BMW:stä tulee ETUVETO!

,,,,,,,

42

1910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etuuvetooo

      etuveto.

      "Suunnitelmissa on valmistaa uudelle perusrakenteelle jopa parikymmentä erilaista BMW- ja Mini-mallia ja ne sjioittuvat eri luokkiin pikkuautoista pieniin perheautoihin."

      • siinä se

        Viimeinen niitti takavedon puolesta vouhkaajille.


      • gfhjk
        siinä se kirjoitti:

        Viimeinen niitti takavedon puolesta vouhkaajille.

        Kuis ni, jäähän niitä takavetojakin..


      • 1111111
        gfhjk kirjoitti:

        Kuis ni, jäähän niitä takavetojakin..

        kovinkaan moneen malliin jää. M3 ja M5 on varmaan ainoat takavedot sitten myöhemmin, ellei nekin sitten muutu nelivedoiksi.


      • Pekka-

        Missä sanotaan että 3-sarjasta tulisi etuvetoinen?

        Tämä on vanha uutinen, Mini on ja pysyy etuvetoisena ja A-sarjan mercedekselle tehdään kilpailija.

        Oikeat bemarit pysyvät takavetoisena kuten kuuluukin.


      • .....
        Pekka- kirjoitti:

        Missä sanotaan että 3-sarjasta tulisi etuvetoinen?

        Tämä on vanha uutinen, Mini on ja pysyy etuvetoisena ja A-sarjan mercedekselle tehdään kilpailija.

        Oikeat bemarit pysyvät takavetoisena kuten kuuluukin.

        "Suunnitelmissa on valmistaa uudelle perusrakenteelle jopa parikymmentä erilaista BMW- ja Mini-mallia ja ne sjioittuvat eri luokkiin pikkuautoista pieniin perheautoihin."

        1 ja 3 sarjat ovat pieniä perheautoja.


      • paljonpuhetta
        Pekka- kirjoitti:

        Missä sanotaan että 3-sarjasta tulisi etuvetoinen?

        Tämä on vanha uutinen, Mini on ja pysyy etuvetoisena ja A-sarjan mercedekselle tehdään kilpailija.

        Oikeat bemarit pysyvät takavetoisena kuten kuuluukin.

        yrittävät tehdä kilpailijaa Corollalle. Taitaa yritys epäonnistua, ainakin jos miettii miten epäkäytännöllisiä nykyiset takavetoiset ovat.


      • Pekka-
        ..... kirjoitti:

        "Suunnitelmissa on valmistaa uudelle perusrakenteelle jopa parikymmentä erilaista BMW- ja Mini-mallia ja ne sjioittuvat eri luokkiin pikkuautoista pieniin perheautoihin."

        1 ja 3 sarjat ovat pieniä perheautoja.

        1-sarja on ehkä "pieni perheauto" mutta 3-sarja ei sellainen ole. Menee A4/MB-C-luokkaan


      • varmasti.
        Pekka- kirjoitti:

        Missä sanotaan että 3-sarjasta tulisi etuvetoinen?

        Tämä on vanha uutinen, Mini on ja pysyy etuvetoisena ja A-sarjan mercedekselle tehdään kilpailija.

        Oikeat bemarit pysyvät takavetoisena kuten kuuluukin.

        Näyttää siltä että 3-sarjaa ollaan muuttamassa kokonaan etuvetoiseksi. BMW:n kohdalla takavedosta siirtyminen etuvetoon on sen verran dramaattinen muutos, että siirtyminen tehdään varovasti.
        Todennäköisesti alkuun tehdään rinnakkain etu- ja takavetoisia ja jäteään takavetoiset pikuhiljaa tuotannosta pois.


      • dfg hj
        Pekka- kirjoitti:

        1-sarja on ehkä "pieni perheauto" mutta 3-sarja ei sellainen ole. Menee A4/MB-C-luokkaan

        OLETKO PUDONNUT JUURI PUUSTA?


      • Pekka-

      • Pekka-
        varmasti. kirjoitti:

        Näyttää siltä että 3-sarjaa ollaan muuttamassa kokonaan etuvetoiseksi. BMW:n kohdalla takavedosta siirtyminen etuvetoon on sen verran dramaattinen muutos, että siirtyminen tehdään varovasti.
        Todennäköisesti alkuun tehdään rinnakkain etu- ja takavetoisia ja jäteään takavetoiset pikuhiljaa tuotannosta pois.

