Onko minulla MS-tauti?

Brisingr890

Hei!

Olen nuori poika 16v. Olen ollut jonkin aikaa väsynyt, tosin se voi johtua huonosta unirytmistä. Se on heitellyt paljon viime aikoina. Sen ajattelin laittaa kuntoon. Luin että yksi oireista olisi uupumus, ja koen jatkuvaa uupumusta. Kuitenkin se on melko vähäistä joten jaksan jokapäivän askareet yms käydä iltaisin urheilemassa.

Ainut mikä on niin yöllä saattaa puutua/pistellä toinen tai molemmat käsistä ranteista alas asti (hieron vaikka patjaa vasten niin loppuu pian, joskus voi kestää vähän kauemmin). Luin että tätä on ollut monella muullakin, ja ei ole vaarallista. Liikunta onnistuu melkeempä yhtähyvin kuin ennen, ei mitään hämminkiä siinä puolessa. Lihasvoima ei ole tietääkseni heikentynyt, nousee pikku hiljaa. Riippuu ihan käynkö salilla tms.

Myös minulta löytyy visual snow (kuin sataisi lunta kokoajan tai virittämätön tv tms.) Nämä oireet ovat olleet jo jonkin aikaa, varmaan parivuotta. En ole kiinittänyt niihin paljoa huomioita, myös tinnitystä on. En tiedä johtuuko siitä kun kuuntelen musiikkia joskus lujalla ja harrastan mehtästystä.

Nyt jonkin aikaa ollut pelko että sairastaisin MS-tautia. Varsinkin tuli "epätodellinen" olo tuossa kuukausi sitten kun olin kaverilla pelaamassa tietokoneella läpi yön ja päivän. En juuri nukkunut ollenkaan (3h vuorokaudessa). Sen jälkeen ankara väsymys ja tuo tila tuli päälle. Sitten meni viikko ja olin koko viikon todella väsynys ja epätodellinen olo hellitti. Kuitenkin se hellitti ja nyt sitä ei huomaakkaan mutta kuitenkin on vähäsen. Ei haittaa juuri ollenkaan.

Hartioita ja lihaksia löytyy ja kuitenkin niska/hartia kipuja on joskus. Luin myös että johtuvat kireistä lihaksista tms. http://www.pakkotoisto.com/showthread.php?6360-Kenell%E4-puutuu-sormet-k%E4det&highlight=k%E4den puutuminen&pp=20

Nyt ollaan siinä vaiheella että onko tautia vai ei. Ajattelin kysästä täältä foorumilta löytyykö samoja oireita ja onko mitään tautia ollut. Syön jokapäivä noin 3-5 kertaa päivässä isohkoja annoksia, harrastan liikuntaa viikossa joku 4-6h ja nukun sen 7-9h yössä. Epäilty on jo kuukausi kyseistä tautia. Olen antanut ymmärtää ettei ensinnäkään liity MS-tautiin. Voisiko olla luulo tautia? Oireet alkoivat vasta sen jälkeen kun luin kyseisestä taudista. Ei koskaan aikasemmin tullut huomattua oireita. Päänsärkyä joskus on tai ei ole. Vaihtelee, aika harvoin loppujen lopuksi. Tulee istuttua koneella päivässä se 1-5h riippuu ihan onko tekemistä miten lailla. Hirvittää myös että enhän koskaan sokeudun taikka halvaannu. Minua kun kiinnostaa moottoripyörät ja autot (tällähetkellä on kevari). :(

Etukäteen kiitosta kuka jaksaa vastailla!

-Voi olla hyvin sekavaa tekstiä koska en tiedä miten kirjoittelisi. Toivottavasti ymmärrätte pointin.

4

778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mäsää..

      voi diagnosoida kellekään mitään sairautta netitse, ei edes lääkäri. Käy lääkärissä. Ja mitä tulee sokeutumiseen ja halvaantumiseen, niin moinen voi tapahtua esim. onnettomuuden seurauksena. En oikein ym. asian yhteyttä palstan aiheen kanssa..
      Pointti tuli ymmärretyksi ja kehoitankin kääntymään lääkärin puoleen.

      • Brisingr890

        Joo. Voisin tässä lähiaikoina käydä terkkarilla kun vaan se on paikalla sillonku minulla on aikaa. Laitan muutaman asian järjestykseen ja katson auttaako. Jos auttaa niin en ole käymässä vasta sittenkun alkaa pahentua...


      • Brisingr890
        Brisingr890 kirjoitti:

        Joo. Voisin tässä lähiaikoina käydä terkkarilla kun vaan se on paikalla sillonku minulla on aikaa. Laitan muutaman asian järjestykseen ja katson auttaako. Jos auttaa niin en ole käymässä vasta sittenkun alkaa pahentua...

        Sen verran vielä että voisiko johtua kofeiinista? Tullut juotua pitkään monta 1,5L kokis pulloa viikossa. Yhteen aikaan meni joku 5-7 pulloa viikossa. Lopetin sen juonnin koska se on todella myrkkyä. Myös kahvia on tullu juotua ja teetä.

        Nyt aluksi ainakin laitan ihtelle unirytmin sekä lopetan kofeiinin käytön. Sen jälkeen jossei oireet lopu niin saatan harkita lääkärissä käyntiä. Tai jos oireet pahenevat. Tällähetkellä ei ole mitään vakavaa ongelmaa joka haittaisi elämää.


      • Kaffekissa
        Brisingr890 kirjoitti:

        Sen verran vielä että voisiko johtua kofeiinista? Tullut juotua pitkään monta 1,5L kokis pulloa viikossa. Yhteen aikaan meni joku 5-7 pulloa viikossa. Lopetin sen juonnin koska se on todella myrkkyä. Myös kahvia on tullu juotua ja teetä.

        Nyt aluksi ainakin laitan ihtelle unirytmin sekä lopetan kofeiinin käytön. Sen jälkeen jossei oireet lopu niin saatan harkita lääkärissä käyntiä. Tai jos oireet pahenevat. Tällähetkellä ei ole mitään vakavaa ongelmaa joka haittaisi elämää.

        Mistä näitä ms-tautiarvailijoita tulee?

        Ms-taudilla ja liialla cokis-kahvi-tee-määrällä/itse aiheutetulla päin peetä olevalla unirytmillä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Diagnoosit tekee lääkäri/erikoislääkäri.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1939
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1867
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1855
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1360
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe