Voisiko joku kertoa mitä kannattaa/uskaltaa syödä egyptissä ja mitä ei?? Eikös sieltä helposti saa ruuan kautta jotain vatsatauteja??
Egyptiläinen ruoka?
7
4791
Vastaukset
- Kiekko
ei se vatsapöpö pelkästään ruuasta tule. Bakteerikanta siellä on niin erilainen, kuin Suomessa, eli ripulin/muun vatsapöpön laukaiseva bakteeri voi tulla mistä vain. Mutta olennaista sen torjumisen kannalta on, että muistaa pestä kädet AINA ennen kuin mitään laittaa suuhun. Hyvä keino tähän on esim. käsienpesugeeli, jota hierotaan käsiin ja näin 'pestään' käden ilman vedellä lotraamista. Samoin kannattaa juoda juomat ilman jäitä, ja juoda vain pullotettua vettä.
- raksutiikeri
Ei se käsien pesukaan aina auta jos pestään kädet vesijohtovedellä. Siinäkin löytyy niitä egyptin ikiomia bakteereja...
Eli egyptistä apteekista ostamaan mahalääkkeet 8,50 euroa paketti ni vatsalla ei ole hätää... - laoala
egyptiläistä ruokaa tehään seuraavasti:saat munaa
- jaska
Noin vuosi sitten oltiin Egyptissä lomalla. Ruoka oli mielestäni aika hyvää mutta olen hyvin kaikkiruokainen. Siisteys ja puhtaanapito ei varmaankaan Egytiläisissä keittiöissä ole kovinkaan hääviä. Emme syöneet jäätelöitä eikä mitään maitotuotteita. Joka aterialle desifioimme kädet. Mukanamme veimme litran vodkaa ja siitä otimme raakana lasilliset silloin tällöin. Söimme maitohappopakteereita koko loman. Emmekä sairastaneet mitään vatsatautia.
- Auringopalvoja
Ruoka oli ihan ok, tosin melko maustamatonta ja suolatonta. Vatsatauti tulee vaikka tekisit mitä. Meillä oli mukana käsidesiä, otimme aamulla pienen tilkan konijakkia ja söimme gefilus maitohappobakteereja koko viikon ja vatsatauti tuli viiteen kuuden hengen porukasta. Meillä oli vielä varmuuden vuoksi puolihoito ja päivisin kävimme ostamassa tavallisian hampurilaisia mc donalsissa. Vatsatauti ei ole yleensä kovin kova, mutta kestää pitkään meillä on vielä kotonakin jatunut se viikon ajan, mutta siihen ei kuole, toivottavasti.
- No chicken
Kushri (tai koshari) on aika veikeän makuista halpaa makaronimössöä, jota myydään myös vilkkaissa kansankuppiloissa. Kokemisen arvoinen, kuten myös nuo kuppilat tunnelmiltaan.
Kanaan en kehottaisi koskemaan, varsinkaan jos se on päässyt jäähtymään tai on huonosti lämmitettyä. Sellaisesta itse sain Kairossa kampyloomatartunnan ja sitkeän vatsataudin. - man of alex
egyptissä sä voit syödä pakattu ruoka kaupoista tai liikkeestä ..tai tuttu hotelissä esim: plaza,hilton sekä snacks ruokaa esim: mcdonald tai kentucky fried chicken..Egyptin kotiroukaa on niin herkkulisiä mutta se on vähä tuulinen ettei joskus käy europpalaiselle :)) mutta kuitenkin voit kokeilla ,vain valitse hyviin siisti ravintola !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161648
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361386Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1601223- 1291165
- 521125
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051064- 571061
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46939Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.109904