        Ei Mercedeskään hylännyt ostajakuntaansa siirtymällä E/C/S-sarjassa etuvetoon.
        BMW:n vakio-ostajakunta haluaa autonsa takavetoisena.

        Näytä minulle yksikin virallisempi kirjoitus jossa 3-sarjaa ollaan etuvetoistamassa?

        Itse ajan 5-sarjalla niin kauan kuin sitä saa takavetona. Eli varmaan seuraavat 30 vuotta. Nyt on takana 5-sarjalla jo 15 vuotta ja neljä eri autoa.


      • pikkubmwpekka

    • pahalampi

      Bemuista tulee olemaan etuvetoisia. Mitäs fanaatikot siitä sanotte??

      • biistii

        väittäisin että mennään mersun tyylillä ja A mersulle kilpailija.. nykyinen 1 sarja muuttunee etuvedoksi ja muuttunee mersun B mallin kilpailijaksi mutta 3-, 5-, 7- ja Z-sarjat pysyvät takavetoisina kuten kilpailijansa C, E, S, SL ja CL

        mutta tosiasia on se että autosta ja etuvedosta ei voi puhua samassa lauseessa


    • AutoPelle

      Minissä on loistavat ajo-ominaisuudet jopa paremmat kuin BMWssä, ainakin rata-aikojen perusteella.
      Jos BMW soveltaa tuota pienempiin malleihinsa niin mitään ei menetetä mutta etuina saadaan paremmat talviominaisuudet ja ehkä myös suuntavakaus.
      Onkin jo odotettu hiljaista etuvetoista perheautoa.

      • voivittunäitäjuttuja

        tekstiä perseaukisten suusta,ole huolet,asia ei koske teitä köyhiä.Jos bemarilta jokunen etuvetomalli tulevaisuudessa tuleekin,ei sekään ole tämän palstan perseaukisten morkkaajien varallisuuden saavutettavissa,joten voit rauhassa jatkaa ajelua sillä 10v vanhalla ruostehelma japsilla ja jatkaa myös tuota mutu tuntuman ja kateuden siivittämää keskustelua kuinka huono auto bmw muka on.


      • pelle mikä pelle
        voivittunäitäjuttuja kirjoitti:

        tekstiä perseaukisten suusta,ole huolet,asia ei koske teitä köyhiä.Jos bemarilta jokunen etuvetomalli tulevaisuudessa tuleekin,ei sekään ole tämän palstan perseaukisten morkkaajien varallisuuden saavutettavissa,joten voit rauhassa jatkaa ajelua sillä 10v vanhalla ruostehelma japsilla ja jatkaa myös tuota mutu tuntuman ja kateuden siivittämää keskustelua kuinka huono auto bmw muka on.

        ylijumalasta seuraava................vai oletko ylijumalanylijumala. ajelethan peeämveellä.


      • AutoPella
        voivittunäitäjuttuja kirjoitti:

        tekstiä perseaukisten suusta,ole huolet,asia ei koske teitä köyhiä.Jos bemarilta jokunen etuvetomalli tulevaisuudessa tuleekin,ei sekään ole tämän palstan perseaukisten morkkaajien varallisuuden saavutettavissa,joten voit rauhassa jatkaa ajelua sillä 10v vanhalla ruostehelma japsilla ja jatkaa myös tuota mutu tuntuman ja kateuden siivittämää keskustelua kuinka huono auto bmw muka on.

        Et siis taida tietää, että Mini=BMW. Näin siis omistus mielessä ja vähän muutenkin.

        Mistä sinä nyt tähän kesksuteluun minun varallisuuteni ja autoni oikein keksit? Logiikkasi jotenkin ontuu. Voitko kertoa mistä päättelet, että minulla olisi Japsi ja mistä päättäelet, että se olisi vanha.

        Mutta asiaan... BMW on auton valmistaja siinä kuin mikä muu tahansa, se on myös yritys jonka elämäntarkoitus on tehdä voittoa omistajilleen ei harrastaa hyväntekeväisyyttä vaikka se fanipojista niin hienoa olisikin.


