On sangen yleinen- ja myös kummallinen ilmiö että kun ajat ohituskaistalla niin toisinaan jonkun on pakko ajaa juuri eteesi ohittamaan vaikka takanasi ei olisi enää autoja että minun jälkeeni voi mennä ohittamaan ja ostaa siinä vaikka tonttikin samalla.
Kesärajoituksilla katson navigaattorista nopeutta 120km/h suurinpiirtein ja sitten joku ajaa eteen ohittamaan jotain 105-110km/h vauhdilla. Veikkaanko väärin että aika moni muukin tässä tilanteessa ajaa aika liki sen eteen ajavan takakonttia?
Heittääkö nämä ohituskaistalle ihan arpomalla eikä katso ollenkaan tuleeko ohituskaistaa pitkin joku?
Eilenkin oli joku ihna ihme arpoja maastoautollaan Turunväylällä, lähti ohittamaan mutta valui kuin purkkatukassa ohituskaistaa pitkin niin hitaasti että jätti koko ohtuksen sitten tekemättä kun lähestyin takaa. Mitä pelleilyä moinen oikein on, järkeä edes ohittaa jos ei sitten ohitakkaan :o
Moottoritiellä eteen ajavat
16
575
Vastaukset
- 2 milj. täynnä
ajan säännölisesti näitä moottoriteitä,on just tota ajattelemattomuutta,kaikki muu mielessä kuin ajo-suorite,haaveillaan vaan mitä tehdään paikanpäällä ( mökillä,kaupoilla,tms.) itse ajoon ei keskitytä vaan tehdään ennalta arvaamattomia liikkeitä,ei ole hajuakaan mitä tapahtuu edessä,takana,sivulla.
hyvänä esimerkkinä,ajan lähes autiolla motarilla ,sit lähestyy auto joka ohittaa minut metrin päästä takapuskurista ja suorittaa ohituksen 20-40 cm.jopa minun ajokaistallani ajaen kylki kyljessä.mutta on ne kummasti säpsähtänny kun vähän muutan autoni linjaa,toivottavasti tajuuvat että oli tarkoituksellista eikä johtunut SIVUTUULESTA.
- - retroesa
Tarvontie on hyvä esimerkki landelta kaupunkiin muuttaneista maalaisista jotka eivät ole tottuneet että liikenteessä on muitakin. Eikä totu. Eihän ne hölmöt tajua edes antaa tilaa hälytysajoneuvoille ennen kuin ne on liimattu puskuriin ja vauhti tapettu.
- Sinä/minä SINÄ !
ota tiedä ? Esim: Ajan oikealla kaistalla 105 km/h, vakionopeussäädin päällä....eteeni tulee Punto joka ajaa 95 km/h.....en minä jää sen punton perään roikkumaan ja hiljentelemään, räppään vilkun ja tulen ohituskaistalle jos tilaa on.....välillä sielläkin on joku melko lähellä tulossa 130km/h mutta se on sen ongelma jos joutuu hiljentämään.....joko sinä/minä, eikö? Kaikkihan johtuu siitä Puntosta.....tässä tapauksessa sinä joudut hiljentämään, et sinä sitä ohituskaistaa omista.....näin se menee.
- tampiolle
Se on aivan sama kuinka kovaa se toinen auto tulee mutta se joka vaihtaa kaistaa on väistämisvelvollinen! Ystäväni reputti inssin käännyttyään kolmion takaa tielle jota ajoi auto suurta ylinopeutta joutuen hidastamaan vaikka nopeutta oli sallittu maksimi: Suoraa tietä ajavalla on aina etuajo-oikeus eteen koukkaaviin nähden ja jos takaa suoraan tuleva joutuu jarruttamaan on eteen tulijassa vika! Etuajo-oikeus ei katso nopeusrajoituksia eikä toisen nopeus poista IKINÄ väistämisvelvollisuutta!
- En hikoa enää...
tampiolle kirjoitti:
Se on aivan sama kuinka kovaa se toinen auto tulee mutta se joka vaihtaa kaistaa on väistämisvelvollinen! Ystäväni reputti inssin käännyttyään kolmion takaa tielle jota ajoi auto suurta ylinopeutta joutuen hidastamaan vaikka nopeutta oli sallittu maksimi: Suoraa tietä ajavalla on aina etuajo-oikeus eteen koukkaaviin nähden ja jos takaa suoraan tuleva joutuu jarruttamaan on eteen tulijassa vika! Etuajo-oikeus ei katso nopeusrajoituksia eikä toisen nopeus poista IKINÄ väistämisvelvollisuutta!
Älä löpise säännöistä, minulla on iso auto ja en viitsi jarrutella.......tee sinä se.
- OhittelenOikein
aivan oikein! ohituskaistaa saa käyttää myös nopeusrajoitusten mukaan ajavat. ei siihen ole mitään yksinoikeutta kaahareilla ja rajoitusten rikkojille.
