Meillä on ollut nyt jo 4 viikkoa vaivana välillä pahempi ja välillä parempi sammas. Lapsi on nyt 8kk ja imetän. Varsinkin aamuisin on poskien sisäpinnalla runsaasti valkoista peitettä. Meillä on ollut lääkekuuri jo koko tuon 4 viikkoa (neuvolasta sanottiin että kuuria voi jatkaa 4-6viikkoa, mycostatin) . *Mitä ihmettä vois tehdä? Ensi viikolla meillä on lääkäri neuvola siellä asiasta kyllä keskustellaan mutta ajattelin kysellä että onko muilla ollut sammas yhtä tiukassa. Lelut kerään joka ilta ja pesen. Tuttipullot ja niiden tutit pesen ja keitän myös joka ilta tuon 20min mitä suositellaan. Lasta tuo vaiva ei tunnu pahemmin haittaavan koska hän syö ja nukkuu ihan hyvin. Ainiin ja ennen lääkekuuria kokeilin puolukkaa, sitruunaa ja vissyä tuloksetta.
Sammas
2
342
Vastaukset
- Täti
Muistelen, että aikoinaan, kun lapseni olivat pieniä, minulle sanottiin neuvolassa,
että nimenomaan puolukkamehulla olisi hyvä penslata suu, missä on sammasta.
Ihan siis kastaa pumpulipuikko puolukkamehuun, ja levittää sitä kielelle ja missä sitä sammasta nyt onkin.
Ihan muutama kerta ei tietenkään riitä, mutta vähitellen tämä keino tepsi.
Kannattaa myös imetyksen (ja muutenkin maidon juonnin) jälkeen antaa vauvalle vielä vettä, joka vähän huuhtelee kieltä.
Joltakin olen kuullut, että myös esim. sitruunanmehuun kostutetulla hammasharjalla voisi koettaa kevyesti harjata suun sisäpintoja ja kieltä.- sitruuna auttoi
Puolukka voi kovettaa vatsan ja sitten lapselle tulee vatsapuruja.Sitruuna mehu on hyvä, mutta ei hammasharjalla vaan kasta tutti mehuun tai pumpulipuikolla.
Lääkekuuria ei pienillä lapsilla saisi jatkaa kuin max. 7päivää ja sitten väh.3viiko tauko.Vaikka ne nyt niistä arvauskeskuksista tai neuvoloista sitä suosittelevat/määräävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 694303
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺674137Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363552Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163133Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342802En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142572Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102344IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm251471Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1571282Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli751069