Niin se sitten tääkin aamu alko kireessä pakkasessa, täälä -22 astetta, mut ny on jo siedettävämmät lukemat. Vain -6 pakkasastetta, ja aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Jos tän parempaa ulkoilusäätä hakee, niin varmaan saa odottaa tosi pitkään.
Tossa yks henkilö koiransa kanssa, tietty nainen ja koiranaan hädintuskin henkee saava rottakoira, alko kaupassa valittaan, ettei sinne sisätiloihin voisi rakentaa koiraparkkia. Se oli ehdottomasti sitä mieltä, et jos pakkasta on yli 10 astetta, koiran on pakko päästä sisätiloihin odottamaan emäntänsä kauppareissua. Kukaan tervejärkinen ihminen kun ei voi jättää koiraansa odottamaan ulos kylmään sitä aikaa, kun omistaja tekee ostoksiaan marketissa.
Sinänsä hyvä bointti, mut miks sellasten tirsanaamojen kans on yleensäkään lähdettävä kauppareisulle? Eiks olis paljon turvallisempaaki, et koira viedään erikseen lenkille kun että se jätetään yksistään remminsä varaan pyörätelineeseen?
Mä en sellasta varastais mut ohan niitä hulluja tää maailma täynnä. Jos joku noita muodottomiks jalostettuja olioita haluaa kasvataa ja eteenpäin kaupata niin eiks se sillon käy rahasta varkaillekki?
Siis neuvona vaan, hyvät ihmiset. Älkää hitto vieköön jättäkö koirianne parkkiin markettien ovensuuhun!
Hellou kaikki!
22
173
Vastaukset
- Hannu & Terttu
Mitä sinun sakusi tykkää näistä pakkasista?
- kolistuksen valistaj
Mites kauan kesti keksii noi kuus sanaa vaikka niitä yhessä pähkäilittekin vai oliks se sun muija taas kerran älykkäämpi kun sä ja viä osas kirjottaakkin noi järkevät ajatukset historiaan?
Tuntuu muuten tosi oudolta, et kaks ihmistä tarvitaan yhteen mitättömään kommenttiin.
- kiirap
Noin kauhean kylmä on?
- virtuaalivalistaja
No ei ainakaan siellä sisällä, missä sä aikaas vietät!
vaan ei tollaisia asteita sentään.
Itse en milloinkaan ottaisi koiraa mukaan kauppareissuille ellei olisi toista ihmistä mukana joka jäisi koiran/koirien kanssa odottamaan kaupan ulkopuolelle.
Mun tekee täälläkin pahaa kun ihmiset ottavat koiransa mukaan kauppareissulle ja jättävät ne kaupan eteen sidottuina kiinni odottamaan omistajaa. Kaikenlaisia hörhöjä kun liikuskelee kauppojen ympärillä ja ikinä ei voi taata etteikö koiralle tapahtuisi jotakin.
Lunta satelee edelleen hiljalleen lisää, kuten eilen.- byähhähhäääää
Sanomattaki selvää ettet veis koiraa kaupalle, kun et niit muuallekkaa vie, et etes lenkille, etkä ulos tarpeillee.
byähhähhäääää kirjoitti:
Sanomattaki selvää ettet veis koiraa kaupalle, kun et niit muuallekkaa vie, et etes lenkille, etkä ulos tarpeillee.
Miksi?? Olet kova kollaamaan eli sulla taitaa olla tunteet aina melko pinnassa. Johtuiskohan hormoonitoiminnan heittelyistä.
- byähhhähhhääää
umalehtinen kirjoitti:
Miksi?? Olet kova kollaamaan eli sulla taitaa olla tunteet aina melko pinnassa. Johtuiskohan hormoonitoiminnan heittelyistä.
''' Silloin päästin Unelman irti ja Umppuhan hyökkäsi tytön luo sekä hampaattomalla suullaan puraista napsaisi. Likka kiljui täyttä huutoa '''
- 4+23
umalehtinen kirjoitti:
asuinalueesi lapset tänään saaneet kulkea rauhassa, vai oletko ollut heidän kimpussaan koirinesi?
byähhhähhhääää kirjoitti:
''' Silloin päästin Unelman irti ja Umppuhan hyökkäsi tytön luo sekä hampaattomalla suullaan puraista napsaisi. Likka kiljui täyttä huutoa '''
Tiedätkö että nykyään autetaan paljon tossa kirjoittamisessa. Kysäseppä vaikka työkkäristä jospa pääsisit kursseille. Silloin sun ei tarvitsisi kaivella toisten tekstejä vuosien takaa, vaan pystyisit ihan itse kirjoittelemaan. Ei se ole vaikeeta. Muutama sana ja sulla on jo lause koossa.
- Voi Sinua
Miksi usutit koirasi lapsen kimppuun?
- Voi Sinua
umalehtinen kirjoitti:
Tiedätkö että nykyään autetaan paljon tossa kirjoittamisessa. Kysäseppä vaikka työkkäristä jospa pääsisit kursseille. Silloin sun ei tarvitsisi kaivella toisten tekstejä vuosien takaa, vaan pystyisit ihan itse kirjoittelemaan. Ei se ole vaikeeta. Muutama sana ja sulla on jo lause koossa.
Eivät näköjään voineet sinua auttaa oppimaan oikeinkirjoitusta.
