Kertokaa TEAKin ja Nätyn pääsykokeista!

Tyhymä

Olisi kiva kuulla kaikenlaisia kokemuksia TEAKin ja Tampereen yliopiston näyttelijätyönlaitoksen pääsykokeista. Haaveissa on ehkä hakea sinne parin vuoden päästä, joten olisi kiva hahmottaa, mitä asioita minun kannattaisi alkaa treenailla pääsykokeita varten. Tiedän kyllä, että molempiin pääsee opiskelemaan vain jotkut yliluonnolliset super-ihmiset, mutta olisi kiva edes yrittää päästä sisään.

7

1471

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhymä

Nostan tätä vähän, ettei vajoa ihan toiselle sivulle. Ja olisi mukava kuulla myös ko. paikoissa opiskelevilta/opiskelleilta, että millaista niissä on.

• Amanda.

Turha mennä itsensä sinne nolaamaan, koska ei sinne pääse kuin näyttelijöiden sukulaiset. Pieni piiri pyörii...

• V.A.

Kannattaa treenata ihan vaikka laulua ja tanssia. Liikuntaa kannattaa harrastaa (ei tosin orjallisesti) ja jos on mahdollisuus niin imrovisaatiota. Alan kirjallisuutta on hyvä lukea, ei tosin tarvitse kaikkea uskoa ;) Tutustua tekijöihin (ei siis tarvitse henkilökohtaisesti :D ), käydä katsomassa teatteria. Sitten kun tulee pääsykokeiden aika, kannattaa harjoitella ennakkotehtävät kunnolla, ettei tarvitse sitten hävetä paikan päällä, ja heittäytyminen, sitä ne tarvitsee siellä. Ja ole oma itsesi, älä esitä mitään!!! Jos ei osaa jotain tai ymmärrä sekin on ok, ihmisiähän tässä ollaa. Se on kova paikka, täytyy myöntää, ja monet tosi hyvät tippuu heti, sille ei vaan voi mitään. Oma tehtävä on tehdä parhaanasa ja uskoa itseensä. Ei ne sinne valmiita näyttelijöitä halua, vaan ihmisiä joista jonain päivänä voisi tulla sellaisia. Eikä tosiaankaan tarvitse olla mikään super-ihminen, eikä tarvitse tuntea tai olla sukua näyttelijöille. Se on paskapuhetta!!!! En mäkään ketään tuntenu, en ollu harrastanu teatteria, ja silti pääsin ekalla kerralla. Ja kaikki vaan sen takia, et rakastan näyttelemistä! :) Tsemppiä sulle!!!

• A.J.

Moi V.A. kiitos vinkeistä. Itsellä edessä myös toka vaihe 7.5. perjantaina, ja hulluna harjoiteltu. Mut mulla on sama juttu, on improamisesta kokemusta. Laulu, musikaalisuus ja liikunnallisuus ovat aika vahvoja, mutta olen ihan täysin amatööri vielä näyttelemisessä. Se vähän just jännittää, jos on muuta porukkaa jotka vetää ihan proona ja sit on siel et jee jee.. Ja sit jänskättää sekin kun oon jo 30-vuotias. Että mahtaako ne katsoa ihan kypsänä että mitä toi tänne yrittää tän ikäisenä. Oon nimittäin kuullut että sinne otetaan mieluummin nuorempia. No mutta. Nyt on hyvä tanssi ja laulukoreografia, monologi ja soolo hallussa. Kaikki tuli onneks aika luonnostaan. Nyt vaan jännittää ihan hulluna. Onks mitään vinkkejä dialogiin? Tai lisävinkkejä :D No joo, ei sitä vinkeillä sisään päästä, mut vois rauhottaa!

• l
        A.J. kirjoitti:

Moi V.A. kiitos vinkeistä. Itsellä edessä myös toka vaihe 7.5. perjantaina, ja hulluna harjoiteltu. Mut mulla on sama juttu, on improamisesta kokemusta. Laulu, musikaalisuus ja liikunnallisuus ovat aika vahvoja, mutta olen ihan täysin amatööri vielä näyttelemisessä. Se vähän just jännittää, jos on muuta porukkaa jotka vetää ihan proona ja sit on siel et jee jee.. Ja sit jänskättää sekin kun oon jo 30-vuotias. Että mahtaako ne katsoa ihan kypsänä että mitä toi tänne yrittää tän ikäisenä. Oon nimittäin kuullut että sinne otetaan mieluummin nuorempia. No mutta. Nyt on hyvä tanssi ja laulukoreografia, monologi ja soolo hallussa. Kaikki tuli onneks aika luonnostaan. Nyt vaan jännittää ihan hulluna. Onks mitään vinkkejä dialogiin? Tai lisävinkkejä :D No joo, ei sitä vinkeillä sisään päästä, mut vois rauhottaa!

Jos A.J. luet tämän niin mua kiinostais miten sun pääsykokeet meni? Ei tarvii kertoa, jos et halua, pääsitkö sisälle vaan kiinnostais ihan se pääsykoe ja millaine kokemus oli esittää se oma numero raadin edessä.

• .......

Ei kannata hakea.

• HAKEKAA

HAAHA ei kananta hakea, mitä ihmettä?! mitä sä häviät sillä ettei kannata hakea? no totta helvetissä kannattaa! sinä oletkin varmaan katkeroitunut vanha käppänä joka ei ole toteuttanut unelmiaan! hakekaa joka ikinen, niin aion varmasti minäkin :) TSEMPPIÄ JA RAKKAUTTA, LUOTTOA ITTEENSÄ

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      145
      958
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      44
      687
    3. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      124
      609
    4. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      21
      608
    5. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      65
      568
    6. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      552
    7. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      535
    8. Martinan mauton tyyli

Voi hyvää päivää 🤣 nyt ollaan oltu Muhiksen kanssa Kultareservin avajaisissa suorat housut jalassa ja 500€ korsetti pää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      526
    9. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      29
      508
    10. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      34
      508
    Aihe