Hei,
harjoittelen r-kieltä, jota tarvitsen data-analyysiin ja huomasin, että datan manipulointi saattaisi käydä kätevämmin Perl-ohjelmalla. Ja siitä saattaisi olla muutakin hyötyä esim. datan hakemiseen netistä, mikäli olen oikein ymmärtänyt.
Ajattelin, että voisin päästä vähemmällä, jos joku viitsisi ohjeistaa vähän. Ensinnäkin, joka paikassa mainitaan, että Perl on Unixille tarkoitettu. Mutta toisaalta jossain mainitaan, että toimii myös windowsissa. Itselläni on käytössä kotona 32 bittinen Vista. Onko Perlistä tässä tapauksessa mitään hyötyä? Entä, jos ostan uuden koneen/käyttöjärjestelmän? Voinko hyödyntää Perl- ohjelmointikieltä Windows- ympäristössä kotikoneellani? Eli kannattaako hommaan käyttää enempää aikaa?
Kiitos vaivannäöstä!
ohjeistusta, kiitos
noenkeksimitään
2
726
Vastaukset
- keksa1
eli wintoosalle löytyy useita perl-toteutuksia
http://www.activestate.com/activeperl/- envieläkäänkeksi
Mitenkäs tuo systeemivaatimus x64? Mulla on 32bittinen Vista. Strawberry Perl ainakin selkeästi pitäisi toimia mutta jossain suositeltiin tuota activeperliä aloittelijalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1381299
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä35830Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46587- 14580
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad27576Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä26538Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30526- 24511
Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .16482Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver15472