4+23 kirjoitti:
asuinalueesi lapset tänään saaneet kulkea rauhassa, vai oletko ollut heidän kimpussaan koirinesi?
Tuskimpa Unelma sateenkaarisillalta tulee kummittelemaan, vai luuletko niin. Olisi se aika erikoista.
Laitappa kysely tänne tosta asiasta. isännöitsijän toimisto voi välittää kyselysi joka kotiin, ja on täällä ilmoitustaulujakin, joihin voit kyselysi linkittää. Laita kyselyysi mukaan joko palautuskuori maksettuine postimaksuineen tai sähköpostiosoite, niin saat vastauksia. Jotkut ihmiset osallistuvat mielellään kyselyihin.
Ps Jussi tänään kyllä pusutteli pikkutyttöjä jotka joka päivä sitä tulevat tervehtimään.- raimo.kivi
Ovat ihmiset joskus kovin ajattelemattomia, kaupankin edessä minä olen täälläkin koiria nähnyt.
Minä en uskalla jättää meidän likkaa kaupan eteen koska joku voi varastaa vielä, kun on vielä nuori koira kysessä.
Herää kysymys täytyykö niitä koiria ottaa matkaa joka limpun ostoon? Voi Sinua kirjoitti:
Eivät näköjään voineet sinua auttaa oppimaan oikeinkirjoitusta.
Sillä ei liene paljoakaan merkitysta. Osaan kuitenkin kirjoittaa ihan itse sanan sanan perään, joutumatta käyttämään kommentointiini toisten kirjoittamia lauseita, jotka omituista kyllä tuntuvat kelpaavan muutamalle, jotka eivät pysty kommentoimaan lainkaan itse sanallisesti kirjoittamalla. Tuntuu kieltämättä hieman hölmöltä keskustella keskustelupalstalla jossa ajatukset ja mielipiteet ilmaistaan kopioimalla toisten kirjoittajien kirjoittamilla viesteillä. Tää nyt taas on oma mielipiteeni. Tekee pahaa, kun ajattelee että miten he pärjäävät nykymaailmassa, joka on melkoisen kova ja vaatimustaso on korkea.
- ''lol''
umalehtinen kirjoitti:
En enää ollut rekattuna. Mutta joka kirjoituksiani on lukenut tuntee kyllä tyylini.
TULIKO ASIA SELVÄKSI NYT. *LOL* - virtuaalivalistaja
Älä otakkaan.
Vaikka koira ois kun ruma tahansa mut ku se on rotukoira, niin viedäänhä ne kaupan edestä l'ähen tulkoon aina, jos sillä ei oo vartiaa.
Mä vaan ihmettelen sitä, kuin helvetin hulluja koiranomistajat oikeestaan on ku ei asiaa mitenkään voi tajuta.
Sit porataan lehdissä ja koirapalstoilla, et taas on tosi ystävä viety.
kuka saatana sen tosi ystävän jättää naruun vilkkaisen ostospaikkojen eteen kaiken kansan varastettaviks? - 6+9
byähhhähhhääää kirjoitti:
kaikesta päätellen olit siis likka?
- 7+3
umalehtinen kirjoitti:
Mee vaikka vessaan peilin eteen ja kato tarkkaan.
Mimmonen kusipää siä sua vastaan kattelee?
Ai onko noin hienoja ilmoja jossain pidellyt,täällä on edetty pyryssä ja harmaudessa ja lumessakin kahlailtu.
Täälläpäin löytyy lukollisia "koiraparkkeja" muutamalta marketilta.Tosin ne on ulkotilassa.
Täytyy kyllä tunnustaa,että itse jättelen joskus koiria kaupan ulkopuolelle.Tosin vaan nopeassa käväisyssä.
Ja on tullut vähän erinäköisiäkin jätettyä.Eli aika pahaan kastiin taidan kuulua kaikintavoin o_O
Mutta tosiaan,riskihän siinä on,että jättää koiraa,minkänäköistä tahansa kenenkin mielestä,yksin odottelemaan.- 17+6
Suomessa kelit vaihtelee jopa 100 km:n välein.
Jos jossain paistaa ja on kylmä, naapuripitäjässä sataa lunta. Näin se vaan mene.
Mut yks asia ei muutu koskaan.
Koiria ei saa jättää mihinkään koiraparkkeihin kauppojen edestoille. Se on hulluutta! 17+6 kirjoitti:
Suomessa kelit vaihtelee jopa 100 km:n välein.
Jos jossain paistaa ja on kylmä, naapuripitäjässä sataa lunta. Näin se vaan mene.
Mut yks asia ei muutu koskaan.
Koiria ei saa jättää mihinkään koiraparkkeihin kauppojen edestoille. Se on hulluutta!No niin vaihtelee,meillä on mökki n.50 kilometrin päässä ja sielläkin on ilmat välillä ihan erilaisia kun kotona.
Tuo lausahdukseni oli vaan lähinnä pläähplääh-juttua täällä vallitsevien kelien vuoksi ;/
Mutta joo,koirien jättäminen yksinään kauppojen ulkopuolelle ei tosiaan ole järkevää.
Ja myönnän tuossa asiassa toimivani vähemmän järkevästi,kun itse noin teen.
Tosin pikkutirrejä en yksin jätä.Enää nykyaikana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041076
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt581025Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv61830Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa144808- 65695
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel103591Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto89581- 78551
- 53547
- 39528