Kahden sektion jälkeen kaksosraskaus?

kaksosraskaus

Kukaa täällä saanut kahden sektion jälkeen kaksosia? Olitteko tarkassa seurannassa odotusaikana ja missä vaiheessa tihentyi ultrakäynnit äippäpolilla? Millä viikoilla kaksoset syntyi ja minkä kokoisina?

3

1522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Minun ensimmäinen raskauteni oli sektio. Vuoden ja 9 kuukauden jälkeen syntyi toinen lapsi aivan normaalisti. Tästä reilun kahden vuoden kuluttua synnytin myös alateitse aivan normaalisti.
      Nuorimmaisen ollessa pari kuukautta yli vuoden, alojn odottaa kaksosia. Raskaus huomattiin vasta viikolla 19, ja pari viimeistä kuukautta olin "tehovalvonnassa". Joka toinen viikko lääkäri oli sitä mieltä, että kaksoet leikataan, eikä venytetä jo olemassa olevaa sectioarpea - ja joka toinen viikko hän sanoin miettivänsä, mitä tehdään.

      Lopputulos oli se, että jouduin jäämään sairaalaan kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa SIKSI,
      että minua vaivasi aivan armoton kutina. Epäiltiin kaikenlaista, mutta mitään vikaa ei otetuissa kokeissa havaittu.
      Niinpä, kun olin jo valmiina sairaalassa, päätettiin synnytys käynnistää. Kaksosten synnytys sujui siis normaalina alatiesynnytyksenä 12 päivää ennen laskettua aikaa.
      Toinen painoi 2890 g ja toinen 3000 kg. 48 senttiä pituutta oli kummallakin.

    • Mamiska1

      on kaksi sektiota takana ja nyt kaksosraskaus. Ensimmäinen sektio jo 12-v sitten ja toinen 2-v sitten ja nyt ollaan rv 38, painoarviot molemmilla n.2800g. Pieniä kiristyksiä tuntunut vanhan sektiohaavan kohdalla, mutta on pariin otteeseen äitiyspolilla tarkistettu, ei hätäpäivää, kohtu kyllä kestää. Mutta vaikka tämä olisi yksöisraskaus niin siltikinhän nämä otettaisiin sektiolla ulos, ei liikoja rasituksia kohdulle. Seurattu ihan tarpeeksi hyvin, viime aikoina 2:n viikon välein. Sektio 4:n päivän päästä ja vihdoin tämä tuska ja piina loppuu :D Onnea odotukseen, kun kerran kyselit maaliskuussa niin taidat vielä olla raskaana :)

    • Rähinän

      Nostan, koska asia kiinnostaa. Itselläni 2 raskautta sektiolla ja toukokuussa laskettuaika kaksosista.
      Onko paljon vaikuttanut aikaero lasten välillä kohdun kestävyyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2685
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2272
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2020
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1749
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1666
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1593
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe