Kohtu takana...

kimalainen87

Minulla on toinen raskaus menossa ja eilen sain tietää, että kohtuni on takana ja kohdunkaula vasemalla ja sitä oli hankala löytää.. RUpesin tässä miettimään, että pystynkö synnyttämään normaalisti vai joudunko sektioon?? Mulla on selkä ollut kauheen kipeä ensimmäisen raskauden loputtua niin ajattelin ,että johtuukohan ne kivut tuosta kohdusta koska se on takana..

2

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekaa odottava

en tiedä onko kyse samasta asiasta, mutta kun itse kävin rv36 lääkärintarkastuksessa (synnytystapa-arvio), niin lääkäri oli kirjottanut äitiyskorttiin et kohtu on takana. seuraavalla kerralla siitä tuli neuvolassa puhetta, ja meidän neuvolan terkkari, joka on myös kätilö, sanoi et se on ihan ok et kohtu on takana, käsitin et se sitten kun synnytys alkaa olla lähellä painuu eteenpäin. samaisessa lääkärintarkastuksessa lääkärin oli myös tosi vaikea paikallistaa kohdunsuuntilannetta, ei meinannut millään "ylttää" sinne, ja neuvolan kätilöterkkari sanoi sen olevan aika tyypillistäkin noilla raskausviikoilla. Lääkäri ainakin totesi mulle, kun vielä erikseen varmistin, et pitäiskö pystyy synnyttää alakautta normaalisti, et kyllä pitäis. Käsittääkseni se riippuu enemmän lantion koosta suhteessa vauvan kokoon, ja vauvan tarjonnasta, et onko alakautta synnyttäminen mahdollista. kannattaa varmaan soitella neuvolaan ja kysyä jos jäi vaivaamaan...

• wej558

synnytystapaan sinänsä tuo kohdun takanaolo. Toisilla naisilla kohtu vain on enemmän taaksepäin kallistunut, lähinnä se vaikuttaa esim. papa-koetta otettaessa, kun k-suuta on hieman hankalampi löytää. Kohdunkaula saakin olla siellä kaukana ja takana, se tulee sieltä eteen sitten, kun synnytys lähestyy.

Itselläni on tuo sama tilanne ja ihan normaalisti olen synnytellyt. Todennäköisesti sama tilanne on sinullakin ollut aina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1117
    2. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1077
    3. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      47
      1012
    4. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      999
    5. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      902
    6. Upotuskaste on raamatullisin kaste

Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.
      Kaste
      717
      837
    7. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      88
      812
    8. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      790
    9. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      105
      699
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      49
      697
    Aihe