    • niimpä niin

      BMWn etuvetomalli tulee olemaan se sähköistetty kaupunkiauto. Onhan siitä ollut jo kuukausia sitten uutisia, että BMW tekee sähköauton, ja se on etuveto. 1,3, 5 jne. sarjat pysyvät ennallaan, mutta halvemmissa se takaveto ei vain taloudellisesti kannata, koska etuveto on niin paljon halvempi tehdä. Ja tuottaa tietysti varaosina lisää rahaa, kun vetareita menee vähän eri tahtia kuin kardaaneita. :)

      • bruno...,

        BMW:n sähköauto ja korkeintaan 1 sarjalainen voivat tulevaisuudessa olla etuvetoisia ja Mini on jo etuvetoPETO... Tuleekohan bemarin omistamasta RollsRoycesta Toyota malli???


    • Bemusta etuvetoa
      • BMWkuulamoottori

        Saab performance, Ei aivan yhtä taidokasta meistä BMW: omistajista,tuota on paha katsoa.


    • 330dAe92
      • Pekka-

        "We wouldn't worry too much – there seems little chance that BMW will make a wholesale switch from powering the rear wheels to the fronts, especially for its mainstream models like the 3 Series, 5 Series and 7 Series – but the addition of a FWD chassis will make it easier for the automaker to share platforms with other companies and to "reduce [its] fleet's carbon-emissions worldwide by at least another 25 percent between 2008 and 2020."

        Eli ei tule 3/5/7-sarjasta etuvetoista.


      • turvallisuutta
        Pekka- kirjoitti:

        "We wouldn't worry too much – there seems little chance that BMW will make a wholesale switch from powering the rear wheels to the fronts, especially for its mainstream models like the 3 Series, 5 Series and 7 Series – but the addition of a FWD chassis will make it easier for the automaker to share platforms with other companies and to "reduce [its] fleet's carbon-emissions worldwide by at least another 25 percent between 2008 and 2020."

        Eli ei tule 3/5/7-sarjasta etuvetoista.

        onhan tuollainen tehokas takaveto kuitenkin aika vaarallinen ajaa.. saattaa perä irrota ja talvella vaikea lähteä liikkeelle kun sutii. kyllähän se niin on, että etuveto on nykyaikaa, takaveto historiaa.


      • Pekka-
        turvallisuutta kirjoitti:

        onhan tuollainen tehokas takaveto kuitenkin aika vaarallinen ajaa.. saattaa perä irrota ja talvella vaikea lähteä liikkeelle kun sutii. kyllähän se niin on, että etuveto on nykyaikaa, takaveto historiaa.

        Et ole tainnut ajella viidentoista viimeisen vuoden aikana tehtyjä takavetoisia?

        Ei lähde perä minnekkään, ei sudi liikkeelle lähtiessä. Ei minkäänlaisia ongelmia etenemisen kanssa edes tänä talvena vaikka jäätä ja lunta on ollut paljon.

        Takaveto kertoo kuljettajalle paljon paremmin missä mennään. Etuvetoiset nykii tunnottomasti ja puskee pöpelikköön. (onko yhtä hyvä provo?).

        Takaveto nyt vain käyttäytyy luontevammin ja on helpompi tehdä hyvä ohajus kun ei tarvitse niiden vetonivelten kanssa samoihin pyöriin laittaa.


      • ISOPEKKA-
        Pekka- kirjoitti:

        Et ole tainnut ajella viidentoista viimeisen vuoden aikana tehtyjä takavetoisia?

        Ei lähde perä minnekkään, ei sudi liikkeelle lähtiessä. Ei minkäänlaisia ongelmia etenemisen kanssa edes tänä talvena vaikka jäätä ja lunta on ollut paljon.

        Takaveto kertoo kuljettajalle paljon paremmin missä mennään. Etuvetoiset nykii tunnottomasti ja puskee pöpelikköön. (onko yhtä hyvä provo?).

        Takaveto nyt vain käyttäytyy luontevammin ja on helpompi tehdä hyvä ohajus kun ei tarvitse niiden vetonivelten kanssa samoihin pyöriin laittaa.

        sen paljasti. EIHÄN SE YMMÄRRÄ AUTOISTA MITÄÄN.


      • asentajaoulusta
        ISOPEKKA- kirjoitti:

        sen paljasti. EIHÄN SE YMMÄRRÄ AUTOISTA MITÄÄN.

