Kahden sektion jälkeen kaksosraskaus?

kaksosraskaus

Kukaa täällä saanut kahden sektion jälkeen kaksosia? Olitteko tarkassa seurannassa odotusaikana ja missä vaiheessa tihentyi ultrakäynnit äippäpolilla? Millä viikoilla kaksoset syntyi ja minkä kokoisina?

3

1671

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

Minun ensimmäinen raskauteni oli sektio. Vuoden ja 9 kuukauden jälkeen syntyi toinen lapsi aivan normaalisti. Tästä reilun kahden vuoden kuluttua synnytin myös alateitse aivan normaalisti.
      Nuorimmaisen ollessa pari kuukautta yli vuoden, alojn odottaa kaksosia. Raskaus huomattiin vasta viikolla 19, ja pari viimeistä kuukautta olin "tehovalvonnassa". Joka toinen viikko lääkäri oli sitä mieltä, että kaksoet leikataan, eikä venytetä jo olemassa olevaa sectioarpea - ja joka toinen viikko hän sanoin miettivänsä, mitä tehdään.

Lopputulos oli se, että jouduin jäämään sairaalaan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa SIKSI,
      että minua vaivasi aivan armoton kutina. Epäiltiin kaikenlaista, mutta mitään vikaa ei otetuissa kokeissa havaittu.
      Niinpä, kun olin jo valmiina sairaalassa, päätettiin synnytys käynnistää. Kaksosten synnytys sujui siis normaalina alatiesynnytyksenä 12 päivää ennen laskettua aikaa.
      Toinen painoi 2890 g ja toinen 3000 kg. 48 senttiä pituutta oli kummallakin.

• Mamiska1

on kaksi sektiota takana ja nyt kaksosraskaus. Ensimmäinen sektio jo 12-v sitten ja toinen 2-v sitten ja nyt ollaan rv 38, painoarviot molemmilla n.2800g. Pieniä kiristyksiä tuntunut vanhan sektiohaavan kohdalla, mutta on pariin otteeseen äitiyspolilla tarkistettu, ei hätäpäivää, kohtu kyllä kestää. Mutta vaikka tämä olisi yksöisraskaus niin siltikinhän nämä otettaisiin sektiolla ulos, ei liikoja rasituksia kohdulle. Seurattu ihan tarpeeksi hyvin, viime aikoina 2:n viikon välein. Sektio 4:n päivän päästä ja vihdoin tämä tuska ja piina loppuu :D Onnea odotukseen, kun kerran kyselit maaliskuussa niin taidat vielä olla raskaana :)

• Rähinän

Nostan, koska asia kiinnostaa. Itselläni 2 raskautta sektiolla ja toukokuussa laskettuaika kaksosista.
      Onko paljon vaikuttanut aikaero lasten välillä kohdun kestävyyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 482
      7140
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      26
      2551
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      227
      2548
    4. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      157
      1844
    5. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      114
      1728
    6. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      62
      1138
    7. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      1133
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      4
      1125
    9. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      2
      1055
    10. Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata

Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p
      Uusikaupunki
      0
      1054
    Aihe