Mikä vanhempi scifileffa

Flamberg

Hei, olisi etsinnässä vanhempi scifileffa. Ajasta on sen verran tietoa, että ennen vuotta 1990 tullut videolevitykseen.

Leffasta on heikot muistikuvat, mutta näiden perusteella pitäisi kyllä jotain löytää - olen imdb:n käynyt läpi huonolla menestyksellä.

Muistikuvat:
Kyseessä on siis scifileffa, jossa on (ainakin) kaksi robottia/androidia, jotka ovat samannäköiset.

Toinen roboteista on pahis ja tappaa avaruusaluksen miehistöä (oletan, että kyseessä on avaruusalus).

Toinen taas on miehistön jäsenenä oleva ja jotenkin erilaisessa toimintamoodissa.

Lopussa tämä ystävällinen robotti laitetaan combat/battle moodiin ja ohimoon porataan reikä, että erotettaisiin pahasta robotista ja grande finalessa tuli selville, että ko. roboteilla on käytössä jonkinlainen infrapunanäkö.

Sekavaahan tämä on. Ja epätoivoista, mutta olisi mukava tietää mistä leffasta on kyse.

2

999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei taida olla oikea mutta arvataan
      Star Trek TNG ekan kauden jakso Datalore (1988)
      http://www.imdb.com/title/tt0708698/

Näitä varhaisia Star Trekkejä tuli ainakin puolisen tusinaa vuokravideota, pari jaksoa/video
      ja tämäkin on kenties ollut niitä julkaistuja???

Itsekin kokeilin IMDBstä katsella mutta eipä tullut vastaan muita kuvaukseen sopivia.

• Flamberg

Mielestäni kyseessä ei ole Star Trek TNG. Nuo androidit (tai robotit) oli hieman vähemmän ihmismäisiä, kuin mitä esim. Data ja Lor oli.

Jos en olisi täysin varma, että olen nähnyt ko. VHS julkaisun, niin epäilisin koko elokuvan olemassaoloa. Kävin imdb:n ja muutamat muut paikat läpi scifi leffoista ja robotti/android leffoista ja mikään ei tuntunut osuvan kohdalleen.

Tosin 2000 leffan listassa saattoi joku jäädä huomaamatta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      83
      1601
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1531
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      266
      1252
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      857
    6. 65
      834
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      827
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      811
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      797
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      771
    Aihe