        Kyllähän asia näyttää olevan juuri päinvastoin,niinkuin yleensä kaikissa ketjuissa joissa Pekka kommentoi, hän näyttää olevan ainoa, joka autoista ja autoilusta ymmärtää. Myöskin hän näyttäisi olevan ainoa jonka kokemukset perustuvat omakohtaiseen autoiluun, eikä pelkkään mutu-tuntumaan, tämä lienee johtuvan siitä, ettei usealla, mukaanlukien myös ISOPEKKA, täällä kommentoivalla mitään mistään tietämättömällä räkänokalla ole edes ajokorttia, saati omaa autoa, ei etu- eikä takavetoista.


      • paskaaaaaaaaaaaaaa
        asentajaoulusta kirjoitti:

        Kyllähän asia näyttää olevan juuri päinvastoin,niinkuin yleensä kaikissa ketjuissa joissa Pekka kommentoi, hän näyttää olevan ainoa, joka autoista ja autoilusta ymmärtää. Myöskin hän näyttäisi olevan ainoa jonka kokemukset perustuvat omakohtaiseen autoiluun, eikä pelkkään mutu-tuntumaan, tämä lienee johtuvan siitä, ettei usealla, mukaanlukien myös ISOPEKKA, täällä kommentoivalla mitään mistään tietämättömällä räkänokalla ole edes ajokorttia, saati omaa autoa, ei etu- eikä takavetoista.

        Pekan- kaveri. Missä oli autoasiat??????????????????


      • Volvo v40 classic
        paskaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Pekan- kaveri. Missä oli autoasiat??????????????????

        vai lähtee takaveto lumella liikkeelle, just juu. eiköhän esim. volvojen turvallisuus (huom etuveto) ole ihan eri tasolla kuin takatuuppari penaalien.

        bmw ukot vaan turhaan provosoituu, kun eivät tiedä faktoja!


      • e46 328
        Volvo v40 classic kirjoitti:

        vai lähtee takaveto lumella liikkeelle, just juu. eiköhän esim. volvojen turvallisuus (huom etuveto) ole ihan eri tasolla kuin takatuuppari penaalien.

        bmw ukot vaan turhaan provosoituu, kun eivät tiedä faktoja!

        Tätä palstaa on niin hauska seurata kun jengi raivoo täällä ja vittuilee toisillee. Jokaisella on oma mielipide siitä, miten hyvä takaveto on ja jotkut väittävät takavetoja paskaksi kun eivät osaa niillä itse ajaa tai on joskus kokeillut kaverin luvun 80 bemaria joka lähtee luisuun paskaks kulutetuilla talvirenkailla. Uudet takatuupparit liikkuvat aivan mahtavasti eikä karkaa käsistä jos pitää sitä luistonestoa päällä tai jos hallitsee takavedon salat niin voihan sitä ilman estojakin ajella. Ja uudet renkaatkin vaikuttavat asiaan.


      • e46 2004
        e46 328 kirjoitti:

        Tätä palstaa on niin hauska seurata kun jengi raivoo täällä ja vittuilee toisillee. Jokaisella on oma mielipide siitä, miten hyvä takaveto on ja jotkut väittävät takavetoja paskaksi kun eivät osaa niillä itse ajaa tai on joskus kokeillut kaverin luvun 80 bemaria joka lähtee luisuun paskaks kulutetuilla talvirenkailla. Uudet takatuupparit liikkuvat aivan mahtavasti eikä karkaa käsistä jos pitää sitä luistonestoa päällä tai jos hallitsee takavedon salat niin voihan sitä ilman estojakin ajella. Ja uudet renkaatkin vaikuttavat asiaan.

        Kommenteista huomaa, ettei täällä kovin moni nykyaikaisilla takavedoilla ole ajanut. Ainakin bmw:ssä ajovakaudenhallinta DSC toimii siten, että liukkaassa mutkassa perää ei saa edelle vaikka kaasun lämäyttää pohjaan. Liikkeellelähtökin tapahtuu paikaltaan jyrkkään auraamattomaan ylämäkeen ilman mitään ongelmia. Kovat tuntuu olevan ennakkoluulot näillä tojomiehillä yms. näistä uudemmistakin takavedoista, joten koeajakaapa joskus joku 2000-luvun bemari, mikäli teitä nyt edes koeajolle päästetään.