- että silleen
Myönnän olevani kehätien ulkopuolelta, mutta olen joutunut muutaman kerran käymään siellä hienossa pääkaupungissa. Iltapäivän ruuhka-aikaan 4-tietä pohjoiseen ajaessa en voi ymmärtää sitä, että miksi oikealla kaistalla ajaa muutama rekka ja kaikki muut vasemmalla ohituskaistalla, kilometri toisensa jälkeen?
Ohituskaistalla ajavan pitää väistää takaa tulevaa, nopeammin ajavaa. Siis kaikki vasemmalla ajavat, jotka näkevät taustapeilistään toisen auton, ovat velvollisia siirtymään oikealle ja antamaa ohittajalle esteetön kulku.
Jonon pitäisi mennä oikealla ja aina yhdistelmän/hitaan ajoneuvon kohdalla jonon tulisi koukata vasemman kaistan kautta ja palata takaisin oikealle. Näin liikenne olisi sujuvampaa eivätkä ne 90 km/h ajavat puntot olisi hidasteena muille, niinkuin nyt ovat siellä vasemmalla kaistalla.- fghjiko
Lahdentiellä on perjantaisin ruuhkaa vasemmalla kaistalla mutta oikea kaista on samanaikaisesti lähes tyhjä. Tuli hieman huono omatunto kun ohitin oikealta noin 20 autoa jotka "jonottivat" vasemmalla kaistalla.
- että silleen
fghjiko kirjoitti:
Lahdentiellä on perjantaisin ruuhkaa vasemmalla kaistalla mutta oikea kaista on samanaikaisesti lähes tyhjä. Tuli hieman huono omatunto kun ohitin oikealta noin 20 autoa jotka "jonottivat" vasemmalla kaistalla.
sinä jo melkein ymmärsit kysymyksen. Olisit vielä ymmärtänyt vastata siihen.
- Jorman kaista, oma
että silleen kirjoitti:
sinä jo melkein ymmärsit kysymyksen. Olisit vielä ymmärtänyt vastata siihen.
on hyvä jarrutella välillä, siksi ne puntot siellä ovat. Puntoa ajavat usein kauniit naiset mutta poikabemut ei näytä olevan kiinnostuneita näistä.
- stadissa
oo sinä landepaukku hiljaa kun et tiedä mitään pääkaupunkiseudun ja pääkaupungin liikennekulttuurista..mee heinähattuines sinne laitumelle :D
- -rajoitukset
Teillä on vielä ne talvinopeusrajoitukset.
Toki siellä turkkuusen motarin muuttuvissa merkeissä voi hyvällä kelillä olla 120km/h, tänään sielläkin oli 100km/h...
Mutta monihan siellä "nukkuu" rajoitusten kanssa, syksyllä ajetaan vanhasta muistista yli ja keväällä ali, kun rajoitukset ovat vaihtuneet.
Toki nyt valoisuuden myötä on taas niitä ryntäilijöitä, jolla on mahdoton kiire tulla perään ohituskaistalla (kauempaa) ja kun vaihdat oikealle kaistalle, niin kiire loppui siihen ajavat sitten rinnalla pitkään tai takapuskuriin roikkumaan. Kotiin tullessa yksi tälläinen pääsi sitten 35 km päässä lopulta ohi, vaikka perään oli kauhia kiire tulla. Lieneekö niitä puusilmäisiä? - et sinä omista
"Kesärajoituksilla katson navigaattorista nopeutta 120km/h suurinpiirtein ja sitten joku ajaa eteen ohittamaan jotain 105-110km/h vauhdilla. Veikkaanko väärin että aika moni muukin tässä tilanteessa ajaa aika liki sen eteen ajavan takakonttia?"
tietä vaikka niin kuvitteletkin. Siellä on muitakin liikkujia ja joudut elämään sen tosiasian kanssa.
Mutta niin, teen saman sinulle kun ajan kesällä motarilla 130km/h todellista nopeutta, joka on se suurin sallittu nopeus. Hiillostan puskurissa niin kauan että saat ohituksesi tehtyä 120km/h nopeudella. Toisinaan joutuu ohittamaan oikeaa kaistaa kun 120km/h auto on jumittanut vasemmalle kaistalle.- qazxswdfg
kaltaisesi roikkui puskurissa valoja välkytellen ohittaessani bussia. Vilkuttelu loppui ehkä viiden kilometrin ajon jälkee, joka matka mentiin bussin kanssa rinnakkain samaa vautia.
- ---.------.
RYHMÄ ON TUO VASEMMAN KAISTAN SUHARIT JOTKA AJAA AINA JA KOKOAJAN VASENTA KAISTAA OLIPA SITTEN MOOTTORITIE, MOOTTOERILIIKENNETIE TAI KAUPUNKIEN VALTAVÄYLÄ JA VIELÄ REILUSTTI ALLE SALLITUN.
- Kansalaisvalvoja
Siinä on kyse siitä, että sinun ylinopeutta ajamistasi halutaan rajoittaa muiden tiellä liikkujien toimesta :) Mikä on ihan terve ja hyvä ilmiö. Kaaharit kuriin,sano
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491476Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761325Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86983- 86916
- 13900
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186858Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20821- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi74742Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17730