Olen syönyt citalopramia 2kk ja luulin jo päässeeni alun sivuoireista mutta nyt niitä on tullut taas. Pitäisikö vaihtaa lääkettä vai onko tämä normaalia?
Millaisia sivuoireita teillä on ollut citaproplamista? Onko fyysiset oireet; lihaskipu jne. normaaleja?
Millaisia sivuoireita teillä on ollut citaproplamista? Onko fyysiset oireet; lihaskipu jne. normaaleja?
Vastaukset 2
Vanhimmat
Joskus sivuvaikutukset kestävät pitkäänkin hoidon alussa. Varsinkin jos annosta nostetaan vähitelleen tasolta 5 mg aamusin tasolle 40 mg aamuisin, voi pahoinvointia esiintyä jokaisen noston yhteydesä. Samoin jotkut muutokset elintavoissa (jotka tunnetaan huonosti) voivat johtaa siihen että pitoisuus väliaikaisesti nousee ja laskee ja se voi tehdä ongelmia.
Lihaskipu ei ole tavallinen sivuvaikutus. Pharmacan mukaan sitä esiintyy vain 1,1%:lla potilaista. Voisi ehkä olla syytä käydä lääkärissä ja tutkituttaa asiaa esim verikokeilla (CK), jos kyse onkin jostain harvinaisemmasta lihakseen kohdistuvasta sivuvaikutuksesta. Samaan aikaan voi tietenkin olla kaksi erillistä vaivaa.
moi Cipramilia yritettiin korvata geneerisellä valmisteella (ratiophamin citalopram) Tuloksena oli ei mitään eli kauhea depis löi päälle vaikka jo kokeillun alkup.Cipramilin aikana oli positiivinen vaste ilmennyt. En muutakaan keksiny kuin vaihtaa takas alkuperäiseen ja katso- sivuvaikutusten jälleen tultua alkoi positiivinen vaste jälleen. Ihmettelen vaan.....onko muilla tän tyyppisiä kokemuksia???