      • MA
        e46 2004 kirjoitti:

        Kommenteista huomaa, ettei täällä kovin moni nykyaikaisilla takavedoilla ole ajanut. Ainakin bmw:ssä ajovakaudenhallinta DSC toimii siten, että liukkaassa mutkassa perää ei saa edelle vaikka kaasun lämäyttää pohjaan. Liikkeellelähtökin tapahtuu paikaltaan jyrkkään auraamattomaan ylämäkeen ilman mitään ongelmia. Kovat tuntuu olevan ennakkoluulot näillä tojomiehillä yms. näistä uudemmistakin takavedoista, joten koeajakaapa joskus joku 2000-luvun bemari, mikäli teitä nyt edes koeajolle päästetään.

        pojat,, pojat, ei bemarista koskaan tule etuvetoista mallia, ne jutut on niitä markkinollla syntyneitä hevosmiesten juttuja ja kilpailijoille heitettyja herjoja


      • Ohittamisen ilo
        MA kirjoitti:

        pojat,, pojat, ei bemarista koskaan tule etuvetoista mallia, ne jutut on niitä markkinollla syntyneitä hevosmiesten juttuja ja kilpailijoille heitettyja herjoja

        lukea? Lue TM:n artikkeli. Kyllä se etuveto BMW vaan tulee, halusit tai et.


      • no joo joo
        Ohittamisen ilo kirjoitti:

        lukea? Lue TM:n artikkeli. Kyllä se etuveto BMW vaan tulee, halusit tai et.

        No haloo, se on se sähköpurkki. Ihan yhtä paljon "BMW" kuin smart on mersu.


      • MA
        Ohittamisen ilo kirjoitti:

        lukea? Lue TM:n artikkeli. Kyllä se etuveto BMW vaan tulee, halusit tai et.

        TM ei ole BMW kehittäjä , toimittajat kirjoittaa niitä hevosmieten juttuja, toisaalta joku sähköauto on sama kuin mopoauto, en käsittele sitä bemarina...tämä on minun mielipide .... saa olla erimieltä


      • ---------
        no joo joo kirjoitti:

        No haloo, se on se sähköpurkki. Ihan yhtä paljon "BMW" kuin smart on mersu.

        on BMW:n merkki tehtaalta asti niin silloin se on BMW. Sama se vaikka se olisi polkuauto, Bemari mikä Bemari. Yritä kestää.


    • Anonyymi

      Suurin osa bemareista on etuvetoisia ,niinhän ne pitääkin olla eihän takavetoisilla pääse lumessa mihinkään

      • Anonyymi

        Höpö, höpö. Kyllä muita kuin 1- ja 2- sarjalaisia on liikenteessä paljon enemmän.
        F30 x-drive on talvella ihan jees...


    • Anonyymi

      vaikka bemu olisi etuvetoinen niin bemupojat "vetää" toisiaan takaapäin...


      a n l. p n

    • Anonyymi

      Vain kukkahattutätien suosiossa etuveto akvaariot, jotka ei ole sporttisia!🐰🐰🐰

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

      Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      79
      9021
    2. Ikuiset kaipaajat

      Miksette vaan mene sen kaipauksen kohteen luokse ja puhu sille suoraan? Mitä järkeä on kaipailla jotain puolituttua vuo
      Ikävä
      164
      5739
    3. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

      ”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      137
      5118
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

      Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      25
      3949
    5. Riikka ottaa miljardi euroa EU:n yhteisvelkaa Suomelle

      Niin kääntyi irvipersun takki taas, vaikka vaalilupauksissa oli ettei yhteisvelkaa Suomi enää koskaan ota. No nyt otti m
      Maailman menoa
      85
      3500
    6. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

      Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      56
      3418
    7. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

      PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      103
      2791
    8. Veronmaksajat kustantavat yrittäjien eläkkeitä jo yli 500 miljoonalla

      Suomalaista yrittäjää ei kommunistista erota. Aktiivisen "yrittämisen" maksattaa yritystukina yhteiskunnalla, ja vieläpä
      Yrittäjyys
      41
      2773
    9. En tiedä ymmärrätkö

      Kuinka paljon merkitset mulle. Näet minut minuna etkä silti käännä selkääsi. Tökit jatkuvasti kepillä jäätä ja menit ehk
      Ikävä
      10
      2761
    10. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

      "Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      4
      2100
    Aihe