lahjaan parempaan mi sopis
      aikaan tähän
      paremmin.

      Siis kysyn vain
      mä vaihtaa voinko sen ?

      • koska maapallon väkiluku
        jatkuvasti lisääntyy?

        Kiitos Sinulle monipuolisesta
        palautteestasi.

        Valoa päiviisi.


    • punaposkiN

      synnymme kuolemme
      väliin jäävä aika
      on eloamme
      on meille annettu aivot
      voimme valintoja tehdä

      kuitenkin ikävyyksiä
      surua
      riemua
      rakkautta
      siitä se
      elämä koostuu

      kiitos J. olet oivallisen
      runon koonnut

      • Elämä koostuu niin monesta
        pienestä osasesta jotka kaikki
        on käytävä läpi, niistä ei voi
        lipsua kukaan.

        Elämä antaa ja ottaa
        meiltä jokaiselta,
        kysymättä lupaa?

        Kiitos Sinulle punaposki. J.


    • kaikkine kipuineen, kyynelineen ja iloineen - rakkauksineenkin.
      Siltikin, vaikka ne jättävät meihin arpia,
      suolaisia juovia kasvoillemme.

      Ja Sinä,
      Sinä et ole missään tapauksessa kuin syksy.
      Paremminkin olet pulppuava, valoisa kevät !

      Kiitos koskettavan kauniista runostasi ja voimia
      päiviisi J. - kuljen rinnallasi.

      • raapaisut meissä aina näkyy,
        tavalla tai toisella.
        Harvoin elämä on mennyt
        jälkiä jättämättä.

        Arska paistaa ehkä se antaa
        myös sitä sisäistä voimaa,
        elämän pitkospuilla jaksamiseen.

        Valoisaa kevätaikaa Sinulle. J.


      • Aidac
        halausm kirjoitti:

        raapaisut meissä aina näkyy,
        tavalla tai toisella.
        Harvoin elämä on mennyt
        jälkiä jättämättä.

        Arska paistaa ehkä se antaa
        myös sitä sisäistä voimaa,
        elämän pitkospuilla jaksamiseen.

        Valoisaa kevätaikaa Sinulle. J.

        ...ottaa mielipiteellä kiinni tuosta syvällisestä ja tunteikkaasta runosta.

        Joskus tulee ajatelleeksi,
        kuinka paljon tuskaa ja kyyneleitä aiheuttaakaan tuo
        kaikenkattava voima: Rakkaus.

        Tulee ajatelleeksi, onka se kaikkien niiden kyynelten arvoinen.
        Kyllä: Kyllä se ilmeisesti näin vain menee.

        Ainakin runoihin aiheita siitä löytyy loputtomasti ja
        niin tämäkin runo on erinomaisena esimerkkinä, kuinka herkin ja silti voimakkain vedoin voi aiheesta maalata mielikuvia. Kiitos siitä halausm.

        Ja elämä on...rakkauden aikaaa.

        ja...

        Aika on rakastaa,
        kaivata, luopua.
        Aika myös
        elämän viineistä juopua.


      • halausm
        Aidac kirjoitti:

        ...ottaa mielipiteellä kiinni tuosta syvällisestä ja tunteikkaasta runosta.

        Joskus tulee ajatelleeksi,
        kuinka paljon tuskaa ja kyyneleitä aiheuttaakaan tuo
        kaikenkattava voima: Rakkaus.

        Tulee ajatelleeksi, onka se kaikkien niiden kyynelten arvoinen.
        Kyllä: Kyllä se ilmeisesti näin vain menee.

        Ainakin runoihin aiheita siitä löytyy loputtomasti ja
        niin tämäkin runo on erinomaisena esimerkkinä, kuinka herkin ja silti voimakkain vedoin voi aiheesta maalata mielikuvia. Kiitos siitä halausm.

        Ja elämä on...rakkauden aikaaa.

        ja...

        Aika on rakastaa,
        kaivata, luopua.
        Aika myös
        elämän viineistä juopua.

        Sait mieleni kovin iloiseksi.

        Kyllähän rakkaudesta aiheita löytyy
        niin runoihin kuin lauluihinkin.
        Joskus se satuttaa silti sitä kaipaa
        harva voi olla ilman rakkautta.

        Kaikki kestää tietysti aikansa
        menetetty rakkaus jättää syvät haavat
        jotka arpeutuvat kovin hitaasti.

        Valoisia kevätpäiviä Sinulle. J.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1576
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      186
      425
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe